Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Może ktoś podeśle z właścicieli Optimate do chlopaków z akubiz do testów?
    Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Może ktoś podeśle z właścicieli Optimate do chlopaków z akubiz do testów?

    Zostaw komentarz:


  • jareckib
    odpowiedział(a)
    Wbrew pozorom w większości przypadków wystarczy zwykla ładowarka, ważne aby sterowana była przy pomocy procesora, który dozowałby napięcie i natężenie w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Optymalnie byłoby zainwestować w prostownik z rozruchem. Rozruch sprawai, że w zasadzie zaraz po podłączeniu można uruchomić auto. Rozruchy są niestety trochę droższe, potrzebują też dostępu o energii elektrycznej najlepiej z sieci. Ich specyfikację znajdziesz np tutaj: https://kraftdele.info/prostowniki/129-prostownik-z-rozruchem-stacja-rozruch-300a-12-24v.html

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Chciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Poszło Priv

    Zostaw komentarz:


  • sallve
    odpowiedział(a)
    Możesz podać namiary na sklep w którym kupiłeś optimate 6 poniżej 400PLN. Też posiadam ceteka 5.0 ale chodzi mi po głowie ta optimate 6.
    Jak pisali koledzy w powyższych postach to chyba warto.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Ładowarka Optimate 6 ampmatic już zakupiona, przetestowana, działa.
    W paczce otrzymałem jeszcze coś takiego



    Jeśli ktoś chciałby ode mnie zakupić takie coś po okazyjnej cenie, proszę o info. Mi to jest niepotrzebne, bo mam zwykły kwasiak.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    jciecmajster;n2559157]W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate?


    W postach wyżej kolega
    robertowicz pokazał nowy model posiadający przycisk

    ale ad rem:

    oczywiscie tak włączył się na akumulatorze z UPS, rozładowanego samochodowego sąsiadów. Np rozładowany do 4 v akumulator odzyskał całkowicie sprawność (gęstości elektrolitu nie mierzyłem ) właśnie przy pomocy 22V poza autem.

    Jak widzisz kolega
    To Optimate 6 Select. Przycisk służy do wyboru napięcia ładowania 14,4 lub 14,7. Tryb odsiarczania podobnie jak w ampmatic aktywuje się automatycznie.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Oglądałem ostatnio wykręcone korki w swoim akumulatorze (fabryczna Varta) i w mojej ocenie nie są one gazoszczelne a zapobiegają jedynie wychlapywaniu elektrolitu w czasie jazdy lub ładowania. Korki na bocznych ściankach mają otworki grubości szpilki i nawet jak są dobrze dokręcone to ze względu na budowę gwintu w otworze korka, uszczelka korka nie przylega w jednym miejscu i właśnie tędy nadmiar gazów może wydostawać się na zewnątrz przez wspomniany otworek w korku. Niezależnie od tego akumulator ma z boku dwa centralne otwory odpowietrzające, w moim przypadku ten od strony kierunku jazdy jest zaślepiony zatyczką.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    ...lufa w krzokach...
    Stary, ruski prostownik z regulacją prądu ładowania (tak z 5 kg) z dozorowaniem ładowania, pomiar aerometrem gęstości i ładowanie standardowego akumulatora będzie sukcesem.
    Stefpol-prostownik też da radę. I cóż z tego, że po ładowaniu tester pokazuje pełną sprawność akumulatora jak dalej ...lufa w krzokach...
    Tam gdzie korki w aku jak najbardziej można bawić się z transformatorem i aerometrem bo to najskuteczniej podnosi akumulator,

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    fajniutki ten żółty Stefpol....
    ...lufa w krzokach...
    Stary, ruski prostownik z regulacją prądu ładowania (tak z 5 kg) z dozorowaniem ładowania, pomiar aerometrem gęstości i ładowanie standardowego akumulatora będzie sukcesem.
    Stefpol-prostownik też da radę. I cóż z tego, że po ładowaniu tester pokazuje pełną sprawność akumulatora jak dalej ...lufa w krzokach...

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)


    fajniutki ten żółty Stefpol....

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    jciecmajster;n2559157]W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate? [/QUOTE]


    W postach wyżej kolega
    robertowicz pokazał nowy model posiadający przycisk

    ale ad rem:

    oczywiscie tak włączył się na akumulatorze z UPS, rozładowanego samochodowego sąsiadów. Np rozładowany do 4 v akumulator odzyskał całkowicie sprawność (gęstości elektrolitu nie mierzyłem ) właśnie przy pomocy 22V poza autem.

    Jak widzisz kolega

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    W optimte ni ma przycisku. Ładowarka sama dobiera odpowiedni tryb. Czy kiedyś podczas ładowania włączył się tryb odsiarczania w optimate?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Wersja SELECT: https://tecmate.com/products/optimate-6-select/
    Wersja Ampmatic: https://tecmate.com/products/optimate6a/

    Jeśli dobrze widze to dodali funkcje podtrzymania napiecia w Select ale czy nie odjeli innych funkcji?
    Przy małej wiedzy ten przycisk to samo zło tak jak w cteku recond przeprowadzony na Agm zakończył się zakupem nowego akumulatora

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
    Jeszcze pytanko. Na dole przy diodach masz na naklejce turbo i charge czy save i finał?

    Tak mam:

    81178C8B-F99A-4756-8550-B836DBA454AD.jpeg
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Przypadek wlasny to uszkodzony sterownik w seicento po ładowaniu zwykłym prostownikiem.

    Optimate i inni to przetwornica, tych urządzeń są miliardy, kilkanaście w domu, jak się psuje to poprostu wyłącza się.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Ładowarka Optimate 6 ampmatic już zamówiona. Poczytałem trochę tematów nt. ładowania aku w aucie i takie zapiski znalazłem na elektrodzie:

    Prostownik może ulec awarii w wynku której nastąpi wzrost napięć wyjściowych (częściowe zwarcie uzwojeń pierwotnych,przebicie izolacji pomiędzy zwojami pierwotnymi a wtórnymi).
    Napięcie zasilające prostownik 230V może wzrosnąć do 400V (awaria podstacji zasilającej /lub domowej jeżeli jest trójfazowa/,prace konserwatorów siecii) ile będzie na wyjściu zamiast 12V ??
    Elektrolit może rozsadzić obudowę , jeżeli nastąpi to w samochodzie płyn dokona pewnych zniszczeń.
    Ford mondeo po ładowaniu w aucie , brak mocy i nierówne obroty, uszkodzony sterownik (inaczej komputer pokładowy ) koszt prac 400 zł.
    Mitshubisi space wagon po ładowaniu nie odpalił ;brak iskry ,uszkodzony moduł zapłonowy(tu wszystko w jednym ładnie zalane , zero ingerencji )
    nowy ponad 3000 zł , klient kupił używany za kilkaset zetów.
    Awarie te mogły powstać w wyniku ładowania aku w aucie , a może z innej przyczyny, ale wystąpiły tuż po ładowaniu.
    Pytanie było o ryzyko ładowania aku zapiętego w aucie , istnieje zawsze tylko awarie występują rzadko lub po pewnym czasie.
    Pozatym czy jest sens doładowywania??
    Nowe aku mają czas pracy 2-3 lata ,po tym czasie następuje zima z mrozem i możemy mieć problem.
    Są auta w których po odpięciu akumulatora :nie odpalimy go(mercedes okularnik) wizyta w serwisie (podobno 4000 zł), lub póżniej jego problemy z pracą.
    Czy faktycznie nawet taką drogą ładowarką Optimate można uszkodzić elektrykę w aucie? Chyba ona powinna posiadać podstawowe zabezpieczenia przeciw skokowi napięcia, jakby chociaż dioda zenera. Nawet jesłi taka dioda uległa by uszkodzeniu, to ładowarka nie powinna kontynuowac ładowania.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Wersja SELECT: https://tecmate.com/products/optimate-6-select/
    Wersja Ampmatic: https://tecmate.com/products/optimate6a/

    Jeśli dobrze widze to dodali funkcje podtrzymania napiecia w Select ale czy nie odjeli innych funkcji?

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Jeszcze pytanko. Na dole przy diodach masz na naklejce turbo i charge czy save i finał?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
    No i tego się obawiam. Jesli ładowarka uzna ze potrzebne odsiarczania to zapoda 16v na instalację. A co jesli się coś w niej zepsuje i uzna ze aku jest poza pojazdem i zapoda 22v? Moze lepiej w tym wypadku kupić jakiegoś cteka 7 lub Boscha c7? Tam jest możliwość ręcznego ustawiania trybu recond. Chociaz z drugiej strony skoro producent uznał ze ładowarka jest bezpieczna dla auta to chyba wiedział co robi. Mam zagwozdke co kupic.

    Jeszcze chciałem zapytać czy ladowarki Optimate 6 ampmatic mozemy używać w temp.ok 3 stopnie? Skoro w niskich temperaturach zwiększa sie odporność aku to czy ładowarka nie bedzie go czesto spawac 16 voltami?
    Nie ma obawy ładowarka nie zniszczy instalacji auta. Prędzej recondem w cteku nieumiejętnie używanym zniszczysz akumulator

    optimate 6 ma kompensacje temperatury ładowania i reguluje napiecie względem panujących warunków a jeśli chodzi o oporność na mrozie to nie jest jedyny parametr badany jest jesCze konduktancja względem napięcia oraz inne metody szacowania i oceny stanu akumulatora.

    Jeśli chodzi o automat to najlepsza jaka miałem chociaz jeśli masz wiedzę transformatorowym tez zrobisz cuda ale niestety nie będziesz miał bezobslugowosci.

    jedna uwaga jeżeli teraz rozważyłbym zakup ładowarki to z możliwości ładowania akumulatorów litowojonowych i może ciut mocniejsza przecież to jest jeden zakup na całe życie (generalnie)

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

    Po czym poznać takie auto?
    Po tym:

    33A58282-289C-4877-BF16-0995FE7315A3.jpeg

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Trzeba przeczytać instrukcje optimate6 ze zrozumieniem. Tryb 16 czy 22V włączy się tylko przy zasiarczonym aku i to tylko na początku.
    Po tych wszystkich testach ładowarek chyba najlepsza będzie chińska z ręcznym trybem doładowania do 16V

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    No i tego się obawiam. Jesli ładowarka uzna ze potrzebne odsiarczania to zapoda 16v na instalację. A co jesli się coś w niej zepsuje i uzna ze aku jest poza pojazdem i zapoda 22v? Moze lepiej w tym wypadku kupić jakiegoś cteka 7 lub Boscha c7? Tam jest możliwość ręcznego ustawiania trybu recond. Chociaz z drugiej strony skoro producent uznał ze ładowarka jest bezpieczna dla auta to chyba wiedział co robi. Mam zagwozdke co kupic.

    Jeszcze chciałem zapytać czy ladowarki Optimate 6 ampmatic mozemy używać w temp.ok 3 stopnie? Skoro w niskich temperaturach zwiększa sie odporność aku to czy ładowarka nie bedzie go czesto spawac 16 voltami?
    Ostatnio edytowany przez ojciecmajster; 45560.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Minus w autach z elektronika zarządzająca energia bezwzględnie podłącza się do specjalnego portu a nie bezpośrednio do minus akumulatora ze względu na bilans energetyczny i zliczanie energii (chyba).
    Po czym poznać takie auto?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...