Podziękował za potwierdzenie i opinię. CIekawe kiedy coś nowego wynajdę :lol:
Skoda Octavia I - który silnik 1,6 do gazu
Zwiń
X
-
Widzę że w stopce masz już 1.6 AEH. Czy to Twój zakup :?:
Idąc za wikipedią są dwa rodzaje silnika 1.6 w O1:
1.6 8V (101 KM) AEH, AKL
1.6 8V (102 KM) AVU, BFQ
...przy czym skłaniałbym się najbardziej ku BFQ. Silnik, jak to mawiają, z tych co to są nie do zarżnięcia, a gaz przyjmuje w gary, jak górol dobrą gorzołę w gardzioł :wink:Artur
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez r2r1.6 8V (101 KM) AEH, AKL
1.6 8V (102 KM) AVU, BFQ
...przy czym skłaniałbym się najbardziej ku BFQ. Silnik, jak to mawiają, z tych co to są nie do zarżnięcia, a gaz przyjmuje w gary, jak górol dobrą gorzołę w gardzioł :wink:
Komentarz
-
-
Ja mam BFQ z 2003 roku, od roku ma gaz, 25k km bez problemów
Umarł tylko czujnik położenia wału korbowego, ale w tym modelu jest jakby "zastępowany" przez czujnik położenia wałka rozrządu i auto do wymiany czujnika jeździ tylko jakby koni mniej
Ogólnie nie wiem czy za jakiś czas świec nie powinienem wymienić :roll:
Co do stworzenia pod gaz to myślę ze to nie było zamysłem projektanta silnika
Po prostu jest to chyba max co VW udało się wycisnąć z wolnossącego 1.6l 8V na pośrednim wtrysku Ogólnie silnik na doskonalonej przez lata konstrukcji, niewyżyłowany to co ma mu gaz przeszkadzać
A co do 2.0 to lepsza wersja ale jeszcze ciężej spotkać niezjeżdżony egzemplarzLPG: BRC SQ24, już 80tys na alternatywnym paliwku
Komentarz
-
-
Każdy 1.6 się nadaje byle nie na wtrysku bezposrednim. One są wręcz stworzone do gazu. Jezdza na lpg tak samo jak na benzynie. Nie ma z tym żadnego problemuwww.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF
Komentarz
-
Komentarz