Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez BADYL
    Hankook
    ???

    Pamiętam jak w 1999 kupowałem Lanosa. Wszyscy mówili - oby tylko był na innych niz koreańskie. Bo i tak zaraz po kupnie wymienisz na inne. Mój na szczęście był na Dębicach.

    [ Dodano: Wto 01 Lis, 11 22:37 ]
    Zamieszczone przez makog
    czy ktoś z obecnych na forum miał do czynienia z oponami Dębica Frigo 2
    czytałem test. Idealna na śnieg (kierowalność, siła uciągu, hamowanie - wzór).

    Ale na suchym i mokrym bardzo kiepska.
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz


    • rudawo pod tym linkiem Link znajdziesz opinie użytkownika opony zimowej Hankook....
      Z mojej obserwacji mogę napisać, że opny póki co sprawują się dobrze tzn. są ciche nie ma bujania ani żadnych drgań, a przyczepność jest ok
      Niestety lub stety pogodę mammy jaką mamy więc nie sprawdziłem jak zachowują się na śniegu - warunkach zimowych :roll: Generalnie przy porannej jeździe gdy jeszcze rosa jest na drodze a temp. po niżej 5stopni to jest ok
      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

      Komentarz


      • No i stało się, wczoraj kupiłem nówki sztuki, nie śmigane gumy marki nokian WR D3 195/65/R15 91T. Oczywiście głównym wyznacznikiem była cena, jako że przespałem okres kiedy ceny były w miarę normalne to kupiłem nokiany za 240 zł sztuka. Kierowałem się też testem ADAC ( błąd 404 : Strona o podanym adresie nie istnieje ) Wcześniej myślałem o fuldach, ale wyniki testu na suchej i mokrej nawierzchni oraz opinie znajomych mnie wystraszyły :shock: Jak na razie wszystko ok ale zobaczymy co będzie jak spadnie śnieg. Ktoś z Was zainwestował w te opony? Czekam na opinie bo nie ukrywam, że jest to dla mnie pewna egzotyka

        Komentarz


        • Panocki, macie gdzieś może tabelę cisnień dla GoodYear UltraGrip 7+ 205/55/16, szukałem takowej, ale nie znalazłem. W tym momencie mam po 2.3, ale wydaje mi się, że jeszcze mało jest.
          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

          -> MOJA SKODA <-

          Komentarz


          • Oszalałeś kolego?! :shock: Ja do letnich nigdy w życiu nie nabiłem więcej niż 2,1. 2,2 na przód to absolutny max z tyłu 2- 2,1
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz


            • zepter00, już nie przesadzaj z tym oszalałeś...

              Ciśnienie zależy od opony, marki, budowy, samochodu.
              Np. do letnich F1 GoodYeara to ludzie biją nawet 2.5-2.7, do opon Continentala też daje się większe ciśnienie.

              Chciałbym znaleźć taką tabelkę, ale dla opon jakie podałem i mojego samochodu.
              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

              -> MOJA SKODA <-

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Karql
                W tym momencie mam po 2.3, ale wydaje mi się, że jeszcze mało jest.
                Ja mam do tylu nabite zimówki w std rozmiarze.

                [ Dodano: Czw 03 Lis, 11 18:34 ]
                Zamieszczone przez zepter00
                Oszalałeś kolego?! :shock: Ja do letnich nigdy w życiu nie nabiłem więcej niż 2,1. 2,2 na przód to absolutny max z tyłu 2- 2,1
                3.0 przy pełnym obciążeniu.

                Komentarz


                • Głupoty piprzy....e. :lol: Na tym nie da się jechać. Może zajrzyjcie sobie do instrukcji? Ja wiem, że spora grupa takowej nie posiada, bo auta ma z drugiej, trzeciej ręki itd itp (albo ma jaką ciężką alergię na czytanie) ale czasem warto się z nią zapoznać . Niech każdy sobie dmucha ile chce... na własną odpowiedzialność
                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz


                  • zepter00, Mam instrukcje i potrafię rozszyfrować piktogramy na wlewie. Przy max. obciążeniu dla kół 195.. walimy 3.0.

                    Komentarz


                    • Witam

                      Panowie. Mam taki problem.
                      Jutro odbieram nowke O2 FL z salonu
                      I tak. Zostały mi po poprzednim autku ( Astra G 1,4 hatchback) oponki zimowe po 1 sezonie Debica Frigo 2 z tymże w rozmiarze ciut niepasujacym do oryginałów a mianowicie 195/60 R15. Zawiozłem je do salonu aby mi od razu założyli do auta a Pan do mnie dzwoni dzis i mowi ze te oponki moga troche nie pasowac, ze bedzie mi przeklamywal licznik itp. Ja to wiem. Wg tabel przekłamanie bedzie około 3% w dół. Wiec chyba nie za dużo. Pytanie jest takie. Czy to ma jakis wpływ na parametry komutera pokładowego? Jesli tak t jaki i czy wtedy kupic nowki a te sprzedac. Nadmieniam iz Pan z salonu zaproponowal ich oponki w promocji po 220 zł Firestone Wintehawk 2. Przegladałem kilka testów np takie: Auto Świat - Portal motoryzacyjny i nie wypadają one zbyt dobrze.
                      Zostac przy swoich i nie przejmowac sie przeklamaniem na liczniku??
                      Prosze o opinie.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pandzik
                        zepter00, Mam instrukcje i potrafię rozszyfrować piktogramy na wlewie. Przy max. obciążeniu dla kół 195.. walimy 3.0.

                        Chyba w "gałę"... z kiepskim rywalami. :lol:

                        [ Dodano: Czw 03 Lis, 11 20:50 ]
                        Zamieszczone przez marcgrzy
                        Witam

                        Panowie. Mam taki problem.
                        Jutro odbieram nowke O2 FL z salonu
                        I tak. Zostały mi po poprzednim autku ( Astra G 1,4 hatchback) oponki zimowe po 1 sezonie Debica Frigo 2 z tymże w rozmiarze ciut niepasujacym do oryginałów a mianowicie 195/60 R15. Zawiozłem je do salonu aby mi od razu założyli do auta a Pan do mnie dzwoni dzis i mowi ze te oponki moga troche nie pasowac, ze bedzie mi przeklamywal licznik itp. Ja to wiem. Wg tabel przekłamanie bedzie około 3% w dół. Wiec chyba nie za dużo. Pytanie jest takie. Czy to ma jakis wpływ na parametry komutera pokładowego? Jesli tak t jaki i czy wtedy kupic nowki a te sprzedac. Nadmieniam iz Pan z salonu zaproponowal ich oponki w promocji po 220 zł Firestone Wintehawk 2. Przegladałem kilka testów np takie: Auto Świat - Portal motoryzacyjny i nie wypadają one zbyt dobrze.
                        Zostac przy swoich i nie przejmowac sie przeklamaniem na liczniku??
                        Prosze o opinie.


                        Możesz jeździć. Poza małym przekłamaniem nic się nie stanie. Frigo 2 są bardzo dobre na śniegu, trochę gorzej z mokrym asfaltem. Nie ma sensu sprzedawać rocznych opon bo weźmiesz za nie grosze.
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez marcgrzy
                          Witam

                          Panowie. Mam taki problem.
                          Jutro odbieram nowke O2 FL z salonu
                          I tak. Zostały mi po poprzednim autku ( Astra G 1,4 hatchback) oponki zimowe po 1 sezonie Debica Frigo 2 z tymże w rozmiarze ciut niepasujacym do oryginałów a mianowicie 195/60 R15. Zawiozłem je do salonu aby mi od razu założyli do auta a Pan do mnie dzwoni dzis i mowi ze te oponki moga troche nie pasowac, ze bedzie mi przeklamywal licznik itp. Ja to wiem. Wg tabel przekłamanie bedzie około 3% w dół. Wiec chyba nie za dużo. Pytanie jest takie. Czy to ma jakis wpływ na parametry komutera pokładowego? Jesli tak t jaki i czy wtedy kupic nowki a te sprzedac. Nadmieniam iz Pan z salonu zaproponowal ich oponki w promocji po 220 zł Firestone Wintehawk 2. Przegladałem kilka testów np takie: Auto Świat - Portal motoryzacyjny i nie wypadają one zbyt dobrze.
                          Zostac przy swoich i nie przejmowac sie przeklamaniem na liczniku??
                          Prosze o opinie.
                          Jak kupiłem swoją OII 2 lata temu o miałem podobny problem, ale dokupiłem nowe felgi stalowe 15 i założyłem stare (używane wcześniej przez 3 sezony zimówki, ale były w rozmiarze 195/65/15R bodajże pirelli snowsport 190) ....
                          W tym roku kupiłem nowe zimówki Continetal TS830 ( rozważałem nowe micheliny , savy, goodyeary w rozmiarze 195/65/15
                          Przez 2 zimy jeżdziłem na tych "starych" oponach i miałem jedynie problem mentalny, że w nowym aucie mam trochę przechodzone opony, ale genaralnie zimą jeździ się ostrożniej- wolniej i mniej dynamicznie.
                          Na komputer nie ma to żadnego wpływu
                          Zostałbym przy tych i nie przejmowc się licznikiem.
                          ALE...
                          Generalnie jak miałbym kasę to zmieniłbym od razu na nowe o dedykowanym rozmiarze bo tak to za rok znowu będziesz dumał o tych oponach.
                          O II fl kombi elegance

                          Komentarz


                          • Ja w środę zakładam NOKIAN WRD3 205/55 R16. Za komplet 1450zł
                            Ktoś już jeździł na tej gumie?
                            Chciałem coś lepszego od FRIGO2 ale też nie chciałem na opony zimowe wydać 2tyś zł.
                            Primus Inter Pares

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez zepter00
                              pandzik napisał/a:
                              zepter00, Mam instrukcje i potrafię rozszyfrować piktogramy na wlewie. Przy max. obciążeniu dla kół 195.. walimy 3.0.



                              Chyba w "gałę"... z kiepskim rywalami. :lol:
                              otwórz klapkę wlewu paliwa kolego i zobacz co tam jest napisane.... :? a dopiero później racz innych tekstami na poziomie Twojej powyższej wypowiedzi...


                              akurat klapka od benzyny

                              Jechałeś kiedyś na narty w 4 osoby, z bagażnikiem na dachu i kufrem pełnym na full???

                              Dodatkowo wg instrukcji ( u mnie dla BXE str 212) opony zimowe powinny być nabijane ciśnieniem o 0,2 bara większym niż jest to napisane na klapce wlewu paliwa, na której podane są zalecane ciśnienia dla opon letnich.

                              pozdro

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez przemo9
                                Generalnie jak miałbym kasę to zmieniłbym od razu na nowe o dedykowanym rozmiarze bo tak to za rok znowu będziesz dumał o tych oponach.
                                i tak właśnie zrobiłem, zamówiłem Kleber KrisAlp HP2 w odpowienim rozmiarze ( 195/65/15) i tez kierowałem sie testami ADAC 404 Not Found
                                A oponki ktore mialem i z którymi miałem dylemat sprzedałem na allegro , tak, że mam na połowe nowych. Wiec jestem zadowolony.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez marcgrzy
                                  zamówiłem Kleber KrisAlp HP2
                                  przejeździłem na nich poprzednia zime (po poprzednich Michelinach Pilot Alpin) - jestem zadowolony. Mam nadzieję, że podczas tegorocznej zimy również tak będzie.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez locaj85
                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    pandzik napisał/a:
                                    zepter00, Mam instrukcje i potrafię rozszyfrować piktogramy na wlewie. Przy max. obciążeniu dla kół 195.. walimy 3.0.



                                    Chyba w "gałę"... z kiepskim rywalami. :lol:
                                    otwórz klapkę wlewu paliwa kolego i zobacz co tam jest napisane.... :? a dopiero później racz innych tekstami na poziomie Twojej powyższej wypowiedzi...

                                    Obrazek
                                    akurat klapka od benzyny

                                    Jechałeś kiedyś na narty w 4 osoby, z bagażnikiem na dachu i kufrem pełnym na full???

                                    Dodatkowo wg instrukcji ( u mnie dla BXE str 212) opony zimowe powinny być nabijane ciśnieniem o 0,2 bara większym niż jest to napisane na klapce wlewu paliwa, na której podane są zalecane ciśnienia dla opon letnich.

                                    pozdro
                                    Chyba jak ktoś wiezie tonę węgla i buraków (lub 10 nielegalnych uchodźców z Czeczeni w samochodzie) po drodze zrobionej z dziurawych, ostrzelanych moździerzami płyt betonowych i kamieni otoczaków wielkości pięści. Różne ruskie cyrylice na tej klapce uprawdopodobniają tą wersję. Żaden wulkanizator i mechanik nie zaleci nabicia koła 3.0 - 3.2 - 3.3, bo na takim czymś absolutnie nie da się jechać. Wulkanizatorowi przyda się żywy klient i nierozbite auto bo jeszcze na nich kiedyś zarobi. :twisted: Opona jest tak nabita, że dotyka prawie samym środkiem nawierzchni! Najmniejszy ruch kierownicą grozi wypadnięciem z drogi albo kolizją z innym autem.Za twoją bezcenną radą ruszyłem cztery litery i otworzyłem klapkę wlewu paliwa w mojej 01 TDI (waga 1380 kg - sporo większa niż O2 1,4 -1,6) absolutnie najwyższym ciśnieniem jakie jest tam zamieszczone - auto max załadowane albo i przeładowane - jest 2,4 na tył (no ale u mnie są tylko języki zachodnioeuropejskie w domyśle samochód będzie poruszał się po drodze :lol: ) Proponuję zadzwonić do serwisu Skody albo lepiej do Michelin czy Pirelli Polska czy do najbliższego wulkanizatora i zapytać się co zalecają. :diabelski_usmiech

                                    również pozdrawiam

                                    P.S: Wypowiedzi wcześniejszą i obecną napisałem z premedytacją i uważam, że wprost idealnie pasują do wypowiedzi kogoś kto zaleca napompowanie 3.0 i więcej. Co więcej uważam, że ich poziom był wysoki, tak pod względem merytorycznym jak i zawartości elementów humorystycznych. :wink:
                                    P.S.2: Octavią zapakowaną na full nie jechałem na narty (bo nie potrafię na nich jeździć a moje nogi i kolana są zbyt cenne by ryzykować ich uszkodzenie), jechałem w góry w takim układzie Q5, nie to jest jednak ważne. Niemniej Octavia zapakowana na full słabo podjeżdża pod zaśnieżone górki a z przepompowanymi oponami wcale nie podjeżdża
                                    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez zepter00
                                      Zamieszczone przez locaj85
                                      Zamieszczone przez zepter00
                                      pandzik napisał/a:
                                      zepter00, Mam instrukcje i potrafię rozszyfrować piktogramy na wlewie. Przy max. obciążeniu dla kół 195.. walimy 3.0.



                                      Chyba w "gałę"... z kiepskim rywalami. :lol:
                                      otwórz klapkę wlewu paliwa kolego i zobacz co tam jest napisane.... :? a dopiero później racz innych tekstami na poziomie Twojej powyższej wypowiedzi...

                                      Obrazek
                                      akurat klapka od benzyny

                                      Jechałeś kiedyś na narty w 4 osoby, z bagażnikiem na dachu i kufrem pełnym na full???

                                      Dodatkowo wg instrukcji ( u mnie dla BXE str 212) opony zimowe powinny być nabijane ciśnieniem o 0,2 bara większym niż jest to napisane na klapce wlewu paliwa, na której podane są zalecane ciśnienia dla opon letnich.

                                      pozdro
                                      Chyba jak ktoś wiezie tonę węgla i buraków (lub 10 nielegalnych uchodźców z Czeczeni w samochodzie) po drodze zrobionej z dziurawych, ostrzelanych moździerzami płyt betonowych i kamieni otoczaków wielkości pięści. Różne ruskie cyrylice na tej klapce uprawdopodobniają tą wersję. Żaden wulkanizator i mechanik nie zaleci nabicia koła 3.0 - 3.2 - 3.3, bo na takim czymś absolutnie nie da się jechać. Wulkanizatorowi przyda się żywy klient i nierozbite auto bo jeszcze na nich kiedyś zarobi. :twisted: Opona jest tak nabita, że dotyka prawie samym środkiem nawierzchni! Najmniejszy ruch kierownicą grozi wypadnięciem z drogi albo kolizją z innym autem.Za twoją bezcenną radą ruszyłem cztery litery i otworzyłem klapkę wlewu paliwa w mojej 01 TDI (waga 1380 kg - sporo większa niż O2 1,4 -1,6) absolutnie najwyższym ciśnieniem jakie jest tam zamieszczone - auto max załadowane albo i przeładowane - jest 2,4 na tył (no ale u mnie są tylko języki zachodnioeuropejskie w domyśle samochód będzie poruszał się po drodze :lol: ) Proponuję zadzwonić do serwisu Skody albo lepiej do Michelin czy Pirelli Polska czy do najbliższego wulkanizatora i zapytać się co zalecają. :diabelski_usmiech

                                      również pozdrawiam

                                      P.S: Wypowiedzi wcześniejszą i obecną napisałem z premedytacją i uważam, że wprost idealnie pasują do wypowiedzi kogoś kto zaleca napompowanie 3.0 i więcej. Co więcej uważam, że ich poziom był wysoki, tak pod względem merytorycznym jak i zawartości elementów humorystycznych. :wink:
                                      P.S.2: Octavią zapakowaną na full nie jechałem na narty (bo nie potrafię na nich jeździć a moje nogi i kolana są zbyt cenne by ryzykować ich uszkodzenie), jechałem w góry w takim układzie Q5, nie to jest jednak ważne. Niemniej Octavia zapakowana na full słabo podjeżdża pod zaśnieżone górki a z przepompowanymi oponami wcale nie podjeżdża
                                      ...poniekąd się zgadzam, i sam przykładam (wg. wielu z mojego otoczenia) przesadną uwagę do ciśneinia w oponach.

                                      Jutro zrobię Ci zdjęcie klapki mojego BXE

                                      Podczas ostatnich 300 000 km najwyższe ciśnienie jakie nabiłem z tyłu to było chyba ok 2.7 bara ( podczas wspomnianego wyjazdu) i uwierz mi, że było bardzo odpowiednie, tym bardziej do jazdy autostradowej.
                                      Dodam tylko, że ciśnienie sprawdzam przynajmniej raz w tygodniu osobistym manometrem, którego pomiary weryfikuję raz na jakiś czas na stacjach kontroli.

                                      Na co dzień jeżdżę na ciśnieniu ok 2.1, przy 16'' feldze szerokości 7'' opona MICHELIN PILOT SPORT 3 , 90% to dynamiczna jazda na trasie . Opony zużywają się wręcz idealnie równo ( poza delikatnie ściętymi krawędziami po jeździe torowej :diabelski_usmiech ), co oznacza, że są użytkowane z należytym ciśnieniem.

                                      ...i powiedz mi że ciśnienie 2.2 bara (tył) będzie właściwe dla auta ważącego circa 1800 kg ,które porusza się z prędkością 160 km/h.... :wink:

                                      Komentarz


                                      • Ja zawsze trzymam się wytycznych z klapki. A gumiarze zawsze dowalają więcej - i upuszczają zaraz pod moim czujnym okiem :wink:
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez ruwado
                                          Ja zawsze trzymam się wytycznych z klapki. A gumiarze zawsze dowalają więcej - i upuszczają zaraz pod moim czujnym okiem :wink:
                                          :twisted: 2.2-2.4 do wszystkich aut ( to chyba ich przykazanie :idea: )

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez locaj85
                                            2.2-2.4 do wszystkich aut
                                            tak im było łatwiej zapamiętać :haha:
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz


                                            • Ja zawsze wale 2.4 na zimnej oponie, jak sie zagrzeje to wychodzi około 2.6 i mysle ża na jazde autostradowa i tak jest troszke mało podczas gdy po dziurach jezdzi sie już twardawo, profil gumy to 225/40 :diabelski_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz


                                              • Czy ktoś z Was jeździ na oponach zimowych Hankook i*cept RS 205/55r16??
                                                Opinie mile widziane
                                                Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                                Komentarz


                                                • Dejwid,
                                                  Zamieszczone przez Dejwid
                                                  Czy ktoś z Was jeździ na oponach zimowych Hankook i*cept
                                                  ja jeżdżę ale inny rozmiar :wink: opinia strona wcześniej :diabelski_usmiech
                                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                  Komentarz


                                                  • A co myślicie o oponach PREMIORRI: Link
                                                    Kiedyś miałem włoskie Marangoni i szczerze przyznam, że nigdy nie miałem lepszych zimówek. Fakt, były dość głośne, ale w snieg wgryzały się poprostu pieknie... Może powyższe są równie przyzwoite? W każdym razie cena zachęca...
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X