Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kazik4x4
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz
    Witam, akumulator 60aH po dluzszym postoju ma napiecie w okolicy 11.95V. Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie. Po odlaczeniu, napiecie wynosi 12.5, w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V. Wystarczy uruchomic postojowki i zgasic i aku ma 12.10. Czy to oznacza ze aku padniete czy ladowarka nie do konca go laduje? Czy warto zwyklym prostownikiem go podladowac do okolo 16,5V?
    to znaczy ze dopóki nie masz problemu z rozruchem to ni dotykaj się akumulatora bo mu tylko krzywdę zrobisz. 16,5v ...

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Witam, akumulator 60aH po dluzszym postoju ma napiecie w okolicy 11.95V. Po 2h od podlaczenia, ladowarka mikroprocesorowa (BC-2000) sygnalizuje pelne naladowanie. Po odlaczeniu, napiecie wynosi 12.5, w przypadku podpiecia prostonika transformatorowego napiecie odrazu jest 16V. Wystarczy uruchomic postojowki i zgasic i aku ma 12.10. Czy to oznacza ze aku padniete czy ladowarka nie do konca go laduje? Czy warto zwyklym prostownikiem go podladowac do okolo 16,5V?

    Zostaw komentarz:


  • bishop
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez demmsi
    Jak ja podskoczyłem do lidla to nawet kurzu nie było w koszach... Wszystko wymietli łączenie z testerami akumulatorów :shock:
    Bo lezały od kilku dni wcześniej, w poniedziałek były sterty, pomimo że gazetka mówiła że będą od czwartku, a testery to może brali z rozpędu z nadzieją że chociaż trochę nim doładują :lol: , po co komu to , jak za zwykły multimetr zapałcisz podobnie.

    Zostaw komentarz:


  • JanuszSz
    odpowiedział(a)
    Przyjedź do Lublina.Byłem po 20.00 i były.

    Zostaw komentarz:


  • demmsi
    odpowiedział(a)
    Jak ja podskoczyłem do lidla to nawet kurzu nie było w koszach... Wszystko wymietli łączenie z testerami akumulatorów :shock:

    Zostaw komentarz:


  • dero
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez verso
    Zamieszczone przez micrusec
    Skąd taka informacja nie widzę na stronie żadnej informacji ?
    Jest w wersji "papierowej" - strona 29, 64,90 PLN od 14 stycznia.



    http://gazetka.lidl.pl/ad8e1371-aaa4...dce03ad01/#/28

    Wielkie dzięki za info. Właśnie przed chwilą, jak zobaczyłem Twojego posta, podskoczyłem do najbliższego Lidla i jestem szczęśliwym posiadaczem takowego ustrojstwa

    Zostaw komentarz:


  • kazik4x4
    odpowiedział(a)
    Reasumując: auta w których nie można ładować/podpinać bezpośrednio prostownika mają odpowiednie końcówki, pod które podpina się jeden lub dwa bieguny.

    A co do podpinania kabli:

    Kable podpinamy do + i - dawcy, a w przypadku biorcy:
    - minus do silnika/masy lub pina biorcy
    - plus do aku/pina biorcy

    I nic więcej. Jesli auto nie ma pinów to nie marszczymy się zbytnio i podpinamy do aku.

    A z tym rzekomym szokiem prądowaym dla aku birocy to tez nie do końca tak

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sony
    Ładowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?
    Pod klemy akumulatora podpinany. Podpina sie kable rozruchowe pod mase silnika bo chodzi oto by nie robic szoku dla akumualtora odbiorcy. PRzy roznicy napięć 2-3 V miedzy akumulatorami na solidnych kablach takich jak maja tirowcy to poleci z jednego aku do drugiego jakies 300-500 Amper. To raczej slaby pomysl spinania akumualatorów. Generalnie nas uczono na zajeciach ze akumualtorow nie wolno spinac rownolegle. My takie oczy robilismy i gadamy chyba cos pan profesor pomyli bo szeregowo nie powinno sie laczyc aku bo wiadomo jeden stary kibel drugi nowy jeden ma 44Ah drugi 180 Ah i wiadomo co sie potem dzieje. Otóż nie bo szybko nam wyliczyl co sie dzieje z akumualtorami powiedzmy takimi wiekszymi co maja pojemnosc 220 Ah i niech jeden ma roznice napiecpowiedzmy 1 V tylko. Przeliczcie sobie ile amper poleci jesli do prawa ohma podlozymy opor wewnetrzny obu akumualtorow na poziomie 0.001 ohma, opor kabli 0.01 ohma. Ile amper pleci??

    Jak odpalamy drugie auto z kabli to wlasnie mamy podpiac ta mase na silnik bo tu troszke "wiecej ohmow" bedzie. Kiedys zony fiata bravo tak odpalalem i z mojego zapodalem kable takie konkret nie takie z marketu tylko takie co to waza na wadze 9 kg Tak wiec troszke grubsze jak od spawarki elektrodowej. I podpialem akumualtory a moje auto chodzilo, odczekalem z minute dwie i fiacik odpalil jak nowy w lato . Odpinam kable a one gorące. Troszke sie zdziwilem.

    Jeszcze fajna lektura z elektrody na temat akumulatorow duzych:

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zwykłego prostownika nie podłączył bym nawet pod skuter. Lidla zostawiam nawet na 2 tygodnie.

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez wesol
    Nigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.
    Ładowarka podpinana bezpośrednio na klemy na akumulatorze (plus i minus), czy też zamiast minusa pod masę na silniku (jakiś metalowy element) ?

    Czy bez obaw o elektronikę można doładować aku w aucie bez odpinania klem np. takim prostownikiem z Lidla, czy też małą ładowarką transformatorową ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez micrusec
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    mają prostowniki do akumulatorów li-pol
    CTEK posiada w ofercie prostownik takowy.

    CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.
    Jakosc cteka jest nieporównywalna z zadnym innym. Jakość przewodów spasowanie obudowy szczelność i jakosc samego tworxywa jest ns b wysokim poziomie. Ko,ega ktory rozbieral cteka potwierdza zexsa niuanse w konstrukcji i nie ma sensu porownywac z lidlowskim i sama jakosc elemententow jak i samego montazu to blizej Japonii.

    Ctek jest dodatkowo znacznie czytelniejszy - bez instrukcji wiadomo co sie dzieje i co maszyna robi.
    Do Optimate koniecxna jest instrukcja do interpretacji wskazań ale za to robi swoja robotę (jeszcze troche czasu minie kak rzetelnie przetestuję)

    Zostaw komentarz:


  • micrusec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    mają prostowniki do akumulatorów li-pol
    CTEK posiada w ofercie prostownik takowy.

    CTEK nawet jeśli jest chiński to według mnie się sprawdza, ładuje i robi to elegancko. Niezależne testy dziennikarskie również to potwierdzają. Że produkowany w Chinach to może produkcja jest lepiej nadzorowana czy coś teges etc.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.

    Pozwolę sobie nie zgodzić się. Pomijam ton wypowiedzi koncentrując się na merytorycznej stronie wiele aut ma system zarządzania energią stąd alternator takiego auta (BMW, Mercedes Benz jako pierwszy w EU) ma regulacja stopnia ładowania wykonywaną juz na laternatorze a konkretnie na sprzegle alternatora kiedy podczas przyspieszania alternator jest dołączany na moment by pozwolić nie obciążać dodatkowo układu.

    W BMW (juz od dawna) natomiast jest tzw inteligenta klema (może przekręcilem nazwę ale jest częścią systemu zarządzania energią) która dokładnie bada parametry ładowania i uwzględnia starzenie się akumulatora dając inne napięcie ładowania w funkcji czasu.

    Wymiana akumulatora w nowych autach to nie tylko plug and Play ale jeszcze wkodowanie akumulatora do systemu. Brak tej czynności uwali nowy akumulator znacznie szybciej.

    Niby 30 lat a jednak co wymyślili. I nie jest technologia NASA lecz zwykła fizyka w dobie wszechobecnej elektroniki.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Zepsuć można wszystko . Mówią ze polak to i kulke stalową zepsuje. Te takie wymysly z odpinaniem aku to też nie wiem po co i kto to wymyśla. Pewnie ze nie zaszkodzi no i można wkoło odłożyć jeszcze gasnicami. Nigdy nie odpinalismy nawet jak ludziska przyjeżdżali totalnie wyladowanymi aku.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez wesol
    Zamieszczone przez pedros
    Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
    Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech

    PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania



    Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.

    Poprawiłem oczywistą omylke pisarska :diabelski_usmiech

    U mnie nie wolno ładować minusem przy aku. Można jedynie przez wyprowadzony specjalny słupek.
    Wesol . Zajrzyj jak będziesz miał okazję pod mache Passata z AGM sam zobaczysz.

    A to ze aso ładu nieswoje auta, tak technicznie, bez uczucia to wiem bo geniusze z pewnego aso rozwalili AGMa kolegi 2 miesięcznego superba aż jajo zrobiło się. Z resztą faktycznie patrze na zdjęcia CDTI insygni i nic ani śladu takich wskazówek.

    Wracajac do tematu plus minus przy akumulatorze tez mnie to zdziwiło. Moja aso (VW) potwierdziła ze tylko w ten specyficzny sposób wolno. :roll:

    [ Dodano: Wto 12 Sty, 16 21:59 ]
    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.
    Jestem sam ciekaw jak w praktyce wypadnie.
    Ctek tez nie jest głupi. Daje prawdziwe 4.97A ale brakuje mi funkcjonalności nowej wersji z puprpurowym przyciskiem czyli wszelkie warianty i kombinacje trybów jak RECOND w trybie MOTOR albo R w AGM.

    Tecmate 6 ma znacznie ciekawsze kompozycje prądowe podchodzi nawet do 22V jak impedancja wskazuje że dołączony od auta. Ma również na czym mi zależało funkcję testowania.


    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Bo to generator 3 faz wymyślony 100 lat temu ale sterowanie poszło do przodu. W tej chwili montuje się czujniki akumulatorów wbudowane w klemy a ładowanie jest w oparciu o mapy programu.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    No i powiem ci z ema u siebie w aucie taki latek z portem COM u siebie w analogowej instalacji w sharanie czyli takiej jak w golfie 4 czy octavi 1 i spokojnie dziala wszystko i ladowanie jest prawidlowe tylko zapalaja sie kontrolki od ABS bo nie ma lini diagnostycznej tylko prawidlowej. Wymieniam regulator na analogowy i dziala juz diagnostyka. ŁĄdowanie jest takie samo i na analogu i na cyfrówce. Technologia aku jest taka sama praktycznie od wiekow. Tu sie nie da wiele zmienic i tak samo z alternatorami.
    Konstrukcyjnie taki altek z nowej Q7 jaki mam niczym sie nie rozni od takie altka z octavi 1.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Oj różni się znacznie sterowanie alternatorem w Insygni od golfa3.
    Poprawa efektywności różnych układów we współczesnych samochodach zależy w znacznej mierze od ich współpracy z tzw. inteligentnymi systemami ładowania.


    Co to szkoleń wam nie robią, zapraszam na szkolenie do Katowic.

    Zostaw komentarz:


  • wesol
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros
    Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORZESZOWIE lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
    Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech

    PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania
    Kolego gwarantuje ci ze W Szczecinie w Bemo ladowane sa najnowsze fordy i vlvo prostownikiem tradycyjnym. Tak samo w oplu u Kozlowskiego tez sa dwa prostowniki tradycyjne jeden duzej mocy drugi sredniej. Mowa o duzej to jakies 30-40 A a sredniej to 20 A. Nic zadnej insigni sie neic nie stalo nigdy, nawet nowej czy innym autom. Sam podpinalem te prostowniki czy akumualtory na weekend i tylko mial stróż powiedziane by np nastepnego dnia przepiac na inny akumulator. Nie wymyslaj w nowych autach technologi z NASA i niewaidomo czego bo nic takiego nie ma miejsca. ALternator z auta 30 letniego niczym sie nie rozni w zasadzie od altka z najnowszej insigni i wierz mi ze mniej kontorlowanym pradem laduje taki altek akumualotr w takim aucie.

    Zostaw komentarz:


  • Iqwan
    odpowiedział(a)

    Mi ostatnio w służbówce padł aku to pożyczyłem od kolegi ten sprzęt
    Też powoli zastanawiam się nad zakupem urządzenia

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Optimate 6 to całkowicie inna liga od chińskiego cteka. Autorskie własne programy, nie dopuszcza wysokiego napięcia jeśli wykryje podłączenie do instalacji. Jak mało kto mają prostowniki do akumulatorów li-pol.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Nie ma jak dopasować technologię stary prostownik o nowe auto którego NIE WOLNO ŁADOWAĆ PRZEZ PLUS I MINUS W AKUMULATORA lecz przez obwód sterownik zarządzającego prądem. .
    Nie ogarniam technologii pomału :diabelski_usmiech

    PS. Dzisiaj nabyłem Optimate 6 bo ctek ma dyżur przy innym sprzęcie. Wreszcie osobiście będzie pole do porównania

    Zostaw komentarz:


  • hsurim
    odpowiedział(a)
    Jak wybuchnie petarda, to nasze nozdrza to znoszą/wytrzymują.
    Ale jak spali się selen, to ... lepiej unikać takich pomieszczeń. :wink:

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Wystarczy takowy podłączyć do aku podpiętego pod instalacje z wieloma sterownikami i robi się petarda. Szczelne akumulatory to kochają.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mrfazi
    Zamieszczone przez samtech84
    Ja mam taki z 1967 roku :P
    Jeżeli jest na selenach to jest petarda
    Ze dopytam w czym tkwi owa petardowosc?
    W latach 50 ubiegłego wieku przed era diodi germanowych owszem byłyone stosowane. ...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...