Terenówki to nie potrzebuję, do tych zadań mam inne auto. Potrzebuję auta na zasadzie: zrobić w miarę wygodnie w trasie 500 km zjechać na polną drogę, gdzie cywilna osobówka będzie trzeć, wyjechać, otrzepać się "z gnoju" i znowu zrobić 500 km w trasie. Trasy to polskie autostrady i drogi krajowe oraz niemieckie "autobany"
skoda octavia 2009 r po lifcie
Zwiń
X
-
1.4 75 KM bez problemu przyjmuje LPG tak samo jak 1.6 100 i 102 KM. Są to silniki wyposażone w zwyczajny wielopunkt z tą różnicą że 1.4 ma 16 zaworów. Do LPG nie nadają się wszystkie wynalazki typu TSI, TFSI, FSI czyli z wtryskiem bezpośrednim. Co prawda są do tego eksperymentalne instalacje ale kosztują 2,5 raza więcej niż do silników które pierwsze wymieniłem co oczywiście opóźni zwrot pieniędzy oszczędzonych na paliwie.1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb
Komentarz
-
-
Re: skoda octavia 2009 r po lifcie
Zamieszczone przez DANIEL111Witam w związku z tym że z gazem nigdy nie miałem doczynienia w autach a także ze Skodami moje pytanko jest takie które silniki w tymże modelu tj skoda octavia 2009 r po lifcie nadają się do zagazowania? z góry dziekuje za odp.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Mi 102 kuce wystarczają póki co. Co do Vialle to pierwszy producent jaki zaproponował instalkę LPG do wtrysku bezpośredniego. Tak jak pisałem na polskie realia bezpośredni wtrysk się nie nadaje do LPG bo mało kto kupuje nowe auto z myślą o LPG i jeździe przez 6-10 lat (okres zwrotu instalki do wtrysku bezpośredniego). Inna sprawa, że za niedługo będzie tylko wtrysk bezpośredni...1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb
Komentarz
-
-
Wszystko zależy od rocznego przebiegu. Ja cały czas mam na myśli zwykłego kowalskiego który robi rocznie średnio 20 000 km. Przy takim dystansie rocznym instalka do bezpośredniego wtrysku zwraca się po 6 latach s nie po 1,5 - 2 jak zwykła sekwencja.1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb
Komentarz
-
-
Panowie ,do 1,6 MPI kosz instalacji to o. 3,5 tys. Średnie spalanie PB to 9 l , LPG 11 L
więc przy dzisiejszych średnich cenach mamy na PB - ok. 50 zł za 100 km , ok. 30 zł na LPG (trzeba doliczyć średnio 0,5-1 l benzyny na rozruch). Tak więc różnica to ok. 20 zł na 100 km. I teraz łatwo obliczyć po jakim dystansie się to zwróci - moim zdaniem po ok. 20000 km (biorąc pod uwagę dodatkowe koszty przeglądów i serwisu). Po tym dystansie - już tylko uśmiech na twarzy przy tankowaniu.Octavia 2FL Family plus HB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrzej.PZamieszczone przez zyziek7do 1,6 MPI kosz instalacji to o. 3,5 tysOctavia 2FL Family plus HB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zyziek7Ok. czyli jeszcze większa korzyść po stronie LPG
btw. być może zestaw firmowany przez LR czy np. BRC faktycznie kosztuje te 3,5k zł, ale nie ma sensu przepłacać, bo można lepiej i taniejSkoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
Komentarz