Ogrzewanie samochodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MikiQ
    Classic
    • 2016
    • 7

    Ogrzewanie samochodu

    maksiu, to zamiast kawy daj mu piwa, będzie spać i pozna co to słodycze :wink:
  • tomekfigura2
    Classic
    • 2013
    • 22
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ogrzewanie samochodu

    Witam wszystkich. Mam pytanie czy w waszych Octaviach też macie taki problem, a może tak jest fabrycznie. Mianowicie jak jade i auto osiągnie 90 st. C. to grzeje super ale jak się gdzieś zatrzymam na wolnych obrotach auto grzeje bardzo słabo.

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #3
      Zamulona nagrzewnica

      Komentarz

      • tomekfigura2
        Classic
        • 2013
        • 22
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Nagrzewnica była czyszczona na jesień bo auto w ogóle nie grzało. No chyba że nagrzewnica nadaje się już tylko do wymiany ?

        Komentarz

        • kornat
          Rider
          • 2007
          • 578

          #5
          tzn. jak czyszczona?

          Komentarz

          • tomekfigura2
            Classic
            • 2013
            • 22
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            2 razy był wlany odkamieniacz a następnie były odpięte węże od nagrzewnicy i nagrzewnica przepłukana wodą pod ciśnieniem.

            Komentarz

            • maro ełk
              Classic
              • 2013
              • 16

              #7
              2 opcje:zapowietrzony układ,termostat uszkodzony
              VAG dla klubowiczów za browarka.

              Komentarz

              • kornat
                Rider
                • 2007
                • 578

                #8
                Zamieszczone przez maro ełk
                termostat uszkodzony
                To by się samochód wolno nagrzewał bądź nie dogrzewał
                Zamieszczone przez maro ełk
                zapowietrzony układ
                możliwe, jeszcze myślałem nad pompą ale silnik by się przegrzewał. Tu widać że dopiero kiedy pompa ma wyższe obroty przepycha ten syf i dopiero grzeje.

                Masz klimatyzację?

                Komentarz

                • tomekfigura2
                  Classic
                  • 2013
                  • 22
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  No właśnie. Samochód się nie przegrzewa a zeby osiągnąć temp. 90 st.C. to muszę przejechać w granicach 3-4 km więc pompa chyba ok bo zagrzał by się dużo szybciej. Klima jest manualna. Termostat też jest chyba ok bo jak by był walnięty to albo by nie dogrzewał albo były by widoczne skoki temp. na wskaźniku. Wskaźnik jak osiągnie 90 st.C. to zostaje tak nieruchomy nawet jak załącze ogrzewanie.

                  Komentarz

                  • patryk891
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 104
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    sprawdź koniecznie termostat miałem ten sam problem i po wymianie jak ręką odjął !!!!
                    148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                    Komentarz

                    • mariush19
                      Rider
                      • 2009
                      • 634
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez tomekfigura2
                      Termostat też jest chyba ok bo jak by był walnięty to albo by nie dogrzewał albo były by widoczne skoki temp. na wskaźniku.
                      od 75st do 110 wskaźnik zawsze pokazuje pionowo 90st na desce.

                      Komentarz

                      • aniol
                        RS
                        • 2012
                        • 5228
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        mariush19, Do 110 :?: A wentylator jaką spełnia rolę :?: po co on tam jest.A po drugie diesla jest ciężej przegrzać jak benzyniaka.To co niektórzy piszą o tym że wskazówka cały czas stoi przy 90 obojętnie przy jakiej faktycznej temp.to są nie uzasadnione bajki.
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #13
                          Zamieszczone przez mariush19
                          od 75st do 110 wskaźnik zawsze pokazuje pionowo 90st na desce.
                          Chyba nie do końca tak jest. W Golfie jak był padnięty termostat to na vagu pokazywało 75-80*C to i na wskaźniku wskazówka nie dochodziła do końca.

