Zamieszczone przez robertowicz
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
-
-
Witam, akumulator 60aH po dluzszym postoju ma napiecie w okolicy 11.95V. Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie. Po odlaczeniu, napiecie wynosi 12.5, w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V. Wystarczy uruchomic postojowki i zgasic i aku ma 12.10. Czy to oznacza ze aku padniete czy ladowarka nie do konca go laduje? Czy warto zwyklym prostownikiem go podladowac do okolo 16,5V?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez demmsiJak ja podskoczyłem do lidla to nawet kurzu nie było w koszach... Wszystko wymietli łączenie z testerami akumulatorów :shock:
Zostaw komentarz:
-
-
Jak ja podskoczyłem do lidla to nawet kurzu nie było w koszach... Wszystko wymietli łączenie z testerami akumulatorów :shock:
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez versoZamieszczone przez micrusecSkąd taka informacja nie widzę na stronie żadnej informacji ?
http://gazetka.lidl.pl/ad8e1371-aaa4...dce03ad01/#/28
Wielkie dzięki za info. Właśnie przed chwilą, jak zobaczyłem Twojego posta, podskoczyłem do najbliższego Lidla i jestem szczęśliwym posiadaczem takowego ustrojstwa
Zostaw komentarz:
-
-
Reasumując: auta w których nie można ładować/podpinać bezpośrednio prostownika mają odpowiednie końcówki, pod które podpina się jeden lub dwa bieguny.
A co do podpinania kabli:
Kable podpinamy do + i - dawcy, a w przypadku biorcy:
- minus do silnika/masy lub pina biorcy
- plus do aku/pina biorcy
I nic więcej. Jesli auto nie ma pinów to nie marszczymy się zbytnio i podpinamy do aku.
A z tym rzekomym szokiem prądowaym dla aku birocy to tez nie do końca tak
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez SonyŁadowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?
Jak odpalamy drugie auto z kabli to wlasnie mamy podpiac ta mase na silnik bo tu troszke "wiecej ohmow" bedzie. Kiedys zony fiata bravo tak odpalalem i z mojego zapodalem kable takie konkret nie takie z marketu tylko takie co to waza na wadze 9 kg Tak wiec troszke grubsze jak od spawarki elektrodowej. I podpialem akumualtory a moje auto chodzilo, odczekalem z minute dwie i fiacik odpalil jak nowy w lato . Odpinam kable a one gorące. Troszke sie zdziwilem.
Jeszcze fajna lektura z elektrody na temat akumulatorow duzych:
Zostaw komentarz:
-
-
Zwykłego prostownika nie podłączył bym nawet pod skuter. Lidla zostawiam nawet na 2 tygodnie.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez wesolNigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.
Czy bez obaw o elektronikę można doładować aku w aucie bez odpinania klem np. takim prostownikiem z Lidla, czy też małą ładowarką transformatorową ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez micrusecZamieszczone przez Sebastian_M26mają prostowniki do akumulatorów li-pol
CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.
Ctek jest dodatkowo znacznie czytelniejszy - bez instrukcji wiadomo co sie dzieje i co maszyna robi.
Do Optimate koniecxna jest instrukcja do interpretacji wskazań ale za to robi swoja robotę (jeszcze troche czasu minie kak rzetelnie przetestuję)
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26mają prostowniki do akumulatorów li-pol
CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.
Pozwolę sobie nie zgodzić się. Pomijam ton wypowiedzi koncentrując się na merytorycznej stronie wiele aut ma system zarządzania energią stąd alternator takiego auta (BMW, Mercedes Benz jako pierwszy w EU) ma regulacja stopnia ładowania wykonywaną juz na laternatorze a konkretnie na sprzegle alternatora kiedy podczas przyspieszania alternator jest dołączany na moment by pozwolić nie obciążać dodatkowo układu.
W BMW (juz od dawna) natomiast jest tzw inteligenta klema (może przekręcilem nazwę ale jest częścią systemu zarządzania energią) która dokładnie bada parametry ładowania i uwzględnia starzenie się akumulatora dając inne napięcie ładowania w funkcji czasu.
