Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Tryb recovery można włączyć za pomocą małego tricku ale o tym nie będę pisał publicznie


    Ja swój kupiłem przez Allegro w sklepie z akumulatorami w Poznaniu - podobno znany punkt gdzieś na Garbarach. Kupiłem za mniej niż 400 pln.

    Minus w autach z elektronika zarządzająca energia bezwzględnie podłącza się do specjalnego portu a nie bezpośrednio do minus akumulatora ze względu na bilans energetyczny i zliczanie energii (chyba)

    tryb recovery może załączyć się nawet powyżej 12 V bo czynnikiem wyzwalającym jest albo konduktancja albo rezystancja bo przecież słaby akumulator również może mieć relatywnie wysokie napiecie spoczynkowe ale nie posiadać właściwej pojemności i takie szmelcu ładują się błyskawicznie.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Dzieki za info. Szkoda ze ten tryb recovery nie mozna włączyć i wyłączyć ręcznie. 16v to chyba tez duzo dla elektroniki auta. Nie mniej jak ładuje aku który w stanie spoczynku ma min 12v, tryb ten nie powinien sie załączyć. Czy kolega ma sprawdzony sklep, gdzie można ja kupić? Na allegro chodzą juz od 430 pln.
    i jeszcze pytanko. Wg instrukcji minus należy podłączyć do karoserii, ale jak zamontujemy szybkozłącze to minus będzie na aku. Wiec podlaczajac krokodyle do aku tez nic nie powinno sie stać.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Sprawuje się znakomicie. Mówimy dokładnie o Optimate 6.

    w czasie normalnego ładowania akumulatora w samochodzie mie przekracza 14,7 v chyba ze akumulator jest skrajnie wyczerpany wówczas napiecie podawane wynosi 16v w samochodzie i nawet 22V poza autem (ładowarka rozpoznaje instalacje auta)

    Ma bardzo wydajne programy i przede wszystkim system testowania akumulatora gdzie nawet po podłączeniu widać z jakim stanem akumulatora mamy do czynienia.

    Sa różne wersje Różniące się naklejka z opisami ale moim zdaniem to jest to samo. Mam kilka ładowarek m in CTEK, biedrona, transformatory i Optimate bije na głowę Cteka szybkością ładowania i skutecznością.

    warto.

    Zostaw komentarz:


  • ojciecmajster
    odpowiedział(a)
    Witajcie. Widze że niektórzy z Was używają ładowarki Optimate 6. Czy moze ktoś krótko napisać jak taka ładowarka sie sprawuje. Czy napięcie w czasie normalnego trybu przekracza 14.7V. Na allegro Optimate 6 ampmatic kosztuje od 430pln. W sklepach widziałem te ładowarkę z różnymi naklejkami. W jednym na dole przy dowodach bylo save i charge. W innej turbo i final a jeszcze w innej opisu nie bylo. Tylko same diody. Czy któreś to podróbki? Jak one wyglądają w waszym przypadku?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    To była zapewne aronia.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Mógłbyś potrzymać dłużej ten prostownik bo jestem ciekaw przy ilu V zaczynają padać moduły w o2?
    Który konkretnie moduł jest taki wrażliwy? Odpaliłem auto jak zwykle, problemów nie zaobserwowałem, mogą wystąpić później?

    Zostaw komentarz:


  • koka
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Gazowanie to poza autem można robić a kontrolowane gazowanie to skrajnie mały prąd i napiecie ograniczone do 15,5 V. Opcja tylko w mikroprocesorowych.transformator p natomiast o mpuje nadal i zaczyna przepalac bezpieczniki i dalej sieje syf po aucie.
    ładowałem tym :



    na koniec b. lekko gazował (nie mierzyłem napięcia) potem jakby się wyłączył (niby ma podtrzymanie i blokadę przed przeładowaniem) trzymałem go podłączonego bez odpinania aku "długo za długo" i było wszystko ok

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Mógłbyś potrzymać dłużej ten prostownik bo jestem ciekaw przy ilu V zaczynają padać moduły w o2?
    Gazowanie to poza autem można robić a kontrolowane gazowanie to skrajnie mały prąd i napiecie ograniczone do 15,5 V. Opcja tylko w mikroprocesorowych.


    transformator p natomiast o mpuje nadal i zaczyna przepalac bezpieczniki i dalej sieje syf po aucie.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Mógłbyś potrzymać dłużej ten prostownik bo jestem ciekaw przy ilu V zaczynają padać moduły w o2?

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Doładowywałem dzisiaj akumulator (fabryczna Varta 61Ah z 2010 roku) prostownikiem transformatorowym, napięcie wyjściowe było 12,53V przy podłączonych klemach. Włączyłem prostownik, ustawiłem prąd ładowania na 6A. Po kilku minutach multimetr pokazywał 16,2V i napięcie dalej rosło, prąd ładowania zmniejszył się do około 3A a elektrolit intensywnie gazował co wyznaczało zakończenie ładowania. Następnie połączyłem prostownik z Lidla w trybie zimowym i okazało się, że jeszcze przez około 2h doładowywał akumulator. Zastanawiam się dlaczego tak się dzieje?
    Czy gazowanie elektrolitu (z zasady niekorzystne dla płyt) lepiej wymieszało elektrolit czy wystąpiły jakieś zjawiska pozwalające na przyjęcie przez akumulator dodatkowego ładunku podczas ładowania prostownikiem z Lidla?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    W Jeromimo tez był - nabyłem by empirycznie liznac i... zaskoczył mnie.

    nawet ma tryb analogiczny do ctekowego recond. Do podstawowego podladowania idealny. Natomiast nie będę odkrywczy ze optimate 6 jest precyzyjniejsza -z moich wszystkich najwięcej prądu wciśnie do baterii.
    55 brutto i mamy rezerwowy z wyświetlaczem

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Jaka jest górna granica napięcia pracy bornetz'a?
    15,35 V w trakcie doładowywania standardowym prostownikiem nieodpiętego akumulatora pokazuje błąd na zasilaniu.

