Zamieszczone przez tomek evo
Zobacz wpis
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Oleje 506.01 to szczyt technologii, najwyższej klasy oleje które nie dość że mają utrzymać parametry przez nawet 2 lata to zapewnić doskonałą odporność na zuzycie.Zamieszczone przez hary979 Zobacz wpisPanowie jak się ma norma 506.01 do normy 505.01, chciałem przejść z 5w40 w silniku AWX na 0w40, czy to dobry pomysl?
Nie ma olejów 506.01 ale 0W30.
Oficjalnym olejem jaki był stosowany do jednostek wymagających normy VW 506.01 był przed laty Fuchs Niemiecki produkowany w Manheuim którym napełniano jednostki Tuarega.
Świetnie na tym oleju chodza silniki.
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Z mechanikami w Polsce jest tak że mało któremu się chce gadać o lepszym oleju, wszyscy wychodzą z założenia że olej ma być tani i taki chce klient.Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Ja czasami u mechaników gdzie króluje 1 wiadoma marka oleju nieco złośliwie mówię : A może byście byli zainteresowani jakimś naprawdę dobrym olejem? Wtedy zdziwienie. A to (i tu pada nazwa znanej marki) nie jest dobry? Niestety wielu mechaników żyje w błogiej nieświadomości, że poza kilkoma najpopularniejszymi markami "też jest życie" i nieznana im marka to nie jest wcale wynalazek, Motul, Valvoline i Liqui Moly to nie są topowe oleje na świecie a tani olej z Polski, który Klient daje na zalanie nie jest kupiony z chęci zaoszczędzenia PLN-ów. Kiedyś jeden Klient mi mówił, że jak dał mechanikowi Millersa to ten mu powiedział, że na olejach nie ma co oszczędzać i zamiast takiego "nie wiadomo czego" to on mu sprzeda Elfa/Castrola itp.
Nikomu nie chce się przekonać klienta do lepszych produktów, wolą ładować najtansze oleje albo w ostateczności takie jakie sobie życzy klient.
Ogólnie mają wyrąbane na wszystko i najchętniej jakby jeszcze dostawca im do tego dopłacił albo do każdego litra dał litr gratis :-)
Jest mao świadomych i rzetelnych serwisów które zachęcają klienta do lepszych częsci i olejów .
Świadomość jest straszna ale niestety prawdziwa...
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
ja w awx zmieniałem różne 505.01 co 13-15 tkm i auto żyje do dziś, a ma na blacie koło 400 tkm już....u kolegi
jestem zdania pedrosa. lej do awx 505.01, a nie kombinujesz. dobry olej plus witaminy ewentualnie max co 15 tkm
i wszystko lata jak należy
to żywotny silnik i nie ma co rzeźbić z wynalazkami nie dostosowanymi do motoru
imo 5w/40 zupełnie styka plus ewentualnie jakiś AR lub MoS2Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Pierwsze 2500 km na EUROL FS zaliczone( BMW E90 320d z DPF ) Jak na razie biorąc pod uwagę moje wrażenia odnośnie pracy silnika są najlepsze ze wszystkich wcześniej stosowanych olei (Millers XF ,Millers C3,Millers EE ,Total Ineo LL) .Mam silnik N47 (ten z trefnym rozrządem) i zdania tu są podzielone , czy lepszy dla łańcucha w30 czy w40? Teraz mam 2w1- w30 ale prawie w40 i jestem happy
- ukłony dla OCP ( a wczoraj dostarczono następne 5l na kolejna wymianę) A teraz jeszcze pytanko;czy zalać FS do VW PASSAT 2.0 TDI PD bez DPF czy jednak coś 5w40 z 505.01?
Komentarz
-
-
No może kilkanaście........http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...27#post2603927Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisTak tak... wystarczy się cofnąć ...
MADO60 kolejny użytkownik zadowolony z "efesa"
Ja w ASZ miałem bardzo długo 5w30 505.01 ale z witaminami.
Komentarz
-
-
Dzięki cytrynowiec .A może ktoś jeszcze coś bo chyba LOW SAPS to nie najlepiej do auta bez DPF? Jeśli tak to już wolałbym FS-a.
Komentarz
-
-
Jaki jest lany oryginalnie?Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisco sądzicie o oleju : Eneos Sustina ? ktoś miał doczynienia? czy można to zastąpić czymś sensownym typu Eurol jakiś konkretny czy zostać przy tym - lany jest oryginalnie, chodzi o zastosowanie w dieslu Infinity (silnik mercedes 2.2d)
Komentarz
-
-
Temat już kiedyś tu wałkowany,...imho dla mnie sytuacja nie jest taka jednoznaczna.Są oleje, które spełniają kilka norm na raz łącznie z MB i VW, ale nie wszystkie i nie zawsze. Niby C3 i HTHS się zgadza, ale taki np.Texaco z serii Pro DSM i Pro DSV, norma 229.51 w obydwu, ale reszta już nie do końca i skład też inaczej akcentowany. Było też tutaj pisane nie raz jakie testy przechodzi 504/507 a jakie inne oleje C3 pod inne normy. Dla przypomnienia za oil-club.de:Zamieszczone przez wojtaszekm Zobacz wpisi jak dla mnie można te dwie normy stosować zamiennie.
https://oil-club.de/index.php?thread...triebsstunden/
Nic nie powinno się stać, ale imho jak mam wybór wolę mieć 504/507 i to z najnowszym pakietem.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Który byś brał na lato Total Quartz Ineo longlife 0w30 z oficjalna aprobata czy eksperymentalnie Specola z deklaracja producenta o spełnianiu normy 504/507 i wg analizy VOA z najnowszym pakietem dodatków ( lub jednym z najnowszych i najlepszych)?Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Nic nie powinno się stać, ale imho jak mam wybór wolę mieć 504/507 i to z najnowszym pakietem.
Komentarz
-
-
No ja takich dylematów nie mam, używam / łem cały rok olej z normą z oficjalną aprobatą VW, w lepkości 0w30 i z najnowszym pakietem.Swoją drogą Specol już dawno powinien zrobić oficjalną normę dla tego oleju, marnują jego potencjał rynkowy i ludzie mają takie rozterki. Co do Totala to skąd wiadomo że nie ma najnowszego pakietu?
Komentarz
-
Komentarz