Witam,
Problem jaki mam to bogata mieszanka na wolnych i uboga pod obciążeniem.
Korekty grupy 032:
IDLE ~-5
RUN ~+2
Do tego dość mocno czasami skacze mi STFT, Raz podczas jazdy jest -3, -2, -1 a raz jest +5, +7, +12.
Gdy auto jest mocno rozgrzane i chodzi na wolnych obrotach tu w grupie 014/015/016 widzę wypadanie zapłonów. Wypadanie losowe na wszystkich cylindrach ale zbyt mała ilość żeby auto wywaliło CHECK wypadania (P0301, P0303 itp)
Problem z korektami występuje na PB i LPG.
Na LPG jest podobnie (o dziwo NIE MA WYPADANIA ZAPŁONU NA GAZIE) z tym że korekty dodatnie bywają jeszcze większe. Na LPG zdarza się że korekta krótka leci na +25% i wywala CHECK ubogiej mieszanki.
Mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa na wolnych, jest ~3 bar. Kompresja ok (nie wiem jaka ale mówił że ok). Wymieniłem regulator ciśnienia, świece, uszczelki kolektora, filtr paliwa, sonde nr1.
Na 99% auto nie łapie lewego powietrza, wszystkie podciśnienia, wężyki, przepustnica itp szczelne. Psikane plakiem z podglądem na korekty. Stoją w miejscu czy psikam czy nie.
Mam podejrzenie na przepływke.
Czy ktoś mógłby podać mi jakie są prawidłowe wskazania przepływomierza w 1.6 BFQ 102KM na wolnych obrotach? Wg danych z VAGa 2-4 g/s. Moja przepływka wskazuje mi ~2,6-2,7 g/s na wolnych obrotach (podniesione wolne na ~800), Robiłem test dynamiczny i przy ~6200 wskazania to ~72 g/s (trochę zbyt mało, niby powinno być 80 g/s).
Z przepływką jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Gdy stoje na wolnych obrotach i przełącze z PB na LPG to przepływ powietrza maleje do ~2,5 g/s. O kij chodzi? Wydaje mi się że powinien być taki sam niezależnie czy PB czy LPG ale może się mylę.
Będę wdzięczy za pomoc i wszelkie porady co jeszcze można sprawdzić.
Problem jaki mam to bogata mieszanka na wolnych i uboga pod obciążeniem.
Korekty grupy 032:
IDLE ~-5
RUN ~+2
Do tego dość mocno czasami skacze mi STFT, Raz podczas jazdy jest -3, -2, -1 a raz jest +5, +7, +12.
Gdy auto jest mocno rozgrzane i chodzi na wolnych obrotach tu w grupie 014/015/016 widzę wypadanie zapłonów. Wypadanie losowe na wszystkich cylindrach ale zbyt mała ilość żeby auto wywaliło CHECK wypadania (P0301, P0303 itp)
Problem z korektami występuje na PB i LPG.
Na LPG jest podobnie (o dziwo NIE MA WYPADANIA ZAPŁONU NA GAZIE) z tym że korekty dodatnie bywają jeszcze większe. Na LPG zdarza się że korekta krótka leci na +25% i wywala CHECK ubogiej mieszanki.
Mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa na wolnych, jest ~3 bar. Kompresja ok (nie wiem jaka ale mówił że ok). Wymieniłem regulator ciśnienia, świece, uszczelki kolektora, filtr paliwa, sonde nr1.
Na 99% auto nie łapie lewego powietrza, wszystkie podciśnienia, wężyki, przepustnica itp szczelne. Psikane plakiem z podglądem na korekty. Stoją w miejscu czy psikam czy nie.
Mam podejrzenie na przepływke.
Czy ktoś mógłby podać mi jakie są prawidłowe wskazania przepływomierza w 1.6 BFQ 102KM na wolnych obrotach? Wg danych z VAGa 2-4 g/s. Moja przepływka wskazuje mi ~2,6-2,7 g/s na wolnych obrotach (podniesione wolne na ~800), Robiłem test dynamiczny i przy ~6200 wskazania to ~72 g/s (trochę zbyt mało, niby powinno być 80 g/s).
Z przepływką jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Gdy stoje na wolnych obrotach i przełącze z PB na LPG to przepływ powietrza maleje do ~2,5 g/s. O kij chodzi? Wydaje mi się że powinien być taki sam niezależnie czy PB czy LPG ale może się mylę.
Będę wdzięczy za pomoc i wszelkie porady co jeszcze można sprawdzić.
Komentarz