    W Lidlu kolejna tura ładowarek za 59zł.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Już nie świecą, wystarczyło odpiąć jeden kabelek.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Ctek 3.8 już ładuje . Świecą się światła do jazdy dziennej (12 letni Golf)

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Najważniejsze ze spełnia swoją rolę. Tylko czasami trzeba fo oszukiwać żeby podnieść bardziej rozładowania AK.

    Miesiac to mało ja moje jedno z aut muszę trzymać nawet 7 miesięcy non stop (sena z geronimo padła po 3 miesiącach) stad konieczność czegoś lepszego.

    I na pewno lepiej mieć lidlowa niz wcale żebyśmy mieli jasność


    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Lidl dostaje rozładowanego 77Ah do 10.5V z oświetlenia także żyje od 4 lat, możesz podłączyć 5000Ah bo i tak dostaniesz 4-5 A. Czasami zdarza się że zostawiam auto podpięte pod lidla 2 tygodnie, rekord to z miesiąc. To zwykła przetwornica. Kto odłącza z gniazda telewizor audio pralkę lodowkę piec kompter ładowarki usb? Wszędzie tam są przetwornice impulsowe za kilka $ i działają wiele lat non stop.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    To jest przykład jak Lidla/Biedronke za 50zl sprzedawać po dwie stówy, ba lidl ma 4A... i LCD
    Nie do końca

    lidl biedna dźwiga od 7V.
    jakosc układów w środku nie ma reguł ale 5 lat nie wytrzyma.

    do podladowania może i Ok ale nie zostawię na stałe ...

    nie ma algorytmów odsiarczania - Optimate pacjenta ładuje 22 voltami jeśli AK jest poza instalacja a CTEK ma recond czyli ograniczony prąd i podniesione napięcie.

    sa już podróbki cteka dosyc ordynarne wiec nie wypowiem się co do jakości. Wyglada brzydko ale nie to jest jego głównym celem.

    najlepszy poligon to naprawdę jak długo żyją akumulatory wędkarzy pływających na łodziach elektrycznych - większość z nich używa zwykłych akumulatorów i tylko dobra ładowarka ogarnie.

    lidl/biedra spłonie jak dostanie 120 Ah rozładowanego kolosa - wiec dobrze ze ma tylko 4 A (a może jednak 3,2) bo kable za cienkie ma.

    nawet CTEK poluzował z jakością i nowe są gorsze odctego co ja mam z początków 2013roku.

    co robić jak żyć


    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    To jest przykład jak Lidla/Biedronke za 50zl sprzedawać po dwie stówy, ba lidl ma 4A... i LCD
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Tez uważam ze 5 A powinno stac w okolicach 120 netto.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Wysoka cena jak za taką ładowarkę

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    1.1 A to raczej tylko do podładowania i podtrzymywania niejezdzonych aut...
    pamietaj ubytek 20 Ah z akumulatora to tutaj 23 godziny ładowania jeśli AK jest niezasiarczony.

    warto celować w okolice 3-5 A

    dobrym tez miejscem na poszukiwanie są sklepy z wyposażeniem dla silników elektrycznych do łódek...

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Np. taka: http://www.ecosolar.pl/ladowarka-blu...p65-p-493.html ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    @ pedros , dzięki za pomoc! Jest możliwość nocnego ładowania, wezmę CTEKa 3.8, wydaje się najbardziej optymalny do moich potrzeb.
    Pojawił się już dawno w sumie fajny gracz Victron tez warto rozważyć dobra jakość sprawdzone sprytne algorytmy podnoszenia trupów z reszta firma ta zajmuje siecprzetworncami energii

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    @ pedros , dzięki za pomoc! Jest możliwość nocnego ładowania, wezmę CTEKa 3.8, wydaje się najbardziej optymalny do moich potrzeb.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Da radę. Długo ale podniesie rozładowany akumulator.
    AGM można z powodzeniem ładować na zwykłym programie 14,4 V.

    Recond przydaje się sporadycznie ale nie powinno się nadużywać a wręcz nie wolno tego trybu używać w AGM.

    zwroc uwagę na Optimate 5 jeśli budżet pozwala (szóstka jest wyśmienita)

    Generalnie i tak CTEK rusza od kilku volt (lidlowy od 7 jeśli pamięć mnie nie myli)
    optimate jesCze niżej.

    jesli masz możliwość nocnego ładowania i czas nie gra roli to można zozwazyc Optimate 3 ale 0,8 A to mało

    Zostaw komentarz:

Pracuję...