Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
    Akumulator 2 letni 60 Ah, w pelni sprawny. Czy u Ciebie charakterystyka napięciowa jest podobna jak u mnie? W międzyczasie pożyczyłem od znajomego CTEKA 5 i zapuściłem funkcję Recond 2x. Co prawda CTEK gęstości też nie zrobił, ale napięcie spoczynkowe po 24h od ładowania było na poziomie 12,95V. Po Optimate 6 jest jakieś 12,71V. Akumulator ładowałem w domu i nigdy nigdy nie odpalił tryb 16, ani 22V. Raz, gdy po teście świeciła dioda czerwona i żółta, odpalił się tryb SAVE (światło ciągłe), ale napięcie powoli rosło od 12,2 do 12,7V, potem ładowarka przeszła w normalny tryb ładowania, czyli powolne zwiększanie napięcia do 14,3V.
    Oglądając materiały na kanale MrAkumulator, aby skutecznie naładować akumulator, napięcie musi się utrzymywać na poziomie 16V przez kilka godzin. Optimate ledwo muska 14,3V. Nawet nie utrzymuje tej wartości, tylko po jej osiągnięciu napięcie spada do 13,6V. Takie gilgotanie akumulatora to nie ładowanie. Moim zdaniem Ctek robi lepszą robotę.

    Napisałeś, że Twoje ładowarki robią robotę. Czy możesz rozwinąć myśl? Jakie masz napięcia spoczynkowe po ładowaniu, gęstość elektrolitu, itp? Oczywiście ładowarka naładuje w jakimś stopniu akumulator i pozwoli odpalić auto, spełnia też swoją funkcję jeśli chodzi o tryb buforowy i podtrzymanie napięcia. Można ją zostawić na tygodnie podpiętą do auta i nic się nie stanie. Jeśli chodzi zaś o kwestię ładowania, to jest miernie.
    Już spieszę z odpowiedzią:

    -gęstości elektrolitu nie sprawdze bo mam prawie same akumulatory AGM
    - napięcie po ładowaniu Opti jeden aku ma 13,1 V i po dobie spada do 12,9
    - w drugim AGM (oba 68 ah) 12,8

    impedancja już niestety 5,5. mOhm która spada do ok 5 lub poniżej po stałym podpięciu do ładowarki (tutaj jedna i druga ładowarka zachowuje się poprawnie)

    Ale mam jedno spostrzeżenie ze dłużej napięcie utrzymuje zawsze po Optimate jak i ponowne podłączenie do ładowania bezpośrednio po zakończeniu ładowania trwa najdłużej w optimate potem w cteku a najkrócej w biedrowym prostowniju elektronicznym (10 Sekund hahaha)
    Jak miałem korki to ani ctek ani optimate nie zrobił gęstości dopiero polski transformator dał radę i to bez opadu masy czynnej.

    co do optimate znam ten procesor na pamięć i nawet mogę doradzić jak go oszukać:

    podłącz jedna klemę do akumulatora bezpośrednio potem druga ale przez żarówkę taka 230v . Potrzymaj z15 S aż włączy się tryb turbo save czyli mrugająca lewa dolna dioda. Szybko podmien żarowe na klemę ale uważaj bo teraz w tym trybie iskrzy podłączanie. I dzięki temu znacznie lepiej naładujesz.
    Optimate na pewno ładuje do 14,5 lub 14,7 w agm ale wali impulsami wiec nie majac trueRMSa albo oscylatora to powiedzmy ze odczytujesz rejony napięć z jakimś błędem.

    dodam ze czeka mam z czarnym przyciskiem scte nowsze testowałem to już jest kibel bo nie trzyma napięć a i samo wymianie kabli jest wujowe
    Jak chcesz naładować do pełna to stefpol czy karpik po kalibracji da radę. Niestety taka prawda.





