Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 MPI BSE + LPG CHECK ENGINE za bogato

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 MPI BSE + LPG CHECK ENGINE za bogato

    r2r, wyrozumiały ten szef :wink:
    azrael

  • #2
    1.6 MPI BSE + LPG CHECK ENGINE za bogato

    Witam,

    Zrobiłem logi i z mojej analizy wydaje mi się, że jest za bogato podczas pracy na biegu jałowym?

    Czy można prosić o potwierdzenie?

    Log na LPG
    Log na noPB

    Wydaje mi się, że mapa gazu jest rozjechana na biegu jałowym.
    Czasami zdarza się, że auto nie chce zapalić po krótkiej jeździe na gazie. Wydaje mi się, że komputer noPB wprowadza korektę -25% i potem ma problemy podczas zapalania.
    Auto ma również problemy podczas przełączania LPG na noPB. Praktycznie na biegu jałowym takie przełączenie kończy się zgaśnięciem auta. Czasami zdarza się też, że po takim przełączeniu obroty falują na biegu jałowym na noPB.

    Poniżej załączam moją mapę z komputera gazowego oraz plik konfiguracyjny.

    500 1000 1500 2000 2500 3000 3500 4000 4500 5000 5500 6000
    2 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161
    2.5 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161
    3 161 161 165 165 165 165 165 165 165 165 165 165
    3.5 159 159 156 165 165 165 165 165 165 165 165 165
    4.5 157 157 158 164 164 164 164 164 164 164 164 164
    6 154 154 159 163 163 163 163 163 163 163 163 163
    8 144 144 154 162 162 162 162 162 162 162 162 162
    10 136 136 140 155 160 160 160 160 160 160 160 160
    12 134 134 142 154 158 158 158 158 158 158 158 158
    14 133 133 141 156 158 158 158 158 158 158 158 158
    16 132 132 140 155 157 157 157 157 157 157 157 157
    22 131 131 139 154 156 156 156 156 156 156 156 156


    Link do pliku konfiguracyjnego

    Proszę o poradę i wskazówki.
    Pozdrawiam
    M.

    Komentarz


    • #3
      ekspertem nie jestem ale uwazam ze musi być bardziej bogato przy obciazeniu i pow 4000 rpm bo liniowosci generalnie nie mozna zapewnic przy tej instalacji i mozna zrobic sobie qq na autostradzie.

      co do konktretnych cyferek budujacych mape nie pomoge... ale na jalowym jest relatywnie za duzo z reszta sama wizualizacja mapy w 3 d odbiega od standardu przy 500 rpm jest relatywnie za duzo.

      od czego się rozjechało?

      Komentarz


      • #4
        może masz coś nie tak z instalacją lub filterki są zapchane
        Mike

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez pedros
          ekspertem nie jestem ale uwazam ze musi być bardziej bogato przy obciazeniu i pow 4000 rpm bo liniowosci generalnie nie mozna zapewnic przy tej instalacji i mozna zrobic sobie qq na autostradzie.

          co do konktretnych cyferek budujacych mape nie pomoge... ale na jalowym jest relatywnie za duzo z reszta sama wizualizacja mapy w 3 d odbiega od standardu przy 500 rpm jest relatywnie za duzo.

          od czego się rozjechało?
          Jestem w czasie testów. Jest podejrzenie padniętych wtrysków. Póki co jeżdżę na noPB i wszystko jest ok. Wykasowałem nastawy długoterminowe. Od tygodnia nie ma żadnego błędu w ECU. Jutro sprawdzę oporności cewek wtryskiwaczy.
          Filierki są nowe wymienione niecałe 1000km temu.
          Taką " zajefanie fajną" mapę wgrało mi ASO.
          Komputer benzynowy dawał korekcję -25%....
          Kompletnie wszystko się rozjechało. Auto nie chciało też jeździć na noPB.

          Pzdr

          Komentarz


          • #6
            No to być może, że ta listwa padła
            Mike

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez michal_octavia
              No to być może, że ta listwa padła
              Jak padła lista co to montować zielone medy? Teraz mam czarne...
              Koszt listy z montażem i regulacją wychodzi jakieś 1050 zł.

              ....

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez marte
                Koszt listy z montażem i regulacją wychodzi jakieś 1050 zł.
                Reduktor KME Silver -210zl albo taniej AC czarny 150KM lub Zavolli Zeta - 170zl
                4 wtryskiwacz Barracuda lub Hana - 300zl
                Tech 224 OBD - 460zl
                Montaz - 300zl

                Wychodzi mi ~1300zl i zapominamy o syfie, sterownik Landi mozna w zasadzie zostawic, bo on jest najmniej winien calemu temu syfowi, wylaczyc tylko dotryski benzyny
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Jako były użytkownik Landi Renzo i obecny uzytkownik Staga stwierdzam ze
                  Ten pierwszy można wyrzucić do śmieci. Wtedy na 100% przypomnimy sobie o LPG tylko przy tankowaniu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja tam z Landi zadowolony jestem raz miałem tylko przygodę z listwą wtryskową a tak to wszystko jest dobrze, w polówce mam brc gdzie również zadowolony jestem
                    Mike

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez michal_octavia
                      No to być może, że ta listwa padła
                      Wtryski pomierzone.
                      Rezystancja każdego w temperaturze otoczenia 5 C to 0.9 - 1.0 Ohm
                      Rezystancja po rozgrzaniu to równo na każdym wtrysku 1.1 Ohm.
                      Wydaje się, że wtryski są dobre. O dziwo auto po tej tygodniowej przerwie jeździ normalnie też na gazie. Przełączanie noPb->LPG i LPG->noPb odbywa się bez żadnych problemów...
                      Jestem trochę zaskoczony i zmieszany bo nie wiem co dalej. Później sprawdzę jeszcze wskazania ECU bo teraz miałem rozładowany laptop.
                      W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.

                      Pzdr

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez marte
                        W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
                        To chyba aso staga, robią też LR?
                        Robili Ci już coś ,ktoś ich polecił?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez bishop
                          Zamieszczone przez marte
                          W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
                          To chyba aso staga, robią też LR?
                          Robili Ci już coś ,ktoś ich polecił?
                          Robią tez LR.
                          Gdzieś, ktoś pisał, że warto tam podjechać.
                          Na lpg forum są polecani. Oczywiście są też negatywne opinie, ale tak naprawdę wszędzie tak jest.
                          Chyba, że polecisz mi coś sprawdzonego?

                          Komentarz


                          • #14
                            Niestety nic Ci nie polecę osobiście, mam jeszcze na gwarancji i jestem skazany na aso, nie mam też większych problemów z lpg, ale już szukam sprawdzonego warsztatu do serwisowania LR i sprawdzenia ,korekcji map, byle dalej od aso.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez marte
                              We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
                              i dobrze że tam, ja mam od nich instalkę staga i tam serwisuje, uwag nie mam bo mam przejechane na lpg 20 tys i dopiero wybieram się na 2 przegląd, tylko tankuje, zero problemów
                              Sławka wozi Superb 2 FL
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                              Komentarz


                              • #16
                                Macher mówi, że wtryski padły. Nie da się wogóle wyregulować biegu jałowego.
                                Planuje wymianę na niebieskie medy. W necie wyczytałem, że niebieskie medy nie pasują na listwę od czarnych medów tylko trzeba kupić całą listwę. Czy to prawda?

                                Komentarz


                                • #17
                                  marte, proponuje pytać na Error 503: Unknown domain tam doradzą itp.
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    marte, Ale po co... napisalem kilka postow wyzej ze popudrujesz trupa i za niedlugo problem wroci, a ty bedziesz lzejszy o 1000zl na te wspaniale MEDy.

                                    Dzis pytalem znajomego co montuje Landi i mowil, ze jak te wtryski padaja to zamieniaja na jakies inne wtryski Landi, ale komputer trzeba jakos magicznie przeprogramowac i oni tego nie potrafia i przyjezdza magik z landi - wiec jak tak to kolorowo wyglada to ja bym powiedzial papa Landi :szeroki_usmiech
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      marte, Ale po co... napisalem kilka postow wyzej ze popudrujesz trupa i za niedlugo problem wroci, a ty bedziesz lzejszy o 1000zl na te wspaniale MEDy.

