Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dudek_t, widac jak malo wiesz o tej pracy, domyslam sie po twoim wpisie ze w sezonie bys plakal i migal sie od roboty. Dobrze, ze takich wypowiedzi jest malo, a wielu klientow pyta jak ja to wytrzymuje. Ceny uslug sa niskie i mam nadzieje, ze z czasem to sie zmieni.

    Komentarz


    • leszekmw, jerol,

      Niestety nie tylko wasza branże zmienił internet, robię w budowlance i mam ten sam problem noo coż może za jakiś czas ''wyrośniemy'' z "oparowych" marży licząc na obrót
      http://carsdetailing.blogspot.com/

      Komentarz


      • Zamieszczone przez mrfazi
        Zamieszczone przez PieTrzaK
        Chyba nie taka łatwa skoro mi 3 swego czasu nie potrafiło kompletu wyważyć...? :roll:
        Kończąc ten OT stwierdzam taj jak kolega PieTrzaK, po zmianie tarcz na większe dziwnym trafem zauważyłem nadwrażliwość pojazdu na złe wyważenie kół, moje zimówki dopiero za 3 (słownie trzecim) razem udało się tak wyważyć aby nie biło na kierownicy.

        Wychodzi na to, że może tarcze są nie wyważone i powinieneś wyważać koła dynamicznie.

        Co do cen wymiany opon. Piszecie, że powinno być drożej. Zależy gdzie i w jakim zakładzie.
        Ja np. wymieniem w Łodzi przy rondzie sybiraków- duża wulkanizacja, zawsze robili fachowo i szybko, koła zawsze myte w myjce - koszt jak do tej pory około 80 zł - jak dobrze pamiętam, przełożenie całych kół z wyważeniem - to nie jest mało, przełożenie opon oczywiście drożej. W tym roku sprawdzę jak będę wymieniał.
        Oczywiście w innych zakładach można to zrobić za połowę tej kwoty i poniżej - zależy od miejsca i miasta.
        Także jak dla mnie kwota 100 zł za wymianę 4 opon to cena optymalna
        O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
        Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

        Komentarz


        • Zamieszczone przez leszekmw
          Zamieszczone przez dudek_t
          Fakt, elitarna i bardzo ciężka praca, jest za co brać ciężką kase :diabelski_usmiech
          to se kup maszyny cfaniaczku i sam zakładaj..
          Brawo Leszek! Jak bede chcial to "se kupie" i bede sam zakladal. Skoro tak Wam zle to zmiencie branze. Tylko ciekawe w ktorej jest inaczej...
          Tak sie sklada ze w mojej branzy tez trzeba kupowac "maszyny" i wymieniac je czesto zeby byc na topie. A ze ludzie i tak beda marudzic ze drogo a ja ze "za tanio" to inna sprawa.
          Ile wg Ciebie powinna kosztowac wymiana opon zebys byl zadowolony?

          Komentarz


          • Ja nie patrzę tanio czy drogo, na szczęście mam do każdego auta po 2 komplety kół, a jeżdżę tam gdzie jest dobry sprzęt tj. wyważarka z testem drogowym Hunter, fabrycznie czarne ciężarki.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • jactez nie jezdze do najtańszych. ale prawda jest taka ze te najtańsze za 3 dychy kola wywaza i założą.
              a jakość moze i marna ale 90 %kierowców bedzie zadowolonych.
              maszyny uzywane sa tanie. Gowno wywaza ale biznes idzie
              ja kola wywazalem 4 razy zanim znalazlem dobrego fachowca z dobrymi maszynami. cena 68zl

              narzekać mozna ale internet zmienia wszyskie branże, a dodatkowo gumiarzy u mnie jak psow. co 300 metwow gumiarnia.
              w promieniu kilometra ja znam 5 na jednej ulicy jadac ode mnie zdomu

              sam chciałem kiedys oteorzyv ale sensu w tym nie widze. najlepsze to mam dwie gumiarnie na przeciwko siebie w okolicy. z jedne stonu ulicy i z drugiej

              Komentarz


              • no dobra, wracając do tematu.

                zapowiadają spadek temperatury i śnieg z deszczem, zaraz zaczną się dantejskie sceny przy wymianie opon :wink:
                jutro wymiana, O1 > Falken, Punto > Frigo2(UG5)
                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                Komentarz


                • Zamieszczone przez b-bar01
                  jutro wymiana, O1 > Falken, Punto > Frigo2(UG5)
                  no dziękujemy bardzo że nas o tym poinformowałeś. życzę udanej zmiany.
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz


                  • Zapytanie nie dotyczy opon ale jest ściśle z nimi związane.
                    leszekmw, Z racji Twoich doświadczeń zawodowych proszę o informacje jak przy stosowaniu podnośników warsztatowych zachowują się ranty progów w O2, O2FL :?: Bo zapewne w tych miejscach opiera/ją się podnośnik/ki a nie w miejscach fabrycznych (bo tam jest malutko miejsca) :?: Jakiej średnicy stosujesz podkładki na podnośnikach :?:
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz


                    • Nie do mnie ale ranty sa solidne, podstawiac tam gdzie pokazuja strzalki i nic sie nie bedzie dzialo.

