dudek_t, widac jak malo wiesz o tej pracy, domyslam sie po twoim wpisie ze w sezonie bys plakal i migal sie od roboty. Dobrze, ze takich wypowiedzi jest malo, a wielu klientow pyta jak ja to wytrzymuje. Ceny uslug sa niskie i mam nadzieje, ze z czasem to sie zmieni.
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mrfaziKończąc ten OT stwierdzam taj jak kolega PieTrzaK, po zmianie tarcz na większe dziwnym trafem zauważyłem nadwrażliwość pojazdu na złe wyważenie kół, moje zimówki dopiero za 3 (słownie trzecim) razem udało się tak wyważyć aby nie biło na kierownicy.Zamieszczone przez PieTrzaKChyba nie taka łatwa skoro mi 3 swego czasu nie potrafiło kompletu wyważyć...? :roll:
Wychodzi na to, że może tarcze są nie wyważone i powinieneś wyważać koła dynamicznie.
Co do cen wymiany opon. Piszecie, że powinno być drożej. Zależy gdzie i w jakim zakładzie.
Ja np. wymieniem w Łodzi przy rondzie sybiraków- duża wulkanizacja, zawsze robili fachowo i szybko, koła zawsze myte w myjce - koszt jak do tej pory około 80 zł - jak dobrze pamiętam, przełożenie całych kół z wyważeniem - to nie jest mało, przełożenie opon oczywiście drożej. W tym roku sprawdzę jak będę wymieniał.
Oczywiście w innych zakładach można to zrobić za połowę tej kwoty i poniżej - zależy od miejsca i miasta.
Także jak dla mnie kwota 100 zł za wymianę 4 opon to cena optymalnaO III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Brawo Leszek! Jak bede chcial to "se kupie" i bede sam zakladal. Skoro tak Wam zle to zmiencie branze. Tylko ciekawe w ktorej jest inaczej...Zamieszczone przez leszekmwto se kup maszyny cfaniaczku i sam zakładaj..Zamieszczone przez dudek_tFakt, elitarna i bardzo ciężka praca, jest za co brać ciężką kase :diabelski_usmiech
Tak sie sklada ze w mojej branzy tez trzeba kupowac "maszyny" i wymieniac je czesto zeby byc na topie. A ze ludzie i tak beda marudzic ze drogo a ja ze "za tanio" to inna sprawa.
Ile wg Ciebie powinna kosztowac wymiana opon zebys byl zadowolony?
Komentarz
-
-
jactez nie jezdze do najtańszych. ale prawda jest taka ze te najtańsze za 3 dychy kola wywaza i założą.
a jakość moze i marna ale 90 %kierowców bedzie zadowolonych.
maszyny uzywane sa tanie. Gowno wywaza ale biznes idzie
ja kola wywazalem 4 razy zanim znalazlem dobrego fachowca z dobrymi maszynami. cena 68zl
narzekać mozna ale internet zmienia wszyskie branże, a dodatkowo gumiarzy u mnie jak psow. co 300 metwow gumiarnia.
w promieniu kilometra ja znam 5 na jednej ulicy jadac ode mnie zdomu
sam chciałem kiedys oteorzyv ale sensu w tym nie widze. najlepsze to mam dwie gumiarnie na przeciwko siebie w okolicy. z jedne stonu ulicy i z drugiej
Komentarz
-
-
Zapytanie nie dotyczy opon ale jest ściśle z nimi związane.
leszekmw, Z racji Twoich doświadczeń zawodowych proszę o informacje jak przy stosowaniu podnośników warsztatowych zachowują się ranty progów w O2, O2FL :?: Bo zapewne w tych miejscach opiera/ją się podnośnik/ki a nie w miejscach fabrycznych (bo tam jest malutko miejsca) :?: Jakiej średnicy stosujesz podkładki na podnośnikach :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Panowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
Osobiście w zimie również jeżdżę na 225 a wcześniej jeździłem na 205, na szerszej gumie lepiej mi sie jeździ, dodam że w zimie nawet na letnich mi sie lepiej jeździ pomijając kwestię samego śniegu, po prostu nawet w temp poniżej 7 stopni podczas hamowania letnia guma lepiej się sprawuje od zimówki, mowa tutaj oczywiście o suchym/mokrym asfalcie z pominięciem zalegającego śniegu :!:
Stwierdzono że temp powietrza/asfaltu czy samej gumy nie ma znaczenia podczas hamowania ponieważ przy hamowaniu wytwarza się wyższa temp która niweluje wpływ ujemnych temp na zachowanie gumy.
