Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Nie działa pozatym wskaźnik jest tylko poglądowy, pozatym aku naładuje do 60-70% to tak jakby zamiast 60Ah mieć w aucie 40Ah. Dla pocieszenia ładowarki za 500 też są takie same

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Jeszcze jedno, czy wskaźnik naładowania akumulatora działa po podłączeniu ładowarki do aku czy dopiero po przyłączeniu jej do gniazdka ? - czy można sobie podejrzeć na lidlowskim stan naładowania aku pod domem bez dostępu do źródła prądu ?

    Zostaw komentarz:


  • Bambek1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    A jak oceniacie ładowarkę z Lidla (awaryjność wyświetlacza, awaryjność produktu jako całości) - tą ze wskaźnikiem stopnia naładowania akumulatora i wskaźnikiem napięcia ładowania ?
    Z pewnością są to praktyczne i b.pomocne informacje. Chodzi mi o jej awaryjność w kontekście dokupienia innej osobie tejże z wyświetlaczem lub bez niego.

    Ps. Używam tej bez wyświetlacza i działa OK. Jej mankamentem jest brak wskazań co najmniej stopnia naładowania akumulatora.
    Używam chyba już 3 rok. Działa bezproblemowo, nie gazuje elektrolitu, w instrukcji jest napisane, że można utrzymywać podłączoną do aku przez dłuższy czas działa wtedy w trybie podtrzymania czy jakoś tak. Ładowałem nią także aku AGM 120 Ah (do AGM włączamy tryb "zimowy" ładowania taka śnieżynka na wyświetlaczu) i dała radę. Moja wersja jest z wyświetlaczem. Polecam.
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    A jak oceniacie ładowarkę z Lidla (awaryjność wyświetlacza, awaryjność produktu jako całości) - tą ze wskaźnikiem stopnia naładowania akumulatora i wskaźnikiem napięcia ładowania ?
    Z pewnością są to praktyczne i b.pomocne informacje. Chodzi mi o jej awaryjność w kontekście dokupienia innej osobie tejże z wyświetlaczem lub bez niego.

    Ps. Używam tej bez wyświetlacza i działa OK. Jej mankamentem jest brak wskazań co najmniej stopnia naładowania akumulatora.
    Miałem tą bez wyświetlacza, teraz mam tą z wyświetlaczem, obie z Lidla.
    Co do awaryjności to, żeby sama z siebie się popsuła, to nie miałem takiego przypadku.
    Tą pierwszą ktoś mi załatwił podłączając równolegle jakąś ruską ładowarkę i padła.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Ja mam tą lidlowską z wyświetlaczem a mój ojciec bez. Używamy je już od kilku lat i działają bezproblemowo. Ostatnio ładowałem tą bez wyświetlacza i gdy pokazała full podłączyłem ładowarkę z wyświetlaczem i ta podładowała jeszcze trochę akumulator.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    A jak oceniacie ładowarkę z Lidla (awaryjność wyświetlacza, awaryjność produktu jako całości) - tą ze wskaźnikiem stopnia naładowania akumulatora i wskaźnikiem napięcia ładowania ?
    Z pewnością są to praktyczne i b.pomocne informacje. Chodzi mi o jej awaryjność w kontekście dokupienia innej osobie tejże z wyświetlaczem lub bez niego.

    Ps. Używam tej bez wyświetlacza i działa OK. Jej mankamentem jest brak wskazań co najmniej stopnia naładowania akumulatora.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Szkoda czasu na ta regeneracje w takim stylu. Ja zrobiłem tak. Akumulator kiepski stan, wiele prob ładowania nie podnioslo gestosci w skrajnych celach. Skrajne cele gestosc 1.10 srodkowe okolo 1.18. Czas rozładowania żarówką H4 około 80min.
    1. Wylałem elektrolit. 2. Zalałem wode destylowana mieszając i wylałem caly syf. 3. Znow wode zalalem i ladowalem do pełna. 4. Wylalem mieszajac. 5. Powtorka z woda. 6. Zalalem swiezy elektrolit 1.28 i naladowalem. Czas rozladowania wydluzyl sie do okolo 300min

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Owszem ale trzeba mieć wiedzę żeby akumulatora nie przeładować bo nie każdy wie kiedy jestcten moment.
    OK, ale jak określić, że akumulator jest w pełni naładowany skoro gęstośc można zmierzyć dopiero po 24 godzinach od ładowania?

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Z tym 60 Ah będzie chyba ciężko. Ładowany jest prostownikiem transformatorowym ADLER START - 50/1. Prąd ładowania bez zmian ok. 3 A i napięcie też raczej bez zmian 12,34 - 12,35 V.
    Gęstość elektrolitu w celach po 2 dobach ładowania wynosi około : 1,15 ; 1,13 (3 cele) ; 1,125 -1,126 (2 cele) - czyli bardzo kiepsko ?
    Co o tym sądzicie?

    Zostaw komentarz:


  • Rosomak
    odpowiedział(a)
    Jakby komu padł Bosch C3 lub C7 (objawy ze nie reaguje na naciśniecie przycisku MODE), to mogę naprawić.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Miało być "na Kukla za stówe"

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
    ​​​​​​Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kulonie za stówe.
    Owszem ale trzeba mieć wiedzę żeby akumulatora nie przeładować bo nie każdy wie kiedy jestcten moment. Elektroniczne ładowarki są świetne i robią robotę szczególnie ze są bezobsługowe. Ale to jest kompromis i lepiej taka niż żadna.

    jak ktoś ma wiedzę to transformatorem ogarnie znacznie bardziej ale to bywa czasochłonne i niebezpieczne (wodór)

    chetnie odkupie Optimate za stówkę

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Ten pierwszy z nich (60 Ah) miał wczoraj sprawdzaną gęstość aerometrem - było na czerwonym. Pływak w aero praktycznie nie oderwał się od dna. Ładuje się już 2 doby bez bąbelkowania. Cały czas ok. 3 A.
    Te dwa pozostałe aku są dużo większe (nie widać schowanej naklejki, a nie chcę ich odłączać od instalacji). Ładując jeden z nich automatycznie ładuje się ten drugi w szeregu.
    Dopiero pojadę sprawdzić napięcia ładowania i ten jeden aerometrem. Zobaczę czy cokolwiek się tu ruszyło.
    Skoro się ładują to chyba odżyją?

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
    Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.

    Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.

    Czy takie prostowniki dadzą radę ?
    Sąsiad ładował ostatnio akumulator 52Ah rozładowany do około 11V moim prostownikiem z Lidla, zajęło to jakieś 15h w temperaturze pokojowej. Jeśli czas nie goni to dobrze jest jeszcze pozostawić podpięty prostownik na ładowanie konserwujące na kilka godzin lub dłużej.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
    ​​​​​​Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kulonie za stówe.
    zobacz zalecenia producenta dotyczące ładowania tego akumulatora:

    Ostatnio edytowany przez vaz; 12363.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Żeby użyć transformatorowego, to trzeba akumulator wytargać z auta (a przynajmniej odpiąć). A tym "innym badziewiem" ładowarkowym działamy na żywym organizmie, czyli podpinamy i idziemy do domu. Musiałbym się z siusiakiem na głowy pozamieniać, żeby wrócić do starego trybu.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    No to wszystkie ceteki optimaty i inne badziewia za 4-sta w hasiok i po kulona...
    ​​​​​​Wczoraj robiłem kwas w 7-letniej Futura (jeden z ostatnich dobrych robionych w Polsce centr, teraz to już hiszpański import), napięcie poszło ponad 16V, potem spadło na 15,5V i po paru godzinach znowu w stronę 16V i więcej, robione na Kukla za stówe.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
    Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
    Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.

    Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.

    Czy takie prostowniki dadzą radę ?
    Nie marnuj czasu ładowarkami. Prostownik wykona pracę. Ładowarki (np. Lidlowa) tylko jeżeli elektrolit ma odpowiednio wysoką gęstość. Ładowarka reaguje na różnice napięcia co się nie przekłada na zgromadzoną energię.
    Sprawdzasz gęstość areometrem swoje akumulatory? Jeżeli tak to zrób test przed podłączeniem ładowarki, odczekaj np. 12 godz., sprawdź ponownie. Wykonaj to samo,pomiar i ładowanie z użyciem prostownika transformatorowego, pomiar i porównaj wyniki obu testów.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Ile czasu może zająć skuteczne (o ile w tych warunkach i takim sprzętem jest to możliwe) podniesienie/reanimacja aku:
    Jeden ok. 1 roczny 60 Ah, w którym napięcie spadło po zimie do ok. 11,7 V ? Od wczoraj rano, przez pierwsze 16 godz. ładowany był prostownikiem z Lidla a teraz prostownikiem transformatorowym - ok. 3 godz. temu prądem ok. 3 A i 12,3 V. Ma dolaną wodę destyl. i teraz elektrolit jest na poziomie ok. 2,5 cm ponad płytami. Ładuje się w ciepłym pomieszczeniu z odkręconymi korkami.

    Dwa inne aku (też ok. 1 roczne, nie wiem ile Ah, włączone i pracujące w aucie szeregowo) w ropniaku terenówce miały zaledwie 11,5 V i od dzisiaj są ładowane w aucie na podwórzu prostownikiem z Lidla. Tu nie było żadnych dolewek wody. Ostatni pomiar ok. 3 godz. temu to 13,3 V w czasie ładowania.

    Czy takie prostowniki dadzą radę ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    I wszystko kontrolowane przez wifi.
    dla świadomego użytkownika -petarda.

    w innych ładowarkach były próby czytania parametrów przez bluetooth

    victron - wbudowany moduł pokazujący napiecie

    ctek oddzielny moduł w cenie 2 ładowarek z lidla/biedry pokazujący jw

    zawsze brakowało mi narzędzia żeby ręcznie ustawić np 15,6 V przy 2 A dla moich agmow przez polowe okresu odpowiadającego czasowi ładowania od zera do 14,8V
    a potem wyciszenie ładowania na 0,5A do napięcia buforowego czyli 13,6 a jak maczostac dłużej podpięty pod prąd ro 13,2V


    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Panowie i mamy porządna ładowarke.



    Sami sobie ustalamy co w danej minucie ma robic jakie napiecie, prad. Naprawde super, na yt u ruskich mozecie zobaczyc inne filmy

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Tylko, że stan ładowania powyżej 16 V utrzymywał się może przez ok. 20 minut, po czy napięcie stopniowo spadało.

    A tak przy okazji, jakie są skutki poza gęstością elektrolitu, jeżeli przed ładowaniem do celi dolejemy nadmiernie wody ??? Czy może to później (po ładowaniu, w trakcie użytkowania ) zakłócić system wentylacji wewnątrz akumulatora, czy też doprowadzić do wycieków elektrolitu (ciśnienie wewnątrz aku, brak przestrzeni wolnej pod korkiem) ?
    Czy też może jest szansa, że poziom ureguluje się sam w czasie ładowania aku, poprzez odparowanie nadmiaru przy wykręconych korkach ?

    W tych czarnych obudowach niewiele widać przy dolewaniu wody aby wyrównać w miarę poziom elektrolitu i łatwo o dolanie w nadmiarze.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

    Zostaw na 8 godzin i odłącz.
    Tylko uważaj na wodór ....

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis
    A kiedy mierzycie gęstość elektrolitu, zaraz po ładowaniu? Bo mi się wydaje, że po ładowaniu 16V to elektrolit jest zgazowany i nie wiem czy to jest miarodajny wynik.
    Po min 24 godzinach wcześniej nie ma sensu

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    A kiedy mierzycie gęstość elektrolitu, zaraz po ładowaniu? Bo mi się wydaje, że po ładowaniu 16V to elektrolit jest zgazowany i nie wiem czy to jest miarodajny wynik.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...