                      Komentarz


                      • Panowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp

                        Osobiście w zimie również jeżdżę na 225 a wcześniej jeździłem na 205, na szerszej gumie lepiej mi sie jeździ, dodam że w zimie nawet na letnich mi sie lepiej jeździ pomijając kwestię samego śniegu, po prostu nawet w temp poniżej 7 stopni podczas hamowania letnia guma lepiej się sprawuje od zimówki, mowa tutaj oczywiście o suchym/mokrym asfalcie z pominięciem zalegającego śniegu :!:

                        Stwierdzono że temp powietrza/asfaltu czy samej gumy nie ma znaczenia podczas hamowania ponieważ przy hamowaniu wytwarza się wyższa temp która niweluje wpływ ujemnych temp na zachowanie gumy.

                        I co wy na to? :wink:
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz


                        • Wąska zimówka wciąż jest lepsza jeśli idzie o siłę uciągu na śniegu, możliwość jazdy w głębokim śniegu i o wieeeele mniejszą podatność na aquaplaning i mixt wodno śnieżny (slushplaning) . Jak było 4-5 cm brei śnieżno wodnej na autostradzie to na swoich 185 TS830 byłem w stanie jechać 140-150km/h a ludzie na 225-235-255 nie byli w stanie jechać nawet 100km/h.

                          Jeszcze jedno pytanie kto testował te opony bo jeśli był to test firmy oponiarskiej to nie dziwota, że wolą aby ludzi kupowali droższe. :wink:
                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez piramida
                            Stwierdzono że temp powietrza/asfaltu czy samej gumy nie ma znaczenia podczas hamowania ponieważ przy hamowaniu wytwarza się wyższa temp która niweluje wpływ ujemnych temp na zachowanie gumy.
                            trochę to pokrętne tłumaczenie bo samochody mają ABS i nie dopuszczą do blokowania koła, więc nie ma opcji tarcia opony o podłoże. Temp gum na pewno się podniesie ale za cały czas trafia na zimny odcinek nawierzchni a kontakt jest naprawdę krótki. Nie jestem fizykiem/laborantem ale wydaje mi się jako wolnemu obserwatorowi, że to było "sponsorowane"
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez SS
                              więc nie ma opcji tarcia opony o podłoże.
                              Zamieszczone przez SS
                              Nie jestem fizykiem/laborantem
                              daje się zauważyć, że nie jesteś fizykiem. Też nie jestem, ale przynajmniej miałem dobrych nauczycieli. Tylko dzięki tarciu opony o podłoże ruszasz, jedziesz, hamujesz.
                              Zamieszczone przez SS
                              Temp gum na pewno się podniesie
                              to nic innego jak zamiana tarcia na ciepło

                              Komentarz


                              • rezon, może za szybko pisałem i za dużo skrótów myślowych. Gdyby nie tarcie auto by się nie zatrzymało Wydaje mi się, że nie będzie sytuacji która spowoduje styk nagrzanego podłoża z nagrzaną oponą (mam na myśli temp. powyżej +7/+10°C). ABS obróci koło i "ciepła" opona styka się z "zimną" nawierzchnią. Dalej mogę tłumaczyć przy piwie :szeroki_usmiech
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez SS
                                  może za szybko pisałem i za dużo skrótów myślowych
                                  pewnie tak

                                  Komentarz


                                  • Dla mnie też jakaś pokrętna teoria.... o ile jeszcze na suchym zimnym asfalcie sie zgodzę że wyniki mogą być porównywalne/lepsze o tyle każda inna sytuacja nie do końca... co prawda bardzo dużo tu będzie zależało od opony a w zasadzie składu mieszanki z jakiego została zrobiona ale w większości przypadku opon budżetowych jednak obstawiał bym wygraną zimówek...

                                    Od kilku dni w Lublinie zrobiło sie około 2st. i popaduje deszcz w poniedziałek miałem troche latania po mieście i mój szkodnik prawie ze wszystkich świateł uślizgiwał się, z hamowaniem nie było aż tak źle ale ruszanie często kończyło sie buksowaniem, więc wczoraj zagościły zimówki. Wczoraj też zmieniałem opony w ojca samochodzie ( ja mam URS 2 205/55, ojciec URS 3 225/45 moc samochodów zbliżona ) i jak jechał do mnie to mówił że specjalnie sprawdzał czy się będzie uślizgiwał i tragedii nie było mówi... więc opona oponie nie równa jak widać

                                    Co do tego czy szersza czy węższa... tu podobne dyskusja jak z tym czy lepsze na tył czy na przód, wg. mnie to wszystko znów zależy od tego co to za guma, jakie auto itd... cały czas wychodzą nowe modele z lamelami takimi czy innymi więc ciężko powiedzieć, producenci zalecają lato/zima jeździć na tym samym rozmiarze.

                                    Ale jak to powiedział to dłuższa dyskusja przy piwku
                                    http://carsdetailing.blogspot.com/

                                    Komentarz


                                    • W tym roku zdecydowałem się na Dunlop Winter Response 2. Oponki założone, zobaczymy jak się będą spisywały - rzeczywiście opony bardzo ciche - polecam.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez piramida
                                        Panowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp

                                        Osobiście w zimie również jeżdżę na 225 a wcześniej jeździłem na 205, na szerszej gumie lepiej mi sie jeździ, dodam że w zimie nawet na letnich mi sie lepiej jeździ pomijając kwestię samego śniegu, po prostu nawet w temp poniżej 7 stopni podczas hamowania letnia guma lepiej się sprawuje od zimówki, mowa tutaj oczywiście o suchym/mokrym asfalcie z pominięciem zalegającego śniegu :!:

                                        Stwierdzono że temp powietrza/asfaltu czy samej gumy nie ma znaczenia podczas hamowania ponieważ przy hamowaniu wytwarza się wyższa temp która niweluje wpływ ujemnych temp na zachowanie gumy.

                                        I co wy na to? :wink:
                                        Dobre hamowanie i przyśpieszanie, trzymanie w zakrętach to wszytko zależy od tarcia opona/podłoże- to z fizyki.

                                        Jeżeli Twoje teorie są prawdziwie to musisz to sprzedać np. do F1 i innych wyścigów aby nie stosowali kocy grzewczych na opony, bo to przecież nic nie daje - wg Twojej teori.

                                        Guma w niskich temperaturach staje się sztywna i mniej ahezyjna, a co za tym idzie jest mniejsze tarcie.

                                        PS. Pewnie znacie taki żart.
                                        Student wchodzi na egzamin z fizyki , a ani razu nie był na wykładach.
                                        Profesor do niego mówi: jakim prawem Pan tu wszedł !?!
                                        On odpowiada - prawem tarcia i zdał :-)
                                        O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                        Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez piramida
                                          Panowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
                                          Nas jak nas zaskoczyłeś , ...ale rajdowców :lol: od lat używają cieniutenkich zimowek, jakby mogli to by na dojazdówkach jeździli , tyle lat i żyli w błędzie

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez JerzyM73
                                            Zamieszczone przez Grew
                                            Zamieszczone przez pawel934
                                            Zamieszczone przez b-bar01
                                            autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
                                            teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
                                            Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD)......

                                            No popatrz a ja całe życie myślałem że lepsze zakłada się na przód.
                                            Tak myśli większość ludzi, bo taka była do niedawna szkoła.
                                            Teraz od paru lat jest promowany inny pogląd. Chodzi o to, że przy lepszych oponach z tyłu jest mniejsze prawdopodobieństwo zarzucania tyłem auta (uślizg tylnej osi), co jest bardziej niebezpieczne i mniej do przewidzenia niż uślizg przedniej osi.
                                            Jak się mylę to niech ktoś mnie "wyprostuje"
                                            w szkołach jazdy (nie mylić z kursami, szkoły jazdy prowadzą obecni lub byli rajdowcy) są właśnie takienauki prowadzone... Ja już przeszedłem przez Szkołę Sobiesłąwa Zasady w Bednarach k Poznania i Kuby Bielaka w Józefowie k. Legionowa. Bierze się to właśnie z rajdów... Bardzo polecam, jeśli komuś taka okazja się trafi, pojeździć sobie w takiej szkole... i pod batutą fachowców...

                                            [ Dodano: Sro 19 Lis, 14 11:58 ]
                                            Zamieszczone przez gusiak11
                                            leszekmw, jerol,

                                            Niestety nie tylko wasza branże zmienił internet, robię w budowlance i mam ten sam problem noo coż może za jakiś czas ''wyrośniemy'' z "oparowych" marży licząc na obrót
                                            odnośnie cen usług, w Niemczech jest chyba tak, że usługa jest droga, a produkt tańszy...
                                            ale de facto, zależy to od regionu naszego kraju... są takie miejscowości, gdzie jest mała konkurecnja i ceny są wyższe, niż np w moim regionie...
                                            Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                            Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez liveact
                                              Zamieszczone przez JerzyM73
                                              Zamieszczone przez Grew
                                              Zamieszczone przez pawel934
                                              Zamieszczone przez b-bar01
                                              autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
                                              teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
                                              Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD)......

                                              No popatrz a ja całe życie myślałem że lepsze zakłada się na przód.
                                              Tak myśli większość ludzi, bo taka była do niedawna szkoła.
                                              Teraz od paru lat jest promowany inny pogląd. Chodzi o to, że przy lepszych oponach z tyłu jest mniejsze prawdopodobieństwo zarzucania tyłem auta (uślizg tylnej osi), co jest bardziej niebezpieczne i mniej do przewidzenia niż uślizg przedniej osi.
                                              Jak się mylę to niech ktoś mnie "wyprostuje"
                                              w szkołach jazdy (nie mylić z kursami, szkoły jazdy prowadzą obecni lub byli rajdowcy) są właśnie takienauki prowadzone... Ja już przeszedłem przez Szkołę Sobiesłąwa Zasady w Bednarach k Poznania i Kuby Bielaka w Józefowie k. Legionowa. Bierze się to właśnie z rajdów... Bardzo polecam, jeśli komuś taka okazja się trafi, pojeździć sobie w takiej szkole... i pod batutą fachowców...
                                              Jest jeszcze najlepsza szkoła "fachowcy z OCP"

                                              zimą letnie i to jak najszersze
                                              łyse opony najlepiej na tył - bo i tak nic nie dają
                                              czym tańszy serwis oponiarski ten lepszy
                                              koła wyważać najlepiej tylko przy wymianie opony (nieraz raz na 5 lat)
                                              itp. itd.

                                              Będzie pan zadowolony
                                              O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
                                              Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez piramida
                                                Panowie pewnie was zaskoczę z informacją dotyczącą zakupu zimówek o danej szerokości, ostatnio testowano zimówki o szerokości 195, 205, 225 i praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
                                                w zużyciu paliwa, przyspieszeniach, skłonności do aquaplanningu oraz myszkowaniu na koleinach też była lepsza? Chyba nie. Zawsze jest coś za coś

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez JerzyM73
                                                  Jest jeszcze najlepsza szkoła "fachowcy z OCP"

                                                  zimą letnie i to jak najszersze
                                                  łyse opony najlepiej na tył - bo i tak nic nie dają
                                                  czym tańszy serwis oponiarski ten lepszy
                                                  koła wyważać najlepiej tylko przy wymianie opony (nieraz raz na 5 lat)
                                                  itp. itd.

                                                  Będzie pan zadowolony
                                                  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

                                                  Bardzo trafna puenta
                                                  http://carsdetailing.blogspot.com/

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez endryu
                                                    leszekmw, Z racji Twoich doświadczeń zawodowych proszę o informacje jak przy stosowaniu podnośników warsztatowych zachowują się ranty progów w O2, O2FL :?: Bo zapewne w tych miejscach opiera/ją się podnośnik/ki a nie w miejscach fabrycznych (bo tam jest malutko miejsca) :?: Jakiej średnicy stosujesz podkładki na podnośnikach :?:
                                                    no nie zauważyłem jakichkolwiek problemów z progami . mam podnośnik płytowy , stosuję gumy długości 25cm , grubości około 7-8 .generalnie niema problemów z autami , oczywiście nieprzerdzewiałymi ale tych już jest naprawdę mało porównując do okresu z przed 5-7 lat. auta problematyczne to stare galaxy/sharany i 407.

                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    praktycznie w każdym teście wygrała opona o szerokości 225, czy to hamowanie na śniegu, mokrej nawierzchni itp
                                                    no tak hamowanie itd .. a jak było z trakcją na śniegu , ruszanie itd - też była lepsza ?

                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    odam że w zimie nawet na letnich mi sie lepiej jeździ pomijając kwestię samego śniegu, po prostu nawet w temp poniżej 7 stopni podczas
                                                    michelin już parę lat temu robił testy z których wynikło że letnia jeździ lepiej do -5 st. od zimowej . kiedyś już o tym pisałem ale... :roll:
                                                    naprawdę by sie przydał jakiś temat podwieszony z kilkoma podstawowymi Wiadomościami dotyczących opon.

                                                    Zamieszczone przez JerzyM73
                                                    Jest jeszcze najlepsza szkoła "fachowcy z OCP"
                                                    to się uśmiałem , doobreeee :kciukgora

                                                    idę na obiad...
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X