475km (4 x ~50km + 2 x 125km + jakieś kręcenie po mieście) --> krajówki, trochę eSki, obciążenie auta różnie --> 8,5/100 @1,63zł/litr - jest OK
Spalanie naszych aut - LPG (benzyna)
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Autko: 2001, 1.8T AUM z nową mapą i z większym turbo @ 190km 244nm
Instalacja: LPG-Tech 204, wtryski pojedyńcze Barracudy 130nl, wielozawó Tomasetto, bak 59L (wchodzi 47-50). Za instalację dałem 3200 w Alma Auto-Gaz we Wrocławiu i bardzo, bardzo polecam ten zakład. Fachowo, rzeczowo i przyjemnie.
Średnie spalanie z przejechanych 5400 km wychodzi 11,25L. Jazda normalna. Czasem szybko, czasem eko, czasem tylko miasto, czasem głównie trasa.
Różne trasy, różnym stylem. Często jeżdżę Autostradą do pracy (40km w obie strony) ale też sporo po mieście. Stylem bardzo ekonomicznym, prawie tylko trasa najniżej wyszło mi 9,38l. Przy dynamicznej jeździe, autostradą średnio 150-180, wychodzi koło 11,5-12.
Każde tankowanie rejestruję w motostat, można je przejrzeć tu: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/78217
Komentarz
-
-
Witam
Auto odebrane 29 grudnia 2011 r. benzyna 1.4 MPI + LPG.
Każdy ma jakieś tam manie (zboczenia), ja (wśród innych zboczeń) zapisuję sobie tankowania.
Jako, że silnik 1,4 MPI nie należy do wyżyłowanych siłaczy, to powinien przynajmniej mało pić.
Dojazdy do pracy codziennie w dni powszedni tak 50% miasto, 50% poza i jeszcze często trochę po mieście. Dodatkowe wyjazdy w weekendy i w lecie.
Co 5.000km ok. 200-250km tylko na benzynie (tankuję tą lepszą 95Pb)
Przez 4 lata przejeżdżane około 18kkm/rok.
Sprawdziłem spalanie na ostatnich ok. 25.000km
Na przejechanie 25.813km, zużyłem 1.899,802LPG i 223,232Pb co daje:
(7,36LPG + 0,865Pb)/100km.
Jak to mówią, nie ma nic za darmo, jest moc jest spalanie i na odwrót.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią 29 Kwi, 16 11:31 ]
Jeszcze
do powyższych wyliczeń aby nie było tak różowo należy doliczyć:
- koszt rocznego obowiązkowego przeglądu na Okręgowej stacji kontroli pojazdów, obecnie dodatkowo 63,-zł
- koszt przeglądu instalacji LPG co 15.000 km, z wymianami filtrów ok. 150,-zł
- po przejechaniu 75.000,- padły wtryskiwacze - MED - dali jakiś inny kolor, koszt z przeglądem ok.1.000,-
- prawdopodobnie po przejechaniu ok. 100.000 km będzie trzeba wymienić parownik? koszt oko 400,-zł.
- po 10 latach - wymienić lub legalizować butlę gazu ale czy Skoda będzie jeszcze u mnie?
- zakaz wjazdu do niektórych podziemnych parkingów oraz możliwość przeprawy tylko promem do W. Brytanii.
- ???
Licząc z kosztami zakupu instalacji LPG, aby się opłacało instalować i jeździć z LPG trzeba trochę kilometrów zaliczać, niektórzy wyliczają, że co najmniej 12.000km/rok.
PozdrawiamMcKrak
Komentarz
-
-
1221km, 99% autostrady - spalanie 9,1/100.
Prędkość podróżna przez większość trasy: ~120km/h, tankowanie co ok. 400km.
0,599 na dystrybutorze wygląda OK, ale jakby nie patrzeć to 2,64 zł (przy kursie 4,4). A lokalnie w Poznaniu tankowałem za 1.62 zł/lSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
A pytanie do posiadaczy O1 1,8T z LPG o zużycie gazu na krótkich odcinkach miasto,
rzekłby nawet na bardzo krótkich (miasto - osiedlowe koreczki) - podobnych do tego schematu:
pn-pt : rano start (z garażu, więc się szybko przełącza na LPG), 500m drogi, wyłączenie 5min, start, 2km drogi, wyłączenie 5min, start, 500m drogi, wyłączenie 8h i wieczorem odwrotnie (przedszkole, szkoła itp)
a w sob i niedz. start, żwawo 5km drogi, wyłączenie 2h i powrótMój Zygzak McQueen
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675
Komentarz
-
-
NIe pamiętam czy już pisałem w tym temacie, ale powtórzę się + nowe spostrzeżenia.
Mam F2 1.4 16V. Instalację Stag Q-box kit założyłem prawie 2 lata temu. Od tego czasu zrobiłem 50 tys km. Jeżdżę cały czas tak samo jeśli chodzi o sposób jazdy. Nie podłem ofiarą cięższej nogi, bo paliwo tańsze.
Przy przebiegu 67 tys km, auto paliło samej benzyny ok 6 litrów. Wg kompa było 5,6-5,8 (trasa do miasto 70:30) co dawało 7-7,2 litra gazu. Potrafiłem na zbiorniku 38,5 litra przejechać 530 km. I to nie raz, dwa, ale było to normalne powtarzalne spalanie. Do dzisiaj zawsze sprawdzam spalanie, co tankowanie.
Obecnie przy przebiegu 117 tys km auto pali mi 6,5 litra benzyny stąd spalanie LPG wzrosło do 7,7-8 litrów/100 km.
Dziwne, że auto pali więcej gdy przebieg dalej nie taki duży. Świece wymieniałem już 2 razy. Teraz zrobię 480-490 km na baku.
W zimie gaz włącza mi się po ok 1 km (temp 0--2 st celcjusza) do 2 km ( ok -10 st celsjusza) - garażuje w garażu częściowo murowanym, częściowo wiata z przewiewami, generalnie temp. wyższa o 2-3 stopnie w stosunku do tej na polu.
W lecie to 50-100 m i już chodzi na LPG po nocnym odpaleniu.
Na kompie podczas przeglądów LPG wychodzi, że na benzynie silnik chodził 3% czasu. Rocznie tankuję może 3 baki, nie więcej. Cały czas na LPG.
Przeglądy z wymianą filtra fazy lotnej 30 zł. Teraz będę miał pierwszy raz z fazą ciekłą, jeszcze nie wiem ile, ale pewnie w 50 zł się zamknę.
Jestem mega zadowolony. Pierwszy rok bawiłem się w przepalanie na benzynie, ale od roku jeźdżę cały czas na automacie, więc większość na LPG.
Jakiś rok temu miałem po zmianie softu cyrki z zapalanie, że czasem nie zapalał po krótkiej jeździe od razu, tylko za 4 razem. Po zgaszeniu auta na ułamek sekundy miał otwarte wtryskiwacze, spóźniał się z zamknięciem. Ale po kolejnej zmianie softu jest OK - problem ustąpił.
SkySzyja - jak rano włączysz to pierwsze nagrzanie cię najwięcej kosztuje. Latem to fakt, szybko się przełącza i wychodzi Ci spalanie benzyny + 20%, więc latem możesz zakładać, że cały czas jedziesz na LPG, ale zimą licz, że wg Twojego schematu, to dopiero na gaz przełączy Ci się w czasie tej 2 km-trowej jazdy. Spowrotem trochę szybciej, bo stoisz tylko 8 godz, a nie 16 po przejeździe z pracy do następnego dnia. Ale nie licz na jakieś mega oszczędności. Niemniej i tak się opłaca. U mnie koledze 1.8T pali w mieście 12 litrów gazu. Tak mi kiedyś mówił, a czy to zima, czy lato to nie wspominał.Ostatnio edytowany przez Dig Dug; 204.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
U mnie spalanie przy delikatnej jeździe w cyklu mieszanym 8.4-9.5 l/100km samego LPG, w trasie przy prędkościach 100 - 150km/h o dziwo praktycznie wynik podobny wychodziło około 10.2 l/100km.
Jazda 100% miasta z umiarkowanymi korkami (tak w miarę na bieżąco od świateł do świateł) wyszło max 12.-12.6 l/100km. Zazwyczaj praktycznie nigdy nie wychodzi więcej jak 10 litrów przy mieszanej w różnych proporcjach jeździe miasto-trasa tak z grubsza 50/50.
Generalnie jak na starej konstrukcji motor dość miłe zaskoczenie przy takich wynikach.
Komentarz
-
-
Witam
Przez ostatnie pół roku nie miałem czasu ani chęci tu pisać. Musiałem sie przyzwyczaić do nowej formy forum
Po ostatni wpisie z marca poprzedniego roku postanowiłem jeździć bardziej eko (cokolwiek to znaczy), Jak W listopadzie 2016 zamontowałem ogrzewanie postojowe i zauważyłem że mimo zimy zużycie paliwa spadło mimo grzania postojowego, albo dzięki jemu.
Takie określani zużycia na podstawie jednostkowego spalania jest bardzo mylne. Przejeżdżając jakiś odcinek np. w korku ma spalanie z komputera w wysokości 18 l/100km ale również po jeździe poza miastem komputer potrafił pokazać 3,8l/100km.
Spiszę zużycie i napiszę. Ostatnio przstałę sie przejmować przestwMcKrak
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adamwwy Zobacz wpisOctavia 2.0 AQY W mieście spalanie wynosi około 12l LPG, w trasie przy prędkości 120-130km/h około 8.5-9l LPG. Co ciekawe Passat b5 z silnikiem 1.6 AHL spala około 2l/100km więcej LPG niż Octavia
Octavia O1 FL kombi 2001r. 2.0 8v 115km, instalacja STAG na wtryskach HANA, butla 57l netto.
Robiona w Silesia Cars w Katowicach 3100zł + 117zł za napełnienie butli. Pełna dokumentacja fotograficzna z montażu.
Pierwsze testy:
- miasto, klimatronik: 12,4 l/100km
- miasto bez klimy: 11,3 l/100km
Kompresja na cylindrach 11,5; 12; 12; 13. Muszę jeszcze zrobić porządek ze sporadycznym błędem małej sprawności katalizatora, przemierzyć sondy lambda, sprawdzić czy nie ma przedmuchów na wydechu.
Komentarz
-
-
piekna zakorkowana Łódź - pomiar z 2 tankowań 11,3 lpg. czyli o 0,5 l więcej niż PB ( katalog 10,8 podaje ). Motor 2.0 azj instalacja BRC strojona w ruchu na sondzie :-) Mam nawet wrażenie, że lepiej na lpg zapiernicza niz na PB - hehe
w trasie na spokojnie do 120 km/h na tempomacie - 8,5 l lpg...
Komentarz
-
-
2.0 AQY, instalacja STAG, listwa niebieska REG fast. 110 kkm zrobione na instalacji , nic poza wymianą tych śmiesznych filterków nie robione. Malutkie miasto + pseudotrasy 20 km w jedną stronę z prędkością do 100-110, spalanie 9,5-10. Jak kręcę się więcej po tym małym miasteczku to wychodzi ponad 10l. Ale raczej delikatnie jeżdżę bo trochę głośny ten AQY a co za tym idzie troszkę nie przyjemny na wyższych obrotach. Na niskich to nawet fajnie się tym jeździ
Komentarz
-
-
Jazda non stop klimatyzacja 70% trasa, 30% miasto. Przeważnie jak wsiadam w auto to robię w graniacach 80km z czego ok 60km to dojazd do miasta. Moj Szkodnik pali w granicach 12.5 - 13.5l. Wcześniej brał ok 11l/100km. Wczoraj wymienione filtry po 10tys km zobaczymy czy coś się zmieni, delikatnie wyregulował.
Octavia I 1.8T 180km. Komputer wskazuje mi w graniach 10.5 ale dystrybutor pokazuje to co napisałem wyżej. Z tego co wiem jakość gazu poszła strasznie w dół. Tankuje tylko i wyłącznie Oktan i Orlen, z przewagą Oktanu. Ostatnio zlałem na Orlenie zobaczymy czy coś ulegnie zmianie jeżeli tak to zmieniam stację.Champ20ns!
Komentarz
-
-
Instalacja King Mp48, Valtek 32, Zbiornik 55l(43 wchodzi) Ostatnio trasa 470km , w tym miasto ok 20-30km. Spalanie 8l gazu. PredPrędk do 120km/h max bo dalej jest za glosno. Jazda na trasie częściowo z klimatyzacją.
Niestety nie mam instalacji z OBD, ( średnie spalanie na MFA ~ 19l/100km) . Powiedzmy, że jak sobie je podzielę ma dwa to może wyjdzie mi spalanie gazu , ale prawdę zawsze powie dystrybutor ;DOstatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
Komentarz