Zamieszczone przez Sony
Zobacz wpis
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Przeniosłem swój akumulator do domu i napięcie ładowania ruszyło do góry osiągając na razie max 16.05 V (i 0,4 A). Jeśli dalej nie ruszy, to może tyle wystarczy do w miarę pełnego naładowania?
Zostaw komentarz:
-
-
I jak już było wałkowane gęstości elektrolitu nie będzie i pełnego naładowania❗
Zostaw komentarz:
-
-
Bzdury i reklamaZamieszczone przez jareckib Zobacz wpisJak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.
Zostaw komentarz:
-
-
Jak już kupować prostowniki, to najlepiej takie które sterowane są przy pomocy mikroprocesora. Mikroprocesor taki odpowiada za proces ładowania, dostosowując napięcie ładowania do stanu rozładowania/naładowania akumulatora. Proponuję sprawdzić prostowniki CTEK MXS 5.0: https://nocar.pl/blog/nocar-poleca-p...-akumulatorow/ - tam bardziej szczegółowy.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie dopisałem, że cały proces ładowania był w pomieszczeniu o temp. ok 10 st.C.
Zostaw komentarz:
-
-
I tu dobrze by było sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.Zamieszczone przez Sony Zobacz wpisNie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?
Ostatnio uzdatniałem Black Power (Varta) 40 Ah 300 A EN, 6-letni. W celach zew. było 1,22 G/cm3, w pozostałych 1,26 C/cm3, napięcie 12,1 V. Elektrolit klarowny-przezroczysty. Ładowanie prostownikiem transformatorowym (Stef-pol EST 305 ze zmodyfikowanym mostkiem na 35A ) ok 10 godz. Po chwili od podłączenia prąd pobierany ok. 3 A, po godz. ok. 0,8 A i napięcie 15,6 V i tak sobie równo pyrkał wymieniony czas. Po ok. 10 godz. od początku ładowania gęstość podciągnęła na zew. celach 1,27-1,28 w pozostałych 1.29-1,30 (max. zakres na zielonym polu ereometru). Co jakiś czas zaglądałem i napięcie nie przekroczyło 15,8 V. I tak pozostało do wyłączenia tj. osiągnięcia wskazanej gęstości. Po zakończeniu ładowania elektrolit lekko mętny bez przebarwień. Po tygodniu stania auta pod chmurką napięcie jałowe 12,76 V i pali od strzała. Zobaczymy jak będzie dalej z tym akumulatorkiem.Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?
Zostaw komentarz:
-
-
Pedros właśnie taki reanimuję. Od wczoraj ładuje się w piwnicy z przerwami małym transformatorowym. Ładowanie bardzo powoli idzie w kierunku osiągnięcia 16 V.Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
Wczoraj udało się dobić jedynie do 15,5 V, dziś w południe - do 15,75 V, teraz miałem 15,83 V.
Kilka tygodni temu dochodził tylko do ok. 15,2 V. Za każdym razem prąd ładowania spada do ok. 0,5 A. Na noc wyłączę i jutro spróbuję dobić do min. 16 V. Zobaczymy co z niego jeszcze będzie.
Potem do 16 V trzeba będzie ładować obecnie używaną roczną Vartę Black Dynamic 45 Ah, bo to chyba też wapniowy. Ten był jedynie ładowany ładowarką z Lidla, więc raczej nie do pełna ?
Zostaw komentarz:
-
-
Tak ja mam AGM i cały system rekuperacji stad poziom skomplikowania i pewne obostrzenia co do samego procesu ładowania prostownikami.Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisBłąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
mie skanowałem dawno zaintrygowałes mnie tym błędem ...
co do Twojego aku miałem taki w Skodzie - on właśnie lubi dostać 16v małym prądem a po 7 latach ani grama wody nie trzeba było dolewać wiec tylko dbać bo mimo ze mały daje radę i jest lepszej jakości niż aftermarkety.
Zostaw komentarz:
-
-
Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
Zostaw komentarz:
-
-
Wywala na blat czy ścieżkę zdrowia vagiem trzeba zrobić ?Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.
i czy możesz ładować na biegunach aku?
bo mi nie wolno tylko przez specjalny port minusowy- już o tym wcześniej pisałem kilka razy.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Zostaw komentarz:
-
-
15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )
a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz
Zostaw komentarz:
-
-
Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpisPodobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie
a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz
Zostaw komentarz:
-
-
Ostatnio po obejrzeniu filmiku:
Podpisuję się pod stwierdzeniem, że stare prostowniki nie są złe. Wyciągnąłem mój stary ruski prostownik, który ma ręczną regulację natężenia ładowania do 7A i podładowałem sobie akumulator niskim natężeniem. Zmierzyłem napięcie i okazało się, że prostownik ładował prądem około 16V
, czyli zalecanym do ładowania akumulatorów wapniowych.
W przypadku starych prostowników warto mieć aerometr do badania gęstości elektrolitu, żeby sprawdzić kiedy zakończyć ładowanie no i oczywiście akumulator z odkręcanymi korkami.
Z tym, że nie odważyłbym się ładować tym prostownikiem bez wyciągania akumulatora z auta a przynajmniej bez odpinania klem.
Zostaw komentarz:
-
-
Problem w tym że te ładowarki za 400 i więcej nie potrafią naładować akumulatorów
Zostaw komentarz:
-
-
Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie
Zostaw komentarz:
-
-
Ładowarki z procesorem to głównie do AGM. Chociaz jak pokazują chłopaki z Aku Biz vel Mr Akumulator nawet AGM potrzebuje czasami wyższego napięcia - co jest logiczne z punktu widzenia procesów elektrochemicznych.Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisWszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
ale na aucie nie odważyłbym pieścić aku 16v choć już raz Optimate podnosil mi AGM właśnie taka wartością napięcia o to na aucie - brak błędów -na szczęście
mam kilka AGM i zobaczymy jak zareaguje na stary prostownik po ładowaniu Optimate dostanie strzał do tych 15,6 V przez 2 godziny
Zostaw komentarz:
-
-
Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
Zostaw komentarz:
-
-
Wykopałem stary prostownik z 1985 roku. Dobre trafo 5 przedziałów mocy ładowania skorelowanych z napięciem .... robię gęstość elektrolitu w jednym testowym 61Ah z 2006 roku.
Po ładowaniu Optimate 6 aku dostał strzał 16v + Przez kupę czasu.
to jest chyba patent na stare oryginalne konstrukcje oem (nie wiem czy to jest hybryda czy pełny Ca - na etykiecie jedt napisane Pb/Ca) które potrzebują wyższego napięcia (ale nie dotyczy to pełnych antymonowych No tam moznato zniszczyć )
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisTen tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.
Owszem ale dotyczy to nie AGM nie żelowego nie antymonowego ani hybrydowego lecz tylko i wyłącznie technologii wapniowej (po części srebrowej tez)
dlatego zawsze powtarzam ze kto wie ten rządzi
np mój patent ładuje napięciem Ok 20v ale mikropradem i nawet zasiarczone dziady wstają -ale kosztem czasu wiec bardziej laboratoryjnie niż produkcyjnie.
Zostaw komentarz:
-
-
Mi moja AGMa ładuje bez problemu.Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora
Zostaw komentarz:
-
-
W pomieszczeniu zamkniętym listwa okZamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpisChciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?
Zostaw komentarz:
-
-
Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.
Zostaw komentarz:
-
-
No gęstości pewnie nie zrobi ale może najlepiej wypadnie w porównaniu z innymi "automatami", zobaczylibyśmy na wykresach jak ona podchodzi do ładowania i ten słynny tryb 22V.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: