orzus,
Jeżeli jest błąd w kompie, to xenony schodza do poziomu awaryjnego i świecą b. krótko. W ASO diagnostyka i ustawianie poziomu to wydatek raptem kilku dych (przynajmniej tak jest we Wrocku), a jezeli mają dobry dzień to potrafią to zrobić za darmo
Chciałbym odświeżyć temat a dokładniej cytowaną wypowiedź jednego z kolegów...dzisiaj jakby nigdy nic odpaliłem wieczorem samochód i samo poziomowanie nie zadziałało, poprzekrecałem kluczyk kilka razy i dalej to samo, światła walą w ziemię, widoczność jakieś 2-3 m przed autem.
No to szybko do domu studiować forum i zaciekawiła mnie owa cytowana wypowiedź.
Co jeszcze może być przyczyna? Dodam że to raczej nie silniczki bo 2 światła padły by naraz? Poza tym widać taki mały "dryg" jakby chciały się podnieść a nie mogły.
Czy są jakieś bezpieczniki odpowiedzialne za samo poziomowanie które mógłbym sprawdzić?
Gdzie ewentualnie mogę sprawdzić czy przewody nie obluzowały się na wtyczce ?(chociaz i tu nie wiem czy jest sens bo oba światła padły jednocześnie).
Czy jeżeli jest to faktycznie jakiś błąd w kompie to czy powinien się jakoś objawić na desce rozdzielczej czy może właśnie przejście xenonów do poziomu awaryjnego jest tego objawem?
Czekam na propozycje, sugestie, może któs miał podobną sytuację?
Dodam że są to ori xenony i stało się to od nowości po raz pierwszy.
[ Dodano: Czw 18 Kwi, 13 15:01 ]
Problem wciąż nie rozwiązany..
Wymieniałem ale to ma jakieś znaczenie? Możesz mnie nakierować na ten przewód od czujki, czy może zdemontować światła i sprawdzić wszystkie podłączenia, wtyczki i przewody?
Dodam że problem nadal nierozwiazany bo nie wiem jak sie do niego zabrac..
Czujniki są na lewych wahaczach ( przód i tył ), sprawdź czy nie są jakoś mechanicznie uszkodzone i przede wszystkim czy są przymocowane do wahaczy, bo w starszych autach mocowanie potrafi zardzewieć i przy podniesieniu auta ( mocne wychylenie wahacza w dół ) odpada od wahacza i pojawia się błąd poziomowania.
Ooo dzięki Panowie i tu może być przyczyna. Dodatkowo wymieniałem łożyska z przodu więc samochód był w ost 2 tyg dwa razy na podnośniku a to właśnie w tym czasie się to stało.
Czy można zobaczyć te czujniki po podniesieniu auta na lewarku czy trzeba wjechać na kanał?
Jakbyś miał ktoś jakiś schemat czy rysunek byłbym wdzięczny
Ja mam niestety ośkę więc wysyłam zdjęcie przedniego czujnika. Aby go sprawdzić wystarczy skręcić na maksa koła w lewą stronę. W taki sam sposób zrobiłem zdjęcia.
Zrobiłem jak radziliście iiii... mieliście racje. Jeden z czujników przy przednim kole się zwyczajnie urwał. Poniżej zdjęcia:
Odkeciłem ten urwany element dlatego że nie widziałem żeby można było wymienić sam urwany przegub z śrubką (foto poniżej)
Mam nadzieje że można kupić sam element. Tylko gdzie i jak go nazwać
P.S.
Dla zainteresowanych podaje linki do zdjęć z tylnego zawieszenia w O1 4x4 bo przy okazji zrobiłem. Z drugiej strony ciekaw jest gdzie tam się znajdują te czujniki bo nie byłem pewien czy dobrze myślałem
zobaczylem temat i odrazu o tym pomyslalem bo mnie to w zeszlym roku spotkalo, najzwyczajniej ta metalowa czesc przegubu przegnila a dodatkowo w zimie przejechalem po grysie w sniegu i musial w to trafic, ulamalo sie. Tylko ze do dzis nie wymienilem, zdrutowalem to mialo byc na chwile az naprawie lepiej lub znajde nowe i jezdze tak do dzis, swiatla swieca i sie poziomuja dobrze, sprawdzane na diagnostyce przy przegladzie.
Jakbyś mi napisał jeszcze gdzie to mogę kupić bo prześwietliłem wszystkie znane mi sklepy internetowe + allegro po numerze jak i nazwie i nigdzie owa część nie występuje
Fakt nie pomyślałem...staram się o nich nie myśleć Ale dzięki
Otrzymałem ceny jakby ktoś był zainteresowany:
Część dostępna tylko na zamówienie (w ASO również) i nie ma zamienników.
ASO Opole: 189 zł termin realizacji 2 dni
skodaczęści.pl : 169 zł
Edit:
Koniec końców postanowiłem zaoszczędzić 190 zł i zrobić prowizorkę sam. O dziwo wyszło bardzo dobrze, wybiłem starą kulkę i w jej miejsce wstawiłem śrubę z gumą, dzięki czemu działa podobnie.
michal_op, Przy wymianie opon, dostrzegłem, że mam ten sam kłopot co Ty. Czy miałeś jakiś problem z demontażem? Wyjmowałeś cały czujnik, czy sam sworzeń ? Jakieś porady, jak to zreanimowałeś?
Hej. Sorki za kotleta Ale wczoraj podnosili mi auto dwa razy i poziomowania brak. Lampy świeca do góry Ale robią test przy odpaleniu. Podpialem pod kompa i zero błędów. Czyżby tryby się wyrobily w czujniki bo samo ramię czujnika siedzi sztywno w wahaczu i jest całe. Octavia 1 L&K
Tyłu jeszcze nie sprawdzałem. Czy mógłbyś mi wyjaśnić który sworzen? Ten który jest w czujniki, czy któryś na ramieniu. Jestem zielony w temacie więc proszę o wyrozumiałość. Dzięki.
Komentarz