                                      Dzis pytalem znajomego co montuje Landi i mowil, ze jak te wtryski padaja to zamieniaja na jakies inne wtryski Landi, ale komputer trzeba jakos magicznie przeprogramowac i oni tego nie potrafia i przyjezdza magik z landi - wiec jak tak to kolorowo wyglada to ja bym powiedzial papa Landi :szeroki_usmiech
                                      Ja wiem, że chcesz dobrze.
                                      Jednak chce zostać przy LR......bez urazy...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Nie bede zagladal nikomu do kieszeni, ale to pieniadze wydane na marne.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jestem świeżo po wymianie wtrysków przez ASO. Udało mi się zrobić wymianę akurat tydzień przed końcem gwarancji. Przebieg auta 47 tysięcy. Objawem padniętych wtrysków była nierówna praca silnika na jałowym. Takie telepanie jakby fotel miał opcję masażu. Byłem a ASO na Bielanach i po godzinnej diagnostyce stwierdzili że jest wszystko ok. Nie dałem za wygraną i pojechałem do ASO Wimar na Modlińskiej. Tam koleś wsiadł do auta podłączył VCDS'a i od razu powiedział że wtryski padnięte.
                                          Nie wymienił mi od razu, bo nie miał akurat więc musiałem czekać dwa tygodnie. Wymiana trwała 15 minut. Wymienili mi stare czarne MEDY na nowszy model wtrysków - MEDY niebieskie. Wymiana jest 1:1 nie trzeba zmieniać listwy. Potem wgrał nowy program i pogrzebał coś VCDS'em ( chyba patrzył na korekty) . Koleś powiedział że Landi przeniosło produkcję do chin i stąd ich niska jakość. Mówił też że u niektórych w czasie gwarancji po trzy razy wymieniał te czarne wtryski. Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość. Na razie auto serwisowane u nich z największym przebiegiem na niebieskich MED'ach ma 60 tyś przebiegu i zero problemów.

                                          Stad wniosek, że niebieskie MEDY powinny być lepsze, ale jak będzie zobaczymy.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez GrzesiekD
                                            Jestem świeżo po wymianie wtrysków przez ASO. Udało mi się zrobić wymianę akurat tydzień przed końcem gwarancji. Przebieg auta 47 tysięcy. Objawem padniętych wtrysków była nierówna praca silnika na jałowym. Takie telepanie jakby fotel miał opcję masażu. Byłem a ASO na Bielanach i po godzinnej diagnostyce stwierdzili że jest wszystko ok. Nie dałem za wygraną i pojechałem do ASO Wimar na Modlińskiej. Tam koleś wsiadł do auta podłączył VCDS'a i od razu powiedział że wtryski padnięte.
                                            Nie wymienił mi od razu, bo nie miał akurat więc musiałem czekać dwa tygodnie. Wymiana trwała 15 minut. Wymienili mi stare czarne MEDY na nowszy model wtrysków - MEDY niebieskie. Wymiana jest 1:1 nie trzeba zmieniać listwy. Potem wgrał nowy program i pogrzebał coś VCDS'em ( chyba patrzył na korekty) . Koleś powiedział że Landi przeniosło produkcję do chin i stąd ich niska jakość. Mówił też że u niektórych w czasie gwarancji po trzy razy wymieniał te czarne wtryski. Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość. Na razie auto serwisowane u nich z największym przebiegiem na niebieskich MED'ach ma 60 tyś przebiegu i zero problemów.

                                            Stad wniosek, że niebieskie MEDY powinny być lepsze, ale jak będzie zobaczymy.
                                            Wymieniam na niebieskie.... Listwy Ci nie wymieniali? Czytałem na internecie, że niebieskie są większe i nie wchodzą w starą listwę z czarnych...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez GrzesiekD
                                              Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość
                                              Podczas ostatniej wizyty w serwisie tez sie dowiedziałem że teraz wkładają jakieś "nowe" Medy i podobno z tymi nowymi juz nie kłopotów.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Wymieniam na niebieskie.... Listwy Ci nie wymieniali?
                                                Byłem przy aucie jak wymieniali mi te wtryski i wydaje mi się że listwa została ta sama. Raczej bym nie przegapił podmiany listwy, bo to trochę czasu trwa.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam
                                                  U mnie wczoraj zapalił sie "check engine" wiec wtryski tez pewnie powiedziały Pa Pa
                                                  Na wolnych obrotach lekko rzuca silnikiem ( swieczki nowe założone ) i generalnie na wolnych obrotach nie chce jechać płynnie tylko lekko szarpie autem.

                                                  Przejechane 195kkm na Medach. Na czwartek jestem umówiony w Landi w Mikołowie na przeglad to pewnie tez wymienią wtryski.
                                                  Reduktor dalej ten sam od nowości ( IG1 )

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X