Witam.
Mam Skodę Octavie mk1 2004r silnik BFQ.
1. 10.2017 rozszczelniła się nagrzewnica, została wymieniona na najdroższy zamiennik chiński.
2. 01.2018 rozszczelniła się nagrzewnica chińska, został wlany preparat do uszczelniania.
3. 04.2018 pękł wąż wodny między termostatem a nagrzewnicą, wymieniony.
4. 05.2018 chińska nagrzewnica pękła i z nawiewu biała para zaczęła lecieć. Na razie mam mostek omijający nagrzewnicę.
Miedzy czasie wymieniony korek od zbiorniczka, bo podejrzewałem zbyt duże ciśnienie. Uważam ze wina leży po stronie temperatury na małym obiegu.
W silnikach BFQ otwarcie elektronicznego termostatu jest przy około 105 stopniach (info z serwisówki), u mnie 108 stopni (VCDS blok 131 par 2.)
Chce zmniejszyć temperaturę, przy jakiej ma zacząć się otwierać termostat:
1. W VDCS ten parametr jest nieedytowalny (sprawdzane na oryginalnym kablu VCDS)
2. Z lutowałem układ na podstawie pt100, który po wykryciu temperatury 90 stopni na wężu do nagrzewnicy równolegle wpina 200 Ohm, wtedy sterownik widzi 108 stopni.
Rozwiązanie słabe, bo w momencie dołączenia rezystancji, sterownik zgłasza błąd P0116. Obecnie pracuje nad układem tranzystorowym, który by w całym zakresie temperatury korygował temp.
Następny problem to załączanie wentylatorów. Pierwszy bieg włącza się przy 97 stopniach (brane z czujnika na chłodnicy). Tu tez trzeba by oszukać układ. Zastanawiam się nad zmianą moduł sterowania wentylatorów na 1J0919506K (czytałem opinie, że załącza wentylator przy 90 stopniach, z tym że ja mam dwa biegi na obu wentylatorach, sterowane chyba równolegle, a ten moduł jak dobrze rozumiem, oddzielnie zapala oba wentylatory. Nie wiem, czy się nada ?)
Moje pytania:
1. Potrafi ktoś zmienić program sterownika, żeby otwarcie termostatu zaczynało się przy 90 stopniach, a pierwszy bieg wentylatora załączał się np. przy 85 stopniach (czujnik na chłodnicy).
2. Może jakieś rozwiązanie z wyrzuceniem tego elektronicznego termostatu i włożeniem zwykłego?
Mam Skodę Octavie mk1 2004r silnik BFQ.
1. 10.2017 rozszczelniła się nagrzewnica, została wymieniona na najdroższy zamiennik chiński.
2. 01.2018 rozszczelniła się nagrzewnica chińska, został wlany preparat do uszczelniania.
3. 04.2018 pękł wąż wodny między termostatem a nagrzewnicą, wymieniony.
4. 05.2018 chińska nagrzewnica pękła i z nawiewu biała para zaczęła lecieć. Na razie mam mostek omijający nagrzewnicę.
Miedzy czasie wymieniony korek od zbiorniczka, bo podejrzewałem zbyt duże ciśnienie. Uważam ze wina leży po stronie temperatury na małym obiegu.
W silnikach BFQ otwarcie elektronicznego termostatu jest przy około 105 stopniach (info z serwisówki), u mnie 108 stopni (VCDS blok 131 par 2.)
Chce zmniejszyć temperaturę, przy jakiej ma zacząć się otwierać termostat:
1. W VDCS ten parametr jest nieedytowalny (sprawdzane na oryginalnym kablu VCDS)
2. Z lutowałem układ na podstawie pt100, który po wykryciu temperatury 90 stopni na wężu do nagrzewnicy równolegle wpina 200 Ohm, wtedy sterownik widzi 108 stopni.
Rozwiązanie słabe, bo w momencie dołączenia rezystancji, sterownik zgłasza błąd P0116. Obecnie pracuje nad układem tranzystorowym, który by w całym zakresie temperatury korygował temp.
Następny problem to załączanie wentylatorów. Pierwszy bieg włącza się przy 97 stopniach (brane z czujnika na chłodnicy). Tu tez trzeba by oszukać układ. Zastanawiam się nad zmianą moduł sterowania wentylatorów na 1J0919506K (czytałem opinie, że załącza wentylator przy 90 stopniach, z tym że ja mam dwa biegi na obu wentylatorach, sterowane chyba równolegle, a ten moduł jak dobrze rozumiem, oddzielnie zapala oba wentylatory. Nie wiem, czy się nada ?)
Moje pytania:
1. Potrafi ktoś zmienić program sterownika, żeby otwarcie termostatu zaczynało się przy 90 stopniach, a pierwszy bieg wentylatora załączał się np. przy 85 stopniach (czujnik na chłodnicy).
2. Może jakieś rozwiązanie z wyrzuceniem tego elektronicznego termostatu i włożeniem zwykłego?
Komentarz