Prośba poradę: czytając instrukcje CTEKa 3.8 i 5.0 widzę różnicę, że pierwszy ma ładowanie awaryjne, czyli program do niskich temperatur dla aku typu AGM. CETK 5.0 ma też taki program do zwykłych aku i nazywa się Recond. Ale CTEK 5.0 jest droższy o 50 zł.
Jeśli chodzi o Ah to nie mam obecnie większego aku niż 80 Ah (zwykła Varta i u żony w aucie jakiś zwykły aku ok 55Ah) więc wystarczyłby CTEK 3.8, żeby nie przepłacać. Ale jeśli padnie, zimą i będę musiał go awaryjnie reanimować czy CTEK 3.8 da radę?
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Dziękuję koledzy za odpowiedzi. Nie będę przepłacał poczekam na promocje Lidla lub Biedronki i tam kupię.
Zostaw komentarz:
-
-
Zależy jaki jest to prostownik, jeśli taki jak z aukcji 1 lub 2 to tak, natomiast transformatorowy nie nadaje się
Zostaw komentarz:
-
-
A czy ktoś sie orientuje czy prostownikiem 6V można ładować akumulator 6V Żelowy (do zabawki dla dzieci) . Bo dziś na kilku aukcjach z akumulatorami żelowymi wyczytałem, że nie wolno tylko niewiem czy to nie zachęta do kupienia ich ładowarki
Zostaw komentarz:
-
-
1. Sprzedawany w Biedronce po 49, jest ok
2. Pkt1 inna obudowa
3. Unikać nadaje się do akumulatorów z lat 80-tych
Zostaw komentarz:
-
-
co myslicie o takich propozycjach. Prosże o rade który wybór bedzie najlepszy
1.
http://allegro.pl/ladowarka-prostown...830461720.html
2.
http://allegro.pl/prostownik-intelig...732849129.html
3.
ewentualnie prosze o inne sugestieOstatnio edytowany przez mati8201; 7339.
Zostaw komentarz:
-
-
Doradzi ktoś jaki prostownik kupić do ładowania 6V i 12V taki do 150 zł
Zostaw komentarz:
-
-
Może ktoś używał, co myślicie o Magneti Marelli Bat 5? https://wyposazeniemm.pl/product-pol...ger-Bat-5.html
Zostaw komentarz:
-
-
Prośba o poradę odnośnie zakupu ładowarki, do podładowywania aku w 2 autach: 1,9 TDI, chyba mam tam 80Ah teraz i 1,6 benzyna, chyba 60Ah tam siedzi i ten właśnie zaczął ostatnio szwankować. Zmierzę jeszcze w piątek rano na nim napięcie (bo jeno tyle umiem ;-) ). Chyba, że lepiej, jak już aku słabszy rano, to kupić nowe aku (pewnie Toplę kupiłbym, bo jako jeden z niewielu producentów ma odkręcane cele w czerwonej serii).
Czytając topik, widać, że Ctek najlepszy i ten Opti.... też, ale nie musi to być pierwsza liga, ale też ma być to coś lepszego liż ten z Lidla.
Z góry dziękuję za poradę.
Zostaw komentarz:
-
-
Do tego CTEK smart pass nadaje się albo inne ustrojstwo DC DC.
IMHO Victron Energy robi dobre klamoty dla autonomicznych
Ale to siano wiadomo ... koszty
Zostaw komentarz:
-
-
Tylko ta cena, ja doładowuję auta plus nie mam prądu na garażach. Wykorzystując przetwornice sinus 1kW do tego future 78Ah i radzę sobie, a świetlówki 4x32W 4600lm zapewniają komfort oświetlenia oraz pracę mocnej szlifierki i wiertarki. Obsługuje to to prostownikiem lidl za 59zl. Czasem trzeba zanieść wyładowany aku do mieszkania raz na dzień także ten prostownik lekko nie ma. Myślę o ogniwach na dachu żeby z tym tyle nie latać...
Zostaw komentarz:
-
-
Pare informacji o CTEK MXS 5.0. Wersja czarny przycisk vs bordowy (czerwony dla niektórych)
jakość wykonania: czarny 1 czerwony zero ( tutaj szach mat)
stabilnosc parametrów czarny 1 czerwony zero ( albo czerwony ma inny program albo trochę zawyża napiecie (pomiar zwykłym tym samym miernikiem)
ale w sumie to chciałem tego linka wstawić
CTEK MXS 5.0 dodanie multimetra pokazującego napięcie i prąd ładowania oraz ilość dostarczonej energii i czas pracy - koszt przeróbki 33pln.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja mam też ładowarkę z lidla wersję z wyświetlaczem taką jak sprzedawali ostatnio, ładowalem nią kilka różnych aku i żaden nawet bąbelka z elektrolitu no nie dam głowy, że na 100% ani bąbelka ale nie puścił. Kupuję tylko aku z korkami i czesto zaglądam tam w czasie ładowania i na ładowarce z lidla nie ma mowy o choćby minimalnym gazowaniu nawet na malutkim aku od motocykla nic nie gazuje. Nawet w instrukcji jest napisane, że ładowarka ładuje bez gazowania elektrolitu w akumulatorze. Wiec może masz uszkodzoną ładowarkę.
Ale zauważyłem jeszcze inną rzecz, że w czasie ładowania zwyklym prostownikiem transformatorowym jeden aku gazuje bardzo dużą ipością drobnych bąbeli a inny niedużą ilością grubych bąbli (nie porównuję tu intensywności gazowania tylko wygląd bąbli) oczywiście oba ładuję dozwolonymi dla nich prądami mam w tym prostowniku amperomierz i woltomierz także może też i od aku to zależy.
