maksiu, to zamiast kawy daj mu piwa, będzie spać i pozna co to słodycze :wink:
Ogrzewanie samochodu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez maro ełktermostat uszkodzony
Zamieszczone przez maro ełkzapowietrzony układ
Masz klimatyzację?
Komentarz
-
-
No właśnie. Samochód się nie przegrzewa a zeby osiągnąć temp. 90 st.C. to muszę przejechać w granicach 3-4 km więc pompa chyba ok bo zagrzał by się dużo szybciej. Klima jest manualna. Termostat też jest chyba ok bo jak by był walnięty to albo by nie dogrzewał albo były by widoczne skoki temp. na wskaźniku. Wskaźnik jak osiągnie 90 st.C. to zostaje tak nieruchomy nawet jak załącze ogrzewanie.
Komentarz
-
-
mariush19, Do 110 :?: A wentylator jaką spełnia rolę :?: po co on tam jest.A po drugie diesla jest ciężej przegrzać jak benzyniaka.To co niektórzy piszą o tym że wskazówka cały czas stoi przy 90 obojętnie przy jakiej faktycznej temp.to są nie uzasadnione bajki.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
jeżeli termostat jest ciągle otwarty to po jeździe w korku wkońcu złapiesz te 90 stopni na wskaxniku ale jadąc w trasie gdzie zimne powietrze chłodzi to raczej będzie w granicach 70-80 stopni bynajmniej ja tak miałem i to nawet w lato po wymianie wskazówka stoi zawsze na 90 czy stoje w korku czy jade w trasie148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patryk891jeżeli termostat jest ciągle otwarty to po jeździe w korku wkońcu złapiesz te 90 stopni na wskaxniku ale jadąc w trasie gdzie zimne powietrze chłodzi to raczej będzie w granicach 70-80 stopni bynajmniej ja tak miałem i to nawet w lato po wymianie wskazówka stoi zawsze na 90 czy stoje w korku czy jade w trasie
Komentarz
-
-
Cześć, jest bardzo podobny temat w sekcji: Problemy i usterki mechaniczne, link http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=63333
i tam być może są rozwiązania waszych, jak również moich problemów z brakiem ciepłego nawiewu na wolnych obrotach.
Ja mam auto od nowości (2010 r. silnik 1.6 BFQ z LPG, przebieg 21 000 km), a problem z ubywaniem płynu chłodniczego oraz brakiem ciepłego nawiewu mam na pewno już drugą zimę i nie chce mi się wierzyć, że to:
- przedmuchy uszczelki pod głowicą
- uszkodzony termostat (auto nagrzewa się normalnie - po kilku kilometrach jazdy).
- "zużyty" płyn chłodniczy
- zamulona nagrzewnica
Mam prośbę do posiadaczy aut z silnikiem 1,6 BFQ z LPG (np. Landi Renzo) oraz bez LPG: czy macie takie same problemy? Czyli po nagrzaniu auta zimny nawiew jak silnik pracuje na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu pojawia się ciepły nadmuch oraz ubywający płyn chłodniczy (ja dolałem ok 1,5l na 21 000 km)?
Być może użytkowników z takimi problemami jest więcej i ktoś wie jaki jest powód naszych zmartwień. Może problem dotyczy większej liczby tych aut, a tylko niektórzy go zauważyli (Ci, którzy jeżdżą na krótkich odcinkach).
Komentarz
-
-
brak ogrzewania
witam,
mam podobny problem
z dnia na dzien przestało grzac ogrzewanie
samochod 2008 z lpg 71 tys przebieg
plynu nie ubywa, klimatronic dziala bo przy zmianach nawiewu czy temp reaguje normlanie
ale wieje zimne powietrze na 18
na 28 lub HI jest ciut cieplejsze
podpinany pod Vaga i zadnych błędów nie pokazuje
w zeszlym roku ubywalo plynu okazała sie ze uszczelka w termostacie sie rozszczelnila
wymieniona , wymienione przewody wodne i bylo spoko
od poniedzialku zimno w aucie- dobrze ze wiosna idzie
widze ze team swiezy i ciekawi mnie co u Pana wyszło
bo ja dalej bede szukał-+ LPG
Komentarz
-
-
W octavii nie ma zaworu sterującego przepływem cieczy przez nagrzewnice, więc albo nagrzewnica nie jest drożna albo klapka sterująca mieszaniem ciepłego i zimnego powietrza się zacina.
Ostatnio zmierzyłem temperaturę powietrza pokrętło, temperatury było ustawione na max.
Podczas jazdy temperatura dochodziła do 70 stC, po krótkim postoju spadała do około 50 stC.
W mojej nagrzewnicy mam trochę powietrza bo jak silnik popracuje przez chwile na wolnych obrotach to przy dodawaniu gazu słyszę przelewanie się cieczy.
Komentarz
-
-
po przeczytaniu mega ilości postów zrobiłem mały test ze może coś sie przedmucha albo ruszy i cos ruszyło
wyłączenie i włączenia klimy na maksa i na zero
kilka razy na full w trakcie jazdy kilkanaście km
rano grzeje na wyższych obrotach po południu elegancko cieplutko
w wielu postach piszą ze to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą no ale dla mnie to już ostateczność ( tyle rozbierania)
ale doczytałem w magazyneuto.pl ze można samemu szczelność uszczelki sprawdzić bez ingerencji mechanika
wystarczy zakupić zestaw specjalny z płynem który reaguje na dwutlenek węgla no i postanowiłem ten zestaw zakupić i sprawdzić
jak zrobię odezwę się co mi wyszło
pozdrawiam+ LPG
Komentarz
-
-
witam
Mam identyczny problem z niedogrzaniem auta zimą ( silnik BFQ zwykła klima ). Na wolnych obrotach z kratek wieje chłodne powietrze, podczas jazdy na wyższych obrotach trochę cieplejsze.
Byłem nawet z tym w serwisie. Podobno przepłukali nagrzewnicę, odpowietrzyli układ i na jakić czas było ok. stwierdzili że nagrzewnica nadaję sie do wymiany ... ( 600zł nagrzewnica + 1000 robocizna)
Po kilku tygodniach od płukania znów zaczeło wiać chłodem...
Temperatura na zegarach pokazuje po 2-3 km 90st.
Planuje jeszcze raz wypłukac nagrzewnicę przy pomocy delkiatnej chemii (kwas cytrynowy).
Komentarz
-
-
michu77 ja mam ten problem od nowosci (o ile pamietam). Od poczatku zycia auta mam tez instalacje LPG i na nia zwalalem ten problem - wydawalo mi sie, ze TTTM.
Ale widze, ze ten silnik i jego uklad chlodzenie po prostu ma problem.
Jeden forumowicz sposcil plyn chlodnichy, zaciasna klucz na wezu idacym do parownika, zalal uklad, zagrzal i odpowietrzyl uklad chlodzenia, zdja kluch z weza i auto odzyskalo cieply nawiew na wolnych obrotach. Moze to jest metoda, bo nagrzewnica caly czas jest zapowietrzona.
Jezeki ASO Skody zdiagnozowalo zapchana nagrzewnice to ja bym im niedowierzal.
Zycze powodzenia w walce z brakiem cieplego nawiewu.
Komentarz
-
Komentarz