Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Octavia I - który silnik 1,6 do gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skoda Octavia I - który silnik 1,6 do gazu

    Podziękował za potwierdzenie i opinię. CIekawe kiedy coś nowego wynajdę :lol:

  • #2
    Skoda Octavia I - który silnik 1,6 do gazu

    Witam

    zamierzam kupić Octavię I z silnikiem 1,6 celem założenia inst. gazowej. Jest kilka wersji tego silnika, którą najlepiej wybrać do gazu?

    Komentarz


    • #3
      Widzę że w stopce masz już 1.6 AEH. Czy to Twój zakup :?:

      Idąc za wikipedią są dwa rodzaje silnika 1.6 w O1:

      1.6 8V (101 KM) AEH, AKL
      1.6 8V (102 KM) AVU, BFQ

      ...przy czym skłaniałbym się najbardziej ku BFQ. Silnik, jak to mawiają, z tych co to są nie do zarżnięcia, a gaz przyjmuje w gary, jak górol dobrą gorzołę w gardzioł :wink:
      Artur

      Komentarz


      • #4
        odp

        Na razie jeszcze nie mam żadnej Octavii, jestem na etapie kupna

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez r2r
          1.6 8V (101 KM) AEH, AKL
          1.6 8V (102 KM) AVU, BFQ

          ...przy czym skłaniałbym się najbardziej ku BFQ. Silnik, jak to mawiają, z tych co to są nie do zarżnięcia, a gaz przyjmuje w gary, jak górol dobrą gorzołę w gardzioł :wink:
          AKL to jest to samo co BFQ z tym, że ten drugi jest bardziej ekologiczny i dostępny w autach >2001 (albo 2004), a AKL <2001. Osobiście miałem 3 lata zagazowaną w silniku AKL i spalanie gazu było na poziomie 9 litrów w cyklu miasto/trasa. Do Warszawy rekordowo spalił mi 7,8 gazu jak jechałem w 4 osoby. Spadku mocy jako takiego nie było.

          Komentarz


          • #6
            Dziękuję. Właściwie to rozwiało moje wątpliwości. Wnioskuję z tego, że i jeden i drugi świetnie nadają się do inst. gazowej

            Komentarz


            • #7
              endless, w zasadzie są to silniki stworzone pod gaz. Jeśli nie założysz instalacji u partacza, tylko zainwestujesz w dobrą, to będziesz jeździł baaaaaardzo długo i za psie pieniądze.
              Artur

              Komentarz


              • #8
                Fajnie jeszcze raz dzięki za fatygę

                Komentarz


                • #9
                  endless, no problem
                  Teraz jeszcze trafić dobrą sztukę 1.6 - to chyba ta cięższa połowa sukcesu.
                  Artur

                  Komentarz


                  • #10
                    odp.

                    Hehe święta racja, jestem właśnie po trip-ie weekendowym i strasznie ciężko z tymi autami, w ostateczności myślałem też o 2.0 ale z tym też nie wesoło

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja mam BFQ z 2003 roku, od roku ma gaz, 25k km bez problemów
                      Umarł tylko czujnik położenia wału korbowego, ale w tym modelu jest jakby "zastępowany" przez czujnik położenia wałka rozrządu i auto do wymiany czujnika jeździ tylko jakby koni mniej

                      Ogólnie nie wiem czy za jakiś czas świec nie powinienem wymienić :roll:

                      Co do stworzenia pod gaz to myślę ze to nie było zamysłem projektanta silnika
                      Po prostu jest to chyba max co VW udało się wycisnąć z wolnossącego 1.6l 8V na pośrednim wtrysku Ogólnie silnik na doskonalonej przez lata konstrukcji, niewyżyłowany to co ma mu gaz przeszkadzać

                      A co do 2.0 to lepsza wersja ale jeszcze ciężej spotkać niezjeżdżony egzemplarz
                      LPG: BRC SQ24, już 80tys na alternatywnym paliwku

                      Komentarz


                      • #12
                        Każdy 1.6 się nadaje byle nie na wtrysku bezposrednim. One są wręcz stworzone do gazu. Jezdza na lpg tak samo jak na benzynie. Nie ma z tym żadnego problemu
                        www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X