[O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wklicki
    Classic
    • 2010
    • 28

    [O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction

    SS, jest taka szansa :szeroki_usmiech
    Aktualnie: OCTAVIA I 1.8T 20V 150km AGU
    Było: FABIA I 1.4 MPI + LPG
    OCTAVIA 1.9 TDI 90km


  • romman
    Ambiente
    • 2009
    • 201

    #2
    [O1] 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction

    Witam,

    Paliła mi się kontrolka engine check. Sprawdziłem VAG-iem i znalazłem taki błąd:

    1 Fault Found:
    16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction
    P0335 - 35-10 - - - Intermittent

    Wykasowałem błąd i kontrolka przestała się palić. Dzisiaj po przejechaniu około 30 km znowu podłączyłem VAG i widzę, że błąd znowu się pojawił, ale kontrolka już się nie zapaliła.

    Pytania mam dwa:

    1) Jakimi prawami rządzi się kontrolka engine check? Skoro jest problem to dlaczego nie zapaliła się ponownie?

    2) Znalazłem kilka postów odnośnie tego błędu, ale może ktoś ostatnio borykał się z takim problemem i podpowie gdzie szukać przyczyny, ewentualnie gdzie jest ten czujnik położenia wału i czy wymiana jest bardzo skomplikowana.

    Pozdrawiam

    R.

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      G28 indukcyjny czujnik prędkości obrotowej silnika (czujnik Halla)
      Zapytaj kolegi czernobyl chyba miał to samo.
      Chyba w tym temacie:
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • romman
        Ambiente
        • 2009
        • 201

        #4
        Zamieszczone przez lookashECL
        G28 indukcyjny czujnik prędkości obrotowej silnika (czujnik Halla)
        Zapytaj kolegi czernobyl chyba miał to samo.
        Chyba w tym temacie:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25
        Dzięki - zapytam - ciekawe tylko czemu kontrolka już się nie zapala.

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez romman
          Dzięki - zapytam - ciekawe tylko czemu kontrolka już się nie zapala.
          dla wszystkich, bo już koledze romman odpisałem na PW: sposób podłączenia instalacji LPG do elektroniki auta w celu pobrania informacji o obrotach silnika. można z czujnika wału oraz z cewki - nie pamiętam, które powodowało błąd, ale podłączenie odwrotne niż pierwotnie załatwiło problem.
          BTW - podpowiedź, że instalka bierze obroty nie tam, gdzie powinna - po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali

          Komentarz

          • romman
            Ambiente
            • 2009
            • 201

            #6
            Zamieszczone przez czernobyl
            Zamieszczone przez romman
            Dzięki - zapytam - ciekawe tylko czemu kontrolka już się nie zapala.
            dla wszystkich, bo już koledze romman odpisałem na PW: sposób podłączenia instalacji LPG do elektroniki auta w celu pobrania informacji o obrotach silnika. można z czujnika wału oraz z cewki - nie pamiętam, które powodowało błąd, ale podłączenie odwrotne niż pierwotnie załatwiło problem.
            BTW - podpowiedź, że instalka bierze obroty nie tam, gdzie powinna - po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali
            Dzięki - u mnie sprawę komplikuje fakt, że to instalacja fabryczna Landi Renzo a błąd pojawił się po 4 latach eksploatacji. Dziwna sprawa....

            Komentarz

            • lookashECL
              Rider
              • 2009
              • 416
              • Rapid (NH3)

              #7
              BTW - podpowiedź, że instalka bierze obroty nie tam, gdzie powinna - po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali
              hehe dobre ........ Chyba pierwszy sukces ASO :twisted:
              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

              Komentarz

              • romman
                Ambiente
                • 2009
                • 201

                #8
                czernobyl,

                Czy twoja instalacja to fabryczne Landi-Renzo czy instalowałeś we własnym zakresie?

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10960
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez czernobyl
                  po ok. 2 latach bujania się z ww. błędem - uzyskałem w ASO! raz jedyny się do czegoś naprawdę przydali
                  :shock:
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • romman
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 201

                    #10
                    Ok,

                    Jako, że moja instalacja to fabryczne Landi Renzo (mam Twinpower'a), obstawiam, że przyczyna jest inna niż u kolegi czernobyl.

                    Miałem chwilkę i znalazłem czujnik (w 1.6 BFQ jest pod filtrem oleju). Błąd nadal wyskakuje po kilku uruchomieniach silnika. Wtyczkę i kabel koło czujnika sprawdziłem. Teraz mam problem ze zlokalizowaniem drugiego końca kabla. Wiem, że komputer jest na podszybiu - czy tam mam szukać wtyczki czujnika G28?

                    Dzięki

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10960
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      wszystkie czujniki silnika idą do sterownika silnika na podszybiu
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • czernobyl
                        L&K
                        • 2008
                        • 1276
                        • Octavia III (5E3)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez romman
                        Czy twoja instalacja to fabryczne Landi-Renzo czy instalowałeś we własnym zakresie?
                        BRC Sequent 24 = we własnym zakresie

                        Zamieszczone przez romman
                        Jako, że moja instalacja to fabryczne Landi Renzo (mam Twinpower'a), obstawiam, że przyczyna jest inna niż u kolegi czernobyl.
                        ale sygnał obrotów skądś musi brać a nie każde ASO montujące LR musi być kumate - na forum było kilka tematów o ich różnej kompetencji w sprawach gazu

                        Komentarz

                        • romman
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 201

                          #13
                          czernobyl,

                          Problem wyskoczył po 4 latach eksploatacji. U Ciebie też jakiś czas było OK?

                          Nie za bardzo wiem jak zweryfikować to, z jakiego czujnika jest brany sygnał. Będę szukał jakiś kabelków idących z komputera gazowego do czujnika lub cewki. Mam nadzieję, że to wystarczy.

                          Dzięki

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez romman
                            U Ciebie też jakiś czas było OK?
                            nie bardzo pamiętam - to było 4 lata temu, ale ZTCP - to nie miałem żadnych błędów zaraz po montażu

                            Komentarz

                            Pracuję...