Transformatorowy prostownik mam firmy hertz 6/12V 30A czy moge go polecić hmm sam nie wiem ładować ładuje, ale sterowanie ma prymitywne tylko zwiekszaniem napiecia dltego musiałem dołożyć woltomierz bo wraz z uplywem procesu ładowania jak już aku zaczynał stawiać mniejszy opór napiecie potrafiło przekraczać 15 i wiecej V dlatego trzeba to kontrolować manualnie, no i aku wtedy intensywnie gazuje a tak być nie powinno.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Zostaw komentarz:
-
-
Kupiłem do drugiego samochodu nowy akumulator AutoPart Galaxy Gold 47Ah, data produkcji na spodzie obudowy 6/2016, sam wkład pewnie jest młodszy. Przy zakupie napięcie na elektrodach było 12,68V, wskazanie areometru zielone. Podłączyłem go do ładowarki z Lidla sądząc, że po paru minutach na ładowarce zaświeci się zielona dioda (koniec ładowania zasadniczego). Nic z tych rzeczy. Po około 3 h napięcie mierzone na elektrodach przy podłączonej ładowarce było 14,2V, bardzo powoli rosło i było słyszalne intensywne gazowanie elektrolitu. Ładowanie w tej sytuacji przerwałem i akumulator zamontowałem do auta. Zastanawiam się czy tak intensywne gazowanie elektrolitu już przy około 14V jest typowe przy doładowywaniu nowych akumulatorów?Kilkuletnie akumulatory, które miałem/mam w czasie doładowywania nawet przy napięciu 14,7V nie gazują aż tak intensywnie.
Zostaw komentarz:
-
-
Schumacher tańszy i tez niegłupi ale mimo wszystko CTEK MXS 5 z fioletowym przyciskiem jest ok
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
mam taki ale wersja 4 A i niestety do 16V potrafi podjechać jak będziesz pilnował napięcia końcowego do max 14,5 V to ogarnie ale mimo wszystko polecam mikroprocesorowe.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisTakie coś się nada? http://allegro.pl/prostownik-ladowar...571387130.html bo mam starszą wersję w domu.
U mnie jest akumulator EFB Moll 59 Ah.
A tutaj info odnośnie EFB czy AGM: http://www.skarbiec.biz/lifestyle/ga...01_03_2013.htm
mam taki ale wersja 4 A i niestety do 16V potrafi podjechać jak będziesz pilnował napięcia końcowego do max 14,5 V to ogarnie ale mimo wszystko polecam mikroprocesorowe.
Zostaw komentarz:
-
-
Widzę że na allegro prostowniki lidl 59zl są sprzedawane za 115. Pozatym w biedronce są procesorowe za 55zl.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
Zostaw komentarz:
-
-
Takie coś się nada? http://allegro.pl/prostownik-ladowar...571387130.html bo mam starszą wersję w domu.
U mnie jest akumulator EFB Moll 59 Ah.
A tutaj info odnośnie EFB czy AGM: http://www.skarbiec.biz/lifestyle/ga...01_03_2013.htm
Zostaw komentarz:
-
-
Auta z ss też mają zwykłe aku tzw. wzmocnione. Ja nie stosuje trybu agm, bo producent aku agm zabrania ładowania z tym napięciem. I tak ''komputer samochodu'' podaje w instalacje 13,9-14,8V w zależności od wielu czynników.
Zostaw komentarz:
-
-
takie pytanie
na cetek-u jest tryb ladowania akumulatorów zwyklych i agm
jak to sie ma do osob [ a jest kilka takich na forum]
kupujacych agm-y do aut "zwyklych" bez systemu start stop.
czy alternator nie laduje napieciem pod akumulatory elektrolitowe w takim wypadku?czy Agm sie nie uszkodzi od takiego alternatora
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisFunkcjonalność CTEKa w sporo niższej cenie, robiony w Chinach, jak wszystkie.
Zostaw komentarz:
-
-
Gazowanie elektrolitu zaczyna się przy napięciu 14,4V, przy 14,7V jest już dość intensywne i słyszalne. Dlatego właśnie w instrukcji j/w wartość 14,4V została podana jako nieprzekraczalna w odniesieniu do akumulatorów z gęsto upakowanymi masami czynnymi przy czym maksymalny prąd ładowania takiego akumulatora o pojemności np. 55Ah nie powinien być wyższy niż 13,75A (ze wzoru 5xI20).
Oczywiście jednorazowy wzrost napięcia ładowania pow. 14,4V nie zniszczy takiego akumulatora ale kilka takich cykli może uszkodzić masy czynne (czarny elektrolit).
Zostaw komentarz:
-
-
W akumulatorach hermetycznych nie można uzupełniać utraconej wody naskutek elektrolizy (gazowania).
Natomiast są rozne gazowania
- z powodu nadmiernego prądu i to jest bardzo szkodliwe bo transfer energii jest zbyt duży
- z powodu kontrolowanego podniesienia napięcia przy mocno ograniczonym prądzie co powoduje elektryczne wymieszanie elektrolitu i doładowanie o kilka % więcej
Zostaw komentarz:
-
-
Super. Ta instrukcja rozwiewa chyba wszystkie wątpliwości. Tak jak silniki tak samo akumulatory robi się coraz bardziej "delikatne". Wiadomo cięcie kosztów.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: