Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dragster
    odpowiedział(a)
    Prośba poradę: czytając instrukcje CTEKa 3.8 i 5.0 widzę różnicę, że pierwszy ma ładowanie awaryjne, czyli program do niskich temperatur dla aku typu AGM. CETK 5.0 ma też taki program do zwykłych aku i nazywa się Recond. Ale CTEK 5.0 jest droższy o 50 zł.
    Jeśli chodzi o Ah to nie mam obecnie większego aku niż 80 Ah (zwykła Varta i u żony w aucie jakiś zwykły aku ok 55Ah) więc wystarczyłby CTEK 3.8, żeby nie przepłacać. Ale jeśli padnie, zimą i będę musiał go awaryjnie reanimować czy CTEK 3.8 da radę?

    Zostaw komentarz:


  • mati8201
    odpowiedział(a)
    Dziękuję koledzy za odpowiedzi. Nie będę przepłacał poczekam na promocje Lidla lub Biedronki i tam kupię.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Zależy jaki jest to prostownik, jeśli taki jak z aukcji 1 lub 2 to tak, natomiast transformatorowy nie nadaje się

    Zostaw komentarz:


  • mati8201
    odpowiedział(a)
    A czy ktoś sie orientuje czy prostownikiem 6V można ładować akumulator 6V Żelowy (do zabawki dla dzieci) . Bo dziś na kilku aukcjach z akumulatorami żelowymi wyczytałem, że nie wolno tylko niewiem czy to nie zachęta do kupienia ich ładowarki

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    1. Sprzedawany w Biedronce po 49, jest ok
    2. Pkt1 inna obudowa
    3. Unikać nadaje się do akumulatorów z lat 80-tych

    Zostaw komentarz:


  • mati8201
    odpowiedział(a)
    co myslicie o takich propozycjach. Prosże o rade który wybór bedzie najlepszy
    1.
    http://allegro.pl/ladowarka-prostown...830461720.html
    2.
    http://allegro.pl/prostownik-intelig...732849129.html
    3.


    ewentualnie prosze o inne sugestie
    Ostatnio edytowany przez mati8201; 7339.

    Zostaw komentarz:


  • mati8201
    odpowiedział(a)
    Doradzi ktoś jaki prostownik kupić do ładowania 6V i 12V taki do 150 zł

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Może ktoś używał, co myślicie o Magneti Marelli Bat 5? https://wyposazeniemm.pl/product-pol...ger-Bat-5.html

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Prośba o poradę odnośnie zakupu ładowarki, do podładowywania aku w 2 autach: 1,9 TDI, chyba mam tam 80Ah teraz i 1,6 benzyna, chyba 60Ah tam siedzi i ten właśnie zaczął ostatnio szwankować. Zmierzę jeszcze w piątek rano na nim napięcie (bo jeno tyle umiem ;-) ). Chyba, że lepiej, jak już aku słabszy rano, to kupić nowe aku (pewnie Toplę kupiłbym, bo jako jeden z niewielu producentów ma odkręcane cele w czerwonej serii).
    Czytając topik, widać, że Ctek najlepszy i ten Opti.... też, ale nie musi to być pierwsza liga, ale też ma być to coś lepszego liż ten z Lidla.
    Z góry dziękuję za poradę.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Do tego CTEK smart pass nadaje się albo inne ustrojstwo DC DC.

    IMHO Victron Energy robi dobre klamoty dla autonomicznych


    Ale to siano wiadomo ... koszty

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Tylko ta cena, ja doładowuję auta plus nie mam prądu na garażach. Wykorzystując przetwornice sinus 1kW do tego future 78Ah i radzę sobie, a świetlówki 4x32W 4600lm zapewniają komfort oświetlenia oraz pracę mocnej szlifierki i wiertarki. Obsługuje to to prostownikiem lidl za 59zl. Czasem trzeba zanieść wyładowany aku do mieszkania raz na dzień także ten prostownik lekko nie ma. Myślę o ogniwach na dachu żeby z tym tyle nie latać...

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Pare informacji o CTEK MXS 5.0. Wersja czarny przycisk vs bordowy (czerwony dla niektórych)

    jakość wykonania: czarny 1 czerwony zero ( tutaj szach mat)
    stabilnosc parametrów czarny 1 czerwony zero ( albo czerwony ma inny program albo trochę zawyża napiecie (pomiar zwykłym tym samym miernikiem)

    ale w sumie to chciałem tego linka wstawić

    CTEK MXS 5.0 dodanie multimetra pokazującego napięcie i prąd ładowania oraz ilość dostarczonej energii i czas pracy - koszt przeróbki 33pln.




    Zostaw komentarz:


