dato. masz 100% racji z tymi oponami. Budżetowe opony przeważnie pięknie jeżdżą po śniegu a na mokrym i suchym asfalcie to porażka. To samo droga hamowania. Kupując oponę zimową jesteśmy "ogłupieni" nazwą czyli jak zimowa to zima to śnieg. Ale to nie do końca prawda. Śnieg leży w Polsce na drogach kilka % czasu a 70-80% to mokra droga i pod tym kątem powinno kupować się zimówkę. Zaraz podniosą się głosy z okolic Suwałek. Mimo tego w tych okolicach częściej na drodze jest mokro niż leży tam śnieg.
Budżetowe opony przeważnie pięknie jeżdżą po śniegu a na mokrym i suchym asfalcie to porażka
na swoim przykladzie wiem ze nie wszystkie. Wydaje mi sie ze w dzisiejszych czasach jednak budzetowka nie oznacza odrazu gowna, bo wiekszosc z nich jest produkowanych wlasnie przez koncerny jak Goodyear, Micheline etc. Chyba ze ktos ma na mysli opony chinskie.
Przejeździłem na UG8 zimę. Były one zamontowane na przedniej ośce i na błocie
pośniegowym sprawowały się pięknie. W tym roku dokupuje na tylną oś ten sam model.
dato i Ceed1 oczywiście macie rację, ale czasem kluczowe jest to, że ta lepsza opona w tym rzadko spotykanym kilkucentymetrowym śniegu udupi nas i może jeszcze spowodujemy zamknięcie drogi wielki korek i objazdy i to nie przez wypadek (brak zdrowego rozsądku kierowcy), ale po prostu się zatrzyma stanie na środku, a ta tania opona po asfalcie (jeśli kierowca rozsądny i nie przegina) powoli, ostrożnie, ale dojedzie tak jak i po śniegu.
A właśnie, jakie są różnice oprócz wzoru bieżnika pomiędzy TS830 i TS830P ???
Generalnie to ciężko powiedzieć bo 16" to jest graniczny rozmiar tych opon. TS830 kończy się na 16", TS830P zaczyna się na 16" stąd można by wysnuć wniosek, że 'P' jest do aut o raczej większych osiągach. Z tego co mi wiadomo TS830 jest odrobinę bardziej nstawiona na śnieg (zarówno przeniesienie mocy, jak i hamowanie - zwłaszcza, że się w conti szczycą, że zaprojektowane specjalnie do działania z systemem rozdziału siły hamowania na poszczególne koła) natomiast TS830P bardziej ukierunkowana na mokrą nawierzchnię (co nie znaczy, że w śniegu radzi sobie gorzej).
A to dziwne, na stronie continentala stoi: "Indeksprędkości: H/V/W
Średnica obręczy: 16" – 18"
Szerokość opony: 205 – 245
Seria 40 – 60"
Chyba, że jakiś babol na ich stronie.
TS830 - jest oponą kierunkową
a TS830 P - jest oponą asymetryczną - klasowaną jako opona do samochodów premium, klasy większej.
Dlatego Conti wprowadził na rynek nową Oponę TS850
To co byś radził w rozmiarze 205/55/16 - TS830P czy tę nową TS850? Głównie miasto, czyli mokry i zimny asfalt, ale nieodśnieżone parkingi i podjazdy się zdarzają, no i trasy też.
Mnie też gumiarz poleca jako bardzo dobre i wytrzymałe na ścieranie. Chyba nie ma lepszej opcji, nic złego na ich temat nie słyszałem, ADAC'a wygrały... Dzięki za info.
no właśnie, Golas piszę prawdę, niektóre budżetowe opony też są bardzo dobre, poprostu trzeba czytać testy, patrzeć na producenta i też można śmiało takie brać.
Najdroższe , wygrywające Adac itp, też można brać, nikt nie broni. Poprostu według mnie w warunkach drogowych codziennych, normalnym poruszaniu się, jakieś kolosalnej różnicy w zachowaniu między takimi oponami nie widać. A i czasem na budżetówce można dać w palnik - wiem bo barumy świetnie to znoszą i parę razy naprawdę pokazały klasę.
Chyba, że dla kogoś to "prawie" stanowi wielką różnicę, i jest w stanie dać 2 razy więcej za oponę o większej renomie. Oczywiście pomijam tu chinole,które rzeczywiście są tandetne.
Chyba, że dla kogoś to "prawie" stanowi wielką różnicę, i jest w stanie dać 2 razy więcej za oponę o większej renomie.
Ja nie jestem w stanie przewidzieć, czy przejeżdżę na zimówkach w 1 sezon 10, czy 20kkm i w jakich warunkach, a często jeżdżę za mocno. A4 ponoć są odporne na ścieranie. Planując zwykłą "okołomiejską" jazdę oczywiście rozważyłbym inne opcje...
sew1981, aż takiej różnicy nie ma bo np. kpl. Barum Polaris 3 195/65R15 kosztuje średnio 850zł na allegro czy ceneo a np. Continentale TS850 czy UG8 kosztują w granicach 1000zł. Mam oczywiście na myśli kpl 4 szt. Dębice Frigo 2 kosztują coś koło 800zł
AdamB, no tak...czyli wychodzi że mam dobre oponki tymbardziej :wink:
jak kupowałem dwa lata temu barumy polarisy 2 w tym rozmiarze, to w jakiejś promocji płaciłem 160 parę zł za sztukę
sew1981, za Dunlopy Winter sporty 3D 195/65R15 płaciłem w 2007 roku 720zł za kpl. Terz na necie chodzą po 1100zł, w podobnej cenie są Winter Sporty 4D.
czy nie uważacie że pisanie jakiejkolwiek opinii w tym temacie jest pozbawione jakiegokolwiek sensu :?:
przecież zostały tu wymienione wszystkie typy znanych opon , a także zupełnie /przynajmniej mi / nieznanych i wszystkie te opony sa bardzo dobre :szeroki_usmiech .
Komentarz