Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • gruto
    odpowiedział(a)
    opermon ....A jaki ustawić czas ładowania ?

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Jeżeli masz Aku kwasowy, to lądując go w aucie nie naładujesz go na maksa. Do tego potrzebne jest napięcie 16,2v więc z dwa razy w roku warto byłoby go wyciągnąć z auta. Jeżeli chcesz ładować w aucie to spokojnie możesz ustawić napięcie 14,9v i amperaż tak jak pisałeś z tym, że kulon zakończy ładowanie po osiagnieciu napięcia 14,9v i przy 0,5A można wtedy zmienić natężenie na np 2A i jeszcze poładować.

    Zostaw komentarz:


  • gruto
    odpowiedział(a)
    Kupiłem Kulona 405 po przeczytaniu artykułu że warto raz na kwartał podładować akumulator - podobno rewelacyjna ładowarka z możliwością regulacji napięcia , prądu , i czasu ładowania
    Ale ....nie będę ściemniał , sprawy elektryczne słabo ogarniam - więc wole spytać i poprosić o podpowiedzi
    Jeśli chodzi o ładowanie w samochodzie bez odpinania klem , powiedzcie jakie ustawić parametry ?
    Wiem że prąd ładowania ustawiamy 1/10 Ah aku - czyli jak mam 69 Ah to 7 A , ale ładowarka ma max 5A czyli ta wartość jest ok , no i właśnie tu mam problem napięcie ładowania 14,4 żeby nie popalić elektroniki ? i czas ładowania 10 h ? . W sumie ta ładowarka nie pozwala na przeładowanie i jak naładuje szybciej przechodzi w stan podtrzymania . Będę wdzięczny za poradę


    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Zamówiłem ten NOCO GENIUS10, dziś ma przyjść. Zobaczymy co potrafi. Patrzyłem jeszcze Victron Blue Smart https://www.victronenergy.pl/charger...t-ip65-charger ale cena już niestety trochę za duża.

    Zostaw komentarz:


  • paryzanin
    odpowiedział(a)
    Grajewiak to siedzi w Kanadzie tam ALDI mogą nie mieć poza tym ta ładowarka z ALDI troche za słaba bo tylko 3.8A - wygląda na nową wersję tego co było w LIDLU - ludzie to rozbierają i tuningują wtedy daje nawet ponad 16.2V ale z prądem cudów się nie zdziała --> https://www.youtube.com/watch?v=Iu1H...ature=emb_logo.
    Jeep ładowałby się ze 3 dni a i tak pewnie by się nie naładował
    Myślę że ten NOCO nie jest zły, choć jeśli ma ładować także AGM to chyba warto poszukać model z trybem AGM+ aby dał koło 15.1-15.2V bo wielu producentów akumulatorów AGM pozwala na takie ładowanie.
    Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Ładowarka CAR XTRAS z ALDI. Według instrukcji ładuje z napięciem do 15,1 V a w trybie zimowym do 15,5 V i może być używana w temp. otoczenia od 0 st.C

    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpis
    Duży akumulator masz w tym jeepie? Planujesz ładować aku bez odłączania go od auta?
    W jeep jest z tego co pamiętam 85 Ah, a jak go ładować to muszę poczytać bo on jest pod siedzeniem pasażera więc średnio widzę odłączanie. Na początek i tak toyota bardziej potrzebuje ładowania bo zimą mniej nią jeżdzę, a w niej będę odłączał, 0 problemu.

    Zostaw komentarz:


  • paryzanin
    odpowiedział(a)
    Noco generalnie są całkiem niezłe.

    Na zdjęciu widać że ma tryb Repair więc pewnie w tym trybie daje napięcie koło 15.6V. Pytanie czy jest w stanie dać dłużej takie napięcie, np. CTEK też niby ma podobny tryb ale w nim to trwa zwykle góra 2h więc o naładowaniu do 100% przy jednym podejściu nie ma szans, trzeba ze 3x podłączać ładowarkę w tym trybie.

    Dla AGM ten tryb REPAIR i tak nie będziesz wykorzystał, NOCO powinien mieć tryb AGM+ czyli z podniesionym napięcie do około 15.2V ale na zdjeciu go nie widzę chyba ze jakoś inaczej jest załączany.

    Duży akumulator masz w tym jeepie? Planujesz ładować aku bez odłączania go od auta?
    Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez opermon Zobacz wpis
    Jak masz agma to bierz, do zwykłych kwasowych to słabo się nadają wszystkie ładowarki, bo nie naładują do pełna akumulatora. Trzeba kombinować i da się to zrobić ale trwa to znacznie dłużej. Nie wszystkie ładowarki też dają większe napięcie co właśnie uniemożliwia ładowanie do pełna.
    Sprawdź czy ten noco ma możliwość ładowania prądem o napięciu około powyżej 15v wtedy też będzie dobry dla zwykłych akumulatorów. Jak coś to możesz zerknąć na YouTube na kanał mrakumulator jest tam sporo wiedzy na temat prostowników i akumulatorów.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka
    Dzięki, tak zrobie.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Jak masz agma to bierz, do zwykłych kwasowych to słabo się nadają wszystkie ładowarki, bo nie naładują do pełna akumulatora. Trzeba kombinować i da się to zrobić ale trwa to znacznie dłużej. Nie wszystkie ładowarki też dają większe napięcie co właśnie uniemożliwia ładowanie do pełna.
    Sprawdź czy ten noco ma możliwość ładowania prądem o napięciu około powyżej 15v wtedy też będzie dobry dla zwykłych akumulatorów. Jak coś to możesz zerknąć na YouTube na kanał mrakumulator jest tam sporo wiedzy na temat prostowników i akumulatorów.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez opermon Zobacz wpis
    Mam straszy model G7200 i jest spoko, ma dużo dobrych opinii. Z drugiej strony aktualnie chyba bym nie kupił drugi raz za tą kasę. Przy zwykłych akumulatorach wystarczy prostownik za 100-200 zł, a przy Aku agm można kupić coś tańszego.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka
    No właśnie w jeep mam agm, cena u mnie jest ok (130cad) więc chyba się skuszę. Tego G7200 szukałem ale nie ma już nigdzie w normalnej cenie.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Mam straszy model G7200 i jest spoko, ma dużo dobrych opinii. Z drugiej strony aktualnie chyba bym nie kupił drugi raz za tą kasę. Przy zwykłych akumulatorach wystarczy prostownik za 100-200 zł, a przy Aku agm można kupić coś tańszego.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • grajewiak
    odpowiedział(a)
    Czy ma ktoś doświadczenie z taką ładowarką: https://no.co/genius10 ?
    Genius10_FRONT_RENDER.jpg
    Zastanawiam się nad zakupem. Ostatnio jedno auto mniej jeździ i chyba czasem trzeba podłączyć baterię do ładowania.

    Zostaw komentarz:


  • opermon
    odpowiedział(a)
    Bardzo dobre opinie w Internecie zbierają ładowarki/prostowniki rosyjskiej produkcji Kulon. W naszym kraju słabo dostępne ale jest opcja zakupu z Rosji. Ja ostatnio zamawiałem sobie kulona 405, który kosztował mnie ok 200zl. Jak byś chciał to mam namiary na osobę, która wysyła ten sprzęt.

    Wysłane przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Do okresowego ładowania mam kilka akumulatorów (od 45 do 70Ah), a sam ładowarki nie zrobię, więc trzeba nabyć coś solidniejszego. Cena powiedzmy do 400 - 500 zł. Zależy mi, żeby miała masę (wagę), regulację prądu i była w miarę solidnie zrobiona (na ile da się w tej cenie). Gabaryty nie mają znaczenia. Wolałbym ładowarkę niż tradycyjny prostownik. Patrząc na testy na YT, widać, że warto mieć coś większego niż wynika to z faktycznych potrzeb. Coś jak np. Stef Pol 516M (masa 3,4kg, co jest w środku można zobaczyć i poczytać w komentarzach na YT). Albo Dania Electronic 25 (brak opinii, ale za to masa 7,4kg!). Prośba o poradę co wybrać.
    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Ale i tak petarda. Brawo za kreatywność.

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Nie próbowałem, ale może to być trudne do osiągnięcia.
    W trakcie ładowania rysuje się wykres napięcia i natężenia prądu. Widać go w dolnej części pierwszego zdjęcia. Dla małego prądu widoczne są zmiany o 10 miliamperów. Na komputerze wykres jest większy i obejmuje dłuższy okres.
    Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Super !!!

    Jestes w stanie zrobić 19V 0,05A?
    jaki to ma kształt przebiegu prądu?

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
    Za niezbyt duże pieniądze można samodzielnie zmontować prostownik, który pozwoli na ładowanie akumulatora odpowiednim prądem i napięciem w zależności od potrzeb



    Do tego obudowa z tworzywa za 20 zł, kabel zasilający, zabezpieczenie, przewody na wyjściu, dwie żabki i mamy całkiem fajny prostownik.
    Jest wersja z bluetooth, taką zmontowałem w swojej samoróbce. Współpracuje zarówno z komputerem jak i telefonem na androidzie. Bardzo precyzyjne sterowanie, gęstość elektrolitu i inne parametry akumulator osiąga bez problemu. Dostępne jest oprogramowanie producenta, ale już są wersje niezależne. Ta na zdjęciu zrobiona przez Rosjan dla modułu 5020, ale z innymi wersjami modułu również współpracuje
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jak nie ma gęstości nie ma pojemności koło zamyka się reasumujac jeśli optimate lub ctek nie zostawi aku z napięciem w okolicach 12,8 lub więcej jesteś prawie klientem na nowy akumulator.

    chyba ze masz chęć podjąć próbę robieni gęstości elektrolitu. Tylko jedna uwaga jeśli elektrolit będzie brązowy to na pewno kupisz nowy akumulator


    co do czasu ładowania -to wypadkowa wielu elementów Czasami przechodzi cały zakres programów ale minimum pol godziny rzeźbi (optimate)

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    12,2V to akumulator wyładowany prawie do końca. Akumulatory wapniowe trzymają ponad 13V przez wiele dni, oczywiście nie podłączone.
    No nie tak prawie do końca. To jest jakieś 30-40%. Około 10,5V to jest akumulator w pełni wyładowany, chociaż niektórym udaje się zejść do 1-2V i podobno Optimate podnosi takie akumulatory.
    13V będzie trzymał, gdy będzie naładowany w 100% przy gęstości 1,28. Taką gęstość zrobią tylko prostowniki, dające pod koniec pon. 16V

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    12,2V to akumulator wyładowany prawie do końca. Akumulatory wapniowe trzymają ponad 13V przez wiele dni, oczywiście nie podłączone.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Zaciski sprawdzone, nie ma żadnych luzów. Po kilku Recondach Ctekiem parametry akumulatora po tygodniu nieużytkowania 12,54 (przy Optimate 12,24).
    Chciałem się jeszcze zapytać użytkowników Optimate, czy również tak szybko ładuje wam akumulator? Mi po około 4h ze stanu 12,24 pokazywał już naładowanie. W innym akumulatorze mam podobnie. Czy to nie za szybko? Po naładowaniu resetuję ładowarkę i puszczam tryb od nowa, chociaż wtedy ładowanie trwa tylko niecałą godzinę.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    ojciecmajster sprawdz jescze jakość połączeń zacisków z przewodami - zimne luty tworzą się i to fałszuje cały proces ładowania.

    wracajac do wyniku testu -jak akumulator po teście wyswieca czerwono żółty sygnal to nie jest dobrze - bo optimate nie bada tylko napięcia ale inne parametry wiec transformator jest potrzebny do podgotowania.

    pamietajmy ze napięcie to nie jedyny wyznacznik kondycji akumulatora a jeden z parametrów mierzalnych ale żeby był miarodajny należy go osadzić w odpowiednim kontekście

    10 paluszków aaa ma 15v a wcale nie oznacza to ze odpali 3 litrowy silnik R6.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    No teraz widzę ze autokorekta wiedziała lepiej co chciałem napisać ....

    Zostaw komentarz:

Pracuję...