  • Bambek1
    odpowiedział(a)
    Ja mam też ładowarkę z lidla wersję z wyświetlaczem taką jak sprzedawali ostatnio, ładowalem nią kilka różnych aku i żaden nawet bąbelka z elektrolitu no nie dam głowy, że na 100% ani bąbelka ale nie puścił. Kupuję tylko aku z korkami i czesto zaglądam tam w czasie ładowania i na ładowarce z lidla nie ma mowy o choćby minimalnym gazowaniu nawet na malutkim aku od motocykla nic nie gazuje. Nawet w instrukcji jest napisane, że ładowarka ładuje bez gazowania elektrolitu w akumulatorze. Wiec może masz uszkodzoną ładowarkę.
    Ale zauważyłem jeszcze inną rzecz, że w czasie ładowania zwyklym prostownikiem transformatorowym jeden aku gazuje bardzo dużą ipością drobnych bąbeli a inny niedużą ilością grubych bąbli (nie porównuję tu intensywności gazowania tylko wygląd bąbli) oczywiście oba ładuję dozwolonymi dla nich prądami mam w tym prostowniku amperomierz i woltomierz także może też i od aku to zależy.
    Transformatorowy prostownik mam firmy hertz 6/12V 30A czy moge go polecić hmm sam nie wiem ładować ładuje, ale sterowanie ma prymitywne tylko zwiekszaniem napiecia dltego musiałem dołożyć woltomierz bo wraz z uplywem procesu ładowania jak już aku zaczynał stawiać mniejszy opór napiecie potrafiło przekraczać 15 i wiecej V dlatego trzeba to kontrolować manualnie, no i aku wtedy intensywnie gazuje a tak być nie powinno.
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Kupiłem do drugiego samochodu nowy akumulator AutoPart Galaxy Gold 47Ah, data produkcji na spodzie obudowy 6/2016, sam wkład pewnie jest młodszy. Przy zakupie napięcie na elektrodach było 12,68V, wskazanie areometru zielone. Podłączyłem go do ładowarki z Lidla sądząc, że po paru minutach na ładowarce zaświeci się zielona dioda (koniec ładowania zasadniczego). Nic z tych rzeczy. Po około 3 h napięcie mierzone na elektrodach przy podłączonej ładowarce było 14,2V, bardzo powoli rosło i było słyszalne intensywne gazowanie elektrolitu. Ładowanie w tej sytuacji przerwałem i akumulator zamontowałem do auta. Zastanawiam się czy tak intensywne gazowanie elektrolitu już przy około 14V jest typowe przy doładowywaniu nowych akumulatorów?Kilkuletnie akumulatory, które miałem/mam w czasie doładowywania nawet przy napięciu 14,7V nie gazują aż tak intensywnie.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Schumacher tańszy i tez niegłupi ale mimo wszystko CTEK MXS 5 z fioletowym przyciskiem jest ok

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis


    mam taki ale wersja 4 A i niestety do 16V potrafi podjechać jak będziesz pilnował napięcia końcowego do max 14,5 V to ogarnie ale mimo wszystko polecam mikroprocesorowe.
    Dzięki za info, w takim razie poszukam procesorowej, choć widzę że prym wiedzie ctek, ale wiadomo że to dużo wyższy przedział cenowy.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Takie coś się nada? http://allegro.pl/prostownik-ladowar...571387130.html bo mam starszą wersję w domu.

    U mnie jest akumulator EFB Moll 59 Ah.

    A tutaj info odnośnie EFB czy AGM: http://www.skarbiec.biz/lifestyle/ga...01_03_2013.htm

    mam taki ale wersja 4 A i niestety do 16V potrafi podjechać jak będziesz pilnował napięcia końcowego do max 14,5 V to ogarnie ale mimo wszystko polecam mikroprocesorowe.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Widzę że na allegro prostowniki lidl 59zl są sprzedawane za 115. Pozatym w biedronce są procesorowe za 55zl.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Takie coś się nada? http://allegro.pl/prostownik-ladowar...571387130.html bo mam starszą wersję w domu.

    U mnie jest akumulator EFB Moll 59 Ah.

    A tutaj info odnośnie EFB czy AGM: http://www.skarbiec.biz/lifestyle/ga...01_03_2013.htm

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Auta z ss też mają zwykłe aku tzw. wzmocnione. Ja nie stosuje trybu agm, bo producent aku agm zabrania ładowania z tym napięciem. I tak ''komputer samochodu'' podaje w instalacje 13,9-14,8V w zależności od wielu czynników.

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    takie pytanie

    na cetek-u jest tryb ladowania akumulatorów zwyklych i agm

    jak to sie ma do osob [ a jest kilka takich na forum]
    kupujacych agm-y do aut "zwyklych" bez systemu start stop.

    czy alternator nie laduje napieciem pod akumulatory elektrolitowe w takim wypadku?czy Agm sie nie uszkodzi od takiego alternatora

    Zostaw komentarz:


  • Pyotrek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
    Funkcjonalność CTEKa w sporo niższej cenie, robiony w Chinach, jak wszystkie.
    Nie wszystko robione w chinach, nasz Polski prostownik i trochę literatury: http://semi.com.pl/index.html

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Gazowanie elektrolitu zaczyna się przy napięciu 14,4V, przy 14,7V jest już dość intensywne i słyszalne. Dlatego właśnie w instrukcji j/w wartość 14,4V została podana jako nieprzekraczalna w odniesieniu do akumulatorów z gęsto upakowanymi masami czynnymi przy czym maksymalny prąd ładowania takiego akumulatora o pojemności np. 55Ah nie powinien być wyższy niż 13,75A (ze wzoru 5xI20).
    Oczywiście jednorazowy wzrost napięcia ładowania pow. 14,4V nie zniszczy takiego akumulatora ale kilka takich cykli może uszkodzić masy czynne (czarny elektrolit).

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    W akumulatorach hermetycznych nie można uzupełniać utraconej wody naskutek elektrolizy (gazowania).

    Natomiast są rozne gazowania

    - z powodu nadmiernego prądu i to jest bardzo szkodliwe bo transfer energii jest zbyt duży

    - z powodu kontrolowanego podniesienia napięcia przy mocno ograniczonym prądzie co powoduje elektryczne wymieszanie elektrolitu i doładowanie o kilka % więcej

    Zostaw komentarz:


  • bejrutmc
    odpowiedział(a)
    Super. Ta instrukcja rozwiewa chyba wszystkie wątpliwości. Tak jak silniki tak samo akumulatory robi się coraz bardziej "delikatne". Wiadomo cięcie kosztów.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...