Zamieszczone przez Sebastian_M26
Zobacz wpis
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Witajcie. Widze że niektórzy z Was używają ładowarki Optimate 6. Czy moze ktoś krótko napisać jak taka ładowarka sie sprawuje. Czy napięcie w czasie normalnego trybu przekracza 14.7V. Na allegro Optimate 6 ampmatic kosztuje od 430pln. W sklepach widziałem te ładowarkę z różnymi naklejkami. W jednym na dole przy dowodach bylo save i charge. W innej turbo i final a jeszcze w innej opisu nie bylo. Tylko same diody. Czy któreś to podróbki? Jak one wyglądają w waszym przypadku?
Komentarz
-
-
Sprawuje się znakomicie. Mówimy dokładnie o Optimate 6.
w czasie normalnego ładowania akumulatora w samochodzie mie przekracza 14,7 v chyba ze akumulator jest skrajnie wyczerpany wówczas napiecie podawane wynosi 16v w samochodzie i nawet 22V poza autem (ładowarka rozpoznaje instalacje auta)
Ma bardzo wydajne programy i przede wszystkim system testowania akumulatora gdzie nawet po podłączeniu widać z jakim stanem akumulatora mamy do czynienia.
Sa różne wersje Różniące się naklejka z opisami ale moim zdaniem to jest to samo. Mam kilka ładowarek m in CTEK, biedrona, transformatory i Optimate bije na głowę Cteka szybkością ładowania i skutecznością.
warto.
Komentarz
-
-
Dzieki za info. Szkoda ze ten tryb recovery nie mozna włączyć i wyłączyć ręcznie. 16v to chyba tez duzo dla elektroniki auta. Nie mniej jak ładuje aku który w stanie spoczynku ma min 12v, tryb ten nie powinien sie załączyć. Czy kolega ma sprawdzony sklep, gdzie można ja kupić? Na allegro chodzą juz od 430 pln.
i jeszcze pytanko. Wg instrukcji minus należy podłączyć do karoserii, ale jak zamontujemy szybkozłącze to minus będzie na aku. Wiec podlaczajac krokodyle do aku tez nic nie powinno sie stać.
Komentarz
-
-
Tryb recovery można włączyć za pomocą małego tricku ale o tym nie będę pisał publicznie
Ja swój kupiłem przez Allegro w sklepie z akumulatorami w Poznaniu - podobno znany punkt gdzieś na Garbarach. Kupiłem za mniej niż 400 pln.
Minus w autach z elektronika zarządzająca energia bezwzględnie podłącza się do specjalnego portu a nie bezpośrednio do minus akumulatora ze względu na bilans energetyczny i zliczanie energii (chyba)
tryb recovery może załączyć się nawet powyżej 12 V bo czynnikiem wyzwalającym jest albo konduktancja albo rezystancja bo przecież słaby akumulator również może mieć relatywnie wysokie napiecie spoczynkowe ale nie posiadać właściwej pojemności i takie szmelcu ładują się błyskawicznie.
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Minus w autach z elektronika zarządzająca energia bezwzględnie podłącza się do specjalnego portu a nie bezpośrednio do minus akumulatora ze względu na bilans energetyczny i zliczanie energii (chyba).
Komentarz
-
No i tego się obawiam. Jesli ładowarka uzna ze potrzebne odsiarczania to zapoda 16v na instalację. A co jesli się coś w niej zepsuje i uzna ze aku jest poza pojazdem i zapoda 22v? Moze lepiej w tym wypadku kupić jakiegoś cteka 7 lub Boscha c7? Tam jest możliwość ręcznego ustawiania trybu recond. Chociaz z drugiej strony skoro producent uznał ze ładowarka jest bezpieczna dla auta to chyba wiedział co robi. Mam zagwozdke co kupic.
Jeszcze chciałem zapytać czy ladowarki Optimate 6 ampmatic mozemy używać w temp.ok 3 stopnie? Skoro w niskich temperaturach zwiększa sie odporność aku to czy ładowarka nie bedzie go czesto spawac 16 voltami?Ostatnio edytowany przez ojciecmajster; 45560.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
Po czym poznać takie auto?
33A58282-289C-4877-BF16-0995FE7315A3.jpeg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpisNo i tego się obawiam. Jesli ładowarka uzna ze potrzebne odsiarczania to zapoda 16v na instalację. A co jesli się coś w niej zepsuje i uzna ze aku jest poza pojazdem i zapoda 22v? Moze lepiej w tym wypadku kupić jakiegoś cteka 7 lub Boscha c7? Tam jest możliwość ręcznego ustawiania trybu recond. Chociaz z drugiej strony skoro producent uznał ze ładowarka jest bezpieczna dla auta to chyba wiedział co robi. Mam zagwozdke co kupic.
Jeszcze chciałem zapytać czy ladowarki Optimate 6 ampmatic mozemy używać w temp.ok 3 stopnie? Skoro w niskich temperaturach zwiększa sie odporność aku to czy ładowarka nie bedzie go czesto spawac 16 voltami?
optimate 6 ma kompensacje temperatury ładowania i reguluje napiecie względem panujących warunków a jeśli chodzi o oporność na mrozie to nie jest jedyny parametr badany jest jesCze konduktancja względem napięcia oraz inne metody szacowania i oceny stanu akumulatora.
Jeśli chodzi o automat to najlepsza jaka miałem chociaz jeśli masz wiedzę transformatorowym tez zrobisz cuda ale niestety nie będziesz miał bezobslugowosci.
jedna uwaga jeżeli teraz rozważyłbym zakup ładowarki to z możliwości ładowania akumulatorów litowojonowych i może ciut mocniejsza przecież to jest jeden zakup na całe życie (generalnie)
Komentarz
-
-
Wersja SELECT: https://tecmate.com/products/optimate-6-select/
Wersja Ampmatic: https://tecmate.com/products/optimate6a/
Jeśli dobrze widze to dodali funkcje podtrzymania napiecia w Select ale czy nie odjeli innych funkcji?
Komentarz
-
-
Ładowarka Optimate 6 ampmatic już zamówiona. Poczytałem trochę tematów nt. ładowania aku w aucie i takie zapiski znalazłem na elektrodzie:
Prostownik może ulec awarii w wynku której nastąpi wzrost napięć wyjściowych (częściowe zwarcie uzwojeń pierwotnych,przebicie izolacji pomiędzy zwojami pierwotnymi a wtórnymi).
Napięcie zasilające prostownik 230V może wzrosnąć do 400V (awaria podstacji zasilającej /lub domowej jeżeli jest trójfazowa/,prace konserwatorów siecii) ile będzie na wyjściu zamiast 12V ??
Elektrolit może rozsadzić obudowę , jeżeli nastąpi to w samochodzie płyn dokona pewnych zniszczeń.
Ford mondeo po ładowaniu w aucie , brak mocy i nierówne obroty, uszkodzony sterownik (inaczej komputer pokładowy ) koszt prac 400 zł.
Mitshubisi space wagon po ładowaniu nie odpalił ;brak iskry ,uszkodzony moduł zapłonowy(tu wszystko w jednym ładnie zalane , zero ingerencji )
nowy ponad 3000 zł , klient kupił używany za kilkaset zetów.
Awarie te mogły powstać w wyniku ładowania aku w aucie , a może z innej przyczyny, ale wystąpiły tuż po ładowaniu.
Pytanie było o ryzyko ładowania aku zapiętego w aucie , istnieje zawsze tylko awarie występują rzadko lub po pewnym czasie.
Pozatym czy jest sens doładowywania??
Nowe aku mają czas pracy 2-3 lata ,po tym czasie następuje zima z mrozem i możemy mieć problem.
Są auta w których po odpięciu akumulatora :nie odpalimy go(mercedes okularnik) wizyta w serwisie (podobno 4000 zł), lub póżniej jego problemy z pracą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpisJeszcze pytanko. Na dole przy diodach masz na naklejce turbo i charge czy save i finał?
Tak mam:
81178C8B-F99A-4756-8550-B836DBA454AD.jpegOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisWersja SELECT: https://tecmate.com/products/optimate-6-select/
Wersja Ampmatic: https://tecmate.com/products/optimate6a/
Jeśli dobrze widze to dodali funkcje podtrzymania napiecia w Select ale czy nie odjeli innych funkcji?
Komentarz
-
-
jciecmajster;n2559157]W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate? [/QUOTE]
W postach wyżej kolega
robertowicz pokazał nowy model posiadający przycisk
ale ad rem:
oczywiscie tak włączył się na akumulatorze z UPS, rozładowanego samochodowego sąsiadów. Np rozładowany do 4 v akumulator odzyskał całkowicie sprawność (gęstości elektrolitu nie mierzyłem ) właśnie przy pomocy 22V poza autem.
Jak widzisz kolega
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
fajniutki ten żółty Stefpol....
Stary, ruski prostownik z regulacją prądu ładowania (tak z 5 kg) z dozorowaniem ładowania, pomiar aerometrem gęstości i ładowanie standardowego akumulatora będzie sukcesem.
Stefpol-prostownik też da radę. I cóż z tego, że po ładowaniu tester pokazuje pełną sprawność akumulatora jak dalej ...lufa w krzokach...
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis...lufa w krzokach...
Stary, ruski prostownik z regulacją prądu ładowania (tak z 5 kg) z dozorowaniem ładowania, pomiar aerometrem gęstości i ładowanie standardowego akumulatora będzie sukcesem.
Stefpol-prostownik też da radę. I cóż z tego, że po ładowaniu tester pokazuje pełną sprawność akumulatora jak dalej ...lufa w krzokach...
Komentarz
-
-
Oglądałem ostatnio wykręcone korki w swoim akumulatorze (fabryczna Varta) i w mojej ocenie nie są one gazoszczelne a zapobiegają jedynie wychlapywaniu elektrolitu w czasie jazdy lub ładowania. Korki na bocznych ściankach mają otworki grubości szpilki i nawet jak są dobrze dokręcone to ze względu na budowę gwintu w otworze korka, uszczelka korka nie przylega w jednym miejscu i właśnie tędy nadmiar gazów może wydostawać się na zewnątrz przez wspomniany otworek w korku. Niezależnie od tego akumulator ma z boku dwa centralne otwory odpowietrzające, w moim przypadku ten od strony kierunku jazdy jest zaślepiony zatyczką.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisjciecmajster;n2559157]W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate?
W postach wyżej kolega
robertowicz pokazał nowy model posiadający przycisk
ale ad rem:
oczywiscie tak włączył się na akumulatorze z UPS, rozładowanego samochodowego sąsiadów. Np rozładowany do 4 v akumulator odzyskał całkowicie sprawność (gęstości elektrolitu nie mierzyłem ) właśnie przy pomocy 22V poza autem.
Jak widzisz kolega
Komentarz
-
Komentarz