I co wy na to? :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Wąska zimówka wciąż jest lepsza jeśli idzie o siłę uciągu na śniegu, możliwość jazdy w głębokim śniegu i o wieeeele mniejszą podatność na aquaplaning i mixt wodno śnieżny (slushplaning) . Jak było 4-5 cm brei śnieżno wodnej na autostradzie to na swoich 185 TS830 byłem w stanie jechać 140-150km/h a ludzie na 225-235-255 nie byli w stanie jechać nawet 100km/h.
Jeszcze jedno pytanie kto testował te opony bo jeśli był to test firmy oponiarskiej to nie dziwota, że wolą aby ludzi kupowali droższe. :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
trochę to pokrętne tłumaczenie bo samochody mają ABS i nie dopuszczą do blokowania koła, więc nie ma opcji tarcia opony o podłoże. Temp gum na pewno się podniesie ale za cały czas trafia na zimny odcinek nawierzchni a kontakt jest naprawdę krótki. Nie jestem fizykiem/laborantem ale wydaje mi się jako wolnemu obserwatorowi, że to było "sponsorowane"Zamieszczone przez piramidaStwierdzono że temp powietrza/asfaltu czy samej gumy nie ma znaczenia podczas hamowania ponieważ przy hamowaniu wytwarza się wyższa temp która niweluje wpływ ujemnych temp na zachowanie gumy.Pisał Sebastian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSwięc nie ma opcji tarcia opony o podłoże.daje się zauważyć, że nie jesteś fizykiem. Też nie jestem, ale przynajmniej miałem dobrych nauczycieli. Tylko dzięki tarciu opony o podłoże ruszasz, jedziesz, hamujesz.Zamieszczone przez SSNie jestem fizykiem/laborantemto nic innego jak zamiana tarcia na ciepłoZamieszczone przez SSTemp gum na pewno się podniesie
Komentarz
-
-
rezon, może za szybko pisałem i za dużo skrótów myślowych. Gdyby nie tarcie auto by się nie zatrzymało
Wydaje mi się, że nie będzie sytuacji która spowoduje styk nagrzanego podłoża z nagrzaną oponą (mam na myśli temp. powyżej +7/+10°C). ABS obróci koło i "ciepła" opona styka się z "zimną" nawierzchnią. Dalej mogę tłumaczyć przy piwie :szeroki_usmiech
Pisał Sebastian
Komentarz
-
-
Dla mnie też jakaś pokrętna teoria.... o ile jeszcze na suchym zimnym asfalcie sie zgodzę że wyniki mogą być porównywalne/lepsze o tyle każda inna sytuacja nie do końca... co prawda bardzo dużo tu będzie zależało od opony a w zasadzie składu mieszanki z jakiego została zrobiona ale w większości przypadku opon budżetowych jednak obstawiał bym wygraną zimówek...
Od kilku dni w Lublinie zrobiło sie około 2st. i popaduje deszcz w poniedziałek miałem troche latania po mieście i mój szkodnik prawie ze wszystkich świateł uślizgiwał się, z hamowaniem nie było aż tak źle ale ruszanie często kończyło sie buksowaniem, więc wczoraj zagościły zimówki. Wczoraj też zmieniałem opony w ojca samochodzie ( ja mam URS 2 205/55, ojciec URS 3 225/45 moc samochodów zbliżona ) i jak jechał do mnie to mówił że specjalnie sprawdzał czy się będzie uślizgiwał i tragedii nie było mówi... więc opona oponie nie równa jak widać
Co do tego czy szersza czy węższa... tu podobne dyskusja jak z tym czy lepsze na tył czy na przód, wg. mnie to wszystko znów zależy od tego co to za guma, jakie auto itd... cały czas wychodzą nowe modele z lamelami takimi czy innymi więc ciężko powiedzieć, producenci zalecają lato/zima jeździć na tym samym rozmiarze.
