Panowie, wystarczy założyć porządne klocki na przód i tył do tego gładka tarcza i w zupełności wystarcza chyba że ktoś hamuje z 200 do 80 i tak co chwilę więc na gładkiej tarczy łatwiej zgrzać hamulec
Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Ja to bym podsumował tak:
- do cywilnej jazdy:
*dobre tarcze
*dobre klocki
*szersza opona
-Jazda sportowa (albo jak komuś się "gotują" hamulce)
*przewody w oplocie
*płyn DOT 5.1
*wentyl tarcze oczywiście większe.
Poza tym wesol, dobrze gada.
Im precyzyjniejsze sterowniki i nowsze, tym bardziej skuteczniejsze.
Kiedyś gdzieś widziałem "wykres" jak na przełomie lat zmieniała się waga pompy ABS
Jak dobrze pamiętam, to zaczynało się od kilkunastu Kg(przed 2000r) a kończyło na 1,5KgKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
dominik9420, tarcza gladka może byc najtańsza ważne aby się nie krzywilasuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Kolega Idas ma 288 czyli swap przodu na 312 to jakieś 100zł + różnica w cenie tarcz 288 vs. 312. Zakładając, że jeździ na 16' jest to imo dużo lepsze rozwiązanie.Zamieszczone przez Tony065andrzej111, oczywiście że większe tarcze są lepsze nawet te zwykłe, ale taki mod wymaga sporo więcej kasy, bo jarzma, klocki i tarcze są większe. do cywilnej jazdy wystarczy zestaw ze średnio/górnej półki.Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
W Madzi mojej ktoś co prawda wymienił cały układ hamulcowy przed sprzedazą, po 1 tyś zaczeły piszczeć niemiłosiernie hamulce, więc wymieniłem tylko klocki, przejechałem kolejne 8 tyś i teraz tak kierownicą majta przy hamowaniu, że aż płakać się chce... więc z tym najtańszym bym uważałZamieszczone przez piramidatarcza gladka może byc najtańsza ważne aby się nie krzywila
"wyscigi na ulicach"- no jak w mieście ciągniesz do ostatniej chwili i hamujesz gwałtownie na każdym skrzyżowaniu, w ostatniej chwili, to dla mnie jest to jazda "sportowa"Zamieszczone przez b-bar01dominik9420 napisał/a:
do cywilnej jazdy.....
Jazda sportowa....
co to znaczy ?? chodzi o jakieś wyscigi na ulicach ??
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Z czystym sumieniem mogę polecić Kolegę i powiem tak - otrzymany komplet hamulców spisuje się rewelacyjnie, a cenowo ląduje gdzieś pomiędzy jakimś, niech będzie, że niezłym boshem, a ori. Bliżej "jakiegośtam"Zamieszczone przez LewianSprawdziły by się na pewno tarcze modyfikowane, np. Zimmermann Sport, zdecydowanie najwyższa półka w rozsądnych pieniądzach.
Nawiercany przód + gładki tył + komplet klocków z jednej fabryki po ułożeniu się działa rewelacyjnie. Są to naprawdę bardzo rozsądne i dobrze wydane pieniądze. MOŻE (oby) nigdy nie przyda mi się to , że są wentylowane, bo hamulców nie nadużywam i ich nie pałuję i z ori też byłem zadowolony. Ale mam, jest ok i się cieszę. A do wszystkich wymieniających płyn na "sportowy" mam taką drobną uwagę:
- wiecie, że taki płyn bardzo łyka wodę i trzeba go max co rok zmienić ?
- wiecie, że jeśli "zwykłe" hamulce Wam się nie palą to i "zwykły" płyn nie zagotuje ?
Strasznie mnie śmieszą te stwierdzenia "zmieniłem płyn na super sportowy, ale wentylowanych tarcz nie potrzebuję". Płynu sportowego też nie. Za dwa lata będziesz "straszył" narciarzy w sytuacjach awaryjnych - przez niewiedzę.
Powyższe to dla mnie klasyczny agrotuning.
Komplet Zimmermann na obu osiach mam i w 100% polecam. Mnie wystarcza, a zdarza mi się hamowanie z 240 (licznikowego) do 50. Ale raczej nie 2x w ciągu 10 minut
Płynu póki co ruszać nie zamierzam, bo po co ???
Myślenie nie boli Panowie - nie napisałem tego złośliwie, a prowizji handlowej od Lewian'a też nie biorę - weźcie tą opinię po prostu pod rozwagę.
Komentarz
-
-
Błędna decyzja, no ale to Twój wybór.Zamieszczone przez datoPłynu póki co ruszać nie zamierzam, bo po co ???
Zaraz Ci powiem czemu się powinno go wymieniać co 2 lata
- w nowszych samochodach płyn jest wykorzystywany do sterowania sprzęgła
- długo nie wymieniany traci swoje właściwości (robi się coś tj. woda)
- tłoczki zaczyna pobierać korozja
- również pompa ABS jest narażona na uszkodzenia precyzyjnych części
-skorodowane tłoczki nie "cofają" się po odpuszczeniu hamulca, przez co klocek nadal trze o tarczę, wiadomo tarcie=ciepło, itd
Płyn hamulcowy nie jest aż tak drogi żeby nie było kogoś stać na wymianę co 2 lata.
W samochodach które "serwisuję" stosuję przy wymianie płyn DOT 4 bo stosowanie DOT 5.1 i w górę po prostu nie ma sensu :P
W Madzi mam obecnie MOTUL DOT 5.1 ale jak to mawiają "rzucił się szczerbaty na suchary" :diabelski_usmiech
I za rok wymieniam na DOT 4 bo podczas normalnej jazdy nie odczuwam różnicy, no chyba że kilka razy przyhamuję ze 120→20 to mam wrażenie, że tj "sztywniej" zachowuje się pedał hamulca przy kolejnych hamowaniach ale to pewnie świadomość tego, że mam lepszy płyn :diabelski_usmiech
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
MisiuPysiu. Czy ja gdzieś napisałem, że mnie nie stać na wymianę płynu co 2 lata ?Zamieszczone przez dominik9420Płyn hamulcowy nie jest aż tak drogi żeby nie było kogoś stać na wymianę co 2 lata.
W samochodach które "serwisuję" stosuję przy wymianie płyn DOT 4 bo stosowanie DOT 5.1 i w górę po prostu nie ma sensu
W Madzi mam obecnie MOTUL DOT 5.1 ale jak to mawiają "rzucił się szczerbaty na suchary"
I za rok wymieniam na DOT 4 bo podczas normalnej jazdy nie odczuwam różnicy, no chyba że kilka razy przyhamuję ze 120→20 to mam wrażenie, że tj "sztywniej" zachowuje się pedał hamulca przy kolejnych hamowaniach ale to pewnie świadomość tego, że mam lepszy płyn
Albo, że nie zamierzam tego robić ?
No przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem, napisałem, że sportowy to max na rok (absolutny max). I, że bez sensu lać sportowy, jeśli nie rozgrzewamy do różowego gładkich tarcz - tyle ode mnie. I z tego się śmiałem...
...I kolejny raz - co do zasady się zgadzasz, więc po huk się kłócisz ?
Mam póki co roczne z małym hakiem auto. I nie zamierzam zmieniać płynu na sportowy, ani przewodów w oplocie dawać. Bo nie odczuwam takiej potrzeby...
Świetnie działa mi komplet Zimmermann - ukłony w stronę Kolegi Lewian'a.
Tyle napisałem.
Po kiego dorabiasz dalej swoją ideologię ?
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Bardzo lubię przegibek, skrót do Zawoi i OS końcowy na Peljesac - nigdy tam nie zagrzałem hamulcy, wystarcza właściwa praca skrzynią.Zamieszczone przez Sebastian_M26dato, według Twojego sposobu użytkowania, to samo osiągniesz na tarczy zwykłej Mikoda i Ferodo Premier, a będzie to kosztować 50%.
A odnośnie płynu, zapraszam na serpentyny górskie, przetestować hamulce.
Znasz ceny nie "sugerowane" Zimmermann ? Nawet bez kosztów przesyłki 50% nie starczyłoby na chińskie zamienniki z cyny - plasteliny.
Komentarz
-
-
MSPANC :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:Zamieszczone przez datonapisałem, że sportowy to max na rok (absolutny max)
urzekła mnie Twoja historia :szeroki_usmiech
uwielbiam powielanie "urban legends"
miałeś do czynienia OSOBIŚCIE z takim płynem hamulcowym :?:With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Nie do końca masz rację, stosowanie modyfikowanych tarcz czy lepszych klocków może skrócić drogę hamowania. Podczas hamowania z większej prędkości występuje tzw fadding, tarcze modyfikowane mają na celu zmniejszenie efektów tego zjawiska co skutkuje skróceniem drogi hamowania.Zamieszczone przez wesolsens stosowania tarcz hamulcowych wiekszych czy tez frezowanyc jest wtedy jak sie nam hamulce gotuja, uprawiamy taki styl jazdy ze dosc czesto przyspeiszamy i hamujemy zaraz i tak caly czas. JEsli ktos mysli ze skróci droge hamowania poprzez amiane tarcz i klockow to jest w bledzie.
Raczej ciężko o hamulce, które wytrzymają ciągłą zabawę w hamowanie z 200 bo tak na prawdę to ani auto ani hamulce nie zostały do tego stworzone, a jeśli ktoś już chce się bawić w takie coś to musi się zainteresować hamulcami ceramicznymi.Zamieszczone przez piramidaPanowie, wystarczy założyć porządne klocki na przód i tył do tego gładka tarcza i w zupełności wystarcza chyba że ktoś hamuje z 200 do 80 i tak co chwilę więc na gładkiej tarczy łatwiej zgrzać hamulec
Przewody w oplocie na prawdę według mnie mijają się z celem no chyba, że mowa o autach torowych, w tradycyjnych samochodach nawet jeśli ktoś ma zero-jedynkowy system jazdy nie wykorzysta raczej właściwości takich przewodów. I takie małe sprostowanie, chodziło Ci chyba o tarcze modyfikowane (wiercone, nawiercane lub nacinane) a nie wentylowane ?Zamieszczone przez dominik9420Ja to bym podsumował tak:
- do cywilnej jazdy:
*dobre tarcze
*dobre klocki
*szersza opona
-Jazda sportowa (albo jak komuś się "gotują" hamulce)
*przewody w oplocie
*płyn DOT 5.1
*wentyl tarcze oczywiście większe.
Krzywienie się tarcz to w 95% wina złego montażu i pierwszej fazy układania hamulców. A to czy będzie najtańsza czy jednak coś z wyższej półki to już bardziej wpłynie na skuteczność oraz trwałość.Zamieszczone przez piramidadominik9420, tarcza gladka może byc najtańsza ważne aby się nie krzywila
Tak jak wspomniałem wyżej, stawiałbym na błąd w montażu a nie doszukiwał się winy w jakości produktu.Zamieszczone przez dominik9420W Madzi mojej ktoś co prawda wymienił cały układ hamulcowy przed sprzedazą, po 1 tyś zaczeły piszczeć niemiłosiernie hamulce, więc wymieniłem tylko klocki, przejechałem kolejne 8 tyś i teraz tak kierownicą majta przy hamowaniu, że aż płakać się chce... więc z tym najtańszym bym uważał
Masz rację, płyn o wyższych właściwościach charakteryzuje się wyższą higroskopijnością i wymaga częstszej wymiany. I tu również ta sama sytuacja co z przewodami w oplocie, jest sens zalewania układu płynem "sportowym" jeśli ktoś bawi się na torze, przy normalnej jeździe nie wykorzysta się jego właściwości.Zamieszczone przez datoA do wszystkich wymieniających płyn na "sportowy" mam taką drobną uwagę:
- wiecie, że taki płyn bardzo łyka wodę i trzeba go max co rok zmienić ?
- wiecie, że jeśli "zwykłe" hamulce Wam się nie palą to i "zwykły" płyn nie zagotuje ?
Strasznie mnie śmieszą te stwierdzenia "zmieniłem płyn na super sportowy, ale wentylowanych tarcz nie potrzebuję". Płynu sportowego też nie. Za dwa lata będziesz "straszył" narciarzy w sytuacjach awaryjnych - przez niewiedzę.
Płynu póki co ruszać nie zamierzam, bo po co ???
Dużo ważniejsze jest by wykonać porządnie tą wymianę płynu czyli najlepiej w dobrym warsztacie specjalnym urządzeniem, które pod ciśnieniem wtłoczy płyn do układu i najlepiej około litr nowego płynu poświęcić na przepłukanie układu.
A o tym czy płyn należy wymienić powinien decydować wynik pomiaru tego płynu, najlepiej wykonanego urządzeniem, które bada temperaturę wrzenia tego płynu a płyn pobrany jest z najdalszego koła względem pompy czyli najczęściej prawego tylnego. Badania przeprowadzone tanimi urządzeniami badającymi oporność wykonywane na płynie w zbiorniczku niezbyt mają sens.
Jednakże płyn po prostu powinno się wymienić co dwa lata i ma to duży wpływ na bezpieczeństwo.
Zgadzam się z Tobą w stu procentach, płyn hamulcowy jest higroskopijny i z czasem traci swoje właściwości co ma również wpływ jak napisałeś na utrzymanie elementów układu hamulcowego także to kolejny powód ze względu na który powinno się wymienić płyn hamulcowy raz na dwa lata.Zamieszczone przez dominik9420Błędna decyzja, no ale to Twój wybór.
Zaraz Ci powiem czemu się powinno go wymieniać co 2 lata
- w nowszych samochodach płyn jest wykorzystywany do sterowania sprzęgła
- długo nie wymieniany traci swoje właściwości (robi się coś tj. woda)
- tłoczki zaczyna pobierać korozja
- również pompa ABS jest narażona na uszkodzenia precyzyjnych części
-skorodowane tłoczki nie "cofają" się po odpuszczeniu hamulca, przez co klocek nadal trze o tarczę, wiadomo tarcie=ciepło, itd
Płyn hamulcowy nie jest aż tak drogi żeby nie było kogoś stać na wymianę co 2 lata.
W samochodach które "serwisuję" stosuję przy wymianie płyn DOT 4 bo stosowanie DOT 5.1 i w górę po prostu nie ma sensu :P
W Madzi mam obecnie MOTUL DOT 5.1 ale jak to mawiają "rzucił się szczerbaty na suchary" :diabelski_usmiech
Pod względem ceny Zimmermann wcale wiele nie przerośnie zestawu o którym piszesz natomiast z własnego doświadczenia nie porównywałbym tarcz zwykłych Mikody do wierconych Zimmermann'a.Zamieszczone przez Sebastian_M26dato, według Twojego sposobu użytkowania, to samo osiągniesz na tarczy zwykłej Mikoda i Ferodo Premier, a będzie to kosztować 50%.
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
A czy wiercone Mikody i wiercone Zimmermann można porównać? Wiercona Mikoda 280-tka kosztuje około 120pln, a Wiercona Zimmermann Sport koło 261pln http://www.brakes.pl/product_info.ph...09_52430_52434
Komentarz
-
-
Mikoda a Zimmermann to trochę inna bajka. Coś jak by porównywać "Favoritkę" do Octavii.Zamieszczone przez mariush19A czy wiercone Mikody i wiercone Zimmermann można porównać? Wiercona Mikoda 280-tka kosztuje około 120pln, a Wiercona Zimmermann Sport koło 261pln http://www.brakes.pl/product_info.ph...09_52430_52434
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
To tak jakby porównać Golfa4 z silnikiem 1.4 16V a Golfa4 z silnikiem 2.0 8V.Zamieszczone przez LewianMikoda a Zimmermann to trochę inna bajka. Coś jak by porównywać "Favoritkę" do Octavii.Zamieszczone przez mariush19A czy wiercone Mikody i wiercone Zimmermann można porównać? Wiercona Mikoda 280-tka kosztuje około 120pln, a Wiercona Zimmermann Sport koło 261pln http://www.brakes.pl/product_info.ph...09_52430_52434
Pozdrawiam
A tak w ogóle to na tarczy Mikoda a tarczy super Zimmermann, będzie różnica w metrach przy hamowaniu z 200km/h i zastosowaniu tego samego klocka?
W pudełku Zimmermann jest klocek Ferodo Premier?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Proszę o potwierdzenie.Zamieszczone przez Sebastian_M26W pudełku Zimmermann jest klocek Ferodo Premier?
Ma ktoś uwagi, opinie na temat stosowania tarcz gładkich Zimmerman z klockami Ferodo Premier lub czarnymi EBC :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Będzie i to znaczna, Zimmermann ma swoją produkcję klocka także w pudełku Zimmermann są klocki Zimmermann, natomiast Ferodo premier to nie to samo Ferodo co DS'y, inna produkcja...Zamieszczone przez Sebastian_M26To tak jakby porównać Golfa4 z silnikiem 1.4 16V a Golfa4 z silnikiem 2.0 8V.
A tak w ogóle to na tarczy Mikoda a tarczy super Zimmermann, będzie różnica w metrach przy hamowaniu z 200km/h i zastosowaniu tego samego klocka?
W pudełku Zimmermann jest klocek Ferodo Premier?
Ferodo Premier na gładkich Zimmermann'ach bardzo ładnie się sprawdza, EBC raczej radziłbym stosować z tarczami EBC, produkty tej firmy nie bardzo lubią być mieszane z produktami innych firm.Zamieszczone przez endryuMa ktoś uwagi, opinie na temat stosowania tarcz gładkich Zimmerman z klockami Ferodo Premier lub czarnymi EBC :?:
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
Tak?, a ja twierdze, że nie będzie żadnej różnicy, ewentualnie różnica może być z błędu pomiarowego.Zamieszczone przez LewianBędzie i to znaczna, Zimmermann ma swoją produkcję klocka także w pudełku Zimmermann są klocki Zimmermann, natomiast Ferodo premier to nie to samo Ferodo co DS'y, inna produkcja...Zamieszczone przez Sebastian_M26To tak jakby porównać Golfa4 z silnikiem 1.4 16V a Golfa4 z silnikiem 2.0 8V.
A tak w ogóle to na tarczy Mikoda a tarczy super Zimmermann, będzie różnica w metrach przy hamowaniu z 200km/h i zastosowaniu tego samego klocka?
W pudełku Zimmermann jest klocek Ferodo Premier?
Ferodo Premier na gładkich Zimmermann'ach bardzo ładnie się sprawdza, EBC raczej radziłbym stosować z tarczami EBC, produkty tej firmy nie bardzo lubią być mieszane z produktami innych firm.Zamieszczone przez endryuMa ktoś uwagi, opinie na temat stosowania tarcz gładkich Zimmerman z klockami Ferodo Premier lub czarnymi EBC :?:
PozdrawiamSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
No to mam jeszcze kilka pytan:
1. Jakie tarcze sa standardowo montowane np. w O II / III RS, lub G6 /7 R?
2. Gdzie najlepiej dokonac zakupu tego zestawu super Zimmermann i jakis odpowiednich do niego klockow?
3. Czy normalnie na przeglad gwarancyjny do ASO moge podjechac z takimi czesciami i bez jeczenia, z zachowaniem gwarancji mi to wymienia?VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
dlaczego??????Zamieszczone przez LewianMikoda a Zimmermann to trochę inna bajka. Coś jak by porównywać "Favoritkę" do Octavii.Zamieszczone przez mariush19A czy wiercone Mikody i wiercone Zimmermann można porównać? Wiercona Mikoda 280-tka kosztuje około 120pln, a Wiercona Zimmermann Sport koło 261pln http://www.brakes.pl/product_info.ph...09_52430_52434
Pozdrawiam
Taka odpowiedź od kogoś kto się zajmuje zawodowo hamulcami, bądź ich sprzedażą , czy tam dystrybucją jest niesatysfakcjonująca. Nie można tu stosować takich porównań.
Liczą się parametry, mnóstwo parametrów, użytkowych, eksploatacyjnych, chyba najwazniejszych - fizykochemicznych. Twardość (Brinella, Vickersa, Rockwella), skład chemiczny, technologia odlewania, proces obróbki mechanicznej, cieplnej, itd itp. inżynieria materiałowa tu wkracza....
Komentarz
-
-
Nie jestem Twoim Misiem Pysiem :diabelski_usmiechZamieszczone przez datoMisiuPysiu.
dato, Nie nawiązywałem tylko do Ciebie, tylko do ogółu, widnieje tam takie słowo jak "kogoś" (osoba bliżej nie określona) więc jeżeli się poczuwasz to nie mój problem :szeroki_usmiech
Nie jestem w stanie ogarnąć każdego auta klubowicza, czy ktoś ma auto roczne, czy trzyletnie, Jak dobrze pamiętam, to produkcja SII rozpoczęła się w 2009rZamieszczone przez datoMam póki co roczne z małym hakiem auto.
EOT.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Lewian, jakie ma znaczenie czy klocek firmy ebc czy innej będzie się lepiej zachowywał na tarczy tego samego producenta co producent klocków?
Przeciez klocek nie wie że hamuje na tarczy ebc, zimermanna czy innego żelastwa :lol:
Napisze od siebie, kiedyś miałem nawiercane zimermanny i rzeczywiście gazy powstające podczas ostrego hamowania lepiej były odprowadzane, teraz na gładkiej tarczy ostro hamując z dużych prędkości w końcu tworzy się poduszka pomiędzy klockiem a tarczą i ten hamulec już nie jest tak skuteczny jak przy tarczy nawiecanej/nacinanej.
Za to nawiercana tarcza po jakimś czasie zaczyna pękać w miejscach otworów po za tym na takiej tarczy powstaje charakterystyczne buczenie które osobiście mnie strasznie wkurzało dlatego jeżdżę na gładkich tarczach i żółtych EBC z przodu i z tyłu, wcześniej z tyłu miałem ebc czerwone ale niestety nie wyrabiały za przodem i często szły z nich dymy :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Nie, oczywiście, że nie i się nie znam. Dziwiłem się tylko zawsze swoim Kolegom ścigantom po kiego zmieniają max co 3 miesiące. No to mi wytłumaczyli i się przestałem dziwić. Teraz Ty wytłumacz wszystkim powód swojego rozbawienia i pośmiejmy się razem.Zamieszczone przez Nexus6MSPANC :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:Zamieszczone przez datonapisałem, że sportowy to max na rok (absolutny max)
urzekła mnie Twoja historia :szeroki_usmiech
uwielbiam powielanie "urban legends"
miałeś do czynienia OSOBIŚCIE z takim płynem hamulcowym :?:
@Dominik: spox, bez urazy
Komentarz
-
-
Widzę, ze coraz odważniejsze stwierdzenia tutaj padają... Jako ze sam miałem okazje otwierać kiedyś (ponad rok temu, wiec może zaszły jakieś zmiany przez ten czas,ale szczerze wątpię) opakowanie z klockami Zimmermanna do OII, mogę powiedzieć z cala pewnością, ze Zimmermann NIE produkuje klocków (albo częściowo podzleca ich produkcje komu innemu). :lol:
Komentarz
-
Komentarz