                          Komentarz

                          • patryk891
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 104
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            jeżeli termostat jest ciągle otwarty to po jeździe w korku wkońcu złapiesz te 90 stopni na wskaxniku ale jadąc w trasie gdzie zimne powietrze chłodzi to raczej będzie w granicach 70-80 stopni bynajmniej ja tak miałem i to nawet w lato po wymianie wskazówka stoi zawsze na 90 czy stoje w korku czy jade w trasie
                            148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                            Komentarz

                            • logan_x
                              Rider
                              • 2011
                              • 401
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              W benzynie 1.6 BFQ normalna temperatura pracy silnika to 104 stC, przy 108 włączają się wentylatory, wartości odczytane za pomocą vag'a. Na wskaźniku cały czas jest 90 stC .

                              Komentarz

                              • Grzesiu1031
                                Classic
                                • 2013
                                • 18

                                #16
                                Zamieszczone przez patryk891
                                jeżeli termostat jest ciągle otwarty to po jeździe w korku wkońcu złapiesz te 90 stopni na wskaxniku ale jadąc w trasie gdzie zimne powietrze chłodzi to raczej będzie w granicach 70-80 stopni bynajmniej ja tak miałem i to nawet w lato po wymianie wskazówka stoi zawsze na 90 czy stoje w korku czy jade w trasie
                                to chyba ja tak mam u siebie jak jade to nie będę miał 90C na zegarach cały czas jest tak jak piszesz 70-80 stopni chyba ze ustanę to wejdzie na 90C ale to muszę chwilę stać no i długo bardzo się nagrzewa teraz jak na dworze jest tak mniej więcej 2C wiec mówisz że termostat poszedł ??

                                Komentarz

                                • patryk891
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 104
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  ja stawiam 99% że to termostst bo jest pewnie ciagle otwarty a więc go wymień nowy to koszt ok 40-50 pln i daj znać
                                  148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Wymień termostat najlepiej Vahler ........... i zapomnisz o problemie
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • andrzej22
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 131
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Cześć, jest bardzo podobny temat w sekcji: Problemy i usterki mechaniczne, link http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=63333
                                      i tam być może są rozwiązania waszych, jak również moich problemów z brakiem ciepłego nawiewu na wolnych obrotach.
                                      Ja mam auto od nowości (2010 r. silnik 1.6 BFQ z LPG, przebieg 21 000 km), a problem z ubywaniem płynu chłodniczego oraz brakiem ciepłego nawiewu mam na pewno już drugą zimę i nie chce mi się wierzyć, że to:
                                      - przedmuchy uszczelki pod głowicą
                                      - uszkodzony termostat (auto nagrzewa się normalnie - po kilku kilometrach jazdy).
                                      - "zużyty" płyn chłodniczy
                                      - zamulona nagrzewnica

                                      Mam prośbę do posiadaczy aut z silnikiem 1,6 BFQ z LPG (np. Landi Renzo) oraz bez LPG: czy macie takie same problemy? Czyli po nagrzaniu auta zimny nawiew jak silnik pracuje na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu pojawia się ciepły nadmuch oraz ubywający płyn chłodniczy (ja dolałem ok 1,5l na 21 000 km)?
                                      Być może użytkowników z takimi problemami jest więcej i ktoś wie jaki jest powód naszych zmartwień. Może problem dotyczy większej liczby tych aut, a tylko niektórzy go zauważyli (Ci, którzy jeżdżą na krótkich odcinkach).

                                      Komentarz

                                      • TOM67
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 88
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        brak ogrzewania

                                        witam,

                                        mam podobny problem
                                        z dnia na dzien przestało grzac ogrzewanie
                                        samochod 2008 z lpg 71 tys przebieg
                                        plynu nie ubywa, klimatronic dziala bo przy zmianach nawiewu czy temp reaguje normlanie
                                        ale wieje zimne powietrze na 18
                                        na 28 lub HI jest ciut cieplejsze
                                        podpinany pod Vaga i zadnych błędów nie pokazuje
                                        w zeszlym roku ubywalo plynu okazała sie ze uszczelka w termostacie sie rozszczelnila
                                        wymieniona , wymienione przewody wodne i bylo spoko
                                        od poniedzialku zimno w aucie- dobrze ze wiosna idzie

                                        widze ze team swiezy i ciekawi mnie co u Pana wyszło
                                        bo ja dalej bede szukał-
                                        + LPG

                                        Komentarz

                                        • logan_x
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 401
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          W octavii nie ma zaworu sterującego przepływem cieczy przez nagrzewnice, więc albo nagrzewnica nie jest drożna albo klapka sterująca mieszaniem ciepłego i zimnego powietrza się zacina.

                                          Ostatnio zmierzyłem temperaturę powietrza pokrętło, temperatury było ustawione na max.
                                          Podczas jazdy temperatura dochodziła do 70 stC, po krótkim postoju spadała do około 50 stC.
                                          W mojej nagrzewnicy mam trochę powietrza bo jak silnik popracuje przez chwile na wolnych obrotach to przy dodawaniu gazu słyszę przelewanie się cieczy.

                                          Komentarz

                                          • TOM67
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 88
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            po przeczytaniu mega ilości postów zrobiłem mały test ze może coś sie przedmucha albo ruszy i cos ruszyło
                                            wyłączenie i włączenia klimy na maksa i na zero
                                            kilka razy na full w trakcie jazdy kilkanaście km
                                            rano grzeje na wyższych obrotach po południu elegancko cieplutko
                                            w wielu postach piszą ze to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą no ale dla mnie to już ostateczność ( tyle rozbierania)
                                            ale doczytałem w magazyneuto.pl ze można samemu szczelność uszczelki sprawdzić bez ingerencji mechanika
                                            wystarczy zakupić zestaw specjalny z płynem który reaguje na dwutlenek węgla no i postanowiłem ten zestaw zakupić i sprawdzić
                                            jak zrobię odezwę się co mi wyszło
                                            pozdrawiam
                                            + LPG

                                            Komentarz

                                            • andrzej22
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 131
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              TOM67 mój problem ze znikającym płynem chłodniczym też był spowodowany rozszczelnieniem się uszczelki termostatu. Już to zostało zrobione. Jednak nadal na wolnych obrotach wieje zimne powietrze z nawiewów, gdy pokrętło jest ustawione na ciepły nawiew (mam klimę manualną).

                                              Komentarz

                                              • michu77
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 4

                                                #24
                                                witam
                                                Mam identyczny problem z niedogrzaniem auta zimą ( silnik BFQ zwykła klima ). Na wolnych obrotach z kratek wieje chłodne powietrze, podczas jazdy na wyższych obrotach trochę cieplejsze.
                                                Byłem nawet z tym w serwisie. Podobno przepłukali nagrzewnicę, odpowietrzyli układ i na jakić czas było ok. stwierdzili że nagrzewnica nadaję sie do wymiany ... ( 600zł nagrzewnica + 1000 robocizna)
                                                Po kilku tygodniach od płukania znów zaczeło wiać chłodem...
                                                Temperatura na zegarach pokazuje po 2-3 km 90st.
                                                Planuje jeszcze raz wypłukac nagrzewnicę przy pomocy delkiatnej chemii (kwas cytrynowy).

                                                Komentarz

                                                • andrzej22
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 131
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  michu77 ja mam ten problem od nowosci (o ile pamietam). Od poczatku zycia auta mam tez instalacje LPG i na nia zwalalem ten problem - wydawalo mi sie, ze TTTM.
                                                  Ale widze, ze ten silnik i jego uklad chlodzenie po prostu ma problem.

                                                  Jeden forumowicz sposcil plyn chlodnichy, zaciasna klucz na wezu idacym do parownika, zalal uklad, zagrzal i odpowietrzyl uklad chlodzenia, zdja kluch z weza i auto odzyskalo cieply nawiew na wolnych obrotach. Moze to jest metoda, bo nagrzewnica caly czas jest zapowietrzona.

                                                  Jezeki ASO Skody zdiagnozowalo zapchana nagrzewnice to ja bym im niedowierzal.
                                                  Zycze powodzenia w walce z brakiem cieplego nawiewu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...