Ale jak to powiedział to dłuższa dyskusja przy piwku
Komentarz
-
-
Dobre hamowanie i przyśpieszanie, trzymanie w zakrętach to wszytko zależy od tarcia opona/podłoże- to z fizyki.Zamieszczone przez piramidaPanowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
Osobiście w zimie również jeżdżę na 225 a wcześniej jeździłem na 205, na szerszej gumie lepiej mi sie jeździ, dodam że w zimie nawet na letnich mi sie lepiej jeździ pomijając kwestię samego śniegu, po prostu nawet w temp poniżej 7 stopni podczas hamowania letnia guma lepiej się sprawuje od zimówki, mowa tutaj oczywiście o suchym/mokrym asfalcie z pominięciem zalegającego śniegu :!:
Stwierdzono że temp powietrza/asfaltu czy samej gumy nie ma znaczenia podczas hamowania ponieważ przy hamowaniu wytwarza się wyższa temp która niweluje wpływ ujemnych temp na zachowanie gumy.
I co wy na to? :wink:
Jeżeli Twoje teorie są prawdziwie to musisz to sprzedać np. do F1 i innych wyścigów aby nie stosowali kocy grzewczych na opony, bo to przecież nic nie daje - wg Twojej teori.
Guma w niskich temperaturach staje się sztywna i mniej ahezyjna, a co za tym idzie jest mniejsze tarcie.
PS. Pewnie znacie taki żart.
Student wchodzi na egzamin z fizyki , a ani razu nie był na wykładach.
Profesor do niego mówi: jakim prawem Pan tu wszedł !?!
On odpowiada - prawem tarcia i zdał :-)O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Nas jak nas zaskoczyłeś , ...ale rajdowców :lol: od lat używają cieniutenkich zimowek, jakby mogli to by na dojazdówkach jeździli , tyle lat i żyli w błędzieZamieszczone przez piramidaPanowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
Komentarz
-
-
w szkołach jazdy (nie mylić z kursami, szkoły jazdy prowadzą obecni lub byli rajdowcy) są właśnie takienauki prowadzone... Ja już przeszedłem przez Szkołę Sobiesłąwa Zasady w Bednarach k Poznania i Kuby Bielaka w Józefowie k. Legionowa. Bierze się to właśnie z rajdów... Bardzo polecam, jeśli komuś taka okazja się trafi, pojeździć sobie w takiej szkole... i pod batutą fachowców...Zamieszczone przez JerzyM73Tak myśli większość ludzi, bo taka była do niedawna szkoła.Zamieszczone przez GrewZamieszczone przez pawel934Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD)......Zamieszczone przez b-bar01autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
No popatrz a ja całe życie myślałem że lepsze zakłada się na przód.
Teraz od paru lat jest promowany inny pogląd. Chodzi o to, że przy lepszych oponach z tyłu jest mniejsze prawdopodobieństwo zarzucania tyłem auta (uślizg tylnej osi), co jest bardziej niebezpieczne i mniej do przewidzenia niż uślizg przedniej osi.
