SS, a to zależy co kto rozumie przez wygodnie :P wiadomo, że co by za auto nie było to nie będzie ***** hotel, ale jeśli mi w O1 jest całkiem ok, to nawet nie zastanawiam się jakby to było w Super Baśce
Analiza logów Octavia [O1] 1,9 TDI AHF 110HP
Zwiń
X
-
Analiza logów Octavia [O1] 1,9 TDI AHF 110HP
Witam
Mam prośbę, aby ktoś rzucił okiem na logi z mojego samochodu czy wszystko jest OK?
Ostatnio zauważyłem że w stosunku do tego co było w okresie minionego lata
silnik z rana na zimnym nieco ciężej odpala, głośniej pracuje, kopci przez pierwszą minutę do dwóch i ma większe drgania oraz zauważalnie nierówne obroty na biegu jałowym. Po rozgrzaniu silnika jest nieco lepiej ale też nie idealnie.
Zauważyłem dość znaczne odstępstwo wskazywanej temperatury przez czujnik temp. paliwa w stosunku do temperatury pokazywanej przez czujnik temp. zewnętrznej - a dokładnie chodzi o to że temp. paliwa jest o około 6-8 stopni C niższa niż temp. powietrza zewnętrznego - może stąd to kopcenie?
A drgania może wynikają ze zużycia szklane popychaczy? - przebieg 230 tys km nie mam 100% pewności czy licznik nie kręcony:/ albo może ze zużycia silnika na poszczególnych cylindrach:/
Dodam tylko że silnik ma moc i nie wpada w żaden tryb awaryjny ani nie ma żadnych błędów na VAGu.
Zawór EGR mam zamknięty - poprzez odpięcie wtyczki elektrycznej od niego i wpicie w drugi czujnik N75 włożony luzem pod maskę samochodu - komp nie wyrzuca błędu, a EGR jest non stop zamknięty- taki mój patent.
Niestety z powodu uszkodzonej baterii w laptopie nie mogę wykonać logów dynamicznych:/
MEAS BLOCKS 8
BASIC SETTING 4
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/piotr-pacek_155813.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/piotr-pacek_155815.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/piotr-pacek_155816.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/piotr-pacek_155814.html
-
-
Filtr paliwa ma 2 lata i około 20-25 tysięcy przebiegu a marka -/jakiś niemarkowy na 100%/ - a po logach widać że coś z nim nie tak? Jest bańka powietrza w wężyku a czasem znika ale w większości przypadków jak zaglądam pod maskę to ona tam występuje i jak silnik pracuje to od czasu do czasu pojawiają się pęcherzyki powietrza w wężyku idącym z filtra do pompy. Czyżby w filtr był źle zalany i miał w sobie bańkę powietrza, czy też gdzieś jest nieszczelność w układzie paliwowym i podaje powietrze na pompę? ale nie widzę nigdzie żadnych mokrych plam na przewodach bo pewnie by jakieś opary byly:/
Komentarz
-
-
To
Zamieszczone przez piotr-paceksilnik z rana na zimnym nieco ciężej odpala, głośniej pracuje, kopci przez pierwszą minutę do dwóch i ma większe drgania oraz zauważalnie nierówne obroty na biegu jałowym
Zmien filtr paliwa - to podstawa - tylko na jakiś dobry (Mann, Knecht) dedykowany do Twojego silnika... i sprawdz szczelność przewodów...żeby się pozbyć tej banki powietrza.
Po akcji powtórz logi statyczne.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
piotr-pacek, sprawdź jeszcze przewody paliwowe, które lecą od filtra (jeden przezroczysty, a drugi czarny). Na odpalonym silniku rusz tymi rurkami i zobacz czy nie pojawia się więcej powietrza (w przezroczystej rurce zobaczysz) - kumpel miał tak w golfie IV i przez walnięty przewód paliwowy się zapowietrzało....nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
HMMM a co nie tak jest z tym filtrem??? Często zaglądam pod maskę (bo lubię, z troski o moje autko etc i często widzę tam ta bańkę powietrza, ale czasem jej nie ma - zwłaszcza bezpośrednio po jeździe - a jak autko postoi np. przez weekend to znów się pojawią. no i w trakcie pracy silnika przelatują tamtędy bańki a domyślam się że ich tam nie powinno być - ale dokładnie tak samo miałem na poprzednim oryginalnym filtrze od FILTRONA.
Może to wina jakichś połączeń albo np. złego zalania filtra przez zamontowaniem i niedokładnym odpowietrzeniu go, ale kiedyś ta bańka powietrza co w nim została powinna się skończyć a tu już 2-3 lata jak go wymieniałem a bańki jak były tak są. - a o dziwo przewody suche i opaski zaciskowe były zakładane nowe.
Co takiego jest w tych logach że zalecacie zmienić filtr?
Jeszcze zgodnie z zaleceniem poruszam przewodami na zapalonym ale mechanik przy zmianie filtra - jeśli dobrze pamiętam - chyba badał tą techniką szczelność.
A może to coś w baku jest nie tak - jakiś syf na sitku czy gdzieś tam i raz poda paliwo a raz pustą bańkę powietrza - do baku chyba łatwo zajrzeć bo pod siedzeniem jest otwór i dość dobry dostęp - zaglądać do baku z latarką? czy raczej nie - bo smoka przestawię albo wskaźnik paliwa itp.
Komentarz
-
-
To moze nie tyle filtr, co oring na trojniku (podgrzewaczu) w tych filtrach. Dobre kilka lat temu testowalem rozne rozwiazania i do takich wnioskow doszedlem.
A te banki powietrza to lecialy mi od zawsze na wolnych obrotach (to raczej od faktu, ze ropa sie pieni) a silnik moc trzymal wzorowo i problemow nie bylo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTo moze nie tyle filtr, co oring na trojniku (podgrzewaczu) w tych filtrach. Dobre kilka lat temu testowalem rozne rozwiazania i do takich wnioskow doszedlem.
A te banki powietrza to lecialy mi od zawsze na wolnych obrotach (to raczej od faktu, ze ropa sie pieni) a silnik moc trzymal wzorowo i problemow nie bylo.
I TU MAŁA RADA - WYMIANA FILTRA I WSZYSTKIE PRACE PRZY TYCH ŁĄCZKACH NAJLEPIEJ ROBIĆ LATEM NA CIEPLE, BO NA MROZIE WSZYSTKO TAK PARCIEJE ŻE WYJMUJĄC PRZEZ SILĘ PRZEWÓD PALIWOWY POWROTNY Z FILTRA Z TĄ CAŁA ŁĄCZKĄ - PO PROSTU MI PĘKŁ NA MROZIE - STĄD WYMIANA NA NOWY.
Komentarz
-
-
Hmmmm muszę zatem przeglądnąć te przewody na spokojnie czy jak nimi ruszam to pojawią się bańki powietrza.
A może by zalać filtr ropą, bo przy wymianie mógł zostać nie zalany dobrze i teraz niedokładna robota wychodzi - tylko jak to zrobić żeby było dobrze? - ktoś robił taką operację?
Jakąś strzykawką wcisnąć pod ciśnieniem - tylko w które wejścia/wyjścia?
Komentarz
-
Komentarz