80 km/h nie jeżdżę - przy ok 100 km/h spala ok 6.8 l/100km
normalnie na trasie jezdze 120 - 140 km /h i spala ok 7 - 7,5 l/100 km
jadac autostradą - 160 - 180 km/h spalił 8,2 l/100km
Wyjazd do Chorwacji i z powrotem średnia 7,3 l /100km przedkosci 140 - 150 km/h 3 osoby i bagaze na 10 dni
Samochod 2010 rok przebiek aktualnie 91 000 km
nie ma gazu - wszystkie pomiary przy dystrybutorze
Wczoraj trafił mi się wyjazd do Jihlavy w Czechach i udokumentowałem krótkim filmikiem moje spalanie na trasie Gorzyczki (stacja paliw BP) - Jihlava (Czechy) + ok. 20km po mieście Jihlava - Sławków (stacja paliw BP).
Spalanie 5.9l/100km.
Średnia prędkość - 91km/h.
Dystans - 672km.
Z tankowania wyszło mi spalanie 5.7l więc mniej niż na kompie. Wszystko prawdopodobnie, że następne tankowanie nie było jak poprzednie pod samiutki korek tylko troszkę mniej ponieważ nie było już na tyle czasu, aby "dolewać" tyle co wcześniej na stacji w Gorzyczkach Poruszałem się z prędkością ok. 100-110km/h. Czasami wskoczyło 120km/h jak wyprzedzałem większą ilość tirów, a nie chciałem blokować lewego pasa na mozolne wyprzedzanie
Spalanie z Wolbromia do Gorzyczek z kompa 6.2l/100km na dystansie 278km z przelotem przez Olkusz, Katowice do A4 i potem A1.
elpolacco, pewnie że wykonalne przy pilnowaniu się i takiej prędkości, niestety przyspieszenie i trzymanie non stop 140-150 powoduje duży wzrost spalania ale w LPG mam to w 4 literach
a najlepsze są trasy bo udział pb w spalaniu to 0 (zero)
slawko80rr, jestem tego świadom Osobiście mało jeżdżę po trasie tą Octavką i w sumie to był pierwszy taki dłuższy wyjazd od zakupu auta w którym pokonałem prawie 900km Na co dzień to 7km do pracy, czasami weekendami szwędaczka tu i tam więc wskoczy jakieś 100-200km. W pracy dużo jeżdżę ciężarówką więc pewne nawyki jak wcześniejsze hamowanie przed światłami gdy widzę czerwone, aby zapobiec zatrzymaniu, obserwowanie tego co się dzieje w oddali przed mną, a nie tylko przed maską ma też jakiś tam wpływ na niższe spalanie. Miałem montować gaz i nawet wypytywałem Cię o dobrego instalatora, ale skończyło się na tym, że odpuściłem temat. Gdybym dalej ciągnął studia i robił jak wcześniej 20-25tys.km rocznie nie zastanawiałbym się ani chwili. Teraz nie wiem czy na rok wyjdzie mi 15tys.km :P Po za tym aut miałem zatrzymać na min. 3-5lat, a jak się okazuje nie wszystko układa się zawsze po naszej myśli i co raz bardziej rozważam zmianę auta na coś mocniejszego, nie koniecznie ekonomicznego, ale dającego większą frajdę z jazdy :wink: Z drugiej strony rozum podpowiada, że po co Ci to skoro nastawiali gdzie się nie ruszysz to kontrole prędkości, fotoradary, nieoznakowane auta itd :P W sumie gdyby nie ostatnie jazdy OI 1.8T w RS pewnie bym nie myślał o tym :P A tak to kusi jak nie wiem co :P
elpolacco, Zacny wynik mnie udało się zejść do 5,6 swego czasu ale tez miałem sporo czasu na dojazd więc jazda spokojna na Trasie Tarnów- Szwajcaria (1450 km) średnia prędkość 110 km (dane z kompa) wyszło mi 7,5 myślę że bardzo dobry wynik zważywszy że w Szwajcarii większość trasy po stromych podjazdach
elpolacco, kupić 0II fl z uszkodzonym motorem i wsadzić 1,8T. Jest na forum już takie auto. Sam bym takie auto przygarnął :diabelski_usmiech
Koncepcja bardzo dobra, ale kupić zdrowy motor 1.8T który nie będzie wymagał nakładu będzie raczej ciężko Po za tym nie jestem zwolennikiem takich przeróbek. Sam silnik nic nie daje, bo wypadałoby zrobić również hamulce i ewentualnie zawieszenie.
elpolacco, wiem że mnie pytałeś i wiem że zmieniłeś plany, ja też wiecznie moją jezdził nie będe bo w tym fun, żeby próbować różnych jak się kocha motoryzację, cenie stabilność uczuciową ale nie samochodową !
pheton, kolego to jest forum octavii tu wiemy jak octavia jezdzi taki filmik jest dla nas wręcz smieszny. Poza tym to oferta sprzedaży i zachwalanie a to nie ten dział.
pheton, kolego to jest forum octavii tu wiemy jak octavia jezdzi taki filmik jest dla nas wręcz smieszny. Poza tym to oferta sprzedaży i zachwalanie a to nie ten dział.
kolega nowy....wiec nie ma jak w gielde wstawic....film faktycznie jakis taki :roll:
i słusznie że nie ma jak wstawić, to miejsce dla aut forumowych moim zdaniem, a tu pewnie konto tylko po to żeby auto sprzedać, co nie znaczy że auto złe tyle nie w temacie.
to jest temat o 1.6 MPi a nie TDI chyba , bez jaj o takim spalaniu, chyba że te 160-180 osiągałeś chwilowo,
Nie wiem ile wam spalają, gdybym miał większe spalanie, dawno założyłbym gaz.
Te wartości spalania to nie jest kwestia, czy ktoś w nie wierzy czy nie, tylko są to dane rzeczywiste
Tak się składa, że od początku użytkowania auta prowadzę w excelu rejestr tankowań i mam wszystkie informację łącznie z ceną benzyny, średnim spalaniem a nawet stacją na której tankowałem. Taki nawyk pozostały z uzytkownaia samochodu służbowego tak więc wiem co piszę.
Mój silnik spala mniej niż mercedes B 2.0 cdi - który jest w rodzinie
Dodam jeszcze, że między przeglądami co 30 tys km nie dolewam oleju a na bagnecie jego stan zmienia się w tym okresie z max do ok 2 mm powyżej min - ale to tez moze dla niektorych jest niemożliwe
Witam
jestem po przeglądzie LPG i co zauważyłem:
- zrobili mi korektę mapy - ponoć miałem mieszankę za uboga.
- auto wydaje mi się ze wolniej się zbiera, jest dynamiczne ale mam wrażenie ze wcześniej było szybciej
- wzrosło mi spalanie na biegu jałowym i wg komp. wcześniej było 0,6 a teraz 0,8
- mam tez wrażenie ze więcej pali - na razie kończę pierwszy bak 300km i już się pali kontrolka czerwona
Mam pytanie głownie do warszawiaków - ile km robicie tylko po stolicy, trasy dłuższe mnie nie interesują.
I całą trasę walisz 160-180km/h i masz spalanie 8,2l/100km?
Może bardziej trasa ma 100km: 10km pokonujesz z prędkością 180km/h, a resztę 120?
Cały czas 180 to szkoda mi silnika - w praktyce na autostradzie 160 km/h i co jakis czas 180
sam jestem zaskoczony - kiedys mialem taką służbową i tam często przy przyspieszaniu na poszczególnych biegach ciągnąłem do ponad 5 tys obrotów (służbowy) i tez znacząco powyzej 8 nie wziął - przez 5 lat uzytkowania gdy raz caly zbiornik przejezdzilem na krotkich trasach na miescie wyszlo splanie ok 10 l/100
generalnie średnio z 5 lat uzytkowania około 7,6 l/100 km
silniki tsi są bardziej ekonomiczne jeśli sie wolno jeżdzi i nie kręci obrotów - jeśli się go piłuje - turbina tłoczy powietrze wtryskiwacze pomują paliwo adekwatne do wtłoczonego powietrza i spalnie jest wysokie - w silniku wolnossącym po otwarciu przepustnicy powietrza wleci tyle naile pozwoli fizyka
u znajomego w 1.8 tsi jak jedzie trybem emeryta spalanie ponizej 6 l/100 km a jak go cignie na obrotach to ponad 12
u znajomego w 1.8 tsi jak jedzie trybem emeryta spalanie ponizej 6 l/100 km a jak go cignie na obrotach to ponad 12
Uściślijmy: spalanie chwilowe. Dokładając do tego nachylenie jezdni, prędkość i kierunek wiatru - uzyskujemy totalnie różne wartości. Nie uwierzę, że wyjeżdżając bak trybem emeryta jest w stanie osiągnąć takie spalanie. Ja w 2.0 TFSI też nie mam problemu osiągnąć 3.5l/100km (odpowiednia prędkość + odpowiednie warunki) ale w ogólnym rozrachunku spalanie wychodzi zupełnie inne
Witam ponownie wczoraj autko odebrane od gaziarz teraz będą testy spalania.
Instalacja STAG Q-BOX jeden minus to taki ze zamontowano butle 48l
czy osoby które maja butle 55l to maja podniesioną matę w bagażniku czy butla w całości sie chowa w zapasówkę ja usłyszłąem ze 55l podnosiła matę o jakiś 1cm
Ja mam butle 59 L (STAG GO FAST + BARRACUDA + KME TUR) i mata delikatnie podniesiona, absolutnie nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu spalanie po kilku tankowaniach 8,7 L na 100 km jazda raczej spokojna 60 % miasto 40 % trasa jestem MEGA zadowolony !!
Komentarz