Pseudonim, spójrz na watek u piramidy dla przykładu on na bkd nie narzeka a nie jedno już tam się działo :P
Analiza logów - brak mocy, szarpanie.
Zwiń
X
-
Analiza logów - brak mocy, szarpanie.
Witam
Od pewnego czasu załącza mi się tryb awaryjny ok. 3000 - 3500 obr./min, autko jest słabe, "szarpie (być może "dusi się") trochę na niskich obrotach po zmianie z 1 na 2 i 2 na 3. Odpala "tak sobie", było lepiej, troszeczkę zakopci przy tym na czarno - sadzą. Rok temu miałem podobny problem ale z samym trybem awaryjnym - po wyciecze autostradami (m.in) do Czarnogóry autko odżyło ale na jakiś czas. Zrobiłem logi lecz dynamiczne nie do końca gdyż odpalał się tryb awaryjny - maks. ok. 3500 rpm. Co wymienić, sprawdzić ,wyczyścić - trochę potrafię więc wszelkie rady mile widziane.
BS 04:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125772.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125770.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125769.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125771.html
MB 08:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125826.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125833.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125830.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125834.html
007 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125825.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125828.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125832.html
013 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125831.html
018 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125827.html
023 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125829.html
DYNAMICZNE:
000 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125837.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125840.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125839.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125836.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125838.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_125835.html
Błędy:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent (prawy przód do wymiany)
Parę dni wcześniej kolega wykasował mi jeszcze takie dwa, których teraz nie ma i nie pamiętam ich do końca (nie zapisał ich):... tablica przyrządów oraz ...układ wtrysku - regulacja. Jak przypomnę pełne nazwy to dopiszę.
Pozdrawiam
-
-
Jeżeli dobrze zdiagnozowałem na podstawie informacji w necie to EGR śmiga tak sobie?- czy wartości nie powinny przekraczać 400 w BS 04 003? i zastanawia mnie MB 08 003 - EGr duty cycle 4,8 - czy tak jest prawidłowo w tej próbie? Jeśli dobrze wyszukałem w necie to druga kolumna (kąt wtrysku) to wartość 33?, a ile ma wynosić w tym silniku? Nadal nie wiem co oznaczają pozostałe kolumny w BS 04 000, czy nie powinny mnie interesować? Rozrząd był robiony ok. dwa lata temu - nie wiem czy ma coś wspólnego z tym niedawny błąd który brzmiał powiedzmy"...układ wtrysku - regulacja...." i już nie występuje. Jak się uda to jutro wrzucę dokładny opis tego błędu z polskiego vaga 4.9, i może choć trochę resztę zdiagnozuję Mile widziane opinie czy dobrze kombinuję :lol:
Komentarz
-
-
lucky86, Czujnik temperatury silnika podaje 27.9. Według mnie pierwsza rzecz do sprawdzenia i ewentualnej wymiany. Potem logi na rozgrzanym silniku temp. około 80 stopni.
Wspominałeś o problemie z układem wtrysku, nieprawidłowe działanie może być spowodowane błędem czujnika temperatury (dawki jak na nie rozgrzanym silniku).Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Poszerzam wiedzę, analizuję logi i masz rację - czujnik (a może być termostat?). A czy nie powinien jakiś błąd wyskoczyć? Zabieram się za sprawdzenie. A co do niedawnych błędów to odczytane polskim vagiem 4.9, skasowane i się nie pojawiają:
17656 - Początek wtrysku -regulacja - brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18062 - Tablica przyrządów - zapamiętane błędy - brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
Komentarz
-
-
lucky86,
17656 - Wtryskiwacz rozruchowy - różnica kontrolna- błąd może powstać w wyniku wadliwego działania czujnika.
18062 - Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temperatury silnika i poziomu oleju.
To nie jest termostat.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajlucky86,
17656 - Wtryskiwacz rozruchowy - różnica kontrolna- błąd może powstać w wyniku wadliwego działania czujnika.
18062 - Moduł panela instrumentów - złe funkcjonowanie > patrz kody temperatury silnika i poziomu oleju.
To nie jest termostat.
Komentarz
-
-
W sumie to masz dwa problemy powazny i mniej powazny.
1. Kompletnie zapieczone VTG w sprezarce - to z tych powaznych
2. Uwalony czujnik temperatury - mniej powazny.
Zeby rozwiazac 1 - bez czyszczenia VTG sie nie obejdzie... zeby rozwiazac 2 - zanim kupisz czujnik odczytaj jaką temperature widac w module Instrumenst w grupie 003...
Lekko opozniony zapłon moze byc wynikiem swirujacej temperatury.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikzeby rozwiazac 2 - zanim kupisz czujnik odczytaj jaką temperature widac w module Instrumenst w grupie 003...
007 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_126162.html
003 (dwa w jednym, patrz dolny - czas był zbliżony)http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_126163.html
Czy mam je powtórzyć na ciepłym silniku czy jutro mogę śmiało się zabierać za wymianę czujnika? Czy istotne jest to, że na zegarach wskazówka normalnie podnosi się(wraz z upływem czasu) i pokazuje 90°C?
Komentarz
-
-
Oto logi:
003http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_126595.html
007http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_126596.html
Czy coś się zmieniło w kwestii wymiany czujnika(bo już został zamówiony)?
Komentarz
-
-
Czujnik wymieniałem ale ile kłopotów z tym było - niby oryginał ale różnice w wielkości troszeczkę były, mnóstwo płynu się wylało, zbiornik opróżniło. Zrobiłem dolewkę jakieś 1,5l G12++(oczywiście 1:1) i jest między min., a max. Pojeździłem kilka dni i z rana zapala mi się kontrolka "czerwonego, migającego, piszczącego kluczyka", po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika. Również wskazówka na zegarach odnośnie temperatury nie utrzymuje się na 90°C tylko jest pomiędzy 90°C, a tą kreseczką wcześniej - chwilę jest na 90, po chwili troszeczkę opada i odwrotnie - zaobserwowane w czasie jazdy. Czy po takim ubytku płynu może należy w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć układ? Kompa podepnę w piątek lub sobotę i wrzucę logi odnośnie czujnika, chyba że proponujecie bym coś jeszcze sprawdził?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lucky86Czujnik wymieniałem ale ile kłopotów z tym było - niby oryginał ale różnice w wielkości troszeczkę były, mnóstwo płynu się wylało, zbiornik opróżniło. Zrobiłem dolewkę jakieś 1,5l G12++(oczywiście 1:1) i jest między min., a max. Pojeździłem kilka dni i z rana zapala mi się kontrolka "czerwonego, migającego, piszczącego kluczyka", po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika. Również wskazówka na zegarach odnośnie temperatury nie utrzymuje się na 90°C tylko jest pomiędzy 90°C, a tą kreseczką wcześniej - chwilę jest na 90, po chwili troszeczkę opada i odwrotnie - zaobserwowane w czasie jazdy. Czy po takim ubytku płynu może należy w jakiś specjalny sposób odpowietrzyć układ? Kompa podepnę w piątek lub sobotę i wrzucę logi odnośnie czujnika, chyba że proponujecie bym coś jeszcze sprawdził?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikOryginał w ASO kupiony... czy "oryginal" z allegro ?
"Główka" była złota ale reszta chyba czarna, a nie w odcieniu zielonego. Czy to mógł być zamiennik?
[ Dodano: Nie 26 Maj, 13 20:29 ]
Nowe logi po wymianie czujnika, wykonane po przejechaniu ok. 100 km. Pierwsza próba:
007 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_128258.html
007 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_128259.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_128260.html
i drugie podejście:
007 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_128261.html
007 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_128263.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/chessgenius86_128262.html
Wykaz błędów:
4 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 35-00 - -
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-00 - -
Odnośnie 16955 - wymieniłem czujnik-włącznik świateł stopu i nie kasowałem po tym błędu, a te nowe 17664 i 16885 to co to?
[ Dodano: Wto 10 Cze, 14 17:37 ]
Trochę czasu minęło ale poradziłem sobie z większością problemów.
Wyczyściłem turbinkę i z odcinaniem nie ma problemów .
Wymieniłem czujnik stopu na febi i śmiga dłużej niż rzekomy oryginalny za który zapłaciłem ok. 100 PLN .
Wymieniłem dopiero niedawno rzekomy g2/g62 "oryginał" ELTH na Febi. Na starym wymienionym "oryginale" ELTH pływała wskazówka, a teraz na Febi przynajmniej stoi na 90°C. Jednak czy dobrze sądzę, że czujnik działa nadal nieprawidłowo?
A to logi na nowym czujniku febi:
Czy dobrze odczytuję, że g62 jest uwalony?
Czy ktoś może sprzedać lub polecić miejsce gdzie kupię przez neta w końcu działający czujnik g2/g62 czy mam kupować je aż trafię?
Komentarz
-
Komentarz