Jak się mylę to niech ktoś mnie "wyprostuje"
[ Dodano: Sro 19 Lis, 14 11:58 ]
odnośnie cen usług, w Niemczech jest chyba tak, że usługa jest droga, a produkt tańszy...Zamieszczone przez gusiak11leszekmw, jerol,
Niestety nie tylko wasza branże zmienił internet, robię w budowlance i mam ten sam problem
noo coż może za jakiś czas ''wyrośniemy'' z "oparowych" marży licząc na obrót 
ale de facto, zależy to od regionu naszego kraju... są takie miejscowości, gdzie jest mała konkurecnja i ceny są wyższe, niż np w moim regionie...Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
-
Jest jeszcze najlepsza szkoła "fachowcy z OCP"Zamieszczone przez liveactw szkołach jazdy (nie mylić z kursami, szkoły jazdy prowadzą obecni lub byli rajdowcy) są właśnie takienauki prowadzone... Ja już przeszedłem przez Szkołę Sobiesłąwa Zasady w Bednarach k Poznania i Kuby Bielaka w Józefowie k. Legionowa. Bierze się to właśnie z rajdów... Bardzo polecam, jeśli komuś taka okazja się trafi, pojeździć sobie w takiej szkole... i pod batutą fachowców...Zamieszczone przez JerzyM73Tak myśli większość ludzi, bo taka była do niedawna szkoła.Zamieszczone przez GrewZamieszczone przez pawel934Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD)......Zamieszczone przez b-bar01autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
No popatrz a ja całe życie myślałem że lepsze zakłada się na przód.
Teraz od paru lat jest promowany inny pogląd. Chodzi o to, że przy lepszych oponach z tyłu jest mniejsze prawdopodobieństwo zarzucania tyłem auta (uślizg tylnej osi), co jest bardziej niebezpieczne i mniej do przewidzenia niż uślizg przedniej osi.
Jak się mylę to niech ktoś mnie "wyprostuje"
zimą letnie i to jak najszersze
łyse opony najlepiej na tył - bo i tak nic nie dają
czym tańszy serwis oponiarski ten lepszy
koła wyważać najlepiej tylko przy wymianie opony (nieraz raz na 5 lat)
itp. itd.
Będzie pan zadowolonyO III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
w zużyciu paliwa, przyspieszeniach, skłonności do aquaplanningu oraz myszkowaniu na koleinach też była lepsza? Chyba nie. Zawsze jest coś za cośZamieszczone przez piramidaPanowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
Komentarz
-
-
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:Zamieszczone przez JerzyM73Jest jeszcze najlepsza szkoła "fachowcy z OCP"
zimą letnie i to jak najszersze
łyse opony najlepiej na tył - bo i tak nic nie dają
czym tańszy serwis oponiarski ten lepszy
koła wyważać najlepiej tylko przy wymianie opony (nieraz raz na 5 lat)
itp. itd.
Będzie pan zadowolony
Bardzo trafna puenta
Komentarz
-
-
no nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z progami . mam podnośnik płytowy , stosuję gumy długości 25cm , grubości około 7-8 .generalnie niema problemów z autami , oczywiście nieprzerdzewiałymi ale tych już jest naprawdę mało porównując do okresu z przed 5-7 lat. auta problematyczne to stare galaxy/sharany i 407.Zamieszczone przez endryuleszekmw, Z racji Twoich doświadczeń zawodowych proszę o informacje jak przy stosowaniu podnośników warsztatowych zachowują się ranty progów w O2, O2FL :?: Bo zapewne w tych miejscach opiera/ją się podnośnik/ki a nie w miejscach fabrycznych (bo tam jest malutko miejsca) :?: Jakiej średnicy stosujesz podkładki na podnośnikach :?:
no tak hamowanie itd .. a jak było z trakcją na śniegu , ruszanie itd - też była lepsza ?Zamieszczone przez piramidapraktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
michelin już parę lat temu robił testy z których wynikło że letnia jeździ lepiej do -5 st. od zimowej . kiedyś już o tym pisałem ale... :roll:Zamieszczone przez piramidaodam że w zimie nawet na letnich mi sie lepiej jeździ pomijając kwestię samego śniegu, po prostu nawet w temp poniżej 7 stopni podczas
naprawdę by sie przydał jakiś temat podwieszony z kilkoma podstawowymi Wiadomościami dotyczących opon.
to się uśmiałem , doobreeee :kciukgoraZamieszczone przez JerzyM73Jest jeszcze najlepsza szkoła "fachowcy z OCP"
idę na obiad...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz