Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Ja też to widziałem w O3, taką specjalną jakby łapkę, ale pobieżnie widać, że jest to prosto wyprowadzone z akumulatora. Chyba że gdzieś po drodze jest obwód ze sterownikiem.
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisPowyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
Jesli podłączam się do ładowania (zabrzmiało ...) to plus do akumulatora ale minus do specjalnego portu obok akumulatora.
tak głosi instrukcja na zaślepce minusa na aku, tak mówi (wydziera się wręcz) ASO. i tamtędy przepuściłem już 16V podczas ładowania Oprimate 6.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisPowyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
00532 - Supply Voltage B+
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 52
Mileage: 36271 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.26
Time: 15:43:59
Freeze Frame:
Term 15 Off
Voltage: 15.55 V
OFF
ON
Term 50 Off
OFF
OFF
Jak widać został odłączony zacisk 15.
Zostaw komentarz:
-
-
Powyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
Zostaw komentarz:
-
-
Auto zniesie i 16V. Sprawdzone osobiscie Optimatem.
14,7 V nic a nic nie zrobi instalacji elektrycznej w samochodzie. Klem nie odpinaj.
Co innego jeśli transformatorowym prostownikiem ładujesz bez kontroli napięcia to wowczas lepiej odpiąć klemę.
Zostaw komentarz:
-
-
Zatem, latem też lepiej ładować programem ze śnieżynką (ze względu na wyższe napięcie ładowania), czy jednak pozostać przy programie z samochodzikiem? Czy ładowanie na śnieżynce jest bezpieczne dla instalacji auta w przypadku ładowania bez odpinania klem, czy jednak odpinać (szczególnie latem)?
Zostaw komentarz:
-
-
Śnieżynka daje subtelnie mała różnice w napięciu pod koniec ładowania 14.4 samochodzik versus 14,7(8) na gwiazdce.
Majac na uwadze ze akumulator nieżelowy i nieAGM powinno ładować się 16V wiec opcja 14,7 V więcej wtłoczy energii.
Ponadto poniżej plus 5 stopni Celsjusza powinno właśnie ładować się tym podwyższonym napięciem aby skompensować sobie mniejsza zdolność przyjmowania ładunki w niższej tepmeraturze.
Jednym zdaniem -używaj gwiazdki.
Zostaw komentarz:
-
-
No i pierwsze użycie ładowarki z Lidla za mną. Podpiąłem ją na noc do O1, aku Varty 7 letnie, auto teraz więcej stoi niż jeździ, a jak jeździ to krótkie trasy, więc doładowanie co jakiś czas wskazane. Podpięcie i obsługa banalna. Skorzystałem z programu zimowego "śnieżynka".
Ładowarka podpięta była na noc, z rana aku doładowany i ładowarka przeszła w stan Standby. Zobaczymy jak będzie dalej z jej używaniem, ale sprawia wrażenie solidnej.
Mam tylko dylemat z aku w O3, bo tam siedzi Moll typu EFB i nie wiem czy lepiej ładować na "samochodziku" czy "śnieżynce".
Zostaw komentarz:
-
-
Bajka i to jest patent na kwasowe stare kontrukcje wapniowe -dziękuje za zwrócenie uwagi na takie klamoty.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisDobry patent dla dlubaczy. Ciekawe czy da radę utrzymać np 16,2V pod koniec ładowania -ale chyba po to jest ten regulator
Używam takiego prostownika i jest OK.
Zostaw komentarz:
-
-
Dobry patent dla dlubaczy. Ciekawe czy da radę utrzymać np 16,2V pod koniec ładowania -ale chyba po to jest ten regulator
Zostaw komentarz:
-
-
Za niezbyt duże pieniądze można samodzielnie zmontować prostownik, który pozwoli na ładowanie akumulatora odpowiednim prądem i napięciem w zależności od potrzeb
Do tego obudowa z tworzywa za 20 zł, kabel zasilający, zabezpieczenie, przewody na wyjściu, dwie żabki i mamy całkiem fajny prostownik.
Zostaw komentarz:
-
-
Niestety każdy współczesny aku kwasowy potrzebuje 16V. Nawet mój moto agm potrzebował 15,5V żeby się naładować bo przy 14,7 miał jakieś 50%.
Zostaw komentarz:
-
-
EFB to tez konstrukcja klasyczna która lubi 16V. Przy dobrej obsłudze konstrukcja bardzo żywotna.
16V poza autem !
Zostaw komentarz:
-
-
27.10.2018 kolejna akcja w lidlu na prostowniki, mam zamiar zakupić to cudo, bo w O3 już niestety akumulator typu EFB wsadzony.
Stary mam jakiś transformatorowy 6/12V z funkcją rozruchu. Do klasycznego akumulatora sprawdza się bardzo dobrze.
Zostaw komentarz:
-
-
Najlepsza opcja w takim razie to transformatorowy mocny 12V ok 15-20A -pod warunkiem ze masz korki i łączysz je na 12 V
jesli znajdziesz typowo na 6V to będzie nawet lepiej a takie sa np StefPole
jesli idziesz w kierunku szczelnych akumulatorów to pozostaje elektroniczna ładowarka albo prostownik ograniczający napięcie do ok14,5 v
np. StefPol 6A 6/12V kupisz za ok 100pln tylko 6A to wieczność przy ładowaniu mimo wszystko warto mieć mocniejszy.
Chyba ze masz gdzieś w archiwum transformatorowy to możesz go spokojnie użyć majac na uwadze policzenie akumulatorów w szereg aby mieć 12V.
Zostaw komentarz:
-
-
12 z 2 po 6
C 328, a aku sa jakies no name i raczej do wymiany bo szybko padają; oczywiście nie byłyby podpięte non stop na podtrzymanie, ale co jakiś czas podładowanie
Zostaw komentarz:
-
-
Jaki Ciągnik ? Prąd masz 12 v z 2 po 6 czy 6V z balansem? Jakie to sa akumulatory?
jak często użytkujesz ( pewnie sezonowo?)
Imteresowaloby Ciebie podtrzymanie na okres nieproduktywny?
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć, odświeżę trochę temat, bowiem mam dylemat. Muszę kupić prostownik 6/12 V. problem polega na tym, że nie bardzo wiem co dobrać. niektórzy podają do jakiej pojemności akumulatorów dany prostownik jest stosowany i to mój najwiekszy problem. Czy to ma znaczenie (bo nie wszyscy to podają)?
Prostownik potrzebuję do traktora, a nie autka. Mam tam 2 x 6 V/195 Ah i dla takiej pojemności aku najtańszy prostownik to cena min 150 zł
Możecie podpowiedziec co kupić?
Zostaw komentarz:
-
-
Nie spotkałem się z takim zachowaniem prostownika; w przypadku głęboko rozładowanego akumulatora migała dioda ładowania impulsowego
Zostaw komentarz:
-
-
Bo akumulator zasiarczony i napięcie skacze od razu na 15V i nagle spada, nie naładujesz tym zaniedbany aku. U mnie lidl nie potrafił naładować zaniedbany 11Ah AGM, dopiero jak zostawiłem na noc na 15V na prostownikowym z regulacją to się naładował.
Oczywiście takie małe aku to na trybie motocyklowym.
Zostaw komentarz:
-
-
Mam pytanie techniczne dot. ładowarki z Lidla bez wyświetlacza.
Co oznacza pulsowanie/miganie na zmianę diody zielonej - akumulator naładowany i diody czerwonej - akumulator ładuje się ? W tym też czasie napięcie ładowania skacze pokazując różne wartości od ok. 12,2 V - 15 V, a nawet wyżej pod 16 V. Tak pokazuje w czasie próby naładowania akumulatora do kosiarki -traktorek (przed podłączeniem miał 8 V) - znamionowo aku 12 V 16 Ah. W instrukcji takiego przypadku nie opisano. Możliwe, że aku to złom i nie ma pojemności. Zaciekawiło mnie natomiast miganie na zmianę tych diód. Gdy do zestawu dołączyłem żarówkę 12 V 21W to ładowarka pokazuje normalne ładowanie(nic nie mruga), ale napięcie ładowania stopniowo zaczęło spadać i po ok. 30 min wynosiło 11,7 - 11,8 V. Oczywiście po odłączeniu żarówki napięcie rośnie, a potem znów migają te kontrolki.
Zostaw komentarz:
-
-
Na duże mrozy, zwłaszcza, jeżeli ktoś z was posiada silnik diesla, który trudno rozruszać przy niskich temperaturach - optymalnym urządzeniem wydaje się być prostownik z rozruchem.
Rozruch z prądem 300A powinien dać radę, a więc coś takiego jak ten tutaj: https://kraftdele.info/prostowniki/1...0a-12-24v.html
Z ciekawszych rzeczy to wyposażony jest w amperomierz. Obsługuje szeroki zakres akumulatorów bo od 20ah do nawet 750ah.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja podejrzewam, że wszystkie prostowniki (razem z tym z lidla) to mniej lub bardziej tandetna chińszczyzna zaprojektowana i wykonana niemalże identycznie i jak najtaniej ale za to w różnych obudowach, co kto zamówi. Niemniej sam używam tego z lidla i jestem zadowolony.
Mam jeszcze prostownik hertz
dokładnie taki: https://www.google.pl/search?q=prost...fYUOyIXc2wJtM:
dość prymitywny trafo, mostek i w zasadzie wszystko. Musiałem go nieco zmodyfikować gdyż wraz z biegiem procesu ładowania spadał prąd pobierany przez aku ale bardzo rosło napięcie i zaczynał ostro gotować elektrolit, dlatego trzeba go było pilnować.
Fabryczny amperomierz (nie wiem jak im nie wstyd takie gówno montować, szczyt bezczelności galopującej) wywaliłem nie patrząc nawet gdzie spadnie (dokładność była na nim orientacyjna), założyłem dokładniejszy klasy 2.5 i dodatkowo elektroniczny woltomierz aby mieć na bieżąco podgląd. Teraz jest dużo łatwiej pilnować aby nie przekroczyć napięcia.
Dobry prostownik jest dziś trudno trafić.
Teść ma taki stary prostownik a w zasadzie to chyba jest jakiś zasilacz laboratoryjno-warsztatowy, w którym napięcie reguluje się pokrętłem skokami a natężenie ładowania przekładając zworę między stykami. Ustawisz np 13.5V i 3A to nie da więcej jak 13.5V a natężenie będzie spadać w miarę ładowania i tak IMO powinien działać prostownik.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Zostaw komentarz:
-
-
Mam dwa prostowniki z Lidla kupione w 2010 roku, wersja bez wyświetlacza. Oba działają, w obu musiałem wyczyścić Kontaktem włącznik bo nie reagował na zmianę trybów. Akumulatory doładowuję nimi cyklicznie co kilkanaście dni, fabryczną Vartę wymieniłem po prawie 8 latach eksploatacji. Kolejny nowy akumulator też doładowuję w ten sam sposób tym bardziej, że jeżdżę głownie po mieście na krótkich odcinkach.
Oglądałem zdjęcia w sieci innych tanich prostowników, chyba najlepiej w środku wygląda prostownik z Aldi. Nowe z Lidla z wyświetlaczem wyglądają na odchudzone w porównaniu ze starymi, podobnie jak te z Biedronki, może nie ma to znaczenia skoro działają i elektrolitu nie gotują. Ciekawie prezentują się też prostowniki sygnowane marką Volt.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: