Mam u siebie od jakiś 3 tygodni i jest miodzio. W stosunku do ori Osram-ów D1S jest widoczna różnica w jasności i w barwie światła ( jest jakby mniej niebieskiego ).
No i ja się skusiłem. Jest jaśniej, ale mam mieszane uczucia, czy te Osramy są warte 600 zł (przynajmniej w porównaniu z fabrycznymi Philipsami, na których do tej pory jeździłem; porównanie na zdjęciu) - to pierwsza myśl, która mnie naszła tuż po wymianie, zobaczymy jak się sprawdzą w trasie.
Btw. Philipsy są do sprzedania, jakby ktoś chciał.
Bardziej miarodajne byłoby porównanie histogramów z powyższych zdjęć niż samych zdjęć. D1S Osrama NBU wydaje się troszkę jaśniej świecić ale czy ta róznica jest warta 200 Zł w porównaniu np. do wersji Original?
A jakie macie doświadczenia z żywotnością markowych palników D1S?
Druga sprawa, ze nowy palnik zaraz po uruchomieniu chyba nie ma 100% swojej sprawnosci. Dopiero po jakims czasie sprawnosc jest taka, jak deklaruje producent
Tak troche z innej beczki... jezdzilem wczesniej na halogenach, teraz mam xenony w Golfie... I raz ze szalu nie widze... a dwa niesamowicie irtuje mnie trupi kolor swiatla. Jak sie odnosicie do samej barwy? Mam wrazenie, ze zolte jakos lepiej oswietlaja, a poszczegolne obiekty sa bardziej rozroznialne niz w monochromatycznym swietle xenonowym.
ukuk, Bo Golf 7 ma bardzo kiepskie Xenony :!: natomiast co do monochromatyczności barwy światła xenonowego się z tobą niezgodzie ponieważ lampa ta nie świeci na jeden kolor .. Monochromatyczna lampa to np. niskoprężna lampa sodowa SOX - i ona zgadza się ma Monochromatyczny kolor emitowanego światła żółtego.. ale nie D1s CZY D2s to tak na marginesie
Światła drogowe przyjęło się temp.barwową 4300K -najwyższa dopuszczalna przepisami temperatura barwowa światła ksenonowych reflektorów samochodowych wynosi 5000 K .. w sprawy techniczne i spadki strumienia w przypadku zwiększenia temp. Barwowej nie będę zanudzał ..jeśli idziemy wyżej zaczynamy wchodzić w barwę 6500 czyli dzienną a potem już tylko fiolet.
Co do wrażenia mam dla porównania Golfa i Superba.. Niby oba mają AFS niby są tak podobne a to 2 zupełnie inne bajka.. ilość emitowanego światła, praca soczewek - ruchy kierownicą, zakres doświetlania ...
Co do Monochromatycznosci - tak mi sie napisalo, po prostu ciezej jest mi rozroznic granice miedzy 2-ma roznymi obiektami o roznych kolorach. Moze wiec moje wrazenie wynika wlasnie z tej slabosci swiatla. Tyle co sie naczytalem, ze xenony super - a ja naprawde szalu nie widze po halogenach. (z tym ze ja mam standardowe - basic, bez doswietlania itd).
ukuk, powieem ci ze miałem identyczne wrażenie. . Ja mam Topy czyli full i wg. mojej opinii O2 świeciły lepiej..superb ma naprawdę świetne lampy. .a Golf.. niby ok a nawet super jeśli wcześniej ktoś miał 15letniego Lanosa. . Tak więc podzielam twoje zdanie ze w tym konkretnym wypadku dupy nie urywa. . Ciekawe jak z tym tematem jest wO3...aaa przypomniało mi się ze wO2 wymieniałem źródła na Osramy...z Philips a
[ Dodano: Pią 21 Lis, 14 21:36 ] gieu, szkoda ze nie mieszkasz bliżej bo ja mam luksomierz i moglibyśmy poniedziałkowym oba źródła. ..
A jakie macie doświadczenia z żywotnością markowych palników D1S?
Osram Xenarc - 120,000 km / 3000 godzin (średnia prędkość 40 km/h) - więcej trasy niż miasta (czyli nie były wł/wył po wiele razy dziennie, co też obniża trwałość)
hmm.to moje mają prawie 8 lat..153tyś przebiegu tylko na trasie więc bez wyłączania częstego..zmieniać ? wydaje mi się ze moje jeszcze świeca nieźle..
te żarówki oczywiście do O2 przed fl tez podchodzą ? a mógłby ktoś dać link do takich jakie mam ori założone ?
Kupiłem też Unlimitedy, teraz szukam nieoświetlonego miejsca aby zrobić fotki używanych świateł, a potem po wymianie i parogodzinnym świeceniu, nowych palników
Komentarz