Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O1 BFQ wskazania przepływomierza i korekty STFT i LTFT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O1 BFQ wskazania przepływomierza i korekty STFT i LTFT

    Witam,
    Problem jaki mam to bogata mieszanka na wolnych i uboga pod obciążeniem.

    Korekty grupy 032:
    IDLE ~-5
    RUN ~+2

    Do tego dość mocno czasami skacze mi STFT, Raz podczas jazdy jest -3, -2, -1 a raz jest +5, +7, +12.

    Gdy auto jest mocno rozgrzane i chodzi na wolnych obrotach tu w grupie 014/015/016 widzę wypadanie zapłonów. Wypadanie losowe na wszystkich cylindrach ale zbyt mała ilość żeby auto wywaliło CHECK wypadania (P0301, P0303 itp)
    Problem z korektami występuje na PB i LPG.

    Na LPG jest podobnie (o dziwo NIE MA WYPADANIA ZAPŁONU NA GAZIE) z tym że korekty dodatnie bywają jeszcze większe. Na LPG zdarza się że korekta krótka leci na +25% i wywala CHECK ubogiej mieszanki.

    Mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa na wolnych, jest ~3 bar. Kompresja ok (nie wiem jaka ale mówił że ok). Wymieniłem regulator ciśnienia, świece, uszczelki kolektora, filtr paliwa, sonde nr1.

    Na 99% auto nie łapie lewego powietrza, wszystkie podciśnienia, wężyki, przepustnica itp szczelne. Psikane plakiem z podglądem na korekty. Stoją w miejscu czy psikam czy nie.

    Mam podejrzenie na przepływke.
    Czy ktoś mógłby podać mi jakie są prawidłowe wskazania przepływomierza w 1.6 BFQ 102KM na wolnych obrotach? Wg danych z VAGa 2-4 g/s. Moja przepływka wskazuje mi ~2,6-2,7 g/s na wolnych obrotach (podniesione wolne na ~800), Robiłem test dynamiczny i przy ~6200 wskazania to ~72 g/s (trochę zbyt mało, niby powinno być 80 g/s).

    Z przepływką jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Gdy stoje na wolnych obrotach i przełącze z PB na LPG to przepływ powietrza maleje do ~2,5 g/s. O kij chodzi? Wydaje mi się że powinien być taki sam niezależnie czy PB czy LPG ale może się mylę.

    Będę wdzięczy za pomoc i wszelkie porady co jeszcze można sprawdzić.

  • #2
    Korekty(032 ) mieszczą się w normie . Oczywiście idealnie byłoby 0 i 0 . Masa powietrza dla wolnych obrotów jest prawidłowa ( u mnie 2,15 przy 640 obr.min ) . Nie ma nieszczelności bo pokazuje na bogato . Najlepiej zresetuj nastawy podstawowe , zakręć gaz , jazda tylko na świeżej Pb . Uzyskaj : jazda ze stałą prędkością , praca na wolnych obrotach , wzbogacenie ( trzeci bieg i do uzyskania min 4500 obr/ min ) Zrób z 50 km z uzyskaniem stanów jak powyżej i wtedy odczytaj korekty w 032 .

    Komentarz


    • #3
      Korekty resetowane. Cały czas wracają podczas jazdy do góry, czy gaz zakręcony czy odkręcony. Podczas jazdy ze stałą prędkością prawie zawsze jest ubogo (STFT od +1 do +4 i to nieważne czy LTFT jest wyzerowane czy już wzbogacone do +2). Wiem że jak depne gaz to STFT powinny być na minus a ja po depnięciu mam praktycznie cały czas plus, na chwilę spadnie na minus i znów wraca na plus.

      Jesteś pewny że ~2,7 to prawidłowe wartości przepływki? Wiem że takie pytanie to wróżenie z fusów bo mamy inne obroty :/ Miałem problem z przepływką poprzednią bo kłamała pod obciążeniem (dawała 60 g/s przy 6200 obr) i wymieniłem ją na używkę która lepiej działa przy obciążeniu ale wydaje mi się że na starej przepływce miałem coś ~2,4 g/s na wolnych obrotach. Niestety poleciała w kosz i nie mam kolejnej na podmiankę a jak widzę cene oryginalnej Hitachi to mi serce krwawi

      Aha. Co do testu to nie mogę wykonać go na 3-biegu. Mam automatyczną skrzynie hydrokinetyczną

      Komentarz


      • #4
        Wartość wydaje się być prawidłowa co do tych obrotów . Jedna dziesiąta grama w tą czy tamtą stronę jest bez znaczenia . Jak resetowałeś korekty długoterminowe ? To co jest w chwili obecnej nie jest złe . Może gaz generuje ubogo w zakresie średnich obciążeń ? Dlatego zrób co napisałem wyżej . Jeśli na Pb korekty zbliżą się do zera będzie wiadomo że coś nie tak z LPG .

        Komentarz


        • #5
          Korekty resetowane vag com + adaptacja przepustnicy. Korekty nie zbliżą mi się do 0. Długa RUN stanie gdzieś na +2/+3 a długa IDLE będzie lecieć ciągle w dół i tak gdzieś przy -7 zaczynają wypadać zapłony na PB :/

          Komentarz


          • #6
            Czy po resecie jeździłeś tylko na Pb ? Te aktualne korekty są z jazdy na Pb czy LPG ?

            Komentarz


            • #7
              Korekty są z jazdy na PB.
              Zresetowałem znów korekty i przegoniłem auto po trasie i przepływka wskazuje 80 g/s pod pełnym obciążeniem czyli jest ok.
              Jak wróciłem pod dom to przez pewien czas stft były na -2% a po jakimś czasie znów poszły w dół.
              Coś mi się wydaje że to wtryskiwacze leją.

              Komentarz


              • #8
                Walki ciąg dalszy. Korekta add na postoju -5.5, multi +1.2. STFT raz trzyma +3, raz daje -4. W grupie 014 missfire na losowych wszystkich cylindrach na postoju i przy hamowaniu. Błędu brak. Wszystko dzieje się na rozgrzanym silniku. Na zimnym czy lekko ciepłym wszystko jest ok :/

                Komentarz


                • #9
                  Kolejne testy. Dziś korekty add sięgnęły już -7.8. STFT w tym czasie skacze między -2 a +8. Zapłony wypadają losowo. Zrobiłem reset, korekty 0/0 i STFT średnio na -4. Zapłony nie wypadają. Czy to lejące wtryski benzyny?
                  Pomysł drugi. Nieszczelność kolektora. Z tego co wiem to regulator ciśnienia działa na zasadzie podciśnienia. Może gdzieś powietrze cały czas ucieka i regulator na biegu jałowym jest zbyt mocno otwarty?
                  ​​​​​

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy masz 100 % pewność że reduktor LPG ma szczelne membrany ? Żeby nie kazało się że na wolnych obrotach podsysa gaz przez wężyk podciśnieniowy reduktora . Możliwość druga , elektrozawór zbiornika za węglem jest nieszczelny . Spróbuj zatkać od strony przepustnicy i zobaczymy czy coś to wniesie . Możliwość trzecia to faktycznie jest coś nie tak z którymś wtryskiwaczem benzynowym .

                    Komentarz


                    • #11
                      Przewód zbiornika węgla aktywnego miałem zatkany. Nic się nie zmieniło poza błędem EVAPa po 30 km że nie ma różnicy ciśnienia czy coś takiego. Reduktor od LPG zaślepiony (zatkane węże, odłączone od listwy LPG). Też nic.

                      Komentarz


                      • #12
                        Myślę czy by nie kupić używanej listwy. Wysłać do regeneracji i założyć do auta. Obawiam się tylko że to może nie być listwa tylko np olej który auto zjada albo nieszczelność która pojawia się jak auto jest rozgrzane i nie mogę jej zlokalizować
                        Ostatnio edytowany przez rzufiu; 9993398.

                        Komentarz


                        • #13
                          Na nieszczelność nie wskazuje ani masa powietrza ani ujemna korekta add .

                          Komentarz


                          • #14
                            A ile tego oleju bierze bo żeby zarzuciło świece to musi brać naprawdę sporo?

                            Komentarz


                            • #15
                              Około pół litra na tysiąc. Będę aplikował płukankę i olej lepszy teraz. Może coś spadnie. Jakby zeszło do pół litra na 2k to będę zadowolony.
                              Jeszcze jedna ciekawostka.
                              VAG pokazuje czas wtrysku PB 2.06ms. Program staga w tym samym czasie pokazuje że wtryski pb dają trochę ponad 3 ms. O co chodzi? Ktoś mi wyjaśni?
                              Ostatnio edytowany przez rzufiu; 9993398.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez rzufiu Zobacz wpis
                                Około pół litra na tysiąc. Będę aplikował płukankę i olej lepszy teraz. Może coś spadnie. Jakby zeszło do pół litra na 2k to będę zadowolony.
                                Jeszcze jedna ciekawostka.
                                VAG pokazuje czas wtrysku PB 2.06ms. Program staga w tym samym czasie pokazuje że wtryski pb dają trochę ponad 3 ms. O co chodzi? Ktoś mi wyjaśni?
                                Ile masz już nalatane ?? Nowy olej i płukanka na wiele się nie zda. Jeśli masz silnik od nowości nie dłubany (remontowany) to pewnie pierścienie są zawalone nagarem i pewnie też straciły już swoją sprężystość. Znana przypadłość w tych silnikach . U mnie też jest różniąca pomiędzy wskazaniem w VCDS a w programie od gazu, tym się nie martw.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nalatane ma 260 tysięcy. Raczej nikt nic z pierścieniami nic nie robił. Może płukanka zmiękczy trochę i się coś poluzują pierścienie. Zepsuć raczej nic nie zepsuje a może coś da. Płukanka oczywiście profesjonalna oilen a nie nafta czy ropa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zaszkodzić nie zaszkodzi a na ile pomoże , to już sam się dowiesz , ale Twojego głównego problemu to chyba rozwiąże.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dziś siedziałem kilka godzin przy sztruclu z efektem marnym. Wszystko działa spoko do póki auto się nie zagrzeje. Gdy silnik jest ciepły to na postoju mieszanka leci ciągle w dół i w końcu zaczynają wypadać zapłony. Zrobiłem reset ECU. Mieszanka wraca do fabrycznych ustawień. Chwile jest dobrze i znów leci w dół i wypada losowo zapłon. Podejrzewam cewkę/przewody.
                                      zrobiłem też reset LPG i po samej autokalibracji na luzie też wypada zapłon jak silnik ciepły i korekty idą w dół. Pod obciążeniem korekty lekko w górę.
                                      Co myślicie? Może układ zapłonowy nie domaga i np na wolnych iskra zbyt mocna a pod obciążeniem iskra zbyt słaba. Może tak być?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Kolejny dzień testowania.
                                        Ustawiłem sobie mape gazu. Stroiłem po obrotach z podglądem na korekty w vagu. Wyszło ideolo, zapłony nie wypadają. Pojeździłem pół godziny i nagle korekty zaczęły iść do góry. Było przelane od -2 do -7 (tak chciałem). Po pół godziny zaczęło się robić +12, +20. Przełączyłem na benzynę i spadło ale dalej korekty na plusie (około 10). Chwile pochodził na benzynie i korekty w okolicy 0 zarówno pb jak i LPG. Czy to może być sonda? Głupieje już od tego auta. Sama sonda była wymieniona w kwietniu (NGK) i w sumie od tego też czasu nie jeżdżę na LPG bo problem jest cały czas. Chwile dobrze i po chwili kupa. Może być tak że sonda jak się zbyt nagrzeje od spalin to źle pokazuje? Wartości sondy na wolnych obrotach 1.4-1.5 v. Zaraz wbije siekierę w ten samochody Edit.
                                        zwróciłem jeszcze uwagę na grupę 34. Pokazana jest tam temperatura kata. Nawet po długiej jeździe mam tam max 200 stopni a z tego co wiem to raczej powinno być coś około 400
                                        Ostatnio edytowany przez rzufiu; 9993398.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ciekawy i problematyczny ten Twój przypadek.. większość osób z forum poleca wymianę pierwszej sony na oryginał z Boscha, ja swoją też wymieniałem przy 225kkm na oryginał. Moja "wytrzymała" nie wiele, bo z 3-4 lata i teraz ciągle zarzuca mi błędem ( 16514..) ... skoro korekty lecą Ci na plus to jest ubogo, a Ty większość rzeczy albo wymieniłeś albo sprawdziłeś.
                                          Czytając twoje posty widać, ze w temacie też jesteś ogarnięty .

                                          Wg. Ross-Tech, możliwe rozwiązania błędu to :

                                          16555/P0171/000369 - Zestaw paliwa; Bank 1: System zbyt ubogi

                                          Możliwe przyczyny
                                          • Czujnik masowego przepływu powietrza (G70) uszkodzony
                                          • Wyciek w układzie dolotowym
                                          Możliwe rozwiązania
                                          • Sprawdź czujnik masowego przepływu powietrza (G70)
                                          • Sprawdź regulację ciśnienia paliwa
                                          • Sprawdź pompę paliwa
                                          • Sprawdź wtryski
                                          • Sprawdź układ dolotowy pod kątem wycieków
                                          • Sprawdź układ wydechowy pod kątem wycieków
                                          • Sprawdź system powietrza wtórnego pod kątem wycieków
                                          • Sprawdź szczelność rur próżniowych

                                          Wyślij mi na priv maila to podeśle Ci " podręcznik warsztatowy" do tego silnika , może to Cię jakoś naprowadzi

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ale uboga mieszanka jest tylko na gazie. Na PB nie występuje. Problemy są dwa. Wypadanie zapłonu na wolnych obrotach na benzynie i uboga mieszanka pod obciążeniem na LPG

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez rzufiu Zobacz wpis
                                              Ale uboga mieszanka jest tylko na gazie. Na PB nie występuje. Problemy są dwa. Wypadanie zapłonu na wolnych obrotach na benzynie i uboga mieszanka pod obciążeniem na LPG
                                              Uboga mieszanka może wynikać że źle zestrojonej mapy LPG pod obciążeniem

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ten regulator ciśnienia założyłeś nowy , oryginalny ? Na starym wartości jakoś krytycznie odbiegały od normy ?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Regulator nowy, bosch, pompa paliwa nowa meat and doria czy jakoś tak. Na starych i na nowych gratach ciśnienie takie samo.
                                                  Zaobserwowałem jedną rzecz. Podczas dodawania gazu słyszę czasami świst, jakby powietrze uciekało, odpuszczę gaz to świszczy przez chwilę jeszcze i przestaje. Jakby gdzieś powietrze uciekało. Psikam plakiem na wolnych obrotach i silnik nie reaguje

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X