r2r, wyrozumiały ten szef :wink:
1.6 MPI BSE + LPG CHECK ENGINE za bogato
Zwiń
X
-
1.6 MPI BSE + LPG CHECK ENGINE za bogato
Witam,
Zrobiłem logi i z mojej analizy wydaje mi się, że jest za bogato podczas pracy na biegu jałowym?
Czy można prosić o potwierdzenie?
Log na LPG
Log na noPB
Wydaje mi się, że mapa gazu jest rozjechana na biegu jałowym.
Czasami zdarza się, że auto nie chce zapalić po krótkiej jeździe na gazie. Wydaje mi się, że komputer noPB wprowadza korektę -25% i potem ma problemy podczas zapalania.
Auto ma również problemy podczas przełączania LPG na noPB. Praktycznie na biegu jałowym takie przełączenie kończy się zgaśnięciem auta. Czasami zdarza się też, że po takim przełączeniu obroty falują na biegu jałowym na noPB.
Poniżej załączam moją mapę z komputera gazowego oraz plik konfiguracyjny.
500 1000 1500 2000 2500 3000 3500 4000 4500 5000 5500 6000
2 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161
2.5 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161 161
3 161 161 165 165 165 165 165 165 165 165 165 165
3.5 159 159 156 165 165 165 165 165 165 165 165 165
4.5 157 157 158 164 164 164 164 164 164 164 164 164
6 154 154 159 163 163 163 163 163 163 163 163 163
8 144 144 154 162 162 162 162 162 162 162 162 162
10 136 136 140 155 160 160 160 160 160 160 160 160
12 134 134 142 154 158 158 158 158 158 158 158 158
14 133 133 141 156 158 158 158 158 158 158 158 158
16 132 132 140 155 157 157 157 157 157 157 157 157
22 131 131 139 154 156 156 156 156 156 156 156 156
Link do pliku konfiguracyjnego
Proszę o poradę i wskazówki.
Pozdrawiam
M.
-
-
ekspertem nie jestem ale uwazam ze musi być bardziej bogato przy obciazeniu i pow 4000 rpm bo liniowosci generalnie nie mozna zapewnic przy tej instalacji i mozna zrobic sobie qq na autostradzie.
co do konktretnych cyferek budujacych mape nie pomoge... ale na jalowym jest relatywnie za duzo z reszta sama wizualizacja mapy w 3 d odbiega od standardu przy 500 rpm jest relatywnie za duzo.
od czego się rozjechało?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosekspertem nie jestem ale uwazam ze musi być bardziej bogato przy obciazeniu i pow 4000 rpm bo liniowosci generalnie nie mozna zapewnic przy tej instalacji i mozna zrobic sobie qq na autostradzie.
co do konktretnych cyferek budujacych mape nie pomoge... ale na jalowym jest relatywnie za duzo z reszta sama wizualizacja mapy w 3 d odbiega od standardu przy 500 rpm jest relatywnie za duzo.
od czego się rozjechało?
Filierki są nowe wymienione niecałe 1000km temu.
Taką " zajefanie fajną" mapę wgrało mi ASO.
Komputer benzynowy dawał korekcję -25%....
Kompletnie wszystko się rozjechało. Auto nie chciało też jeździć na noPB.
Pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marteKoszt listy z montażem i regulacją wychodzi jakieś 1050 zł.
4 wtryskiwacz Barracuda lub Hana - 300zl
Tech 224 OBD - 460zl
Montaz - 300zl
Wychodzi mi ~1300zl i zapominamy o syfie, sterownik Landi mozna w zasadzie zostawic, bo on jest najmniej winien calemu temu syfowi, wylaczyc tylko dotryski benzyny
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michal_octaviaNo to być może, że ta listwa padła
Rezystancja każdego w temperaturze otoczenia 5 C to 0.9 - 1.0 Ohm
Rezystancja po rozgrzaniu to równo na każdym wtrysku 1.1 Ohm.
Wydaje się, że wtryski są dobre. O dziwo auto po tej tygodniowej przerwie jeździ normalnie też na gazie. Przełączanie noPb->LPG i LPG->noPb odbywa się bez żadnych problemów...
Jestem trochę zaskoczony i zmieszany bo nie wiem co dalej. Później sprawdzę jeszcze wskazania ECU bo teraz miałem rozładowany laptop.
W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
Pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez marteW każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
Robili Ci już coś ,ktoś ich polecił?
Gdzieś, ktoś pisał, że warto tam podjechać.
Na lpg forum są polecani. Oczywiście są też negatywne opinie, ale tak naprawdę wszędzie tak jest.
Chyba, że polecisz mi coś sprawdzonego?
Komentarz
-
-
-
marte, Ale po co... napisalem kilka postow wyzej ze popudrujesz trupa i za niedlugo problem wroci, a ty bedziesz lzejszy o 1000zl na te wspaniale MEDy.
Dzis pytalem znajomego co montuje Landi i mowil, ze jak te wtryski padaja to zamieniaja na jakies inne wtryski Landi, ale komputer trzeba jakos magicznie przeprogramowac i oni tego nie potrafia i przyjezdza magik z landi - wiec jak tak to kolorowo wyglada to ja bym powiedzial papa Landi :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftmarte, Ale po co... napisalem kilka postow wyzej ze popudrujesz trupa i za niedlugo problem wroci, a ty bedziesz lzejszy o 1000zl na te wspaniale MEDy.
Dzis pytalem znajomego co montuje Landi i mowil, ze jak te wtryski padaja to zamieniaja na jakies inne wtryski Landi, ale komputer trzeba jakos magicznie przeprogramowac i oni tego nie potrafia i przyjezdza magik z landi - wiec jak tak to kolorowo wyglada to ja bym powiedzial papa Landi :szeroki_usmiech
Jednak chce zostać przy LR......bez urazy...
Komentarz
-
-
Jestem świeżo po wymianie wtrysków przez ASO. Udało mi się zrobić wymianę akurat tydzień przed końcem gwarancji. Przebieg auta 47 tysięcy. Objawem padniętych wtrysków była nierówna praca silnika na jałowym. Takie telepanie jakby fotel miał opcję masażu. Byłem a ASO na Bielanach i po godzinnej diagnostyce stwierdzili że jest wszystko ok. Nie dałem za wygraną i pojechałem do ASO Wimar na Modlińskiej. Tam koleś wsiadł do auta podłączył VCDS'a i od razu powiedział że wtryski padnięte.
Nie wymienił mi od razu, bo nie miał akurat więc musiałem czekać dwa tygodnie. Wymiana trwała 15 minut. Wymienili mi stare czarne MEDY na nowszy model wtrysków - MEDY niebieskie. Wymiana jest 1:1 nie trzeba zmieniać listwy. Potem wgrał nowy program i pogrzebał coś VCDS'em ( chyba patrzył na korekty) . Koleś powiedział że Landi przeniosło produkcję do chin i stąd ich niska jakość. Mówił też że u niektórych w czasie gwarancji po trzy razy wymieniał te czarne wtryski. Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość. Na razie auto serwisowane u nich z największym przebiegiem na niebieskich MED'ach ma 60 tyś przebiegu i zero problemów.
Stad wniosek, że niebieskie MEDY powinny być lepsze, ale jak będzie zobaczymy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GrzesiekDJestem świeżo po wymianie wtrysków przez ASO. Udało mi się zrobić wymianę akurat tydzień przed końcem gwarancji. Przebieg auta 47 tysięcy. Objawem padniętych wtrysków była nierówna praca silnika na jałowym. Takie telepanie jakby fotel miał opcję masażu. Byłem a ASO na Bielanach i po godzinnej diagnostyce stwierdzili że jest wszystko ok. Nie dałem za wygraną i pojechałem do ASO Wimar na Modlińskiej. Tam koleś wsiadł do auta podłączył VCDS'a i od razu powiedział że wtryski padnięte.
Nie wymienił mi od razu, bo nie miał akurat więc musiałem czekać dwa tygodnie. Wymiana trwała 15 minut. Wymienili mi stare czarne MEDY na nowszy model wtrysków - MEDY niebieskie. Wymiana jest 1:1 nie trzeba zmieniać listwy. Potem wgrał nowy program i pogrzebał coś VCDS'em ( chyba patrzył na korekty) . Koleś powiedział że Landi przeniosło produkcję do chin i stąd ich niska jakość. Mówił też że u niektórych w czasie gwarancji po trzy razy wymieniał te czarne wtryski. Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość. Na razie auto serwisowane u nich z największym przebiegiem na niebieskich MED'ach ma 60 tyś przebiegu i zero problemów.
Stad wniosek, że niebieskie MEDY powinny być lepsze, ale jak będzie zobaczymy.
Komentarz
-
-
Witam
U mnie wczoraj zapalił sie "check engine" wiec wtryski tez pewnie powiedziały Pa Pa
Na wolnych obrotach lekko rzuca silnikiem ( swieczki nowe założone ) i generalnie na wolnych obrotach nie chce jechać płynnie tylko lekko szarpie autem.
Przejechane 195kkm na Medach. Na czwartek jestem umówiony w Landi w Mikołowie na przeglad to pewnie tez wymienią wtryski.
Reduktor dalej ten sam od nowości ( IG1 )
Komentarz
-
Komentarz