Wymiana akumulatora w nowych autach to nie tylko plug and Play ale jeszcze wkodowanie akumulatora do systemu. Brak tej czynności uwali nowy akumulator znacznie szybciej.
Niby 30 lat a jednak co wymyślili. I nie jest technologia NASA lecz zwykła fizyka w dobie wszechobecnej elektroniki.
Zostaw komentarz:
-
-
Zepsuć można wszystko . Mówią ze polak to i kulke stalową zepsuje. Te takie wymysly z odpinaniem aku to też nie wiem po co i kto to wymyśla. Pewnie ze nie zaszkodzi no i można wkoło odłożyć jeszcze gasnicami. Nigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez wesolZamieszczone przez pedrosNie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech
PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.
Poprawiłem oczywistą omylke pisarska :diabelski_usmiech
U mnie nie wolno ładować minusem przy aku. Można jedynie przez wyprowadzony specjalny słupek.
Wesol . Zajrzyj jak będziesz miał okazję pod mache Passata z AGM sam zobaczysz.
A to ze aso ładu nieswoje auta, tak technicznie, bez uczucia to wiem bo geniusze z pewnego aso rozwalili AGMa kolegi 2 miesięcznego superba aż jajo zrobiło się. Z resztą faktycznie patrze na zdjęcia CDTI insygni i nic ani śladu takich wskazówek.
Wracajac do tematu plus minus przy akumulatorze tez mnie to zdziwiło. Moja aso (VW) potwierdziła ze tylko w ten specyficzny sposób wolno. :roll:
[ Dodano: Wto 12 Sty, 16 21:59 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.
Ctek tez nie jest głupi. Daje prawdziwe 4.97A ale brakuje mi funkcjonalności nowej wersji z puprpurowym przyciskiem czyli wszelkie warianty i kombinacje trybów jak RECOND w trybie MOTOR albo R w AGM.
Tecmate 6 ma znacznie ciekawsze kompozycje prądowe podchodzi nawet do 22V jak impedancja wskazuje że dołączony od auta. Ma również na czym mi zależało funkcję testowania.
Zostaw komentarz:
-
-
Bo to generator 3 faz wymyślony 100 lat temu ale sterowanie poszło do przodu. W tej chwili montuje się czujniki akumulatorów wbudowane w klemy a ładowanie jest w oparciu o mapy programu.
Zostaw komentarz:
-
-
No i powiem ci z ema u siebie w aucie taki latek z portem COM u siebie w analogowej instalacji w sharanie czyli takiej jak w golfie 4 czy octavi 1 i spokojnie dziala wszystko i ladowanie jest prawidlowe tylko zapalaja sie kontrolki od ABS bo nie ma lini diagnostycznej tylko prawidlowej. Wymieniam regulator na analogowy i dziala juz diagnostyka. ŁĄdowanie jest takie samo i na analogu i na cyfrówce. Technologia aku jest taka sama praktycznie od wiekow. Tu sie nie da wiele zmienic i tak samo z alternatorami.
Konstrukcyjnie taki altek z nowej Q7 jaki mam niczym sie nie rozni od takie altka z octavi 1.
Zostaw komentarz:
-
-
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez pedrosNie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech
PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
Zostaw komentarz:
-
-
Mi ostatnio w służbówce padł aku to pożyczyłem od kolegi ten sprzęt
Też powoli zastanawiam się nad zakupem urządzenia
Zostaw komentarz:
-
-
Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORA lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech
PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
Zostaw komentarz:
-
-
Jak wybuchnie petarda, to nasze nozdrza to znoszą/wytrzymują.
Ale jak spali się selen, to ... lepiej unikać takich pomieszczeń. :wink:
Zostaw komentarz:
-
-
Wystarczy takowy podłączyć do aku podpiętego pod instalacje z wieloma sterownikami i robi się petarda. Szczelne akumulatory to kochają.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez mrfaziZamieszczone przez samtech84Ja mam taki z 1967 roku :P
W latach 50 ubiegłego wieku przed era diodi germanowych owszem byłyone stosowane. ...
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: