Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez idas
    No to mam jeszcze kilka pytan:
    1. Jakie tarcze sa standardowo montowane np. w O II / III RS, lub G6 /7 R?
    2. Gdzie najlepiej dokonac zakupu tego zestawu super Zimmermann i jakis odpowiednich do niego klockow?
    3. Czy normalnie na przeglad gwarancyjny do ASO moge podjechac z takimi czesciami i bez jeczenia, z zachowaniem gwarancji mi to wymienia?
    1. Tego się nigdy nie dowiesz, producenci aut oficjalnie nie wyjawiają takich informacji, każdy zakład produkujący te auta ma swojego dostawce i z dnia na dzień również ta sytuacja może się zmienić.
    2. Zapraszam do kontaktu
    3. Oczywiście, od paru lat w tej kwestii przepisy się zmieniły i nie musisz korzystać z części, które oferują oni. Oczywiście za wymianę dość słono pewnie sobie policzą


    Zamieszczone przez mariush19
    Taka odpowiedź od kogoś kto się zajmuje zawodowo hamulcami, bądź ich sprzedażą , czy tam dystrybucją jest niesatysfakcjonująca. Nie można tu stosować takich porównań.
    Liczą się parametry, mnóstwo parametrów, użytkowych, eksploatacyjnych, chyba najwazniejszych - fizykochemicznych. Twardość (Brinella, Vickersa, Rockwella), skład chemiczny, technologia odlewania, proces obróbki mechanicznej, cieplnej, itd itp. inżynieria materiałowa tu wkracza....
    A czy dla użytkownika tarcz ważne są parametry takie jak twardości, skład chemiczny itd itp ? Wydaje mi się, że najważniejsze jest to jak te tarcze będą się sprawdzały podczas eksploatacji i o tym właśnie napisałem a swoje zdanie opieram na prawie 20 letnim doświadczeniu w branży.


    Zamieszczone przez piramida
    jakie ma znaczenie czy klocek firmy ebc czy innej będzie się lepiej zachowywał na tarczy tego samego producenta co producent klocków?
    Przeciez klocek nie wie że hamuje na tarczy ebc, zimermanna czy innego żelastwa :lol:

    Za to nawiercana tarcza po jakimś czasie zaczyna pękać w miejscach otworów po za tym na takiej tarczy powstaje charakterystyczne buczenie które osobiście mnie strasznie wkurzało dlatego jeżdżę na gładkich tarczach i żółtych EBC z przodu i z tyłu, wcześniej z tyłu miałem ebc czerwone ale niestety nie wyrabiały za przodem i często szły z nich dymy
    Po prostu składem mieszanki, technologią wytwarzania klocki te są dopasowane do tarcz tego samego producenta, nie jest to pewne, że coś będzie nie tak, z doświadczenia tylko napisałem, że klocki EBC nie lubią się z wieloma tarczami i często są kłopoty z takich połączeń, w przypadku tarcz gładkich na pewno zdarzy się to dużo rzadziej natomiast w przypadku tarcz sportowych o wiele bardziej liczy się poprawny dobór klocka, EBC są za twarde dla tych tarcz.


    Mikropęknięcia pojawiają się i owszem ale ma to związek ze złym doborem klocka oraz czasami nieodpowiednią eksploatacją. I zazwyczaj ma to miejsce po przekroczeniu grubości dopuszczalnej tarcz. Co do buczenia to mają prawo być głośniejsze, modyfikacja tarcz nie ma na celu poprawy komfortu jazdy a skuteczności hamowania, coś kosztem czegoś. Osobiście również jeżdżę na tarczach wierconych i nie zauważam żeby były głośniejsze od zwykłych ale jak już napisałem jest taka możliwość choć częściej i w większym stopniu ma to miejsce w przypadku tarcz nacinanych.


    Zamieszczone przez fernando
    Widzę, ze coraz odważniejsze stwierdzenia tutaj padają... Jako ze sam miałem okazje otwierać kiedyś (ponad rok temu, wiec może zaszły jakieś zmiany przez ten czas,ale szczerze wątpię) opakowanie z klockami Zimmermanna do OII, mogę powiedzieć z cala pewnością, ze Zimmermann NIE produkuje klocków (albo częściowo podzleca ich produkcje komu innemu).

    Zapewne na klocku widniał napis Saxid. Tak w skrócie firma Saxid zaczęła produkować klocki, początkowo dostarczała dla Zimmermann'a, niedługo po tym Zimmermann wykupił firmę Saxid, początkowo produkowali klocki na których nadal widniał napis Saxid natomiast teraz już wszystkie są logowane Zimmermann'em.

    Pozdrawiam
    [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
    Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
    Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

    http://www.hamulcesklep.pl
    507-857-074[/center:68c746b02e]

    Komentarz


    • #77
      Lewian, dokładnie, czyli wychodzi na to, ze dalej saxid robi dla Zimmermanna, z ta tylko różnica, ze teraz ten pierwszy został przejęty przez drugiego i juz oficjalnie "bija" swoje logo :lol:

      Komentarz


      • #78
        To czemu ja czytałem że federal-mogul tj. Ferodo kupilo saxid?
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • #79
          Skoro o podwykonawcach jest mowa, to kto robi klocki dla Mikody?

          Komentarz


          • #80
            Zamieszczone przez fernando
            Lewian, dokładnie, czyli wychodzi na to, ze dalej saxid robi dla Zimmermanna, z ta tylko różnica, ze teraz ten pierwszy został przejęty przez drugiego i juz oficjalnie "bija" swoje logo :lol:
            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            To czemu ja czytałem że federal-mogul tj. Ferodo kupilo saxid?
            Bo dokładnie to jest tak, że Zimmermann kupił linię od Saxida, a cała firma tak jak kolega Sebastian napisał należy do grupy Federal Mogul. Czyli teraz tak jakby Zimmermann swoje a Saxid/Ferodo swoje.

            Zamieszczone przez mariush19
            Skoro o podwykonawcach jest mowa, to kto robi klocki dla Mikody?

            Tarcze są w dużym stopniu robione gdzieś w chinach, co do klocków jeszcze nie udało nam się uzyskać żadnej informacji ale na dniach będę je właśnie testował bo sam jestem ciekaw co to może być.


            Pozdrawiam
            [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
            Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
            Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

            http://www.hamulcesklep.pl
            507-857-074[/center:68c746b02e]

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez Lewian
              Zamieszczone przez idas
              No to mam jeszcze kilka pytan:
              1. Jakie tarcze sa standardowo montowane np. w O II / III RS, lub G6 /7 R?
              1. Tego się nigdy nie dowiesz, producenci aut oficjalnie nie wyjawiają takich informacji, każdy zakład produkujący te auta ma swojego dostawce i z dnia na dzień również ta sytuacja może się zmienić.
              Pytałem w kontekście tematu - są głądkie czy wiercone?
              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

              Komentarz


              • #82
                a może zamiast zakładać kosmiczne klocki i super wiercone pięciokrotnie wentylowane tarcze z nacięciami to byście pomyśleli o porządniej gumie na kolach, co z tego jak będą super klocki i tarcze jak gumy w stylu eko/sreko/fuel savings tego nie przeniesie i dotknięcie hamulca będzie powodowało włączenia ABS'u, praca od podstaw, dobra guma, sprawny zawias, a na koniec klocki i tarcze.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez idas
                  Pytałem w kontekście tematu - są głądkie czy wiercone?
                  gładkie nawet Golfie VI R
                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez loru
                    a może zamiast zakładać kosmiczne klocki i super wiercone pięciokrotnie wentylowane tarcze z nacięciami to byście pomyśleli o porządniej gumie na kolach, co z tego jak będą super klocki i tarcze jak gumy w stylu eko/sreko/fuel savings tego nie przeniesie i dotknięcie hamulca będzie powodowało włączenia ABS'u, praca od podstaw, dobra guma, sprawny zawias, a na koniec klocki i tarcze.
                    Bardzo proszę.
                    Michałki PS3 225/40/18 91W + B6 dostosowywane przez Maestro z Zerkopolu żeby plomb nie rwało, a trzymało + sprężyny "Skoda sportowe" z drobnym -20mm + pełny zestaw Zimmermann (wiercony przód), zero ingerencji w płyn i przewody, geometria i przeważanie kół jako standard sezonowy i nie narzekam :diabelski_usmiech

                    Niestety, dalej lekko myszkuje i grzeje oleum przy "końcowych" prędkościach jak wieje na autobanie. Ale bez porównania mniej niż na serii, da się już z tym żyć i raczej lepiej już nie będzie - aerodynamika bryły (a raczej jej brak) musi robić swoje.

                    Komentarz


                    • #85
                      Zamieszczone przez Lewian
                      mariush19 napisał/a:
                      Skoro o podwykonawcach jest mowa, to kto robi klocki dla Mikody?

                      Tarcze są w dużym stopniu robione gdzieś w chinach, co do klocków jeszcze nie udało nam się uzyskać żadnej informacji ale na dniach będę je właśnie testował bo sam jestem ciekaw co to może być.
                      To oni nie odlewają sami nic w Częstochowie? A te głosy że odlewają nawet dla Brembo dostarczając im surowe odlewy to fikcja? Czy poprostu wcześniej tak było a teraz taniej jest sprowadzić z chin? Cholerka trochę się zawiodłem bo byłem świadomy jakości lepszej bądź gorszej ale z przekonaniem że to jest odlewane u nas w Polsce i to jeszcze w Częstochowie...

                      Komentarz


                      • #86
                        To oni nie odlewają sami nic w Częstochowie? A te głosy że odlewają nawet dla Brembo dostarczając im surowe odlewy to fikcja? Czy poprostu wcześniej tak było a teraz taniej jest sprowadzić z chin? Cholerka trochę się zawiodłem bo byłem świadomy jakości lepszej bądź gorszej ale z przekonaniem że to jest odlewane u nas w Polsce i to jeszcze w Częstochowie...
                        Prawdy się nigdy nie dowiesz ale z moich informacji to kiedyś były robione w Polsce, potem zaczęli robić dla Brembo więc pewnie i to miało wpływ na to, że sami zaczęli brać z Chin bo zapewne taniej, jednakże znacznie pogorszyła się opinia na temat ich produktów i PODOBNO wrócili do własnej produkcji.

                        Co do O RS czy Golfa R to w serii występują na gładkich. Wiercone Zimmermanny występują w w serii w kilku Porsche, Audi RS czy Mercedesach ze sport pakietem.

                        Pozdrawiam
                        [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                        Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                        Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                        http://www.hamulcesklep.pl
                        507-857-074[/center:68c746b02e]

                        Komentarz


                        • #87
                          Zamieszczone przez Lewian
                          Bardzo proszę.
                          Michałki PS3 225/40/18 91W + B6 dostosowywane przez Maestro z Zerkopolu żeby plomb nie rwało, a trzymało + sprężyny "Skoda sportowe" z drobnym -20mm + pełny zestaw Zimmermann (wiercony przód), zero ingerencji w płyn i przewody, geometria i przeważanie kół jako standard sezonowy i nie narzekam :diabelski_usmiech
                          i bardzo ładnie
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz


                          • #88
                            Musi hamować, więc zawias i dobry kapeć to podstawa, trzeba dbać, nie ma że boli.
                            Ja nie pałuję pomiędzy światłami motorowni i hebli, często odhamowuję silnikiem i odpuszczaniem gazu, w górach nie jeżdżę z nogą na hamulcu (bo debil to i ceramikę w AMG zjedzie na serpentynach jak się postara), ale zapierd&&lać w trasie lubię to i mocniejsze hamowania mi się zdarzają - nie unikniesz.

                            A powtórzę się jeszcze raz i nie będzie to kryptoreklama tylko świadomy bezpośredni marketing i rekomendacja - zestaw od Kolegi Lewiana spisuje się świetnie, po szybkiej trasie przedwczoraj z pełną świadomością mogę polecić, a cenowo nie zabija, wręcz przeciwnie.

                            Może się skuszę na ATE Ceramic jeszcze kiedyś w ramach testów i z racji na pylenie, ale z drugiej strony jeśli mam wydać na klocki 3x tyle żeby mniej mycia felgi było, to nie wiem, czy ma to sens...

                            Komentarz


                            • #89
                              Poczytałem wypowiedzi i zamontowałem gładkie tarcze Zimmermanna - "na oko" lepsze od oryginału.
                              Jednak klocki dałem Ferodo THERMOQUIET - nie pylą, nie piszczą, same plusy. Niestety chyba nie do dostania w PL.

                              Komentarz


                              • #90
                                Panowie, zapodajcie sobie żółte EBC na przód i na tył do tego gładka tarcza to zobaczycie jaka jest różnica w hamowaniu :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X