Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Przeniosłem swój akumulator do domu i napięcie ładowania ruszyło do góry osiągając na razie max 16.05 V (i 0,4 A). Jeśli dalej nie ruszy, to może tyle wystarczy do w miarę pełnego naładowania?
    Zostaw na 8 godzin i odłącz.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Przeniosłem swój akumulator do domu i napięcie ładowania ruszyło do góry osiągając na razie max 16.05 V (i 0,4 A). Jeśli dalej nie ruszy, to może tyle wystarczy do w miarę pełnego naładowania?

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    I jak już było wałkowane gęstości elektrolitu nie będzie i pełnego naładowania❗

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jareckib Zobacz wpis
    Jak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.
    Bzdury i reklama

    Zostaw komentarz:


  • jareckib
    odpowiedział(a)
    Jak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Nie dopisałem, że cały proces ładowania był w pomieszczeniu o temp. ok 10 st.C.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?
    I tu dobrze by było sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.
    Ostatnio uzdatniałem Black Power (Varta) 40 Ah 300 A EN, 6-letni. W celach zew. było 1,22 G/cm3, w pozostałych 1,26 C/cm3, napięcie 12,1 V. Elektrolit klarowny-przezroczysty. Ładowanie prostownikiem transformatorowym (Stef-pol EST 305 ze zmodyfikowanym mostkiem na 35A ) ok 10 godz. Po chwili od podłączenia prąd pobierany ok. 3 A, po godz. ok. 0,8 A i napięcie 15,6 V i tak sobie równo pyrkał wymieniony czas. Po ok. 10 godz. od początku ładowania gęstość podciągnęła na zew. celach 1,27-1,28 w pozostałych 1.29-1,30 (max. zakres na zielonym polu ereometru). Co jakiś czas zaglądałem i napięcie nie przekroczyło 15,8 V. I tak pozostało do wyłączenia tj. osiągnięcia wskazanej gęstości. Po zakończeniu ładowania elektrolit lekko mętny bez przebarwień. Po tygodniu stania auta pod chmurką napięcie jałowe 12,76 V i pali od strzała. Zobaczymy jak będzie dalej z tym akumulatorkiem.
    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    . Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
    Pedros właśnie taki reanimuję. Od wczoraj ładuje się w piwnicy z przerwami małym transformatorowym. Ładowanie bardzo powoli idzie w kierunku osiągnięcia 16 V.
    Wczoraj udało się dobić jedynie do 15,5 V, dziś w południe - do 15,75 V, teraz miałem 15,83 V.
    Kilka tygodni temu dochodził tylko do ok. 15,2 V. Za każdym razem prąd ładowania spada do ok. 0,5 A. Na noc wyłączę i jutro spróbuję dobić do min. 16 V. Zobaczymy co z niego jeszcze będzie.

    Potem do 16 V trzeba będzie ładować obecnie używaną roczną Vartę Black Dynamic 45 Ah, bo to chyba też wapniowy. Ten był jedynie ładowany ładowarką z Lidla, więc raczej nie do pełna ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
    pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
    Tak ja mam AGM i cały system rekuperacji stad poziom skomplikowania i pewne obostrzenia co do samego procesu ładowania prostownikami.

    mie skanowałem dawno zaintrygowałes mnie tym błędem ...

    co do Twojego aku miałem taki w Skodzie - on właśnie lubi dostać 16v małym prądem a po 7 latach ani grama wody nie trzeba było dolewać wiec tylko dbać bo mimo ze mały daje radę i jest lepszej jakości niż aftermarkety.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
    pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

    15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.
    Wywala na blat czy ścieżkę zdrowia vagiem trzeba zrobić ?

    i czy możesz ładować na biegunach aku?
    bo mi nie wolno tylko przez specjalny port minusowy- już o tym wcześniej pisałem kilka razy.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )

    a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz
    15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
    Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie
    Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )

    a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Ostatnio po obejrzeniu filmiku:

    Podpisuję się pod stwierdzeniem, że stare prostowniki nie są złe. Wyciągnąłem mój stary ruski prostownik, który ma ręczną regulację natężenia ładowania do 7A i podładowałem sobie akumulator niskim natężeniem. Zmierzyłem napięcie i okazało się, że prostownik ładował prądem około 16V, czyli zalecanym do ładowania akumulatorów wapniowych.
    W przypadku starych prostowników warto mieć aerometr do badania gęstości elektrolitu, żeby sprawdzić kiedy zakończyć ładowanie no i oczywiście akumulator z odkręcanymi korkami.
    Z tym, że nie odważyłbym się ładować tym prostownikiem bez wyciągania akumulatora z auta a przynajmniej bez odpinania klem.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Problem w tym że te ładowarki za 400 i więcej nie potrafią naładować akumulatorów

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
    Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
    Ładowarki z procesorem to głównie do AGM. Chociaz jak pokazują chłopaki z Aku Biz vel Mr Akumulator nawet AGM potrzebuje czasami wyższego napięcia - co jest logiczne z punktu widzenia procesów elektrochemicznych.

    ale na aucie nie odważyłbym pieścić aku 16v choć już raz Optimate podnosil mi AGM właśnie taka wartością napięcia o to na aucie - brak błędów -na szczęście

    mam kilka AGM i zobaczymy jak zareaguje na stary prostownik po ładowaniu Optimate dostanie strzał do tych 15,6 V przez 2 godziny

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
    Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Wykopałem stary prostownik z 1985 roku. Dobre trafo 5 przedziałów mocy ładowania skorelowanych z napięciem .... robię gęstość elektrolitu w jednym testowym 61Ah z 2006 roku.

    Po ładowaniu Optimate 6 aku dostał strzał 16v + Przez kupę czasu.

    to jest chyba patent na stare oryginalne konstrukcje oem (nie wiem czy to jest hybryda czy pełny Ca - na etykiecie jedt napisane Pb/Ca) które potrzebują wyższego napięcia (ale nie dotyczy to pełnych antymonowych No tam moznato zniszczyć )

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.

    Owszem ale dotyczy to nie AGM nie żelowego nie antymonowego ani hybrydowego lecz tylko i wyłącznie technologii wapniowej (po części srebrowej tez)

    dlatego zawsze powtarzam ze kto wie ten rządzi

    np mój patent ładuje napięciem Ok 20v ale mikropradem i nawet zasiarczone dziady wstają -ale kosztem czasu wiec bardziej laboratoryjnie niż produkcyjnie.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

    Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora
    Mi moja AGMa ładuje bez problemu.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
    Chciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?
    W pomieszczeniu zamkniętym listwa ok

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    No gęstości pewnie nie zrobi ale może najlepiej wypadnie w porównaniu z innymi "automatami", zobaczylibyśmy na wykresach jak ona podchodzi do ładowania i ten słynny tryb 22V.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...