Wydaje mi się, że mapa gazu jest rozjechana na biegu jałowym.
Czasami zdarza się, że auto nie chce zapalić po krótkiej jeździe na gazie. Wydaje mi się, że komputer noPB wprowadza korektę -25% i potem ma problemy podczas zapalania.
Auto ma również problemy podczas przełączania LPG na noPB. Praktycznie na biegu jałowym takie przełączenie kończy się zgaśnięciem auta. Czasami zdarza się też, że po takim przełączeniu obroty falują na biegu jałowym na noPB.
Poniżej załączam moją mapę z komputera gazowego oraz plik konfiguracyjny.
ekspertem nie jestem ale uwazam ze musi być bardziej bogato przy obciazeniu i pow 4000 rpm bo liniowosci generalnie nie mozna zapewnic przy tej instalacji i mozna zrobic sobie qq na autostradzie.
co do konktretnych cyferek budujacych mape nie pomoge... ale na jalowym jest relatywnie za duzo z reszta sama wizualizacja mapy w 3 d odbiega od standardu przy 500 rpm jest relatywnie za duzo.
ekspertem nie jestem ale uwazam ze musi być bardziej bogato przy obciazeniu i pow 4000 rpm bo liniowosci generalnie nie mozna zapewnic przy tej instalacji i mozna zrobic sobie qq na autostradzie.
co do konktretnych cyferek budujacych mape nie pomoge... ale na jalowym jest relatywnie za duzo z reszta sama wizualizacja mapy w 3 d odbiega od standardu przy 500 rpm jest relatywnie za duzo.
od czego się rozjechało?
Jestem w czasie testów. Jest podejrzenie padniętych wtrysków. Póki co jeżdżę na noPB i wszystko jest ok. Wykasowałem nastawy długoterminowe. Od tygodnia nie ma żadnego błędu w ECU. Jutro sprawdzę oporności cewek wtryskiwaczy.
Filierki są nowe wymienione niecałe 1000km temu.
Taką " zajefanie fajną" mapę wgrało mi ASO.
Komputer benzynowy dawał korekcję -25%....
Kompletnie wszystko się rozjechało. Auto nie chciało też jeździć na noPB.
Koszt listy z montażem i regulacją wychodzi jakieś 1050 zł.
Reduktor KME Silver -210zl albo taniej AC czarny 150KM lub Zavolli Zeta - 170zl
4 wtryskiwacz Barracuda lub Hana - 300zl
Tech 224 OBD - 460zl
Montaz - 300zl
Wychodzi mi ~1300zl i zapominamy o syfie, sterownik Landi mozna w zasadzie zostawic, bo on jest najmniej winien calemu temu syfowi, wylaczyc tylko dotryski benzyny
Jako były użytkownik Landi Renzo i obecny uzytkownik Staga stwierdzam ze
Ten pierwszy można wyrzucić do śmieci. Wtedy na 100% przypomnimy sobie o LPG tylko przy tankowaniu.
Ja tam z Landi zadowolony jestem raz miałem tylko przygodę z listwą wtryskową a tak to wszystko jest dobrze, w polówce mam brc gdzie również zadowolony jestem
Wtryski pomierzone.
Rezystancja każdego w temperaturze otoczenia 5 C to 0.9 - 1.0 Ohm
Rezystancja po rozgrzaniu to równo na każdym wtrysku 1.1 Ohm.
Wydaje się, że wtryski są dobre. O dziwo auto po tej tygodniowej przerwie jeździ normalnie też na gazie. Przełączanie noPb->LPG i LPG->noPb odbywa się bez żadnych problemów...
Jestem trochę zaskoczony i zmieszany bo nie wiem co dalej. Później sprawdzę jeszcze wskazania ECU bo teraz miałem rozładowany laptop.
W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
To chyba aso staga, robią też LR?
Robili Ci już coś ,ktoś ich polecił?
W każdym bądź razie przez tydzień jazdy na noPb nie było żadnych problemów i żadnych błędów w ECU. Zobaczymy co dalej....We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
To chyba aso staga, robią też LR?
Robili Ci już coś ,ktoś ich polecił?
Robią tez LR.
Gdzieś, ktoś pisał, że warto tam podjechać.
Na lpg forum są polecani. Oczywiście są też negatywne opinie, ale tak naprawdę wszędzie tak jest.
Chyba, że polecisz mi coś sprawdzonego?
Niestety nic Ci nie polecę osobiście, mam jeszcze na gwarancji i jestem skazany na aso, nie mam też większych problemów z lpg, ale już szukam sprawdzonego warsztatu do serwisowania LR i sprawdzenia ,korekcji map, byle dalej od aso.
We wtorek jadę na regulację do DAVANTI w Katowicach.
i dobrze że tam, ja mam od nich instalkę staga i tam serwisuje, uwag nie mam bo mam przejechane na lpg 20 tys i dopiero wybieram się na 2 przegląd, tylko tankuje, zero problemów
Macher mówi, że wtryski padły. Nie da się wogóle wyregulować biegu jałowego.
Planuje wymianę na niebieskie medy. W necie wyczytałem, że niebieskie medy nie pasują na listwę od czarnych medów tylko trzeba kupić całą listwę. Czy to prawda?
marte, Ale po co... napisalem kilka postow wyzej ze popudrujesz trupa i za niedlugo problem wroci, a ty bedziesz lzejszy o 1000zl na te wspaniale MEDy.
Dzis pytalem znajomego co montuje Landi i mowil, ze jak te wtryski padaja to zamieniaja na jakies inne wtryski Landi, ale komputer trzeba jakos magicznie przeprogramowac i oni tego nie potrafia i przyjezdza magik z landi - wiec jak tak to kolorowo wyglada to ja bym powiedzial papa Landi :szeroki_usmiech
marte, Ale po co... napisalem kilka postow wyzej ze popudrujesz trupa i za niedlugo problem wroci, a ty bedziesz lzejszy o 1000zl na te wspaniale MEDy.
Dzis pytalem znajomego co montuje Landi i mowil, ze jak te wtryski padaja to zamieniaja na jakies inne wtryski Landi, ale komputer trzeba jakos magicznie przeprogramowac i oni tego nie potrafia i przyjezdza magik z landi - wiec jak tak to kolorowo wyglada to ja bym powiedzial papa Landi :szeroki_usmiech
Ja wiem, że chcesz dobrze.
Jednak chce zostać przy LR......bez urazy...
Jestem świeżo po wymianie wtrysków przez ASO. Udało mi się zrobić wymianę akurat tydzień przed końcem gwarancji. Przebieg auta 47 tysięcy. Objawem padniętych wtrysków była nierówna praca silnika na jałowym. Takie telepanie jakby fotel miał opcję masażu. Byłem a ASO na Bielanach i po godzinnej diagnostyce stwierdzili że jest wszystko ok. Nie dałem za wygraną i pojechałem do ASO Wimar na Modlińskiej. Tam koleś wsiadł do auta podłączył VCDS'a i od razu powiedział że wtryski padnięte.
Nie wymienił mi od razu, bo nie miał akurat więc musiałem czekać dwa tygodnie. Wymiana trwała 15 minut. Wymienili mi stare czarne MEDY na nowszy model wtrysków - MEDY niebieskie. Wymiana jest 1:1 nie trzeba zmieniać listwy. Potem wgrał nowy program i pogrzebał coś VCDS'em ( chyba patrzył na korekty) . Koleś powiedział że Landi przeniosło produkcję do chin i stąd ich niska jakość. Mówił też że u niektórych w czasie gwarancji po trzy razy wymieniał te czarne wtryski. Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość. Na razie auto serwisowane u nich z największym przebiegiem na niebieskich MED'ach ma 60 tyś przebiegu i zero problemów.
Stad wniosek, że niebieskie MEDY powinny być lepsze, ale jak będzie zobaczymy.
Jestem świeżo po wymianie wtrysków przez ASO. Udało mi się zrobić wymianę akurat tydzień przed końcem gwarancji. Przebieg auta 47 tysięcy. Objawem padniętych wtrysków była nierówna praca silnika na jałowym. Takie telepanie jakby fotel miał opcję masażu. Byłem a ASO na Bielanach i po godzinnej diagnostyce stwierdzili że jest wszystko ok. Nie dałem za wygraną i pojechałem do ASO Wimar na Modlińskiej. Tam koleś wsiadł do auta podłączył VCDS'a i od razu powiedział że wtryski padnięte.
Nie wymienił mi od razu, bo nie miał akurat więc musiałem czekać dwa tygodnie. Wymiana trwała 15 minut. Wymienili mi stare czarne MEDY na nowszy model wtrysków - MEDY niebieskie. Wymiana jest 1:1 nie trzeba zmieniać listwy. Potem wgrał nowy program i pogrzebał coś VCDS'em ( chyba patrzył na korekty) . Koleś powiedział że Landi przeniosło produkcję do chin i stąd ich niska jakość. Mówił też że u niektórych w czasie gwarancji po trzy razy wymieniał te czarne wtryski. Nowe niebieskie są już produkowane we Włoszech, ale że są nowością to nie wiadomo jaka będzie ich trwałość. Na razie auto serwisowane u nich z największym przebiegiem na niebieskich MED'ach ma 60 tyś przebiegu i zero problemów.
Stad wniosek, że niebieskie MEDY powinny być lepsze, ale jak będzie zobaczymy.
Wymieniam na niebieskie.... Listwy Ci nie wymieniali? Czytałem na internecie, że niebieskie są większe i nie wchodzą w starą listwę z czarnych...
Wymieniam na niebieskie.... Listwy Ci nie wymieniali?
Byłem przy aucie jak wymieniali mi te wtryski i wydaje mi się że listwa została ta sama. Raczej bym nie przegapił podmiany listwy, bo to trochę czasu trwa.
Witam
U mnie wczoraj zapalił sie "check engine" wiec wtryski tez pewnie powiedziały Pa Pa
Na wolnych obrotach lekko rzuca silnikiem ( swieczki nowe założone ) i generalnie na wolnych obrotach nie chce jechać płynnie tylko lekko szarpie autem.
Przejechane 195kkm na Medach. Na czwartek jestem umówiony w Landi w Mikołowie na przeglad to pewnie tez wymienią wtryski.
Reduktor dalej ten sam od nowości ( IG1 )
Komentarz