    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    StefPol-a EST305 użytkuję od wielu lat. Przy ładowaniu akumulatorów troszkę zużytych potrafił się grzać i termik na trafo go wyłączał do wystygnięcia. Dlatego usunąłem oryginalne diody i w ich miejsce zainstalowałem mostek 35A na kawałku radiatora. Od tej chwili prostownik pracuje stabilnie osiągając napięcie 16,5V (to zależy od stanu akumulatora) w ostatniej fazie ładowania przy minimalnym prądzie np. 0,5-0,8A (dla akumulatora 50Ah). Potencjometr ustawiony na max. W takiej sytuacji aku sobie lekko pyrka (nic nie chlapie) w elektrolicie. Obudowa akumulatora jest zawsze chłodna. Prostownik krytykowany za sposób wykonania zawartości. U mnie sprawdza się odpowiednio. Oczywiście niezbędny jest areometr i miernik uniwersalny.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Na mrakumulator pokrętło w kukla było odkręcone na max a tam jest regulacja za pomocą bardzo taniego ściemniacza. Takie rozwiązanie powoduje przegrzewanie transformatora w skrajnych pozycjach. Można by zastosować lepszą konstrukcję ściemniacza, ale wtedy sam już by kosztował 30 zł. Ładowałem pusty 77Ah z pokrętłem na 8 czyli zgodnie z instrukcją skala/pojemność i nie było problemu. Ale ma też tą zaletę, że da się doładowywać małe zaniedbane agm, które to potrzebują 15,5V przez parę godzin, z względu na płynność regulacji, a ładowarki tego nie dadzą.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Widziałem test Kukli na MrAkumulator. Bardzo słabo wypadła, głównie przez przegrzewanie się. Może masz rację, potrzeba duetu prostownik i ładowarka.
    Jeśli chodzi o prostowniki, to dobre opinie zbiera Stef-Pol 305. Ma ktoś może taki na stanie, by coś opisać o nim?

    Zostaw komentarz:


  • patryk23
    odpowiedział(a)
    ojciecmajster podobny sposob mam Jak Sebastian_M26 raz na jakiś czas stefpolem 305 do osiągnięcia 16 V . Pacjent Ori( Exide ) 6 lat na cteku 7000 XS dobija do 15 ,5 V i kończy a stefpol na końcówce daje 15,7 i jeszcze parę godzin musi minąć by doszedł do 16 . Gęstości nie sprawdzam bo musiałbym dorabiać korki . Tak więc co jakiś czas warto ładować prostownikiem .

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Dlatego nigdy nie czułem potrzeby wydania 400 zł na ładowarki. U mnie robotę typu podłączyć i zapomnieć robi ładowarka lidl, a do pełna prymityw kukla z regulacją. Jeśli akumulator u mnie po długim postoju spadnie do 12,4V ale dalej jest zielone to po lidlu jest 13V i akumulator pełny. W drugim aucie mam gps/gsm i tam po 2 tygodniach stania jeśli jest 11,9V i po lidlu dalej czarne i rozładuje się wtedy w ciągu 5 dni. Dopiero kolejne 12 godzin pod kukla i 16,5V pod nie dużym prądzie i jest zielone.
    Także raz na parę miesięcy pełne gotowanie akumulatorowi nie szkodzi, bo 5 letnia futura w ten sposób traktowana dalej w pełni sprawna.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Akumulator 2 letni 60 Ah, w pelni sprawny. Czy u Ciebie charakterystyka napięciowa jest podobna jak u mnie? W międzyczasie pożyczyłem od znajomego CTEKA 5 i zapuściłem funkcję Recond 2x. Co prawda CTEK gęstości też nie zrobił, ale napięcie spoczynkowe po 24h od ładowania było na poziomie 12,95V. Po Optimate 6 jest jakieś 12,71V. Akumulator ładowałem w domu i nigdy nigdy nie odpalił tryb 16, ani 22V. Raz, gdy po teście świeciła dioda czerwona i żółta, odpalił się tryb SAVE (światło ciągłe), ale napięcie powoli rosło od 12,2 do 12,7V, potem ładowarka przeszła w normalny tryb ładowania, czyli powolne zwiększanie napięcia do 14,3V.
    Oglądając materiały na kanale MrAkumulator, aby skutecznie naładować akumulator, napięcie musi się utrzymywać na poziomie 16V przez kilka godzin. Optimate ledwo muska 14,3V. Nawet nie utrzymuje tej wartości, tylko po jej osiągnięciu napięcie spada do 13,6V. Takie gilgotanie akumulatora to nie ładowanie. Moim zdaniem Ctek robi lepszą robotę.

    Napisałeś, że Twoje ładowarki robią robotę. Czy możesz rozwinąć myśl? Jakie masz napięcia spoczynkowe po ładowaniu, gęstość elektrolitu, itp? Oczywiście ładowarka naładuje w jakimś stopniu akumulator i pozwoli odpalić auto, spełnia też swoją funkcję jeśli chodzi o tryb buforowy i podtrzymanie napięcia. Można ją zostawić na tygodnie podpiętą do auta i nic się nie stanie. Jeśli chodzi zaś o kwestię ładowania, to jest miernie.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
    Rok temu poruszałem temat ładowarki Optimate 6 ampmatic. Szukałem dobrego urządzenia i wiele osób polecało ten model. Ładowarka zbiera także dobre opinie w internecie.
    Po tym roku używania mogę osobiście powiedzieć własną opinię nt. tej ładowarki.
    Po pierwsze ładowarka nie naładuje nam do pełna akumulatora. Tutaj nie ma wątpliwości, gdyż praktycznie żadne ładowarki automatyczne nie potrafią tego zrobić. W przypadku Optimate jest chyba jeszcze gorzej. Optimate podłączam do 2 letniego akumulatora. Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem 12,25 V (auto przez tydzień nie używane). Na początku ładowarka testuje akumulator. Pojawia się dioda, żółta i czerwona. Po ok. 4 godzinach ładowarka kończy pracę i przechodzi w tryb podtrzymania. Po kilku dniach nieużytkowania auta, ładowarka znowu pokazuje na teście diody (żółta i czerwona). Moim zdaniem ta ładowarka nie ładuje, lecz tylko gilgocze akumulator. W pierwszym etapie ładowania, napięcie ładowania bardzo powoli wzrasta (od 12,3 i po około 1,5h osiąga 14,3V), poźniej przechodzi w tryb pulsacyjny (13,6 - 14,3V). Wydaje mi się, że tak niskie napięcia nie są w stanie skutecznie naładować akumulator. Porzyczyłem od znajomego CTEKA 5 i tam od razu napięcie od początku osiąga 14,5V, a w trybie Recond podbija do 15,5V. Nie wiem jakie macie Wy doświadczenie z Optimate 6 ampmatic, ale według mnie te urządzenie nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora. Natomiast jak najbardziej nadaje się do podtrzymywania napięcia w akumulatorze i chyba tylko w taki sposób można ją wykorzystać.
    No zobacz -u mnie jest odwrotnie. Mam obie ładowarki. Ampmatic robi robotę. Moja rada odłącz klemę w aucie i podłącz Optimate. Jeśli impedancja jest za wysoka to strzeli go z 16v a jak naprawdę zasiarczony to 22v.

    napisz jeszcze jedna ważna rzecz -jaki akumulator?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Musisz najpierw naładować z podtrzymaniem przez kilka godzin z min 16,2V. Dopiero taki akumulator można doładowywać ładowarkami automatycznymi, ale pilnować żeby napięcie nie spadło poniżej 12,2V.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Rok temu poruszałem temat ładowarki Optimate 6 ampmatic. Szukałem dobrego urządzenia i wiele osób polecało ten model. Ładowarka zbiera także dobre opinie w internecie.
    Po tym roku używania mogę osobiście powiedzieć własną opinię nt. tej ładowarki.
    Po pierwsze ładowarka nie naładuje nam do pełna akumulatora. Tutaj nie ma wątpliwości, gdyż praktycznie żadne ładowarki automatyczne nie potrafią tego zrobić. W przypadku Optimate jest chyba jeszcze gorzej. Optimate podłączam do 2 letniego akumulatora. Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem 12,25 V (auto przez tydzień nie używane). Na początku ładowarka testuje akumulator. Pojawia się dioda, żółta i czerwona. Po ok. 4 godzinach ładowarka kończy pracę i przechodzi w tryb podtrzymania. Po kilku dniach nieużytkowania auta, ładowarka znowu pokazuje na teście diody (żółta i czerwona). Moim zdaniem ta ładowarka nie ładuje, lecz tylko gilgocze akumulator. W pierwszym etapie ładowania, napięcie ładowania bardzo powoli wzrasta (od 12,3 i po około 1,5h osiąga 14,3V), poźniej przechodzi w tryb pulsacyjny (13,6 - 14,3V). Wydaje mi się, że tak niskie napięcia nie są w stanie skutecznie naładować akumulator. Porzyczyłem od znajomego CTEKA 5 i tam od razu napięcie od początku osiąga 14,5V, a w trybie Recond podbija do 15,5V. Nie wiem jakie macie Wy doświadczenie z Optimate 6 ampmatic, ale według mnie te urządzenie nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora. Natomiast jak najbardziej nadaje się do podtrzymywania napięcia w akumulatorze i chyba tylko w taki sposób można ją wykorzystać.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Ja kupiłem wtyk zapalczniki, przewody,2x mini krokodylki i podpinam jakis stary aku zeby tylko podtrzymac prad w aucie do gniazda zapalczniki, odpinam kleme i laduje. Zadziala tylko wtedy jesli macie prad w zapalniczce bez kluczykow czy wlaczonego zaplonu

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Powyżej 15,5V odcina całą instalacje więc wszystko jest do ustawienia więc chyba lepiej i tak zdjąć klemę żeby boardnetza nie przeciążać

    Zostaw komentarz:


  • patryk23
    odpowiedział(a)
    Sony z ładowarkami na procku raczej nie będzie problemu ,ale po prostu mieć na uwadze ,że może coś padnie . Jak z jazdą na jednej śrubie przy kole można przecież nic się nie dzieje ... Prostowniki moim zdaniem zawsze poza autem czy jakiś stary czy nowy W O2 nie ma sterownika aku tak więc nie będziesz miał błędu..@gacek1 zabezpieczeniu borda na wyższe napięcia to podparte czymś czy tylko teoria?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    ... ale po takim odcięciu, a następnie odłączeniu ładowarki i spadku napięcia, samoistnie dochodzi do przywrócenia prądu w instalacji ? - czy trzeba coś robić

    Zostaw komentarz:


  • gacek1
    odpowiedział(a)
    Ja zawsze łąduje na aucie i to nie pierwsze auto. Pod koniec ładowania gdy napięcie wzrasta do 16V a natężenie do 0,6A to auto samo się odcina od prądu przez modół centralnej elektryki i nic się nie dzieje. Nie zdziw się że podczas łądowania np nie działa centralny zamek itp.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Na moje oko w instalacji auta nie będzie tak wysokiego napięcia ponieważ procek ładowarki potrafi wykryć czy aku jest w instalacji lub poza ( jest kilka gotowych procesorów pakowanych do chińczyków)
    nawet jeśli miałbyś 15v nic nie powinno stac się - Jeśli pojawi sie błąd to tylko w pamięci i to w sekcji sterownika zarzadzania energia tj niedostępne z poziomu interface jak elm na bluetooth no i na liczniku tez nie będzie widać.

    ja jestem zwolennikiem ładowania poza instalacja z racji możliwości stosowania wyższych napięć ( nie dot agm)

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Dostałem ładowarkę mikroprocesorową z ALDI i ładuję nią właśnie akumulator poza autem w ramach testu. W 2 programach napięcie max ładowania wg instrukcji i po zmierzeniu z zewnątrz wynosi 15,1 V, a w programie ze śnieżynką 15,5 V. Napięcia są więc wyższe niż przy ładowarkach z LIDLA.
    Teraz mam dylemat czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania klem? - czy lepiej jednak odpiąć, Co z błędem za wysokiego napięcia, który może się zapisać w pamięci komputera auta ? - czy błąd jest widoczny (sygnalizowany) na liczniku, czy trzeba go skasować, czy skasuje się sam po pewnym czasie i można to zignorować, Co robić w przypadku odcięcia akumulatora od instalacji auta przez sterownik? - czy w ogóle trzeba coś robić, czy też sterownik sam przywróci połączenie po ładowaniu i obniżeniu się napięcia poniżej 15V.
    Nie mam czym kasować ewentualnych błędów oraz nie chciałbym sobie czegoś zepsuć ładując aku napięciem ponad 15V bez odpinania klem, stąd te wątpliwości.

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Ciekawy sposób ładowania akumulatora wapniowego (większość obecnie produkowanych), który dodatkowo poprawia jego właściwości. Myślę, że filmik wyjaśnia wszystko i metoda jest czytelna również dla osób, które nie znają j. rosyjskiego.

    Przy pomocy takiego modułu


    Można wykorzystać praktycznie każdy prostownik, który da napięcie powyżej 16v.
    Wypróbowałem i jestem pozytywnie zaskoczony skutecznością metody. Ten sposób chroni akumulator przed przegrzaniem i przeładowaniem.
    Sam moduł to koszt 30 zł, podłączenie bardzo proste.
    Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    niemniej zauważyłem ze skuteczniej można naładować akumulator poza autem.
    Masz rację. Ja raz na parę miesięcy wyjmuję akumulator z auta odkręcam korki i ładuję ruskim prostownikem napięciem 16,2V.
    Na tym prostowniku mam regulację tylko natężenia, ale tak ustawiam natężenie, że napięcie mierzone zewnętrznym woltomierzem wynosi 16,2V co u mnie odpowiada natężeniu jakieś 1,2 A.
    Poza tym raz na jakiś czas podładowuję akumulator nie odpinając klem ładowarką z Lidla i prawie zawsze akumulator parę godzin prądu pociągnie, co pokazuje że przy moim sposobie jazdy czyli głównie po mieście nie ma opcji, żeby alternator naładował akumulator w 100%. Zawsze jakiś deficyt prądowy jest.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Potwierdzam mam start stop i tam jest ten port.

    Podobno to ma kolosalne znaczenie przy obliczeniach wtłaczanej energii po to by system zarzadzania energia wiedział i odpowiednio brał pod uwagę fakt ładowania -ponieważ system ten bada (nie pamietam) konduktywnosc albo impedancje i wprowadza poprawki żeby takiego akumulatora nie uraczyć kilkudziesięcioma amperami ponad realna sprawność a nie pozorna wywołana naładowaniem.

    niemniej zauważyłem ze skuteczniej można naładować akumulator poza autem.

    Zostaw komentarz:


  • bobo
    odpowiedział(a)
    ten port do podpięcia minusa jest prawdopodobnie tylko w samochodach z systemem start&stop



    ostatnio również rozglądałem się za prostownikiem
    Znalazłem takie:

    Arctic Automatic 12V Auto 12A
    Deca FL 1113D

    ale czy warte są swojej ceny?
    Ostatnio edytowany przez bobo; 1418.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Nie skanowałem - ale dobrze ze piszecie.

    Jesli podłączam się do ładowania (zabrzmiało ...) to plus do akumulatora ale minus do specjalnego portu obok akumulatora.
    tak głosi instrukcja na zaślepce minusa na aku, tak mówi (wydziera się wręcz) ASO. i tamtędy przepuściłem już 16V podczas ładowania Oprimate 6.
    A w OII gdzie jest ten port, zeby podpiąć minus?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Lidl za 60 naładuje do 70%, ctek za 300 do 80% a kukla bk 12/15 za 120zl do 110%

    Zostaw komentarz:


  • gacek1
    odpowiedział(a)
    Te z Lidla są w miarę ok ale ja od siebie poleca CTEKa mxs5

    Zostaw komentarz:


  • Vampirema
    odpowiedział(a)
    Jakie macie doświadczenie z prostownikami z supermarketów typu Biedronka, Lidl itd?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...