skoda octavia 2009 r po lifcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zamiatacz4
    Classic
    • 2011
    • 7

    skoda octavia 2009 r po lifcie

    Terenówki to nie potrzebuję, do tych zadań mam inne auto. Potrzebuję auta na zasadzie: zrobić w miarę wygodnie w trasie 500 km zjechać na polną drogę, gdzie cywilna osobówka będzie trzeć, wyjechać, otrzepać się "z gnoju" i znowu zrobić 500 km w trasie. Trasy to polskie autostrady i drogi krajowe oraz niemieckie "autobany"
  • DANIEL111
    Classic
    • 2010
    • 21

    #2
    skoda octavia 2009 r po lifcie

    Witam w związku z tym że z gazem nigdy nie miałem doczynienia w autach a także ze Skodami moje pytanko jest takie które silniki w tymże modelu tj skoda octavia 2009 r po lifcie nadają się do zagazowania? z góry dziekuje za odp.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • jar-pol
      Classic
      • 2013
      • 36

      #3
      Nie wiem czy dalej jest oferowany, aczkolwiek kiedyś był mityczny 1.6 stu paro konny ponoć znosił gaz wyśmienicie
      MOTUL, MILLERS, TANIE CZĘŚCI ZAMIENNE- BIAŁYSTOK!
      511-265-453

      Komentarz

      • DANIEL111
        Classic
        • 2010
        • 21

        #4
        A czy do 1.4 montuje się?

        Komentarz

        • slawko80rr
          Rider
          • 2010
          • 600
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          do 1.4 tak ale tylko do 1.4 mpi 85Km których jest w Octaviach bardzo mało, do 1.4 tsi raczej nie a czemu nie to poszukaj poczytaj jest o tym dziesiątki stron na forum, w zasadzie do rozsądnego gazowania tylko 1.6 mpi 102KM oferowany do konca produkcji O2FL czyli do pierwszej połowy 2013.
          Sławka wozi Superb 2 FL
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

          Komentarz

          • dagger86
            Drive
            • 2012
            • 81

            #6
            1.4 75 KM bez problemu przyjmuje LPG tak samo jak 1.6 100 i 102 KM. Są to silniki wyposażone w zwyczajny wielopunkt z tą różnicą że 1.4 ma 16 zaworów. Do LPG nie nadają się wszystkie wynalazki typu TSI, TFSI, FSI czyli z wtryskiem bezpośrednim. Co prawda są do tego eksperymentalne instalacje ale kosztują 2,5 raza więcej niż do silników które pierwsze wymieniłem co oczywiście opóźni zwrot pieniędzy oszczędzonych na paliwie.
            1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

            Komentarz

            • szkopa117
              Drive
              • 2014
              • 62

              #7
              Do bezpośredniego sekwencje się nie nadają, a nie LPG:P 102 kuce na taką budę to trochę mało. Rzeczywiście koszt ciekłego wtrysku jest wysoki, ale każdą inwestycję trzeba przemyśleć. Instalacja taka nie potrzebuje benzyny (np. lpdi vialle).

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Re: skoda octavia 2009 r po lifcie

                Zamieszczone przez DANIEL111
                Witam w związku z tym że z gazem nigdy nie miałem doczynienia w autach a także ze Skodami moje pytanko jest takie które silniki w tymże modelu tj skoda octavia 2009 r po lifcie nadają się do zagazowania? z góry dziekuje za odp.
                Pozdrawiam
                jeśli masz na myśli o1 - to 1.6 BFQ. jest gazoodporny. automatyczna kasacja luzow zaworowych. mało ekonomiczne bo wrażliwe na styl jazdy. moc jak na lekką budę może być.

                Komentarz

                • dagger86
                  Drive
                  • 2012
                  • 81

                  #9
                  Mi 102 kuce wystarczają póki co. Co do Vialle to pierwszy producent jaki zaproponował instalkę LPG do wtrysku bezpośredniego. Tak jak pisałem na polskie realia bezpośredni wtrysk się nie nadaje do LPG bo mało kto kupuje nowe auto z myślą o LPG i jeździe przez 6-10 lat (okres zwrotu instalki do wtrysku bezpośredniego). Inna sprawa, że za niedługo będzie tylko wtrysk bezpośredni...
                  1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                  Komentarz

                  • szkopa117
                    Drive
                    • 2014
                    • 62

                    #10
                    Że ile lat? Jak sobie liczyłem zwróci się po mniej więcej 35kkm czyli około 1,5 roku a nie 6 ;p
                    Dziwi mnie, ze ludzie dopłacają po 10 kafli za nowego diesla, zamiast 8 na lpdi i przy lepszych osiagach benzyny....

                    Komentarz

                    • dagger86
                      Drive
                      • 2012
                      • 81

                      #11
                      Wszystko zależy od rocznego przebiegu. Ja cały czas mam na myśli zwykłego kowalskiego który robi rocznie średnio 20 000 km. Przy takim dystansie rocznym instalka do bezpośredniego wtrysku zwraca się po 6 latach s nie po 1,5 - 2 jak zwykła sekwencja.
                      1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                      Komentarz

                      • szkopa117
                        Drive
                        • 2014
                        • 62

                        #12
                        To Ci przecież tłumaczę, że po 35 000 km się zwraca, czyli mniej więcej 1,5-2 lata, nie wiem skąd tyle Ci wyszło. Sekwencja w pierwszym aucie zwróciła mi się po 4 miesiącach ;P Naprawdę nie potrafię sobie wyobrazić skąd takie wyniki Ci wyszły

                        Komentarz

                        • zyziek7
                          Drive
                          • 2014
                          • 43

                          #13
                          Panowie ,do 1,6 MPI kosz instalacji to o. 3,5 tys. Średnie spalanie PB to 9 l , LPG 11 L
                          więc przy dzisiejszych średnich cenach mamy na PB - ok. 50 zł za 100 km , ok. 30 zł na LPG (trzeba doliczyć średnio 0,5-1 l benzyny na rozruch). Tak więc różnica to ok. 20 zł na 100 km. I teraz łatwo obliczyć po jakim dystansie się to zwróci - moim zdaniem po ok. 20000 km (biorąc pod uwagę dodatkowe koszty przeglądów i serwisu). Po tym dystansie - już tylko uśmiech na twarzy przy tankowaniu.
                          Octavia 2FL Family plus HB

                          Komentarz

                          • Andrzej.P
                            RS
                            • 2011
                            • 1516
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez zyziek7
                            do 1,6 MPI kosz instalacji to o. 3,5 tys
                            Przynajmniej o 500zł za dużo. Ze spokojem instalka na dobrych podzespołach, wraz z montażem zmieści się w 3000zł lub deczko poniżej.
                            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                            Komentarz

                            • zyziek7
                              Drive
                              • 2014
                              • 43

                              #15
                              Zamieszczone przez Andrzej.P
                              Zamieszczone przez zyziek7
                              do 1,6 MPI kosz instalacji to o. 3,5 tys
                              Przynajmniej o 500zł za dużo. Ze spokojem instalka na dobrych podzespołach, wraz z montażem zmieści się w 3000zł lub deczko poniżej.
                              Ok. czyli jeszcze większa korzyść po stronie LPG
                              Octavia 2FL Family plus HB

                              Komentarz

                              • Andrzej.P
                                RS
                                • 2011
                                • 1516
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez zyziek7
                                Ok. czyli jeszcze większa korzyść po stronie LPG
                                Dokładnie

                                btw. być może zestaw firmowany przez LR czy np. BRC faktycznie kosztuje te 3,5k zł, ale nie ma sensu przepłacać, bo można lepiej i taniej
                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                Komentarz

                                • dagger86
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 81

                                  #17
                                  Panowie zwracam honor co do opłacalności LPG do bezpośredniego wtrysku. Wyszło mi że powinno się zwrócić po niecałych 4 latach przy następujących założeniach


                                  A co do instalki LPG dla MPI to u mnie pali około 8l/100 km
                                  1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                                  Komentarz

                                  Pracuję...