Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez parasite
    czy może po prostu dodatki mające na celu wyciszenie silnika już się zużyły?
    Dodatków, których jedyną funkcją jest wyciszenie silnika, według mojej najlepszej wiedzy nie ma. Zatem zmiana dźwięku silnika oznacza degradację/zanieczyszczeni czegoś, co ma konkretną funkcję. Pytanie, czy moment zmiany dźwięku oznacza pogorszenie ochrony jest otwarte – żeby się przekonać trzeba by było robić analizy co kilka kkm i zobaczyć kiedy skokowo wzrasta zużycie / zdychają parametry. Mogę sobie też łatwo wyobrazić, że zmiana dźwięku nie musi istotnie pogarszać parametrów. Przykład: skuteczność działania modyfikatorów lepkości zależy w dużym stopniu od długości szkieletu polimeru. Polimery podlegają zużyciu w warunkach dużych obciążeń. Z tego względu zdarza się, że w niektórych pakietach dodatków polimery są „przewymiarowywane”, żeby zostawić margines na degradację. Potrafię sobie wyobrazić, że w momencie kiedy polimery osiągają długość adekwatną do zastosowania dźwięk silnika ulega zmianie, ale parametry nadal odpowiadają wymogom konstrukcyjnym silnika. Inna sprawa, że akurat przewymiarowywanie polimerów w olejach LL ma taki sobie sens.
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Pidziek
      Zamieszczone przez elemenateur
      pochwal się nowym nabytkiem pd

      Oto pojazd napedzany olejem CFS 5W40 jak wiadomo pompowtryski i przyrost 100% mocy :-)

      ]Obrazek"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

      Warunki pracy tego auta są extremalne a olej spisuje sie doskonale.

      Powiem że silnik jest w bardzo dobrej kondycji .

      To wycinek akurat z gazety nie powala jakoscią ale wszystko jest .


      Pozdrawiam serdecznie
      Piotrek, mój tez już ma ponad 100% więcej mocy i jak na razie silnik żyje, do amsa nie mam zastrzeżeń, ostatnio mocno go pogoniłem z prędkościami 200-240 na dłuższym odcinku a max temp oleju osiągnęła koło 102-105 stopni, brak dolnej osłony silnika, czujnik w misce oleju.
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • Panowie, ile powinno wejść oleju do 1.9. TDI BXE? Dużo więcej niż 4L?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez macluke
          Panowie, ile powinno wejść oleju do 1.9. TDI BXE? Dużo więcej niż 4L?
          Mi po wyssaniu oleju z obudowy filtra wchodzi 3,9 l.
          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

          Komentarz


          • Zamieszczone przez zak14
            Mi po wyssaniu oleju z obudowy filtra wchodzi 3,9 l.
            dzięki. Sprawdziłem też w instrukcji - wg niej wychodzi 3.8
            Mam swój olej więc ciekawe ile mi w magiczny sposób się tam nagle znajdzie. Może się okazać, że bańka 5L wchodzi na styk według ASO

            Komentarz


            • Zamieszczone przez macluke
              dzięki. Sprawdziłem też w instrukcji - wg niej wychodzi 3.8
              To by się zgadzało - 3,9 było na równo z górną kreską na bagnecie.
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz


              • macluke, Potwierdzam co pisze zak14.
                Po spuszczeniu całości i odessaniu z zakamarków oraz oczyszczenia obudowy filtra z 4l bańki pozostało ok. 150ml na dolewki. Poziom na bagnecie oczywiście na środku.
                Jaka będzie oliwka ?
                504-507 czy 505.01 do PD co 15km :wink:
                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                Komentarz


                • Zamieszczone przez zak14
                  Zamieszczone przez macluke
                  dzięki. Sprawdziłem też w instrukcji - wg niej wychodzi 3.8
                  To by się zgadzało - 3,9 było na równo z górną kreską na bagnecie.
                  Jak dałem prywatny olej do ASO, to wlali 4 litry, a 5. bańki nawet nie otwierali - i było pod górną kreskę na bagnecie. Oczywiście filtr nowy.
                  Szkoda tylko, że jak robiłem przegląd gdy auto było jeszcze serwisowane jako firmowe, to 2 razy z rzędu ASO Groblewski Sopot skasowało firmę (pozycja na FVAT) na 4.7 litra oleju...

                  M.
                  666 4U

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez beaviso
                    Szkoda tylko, że jak robiłem przegląd gdy auto było jeszcze serwisowane jako firmowe, to 2 razy z rzędu ASO Groblewski Sopot skasowało firmę (pozycja na FVAT) na 4.7 litra oleju...
                    no więc na przeglądzie miałem swój olej - mam nadzieję, że wlali to, co im dałem a nie czegoś innego.
                    W każdym razie na jakimś raporcie podali, że wlali 4,3litra.
                    Na moje pytanie, jakim cudem, skoro producent informuje, że oleju ma wejść 3.8L to pan powiedział, że to niemożliwe. Sprawdził więc w swoich książkach i co - i 3.8
                    W każdym razie ASO mówi, że 3,8 to jedno a oni i tak wlewają więcej
                    No więc czekam na odpowiedź SAP jak mam rozumieć te różnice.

                    pacocases, 507.00

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez pacocases
                      Po spuszczeniu całości i odessaniu z zakamarków oraz oczyszczenia obudowy filtra z 4l bańki pozostało ok. 150ml na dolewki
                      dokladnie tak samo miałem w BXE
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez zak14
                        Dodatków, których jedyną funkcją jest wyciszenie silnika, według mojej najlepszej wiedzy nie ma.
                        Ktoś kiedyś wspominał o czymś takim, ale też jakoś w takie dodatki nie wierzę.

                        Dzisiaj rano zalałem Millersa XFD i na razie troszkę ciszej chodzi, ale wiadomo - dopiero zalany.

                        Przy okazji zobaczyłem dlaczego mi bierze olej ok. 1-1.2l/15000km. Na początku maja umyłem cały silnik a dzisiaj patrze i wszystko w okolicy turbiny zabryzgane olejem
                        a załapałem się na grupowego chipa akurat. :evil:
                        AGR 112KM, 232Nm
                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                        Komentarz


                        • macluke, Przy wymianie oleju w ASO weszło najwyżej 3,5l bo reszta to syf i resztki starego oleju którym nikt u nich się nie przejmuje (to taki zawodowy zwyczaj) :szeroki_usmiech

                          [ Dodano: Sro 06 Cze, 12 12:46 ]
                          Przy min. 5-ciu klientach dziennie (5x0,8l) mają jednego :diabelski_usmiech "na czysto"
                          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez macluke
                            Sprawdziłem też w instrukcji - wg niej wychodzi 3.8
                            jak dobrze zlejesz stary olej i odessiesz stary z filtra obudowy filtra oleju to wejdzie do BXE 4,2/4,3 L - wiem, bo przecież też miałem BXE .
                            --->
                            Zamieszczone przez macluke
                            każdym razie na jakimś raporcie podali, że wlali 4,3litra.
                            zgadza się akurat tutaj nie kłamali. Jeżeli odsysali to wyciągnęli prawie cały olej ...pod warunkiem, że odkręcili osłonę pod spodem i dodatkow spuścili olej, który nie można odessać normalnie ponieważ miska olejowa ma takie a nie inne ukształtowanie ( w O1 można było odessać bez problemu). Sam widziałem jak w zakładzie mi odsysali ( z obudowy filtra też oczywiście - co najmniej 1/2 szklanki starego oleju się tam zmieści) a potem mechanik odkręcał dodatkowo korek spustowy w misce olejowej i zleciała tam jeszcze dosyć spora ilość oleju. Sam zresztą też osobiście wymieniałem olej w O1 i O2 itd...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • parasite, jeżeli tylna ściana silnika to jest to prawdopodobnie z puszczającej odmy, co ciekawe u mnie pobór oleju do ok. 10-11 tys. km spadł niemal do zera po zmianie uszczelniacza wału od strony sprzęgła. Nie wiem na ile pomógł inny olej.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz


                              • jako że zbliża się okresowa wymiana oleju zapytałem w autopartnerze (hurtownia w gdańsku) o ceny.
                                Jako że mam jeszcze jakiś resztki oleju w dwóch baniakach na dolewki ewentualne zakupie teraz baniak 4 litrowy. W piątek pojadę po graty, ale ceny zaskoczyły mnie pozytywnie:
                                olej catrol edge 505.01 4l - 127 zł plus filtry wszystkie - kabinowy, powietrze, paliwo, olej (denckermanna wszystkie, poza olejowym - filtrona) wyjdzie za wsio 235 zł. To bardzo dobra cena według mnie jeszcze wymiana tylko, czyli serwis olejowy można zrobić za 300 zł z częściami się okazuje, ciekawe ile w ASO za tą przyjemność by skasowali. :wink:

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  jak dobrze zlejesz stary olej i odessiesz stary z filtra obudowy filtra oleju to wejdzie do BXE 4,2/4,3 L - wiem, bo przecież też miałem BXE .
                                  hmm, czyli wychodzi na to, że ASO zadziałało tutaj profesjonalnie, czyli odessali wszystko i stąd te 4,3 litra?

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez macluke
                                    odessali wszystko i stąd te 4,3 litra?
                                    "xxx" nie dam sobie uciąć, że zrobili wszystko idealnie :P ale jeżeli zrobili to tak, jak trzeba to +- 4,2L oleju do BXE wejdzie.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Ja wiem że odsysarki nie zawsze odsysaja tyle co wyjdzie sprawdzona metodą czyli zrzut oleju przez michę, nie ma to jak godzinka na odciekniecie oleju wszystko leci pomału ze smoka pompy, i miagistrali a oddesanie to kilka minut a po 20min. i tak mymy w misce czesto z literek albo pół tego co zleci pomalutku
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Pidziek
                                        Ja wiem że odsysarki nie zawsze odsysaja tyle co wyjdzie sprawdzona metodą czyli zrzut oleju przez michę, nie ma to jak godzinka na odciekniecie oleju wszystko leci pomału ze smoka pompy, i miagistrali a oddesanie to kilka minut a po 20min. i tak mymy w misce czesto z literek albo pół tego co zleci pomalutku
                                        Obejrzyj kiedys miske w 1.8 tsi, wtedy pogadamy :P

                                        Komentarz


                                        • Panowie, bo nie jestem na bieżąco w temacie dieslów. Co teraz się leje do 1.9TDI na pompowtryskach? Silnik ASZ 200KM w A3, do tej pory jeżdżony na Motulu 505.01. Ostatnio po gonitwie z A5 3.0TDI (160-220km/h) temperatura mi doszła do 110 stopni mimo braku osłony dolnej i zamontowanego intercoolera. Po mieście raczej nie przekrocza 90 stopni. Jest teraz coś lepszego od tego Motula? Autko mojej kobiety, więc dostaje mocniej tylko jak ja do niego wsiądę.
                                          RS
                                          pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Ant
                                            Panowie, bo nie jestem na bieżąco w temacie dieslów. Co teraz się leje do 1.9TDI na pompowtryskach? Silnik ASZ 200KM w A3, do tej pory jeżdżony na Motulu 505.01. Ostatnio po gonitwie z A5 3.0TDI (160-220km/h) temperatura mi doszła do 110 stopni mimo braku osłony dolnej i zamontowanego intercoolera. Po mieście raczej nie przekrocza 90 stopni. Jest teraz coś lepszego od tego Motula? Autko mojej kobiety, więc dostaje mocniej tylko jak ja do niego wsiądę.
                                            zalej mu amsoila, u mnie przy mocnym piłowaniu 200+ bez dolnej osłony dochodzi do 100stopni ale zazwyczaj oscyluje w granicy 90stopni, generalnie na amsie 5w-40 zrobiłem już około 50-60kkm i jak na razie silnik żyje :wink:
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz


                                            • A jest jakiś amsoil z normą do pompowtrysków? Bo jeśli chodzi o oleje bez norm to pewnie bym zalał CFSa 5w40 (sprawdzone u mnie w rsie i w e30 2.8). Tutaj jednak skłaniam się bardziej ku temu, żeby lać olej z normą. Jako alternatywę widzę na razie tylko Millersa XFE-PD 5w40.

                                              Znalazłem takiego Amsoila --> Błąd 404
                                              Wychodzi na to, że jest to 100% syntetyk z rekomendacją 505.01 ale nic nie piszą o pompowtryskach. Wcześniejsze oleje (Motul Specific i Millers XFE-PD) przy aprobacie 505.01 są półsyntetykami. piramida, Ty na takim jeździsz?
                                              RS
                                              pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Ant
                                                Znalazłem takiego Amsoila
                                                :szeroki_usmiech to strona pidziek - tak piramida jeździ na takim Amsoilu AFL 5W/40 Just a moment... (sam mu go zaproponowałem ops: )
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Ant
                                                  A jest jakiś amsoil z normą do pompowtrysków? Bo jeśli chodzi o oleje bez norm to pewnie bym zalał CFSa 5w40 (sprawdzone u mnie w rsie i w e30 2.8). Tutaj jednak skłaniam się bardziej ku temu, żeby lać olej z normą. Jako alternatywę widzę na razie tylko Millersa XFE-PD 5w40.

                                                  Znalazłem takiego Amsoila --> Błąd 404
                                                  Wychodzi na to, że jest to 100% syntetyk z rekomendacją 505.01 ale nic nie piszą o pompowtryskach. Wcześniejsze oleje (Motul Specific i Millers XFE-PD) przy aprobacie 505.01 są półsyntetykami. piramida, Ty na takim jeździsz?
                                                  Właśnie o tym oleju poprzednio pisał kolega, można go już dostać za niecałe 2 stówki. Ten olej latem będzie co najmniej tak dobry jak Millers, zimą zdeklasuje Millersa. Norma do pompowtrysków się nie przejmuj, ludzie robią setki tysięcy km, na dużo gorszych olejach bez norm i silniki żyją. Wielu szukało najlepszej oliwy do swojego auta i po zalania AFL przestali!

                                                  Pozdrawiam
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz


                                                  • PAOLO ESCO, myślisz, że do 1.9 tdi 130KM dłubniętego na 200KM będzie najlepszym wyborem? Stronę dobrze znam, bo od Pidźka biorę oleje do moich aut.
                                                    RS
                                                    pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X