ja zalozylem continentale ts770 195/65 r15 używki ale w dobrym stanie ,calkiem fajne opony, tylko GŁOŚNE ,a tak poz tym to narazie nie było okazji żeby sprawdzić jak sie sprawują w warunkach zimowych
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Bo to asymetryki.Zamieszczone przez granacikale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.
i ja je wypróbuję w tym roku , sprzedałem moje używane conti w doskonałych pieniążkach , a że poszło do góry wszystko bardzo a nokiany miałem w dobrej cenie to pomyślałem że pojeżdżę i ja z sezon na nich... .
ale na razie jeszcze na letnich pomykam...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
A jaki masz rozmiar i na jakim ciśnieniu się wozisz?Zamieszczone przez granacikhotrain, Te Nokany mam 3 sezon. Opony uważam za przeciętne. Na suchym i mokrym nie mam zastrzeżeń ale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.
To jak zachowują się dane opony zależy od całego projektu a nie rodzaju bieżnika. Akurat opony asymetryczne to najbardziej zaawansowane opony. O wiele lepsze od symetrycznych i nie posiadają wad opon kierunkowych. Pozwalają skonstruować bieżnik w zależności od jego miejsca na oponie i cech jakim to miejsce ma się charakteryzować. zewnętrzna część i barkowa za kierowalność, trzymanie w zakrętach, środkowa i wewnętrzna za dobre odprowadzanie wody, hamowanie i trakcję - możliwość przekazywania siły napędowej. W wyczynowym sporcie samochodowym najbardziej zbliżonym do poruszania się po normalnych drogach, czyli w rajdach,,,, najlepsze opony na luźne i śliskie nawierzchnie są asymetryczne. :?Zamieszczone przez leszekmwBo to asymetryki.Zamieszczone przez granacikale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.
i ja je wypróbuję w tym roku , sprzedałem moje używane conti w doskonałych pieniążkach , a że poszło do góry wszystko bardzo a nokiany miałem w dobrej cenie to pomyślałem że pojeżdżę i ja z sezon na nich... .
ale na razie jeszcze na letnich pomykam...Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Ha! To wrzucę trochę herezji :twisted:
Po długich i ciężkich przemyśleniach zamówiłem sobie oponki Semperit Speed Grip 2 195/65R15 91H
Po pierwsze primo indeks H a nie T. W homologacji jest jak wół H. Pomijając ew. problemy w razie wypadku (nie wiem, może to mało prawdopodobne w Polsce, żeby ktoś się czepił, ale zawsze) to kiedyś strzeliła mi roczna Fulda na autostradzie przy prędkości znacznie niższej niż by wskazywał indeks. Więc chyba lepiej mieć trochę marginesu bezpieczeństwa i święty spokój - zgodność z homologacją. Letnie mam indeks V, więc na logikę H na zimę w sam raz
. Jedyny minus, to mogą być odrobinę twardsze, więc komfort i przyczepność w śniegu traci. Mam jednak nadzieję, że różnica pod tym względem jest znikoma, zwłaszcza że to przejście tylko o jeden indeks. Ciekawą informację wyczytałem gdzieś na jakimś forum Mondeo, zdaje się. Podobno oficjalna odpowiedź Goodyeara na reklamacje w sprawie ząbkowania jest taka, żę powszechnie używa się opon o zbyt niskim indeksie prędkości. Po prostu bardziej miękkie opony bardziej wybrzuszają się przy większych prędkościach. Potwierdza to lektura artykułów:
Po drugie primo Semperit. Wygląda mi na to, że to mało znane w Polsce opony, zresztą trudniej je kupić, ale za to zdaje się są dość niedoceniane, traktowane jako klasa średnia. W testach za to depczą po piętach Goodyearowi czy Continentalowi. A cena jest sporo niższa, zarówno w indeksie T jak i H
Na razie to tylko teoria, jak będzie w praktyce się okaże, napiszę... :PSprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7
Komentarz
-
-
kolega pisał o śniegu i błocie , a jeżeli twierdzisz że asymetryk idzie po śniegu lepiej od kierunkowej to w zasadzie nie mam nic więcej do powiedzenia... :szeroki_usmiechZamieszczone przez zepter00To jak zachowują się dane opony zależy od całego projektu a nie rodzaju bieżnika. Akurat opony asymetryczne to najbardziej zaawansowane opony. O wiele lepsze od symetrycznych i nie posiadają wad opon kierunkowych.
no proponuję pojeździć i faktycznie zobaczyć jak będzie w praktyce... , na przestrzeni 3 sezonów na przykład...Zamieszczone przez GmorpiWygląda mi na to, że to mało znane w Polsce opony, zresztą trudniej je kupić, ale za to zdaje się są dość niedoceniane, traktowane jako klasa średnia. W testach za to depczą po piętach Goodyearowi czy Continentalowi. A cena jest sporo niższa, zarówno w indeksie T jak i H
Na razie to tylko teoria, jak będzie w praktyce się okaże, napiszę... :P
ale znając opinie o oponach na naszym forum to na pewna będą ok'.
poczytaj instrukcję obsługi , zobacz co tam piszą o oponach zimowych....Zamieszczone przez GmorpiW homologacji jest jak wół H.
wszystko jest możliwe , różne są przyczyny , może opona była wadliwa , może powietrza miałeś mało...Zamieszczone przez Gmorpito kiedyś strzeliła mi roczna Fulda na autostradzie przy prędkości znacznie niższej niż by wskazywał indeks.
no czymś się musza tłumaczyć , zresztą bzdurnie . to właśnie goodyear ma największe problemy z wybijaniem , i zupełnie nie jest to zależne od indeksu prędkości .Zamieszczone przez GmorpiPodobno oficjalna odpowiedź Goodyeara na reklamacje w sprawie ząbkowania jest taka, żę powszechnie używa się opon o zbyt niskim indeksie prędkości.
niestety problem ząbkowania co niektórych opon jest nierozwiązany , i nie mam pojęcia po której stronie leży wina. niemniej jednak sa opony które na to zjawisko bardziej podatne od innych , i ja jednak skłaniam się do tego że większa wina leży po stronie konstrukcji opon / ale jest to moja opinia , pracownika wulkanizacji w prowincjonalnym zakładzie/. i do tyczy to opon w nowiutkich samochodach rożnych marek , ostatnio 5gt salonowe po 15tyś , dunlop z tyłu wyjebany jak złoto :szeroki_usmiech ./chyba ze to nie był dunlop , ale raczej tak :? , skleroza/ .
mam gdzieś maila z michelina na temat wybijania , moge go odszukać jakby Was to interesowało..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
No ja zasadniczo to kolegę grancika pytałem :wink: szukając powodów dlaczego na śniegu i brei jest źle.Zamieszczone przez hotrainDzięki za opinie.
Planowany rozmiar 225/45/R17. Ciśnienie 2.3 bara.
Mogę je kupić w bardzo dobrej cenie stąd rozważania, bo ciężko znaleźć nowy komplet w tym rozmiarze poniżej 2,5k PLN.
kolego, na takim rozmiarze po śniegu i brei śnieżno wodnej nie będzie dobrze. Aquaplaning też 10 i więcej km/h wcześniej się pojawi niż przy 195/65 R15.
[ Dodano: Pią 02 Gru, 11 12:01 ]
Kolega ma w ogóle niewiele do powiedzenia. :P Od kiedy to jazda w zimę składa się tylko z trakcji w głębokim śniegu i jazdy na wprost w takich warunkach?Zamieszczone przez leszekmwkolega pisał o śniegu i błocie , a jeżeli twierdzisz że asymetryk idzie po śniegu lepiej od kierunkowej to w zasadzie nie mam nic więcej do powiedzenia... :szeroki_usmiechZamieszczone przez zepter00To jak zachowują się dane opony zależy od całego projektu a nie rodzaju bieżnika. Akurat opony asymetryczne to najbardziej zaawansowane opony. O wiele lepsze od symetrycznych i nie posiadają wad opon kierunkowych.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Im węższe oponki to na śnieg i breję lepiej. Nie dziwne zatem, że Avensis na "195" lepiej wozi, zwłaszcza pewnie, że ma słabszy wolnossący silnik a u ciebie power z turbo.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Opony można porównać tylko mając jeden model wozu i jeden rozmiar opon... jeszcze trzeba zrobić wszystko by warunki były możliwie podobne.
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
A czytałem, czytałem. Że można stosować zimą opony o niższym indeksie prędkości, to nie znaczy że trzeba. Główną przesłanką aby tak robić są koszty. Pytanie, czy lepiej dla świętego spokoju jednak nie zakładać opon o indeksie zgodnym z homologacją. Być może, jeśli ktoś generalnie jeździ bardzo spokojnie, to nie ma sensu przepłacać. Choć nie wiem jak do tego podchodzi policja, czy firmy ubezpieczeniowe w razie wypadku. Wydaje mi się też, że z niższym indeksem będą bardziej miękkie, to pewnie zimą lepiej, tylko ciekawe jak duża to różnica np. między T i H?Zamieszczone przez leszekmwpoczytaj instrukcję obsługi , zobacz co tam piszą o oponach zimowych....
Patrząc realnie, na zimówkach jeździ się powiedzmy od listopada do marca. Czy trudno sobie wyobrazić jazdę przy prędkościach bliskich maxa w listopadzie (teraz to i nawet w grudniu pewnie) czy marcu? Inna sprawa czy w ogóle ma sens zakładanie zimówek, skoro nie ma zimy?
Maicroft, a na jakiej podstawie twierdzisz, że o jeden stopień, w instrukcji nie mam napisane, że o jeden, tylko ogólnie, że można z niższym indeksem. Zresztą o jeden stopień to będzie U - 200 km/h chyba, a nie T? Tylko czy w ogóle są takie opony z indeksem U? Bo chyba takich nie widziałem.Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7
Komentarz
-
-
Nie krakać, że nie będzie zimy bo za tydzień metr śniegu przez to będzie... Musicie chcieć śniegu...to wtedy się na letnich całą zimę obleci.... Taka zależność i prawo Murphego :diabelski_usmiechMoja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Ja tam chcę, żeby była zajebiście śnieżna zima, bo chcę te zimówki przetestować :diabelski_usmiechZamieszczone przez zepter00Nie krakać, że nie będzie zimy bo za tydzień metr śniegu przez to będzie... Musicie chcieć śniegu...to wtedy się na letnich całą zimę obleci.... Taka zależność i prawo Murphego :diabelski_usmiechSprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7
Komentarz
-
-
w sobotę założyłem zimówki (205/55/16 91H UG8)
więc Panie i Panowie przykro mi, ale śnieg niedługo spadnie
PS Co do indeksów prędkości to o 1 stopień zimówki można założyć. Jak letnie masz V to zimówki ładujemy H. O czym wiele osób zapomina, jeżeli założymy opony o niższym indeksie prędkości, należy w widocznym miejscu dla kierowcy przykleić naklejkę informującą o tym fakcie. (Dźwiękowy sygnał z Maxi Dota też może być).Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz