Elektryka zwariowała.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tytus_84
    Classic
    • 2011
    • 5

    Elektryka zwariowała.

    Ja tam jeszcze mam szansę- nie sprawdziłem swojego kuponu :diabelski_usmiech

    pozdrowienia z Białki od 2 dni pada śnieg już mam dość odśnieżania szkodnika
  • TurboSkodaFilip
    Drive
    • 2010
    • 60

    #2
    Elektryka zwariowała.

    Hej,

    W piątek bez najmniejszego problemu jeździłem moją Octavią, gdy wieczorem wróciłem z uczelni do domu auto zachowywało się jak zawsze. Gdy następnego dnia poszedłem na parking i wcisnąłem przycisk otwierania na pilocie nic się nie stało. Podchodziłem z każdej strony oraz celowałem w auto w każdy możliwy sposób ale to nic nie dało. Jako, że się spieszyłem wziąłem drugie auto i pojechałem z nadzieją, że będę mógł później rozwiązać jakoś ten problem. Po powrocie znów próbowałem wszelkimi sposobami otworzyć auto, bez skutecznie (zamek w drzwiach kierowcy zepsuł się jakiś czas temu a w bagażniku nie działał już jak auto było kupione 4 lata temu). Przez szybę zobaczyłem, że na desce rozdzielczej świecą się kontrolki świec żarowych, immobilaisera i akumulatora a także, że jest włączony klimatronik (zupełnie jakby kluczyk był przekręcony w pozycję zapłonu). Spróbowałem jeszcze raz otworzyć auto i otworzył się bagażnik. Wszedłem do środka jakimś cudem przeciskając się przez cały samochód i spróbowałem odpalić auto. (Otworzyć go, pociągając za klamkę nie mogę, bo mam system zabezpieczający, który po zamknięciu auta z pilota odcina możliwość otwarcia go w inny sposób niż pilotem) Rozrusznik zakręcił ale czuć było, że akumulator jest za słaby. Więc zabrałem akumulator do domu aby go naładować przez całą noc. Dziś rano poszedłem znów do Skody, podłączyłem akumulator, znów wsiadłem przez bagażnik i auto zapaliło. Przejechałem się kawałek i jeździ dobrze. Gdy wróciłem na parking, przekręciłem kluczyk, wyciągnąłem a auto nic sobie z tego nie zrobiło i silnik dalej pracował. Zdziwiłem się ale cóż robić. Zdusiłem go i spróbowałem odpalić jeszcze raz. Stało się to samo. Dodam też, że nie działają żadne przyciski na drzwiach kierowcy ale gdy np. odpalę auto to mogę opuścić szyby tylne oraz przednią prawą. Gdy zgaszę auto i odpalę je ponownie szyby już nie reagują. Muszę odłączyć akumulator i podłączyć go na nowo, wtedy znów działają. Tak samo jest z odpalaniem. Kontrolka świec cały czas mryga, gdy jednak zgaszę auto to przestaje i w ogóle nie da się go odpalić. Trzeba odłączyć akumulator aby znów je odpalić. Dodam też, że działają wszystkie światła (deska rozdzielcza jest podświetlona non stop tak samo jak klimatonik), podgrzewanie tylnej szyby, radio się włącza jednak nic nie słychać, tak jakby nie było głośników.

    Moje pytanie jest następujące. Co to za magia i jak to naprawić? Do bezpieczników nie mam jak się dostać, bo nie mogę otworzyć drzwi kierowcy... Mam tylko nadzieję, że to tylko jakieś głupie zwarcie i że nie będę musiał wymieniać całej elektryki. ;_;

    Btw. Zamek kierowcy jest z zewnątrz i wewnątrz zniszczony (próba włamania) czy to może być powodem tych problemów? Ostatnio dość mocno pada deszcz... Chociaż jak były mrozy i padał śnieg to nic takiego się nie działo...

    Auto to Skoda Octavia pierwszej generacji z silnikiem 1.9 TDI w wersji Ambiente.

    I w sumie jeszcze jedno mam pytanie. Czasem zdarza mi się użytkować Kię Ceed z silnikiem 1.6 CRDI. Jak auto stoi to słychać taki klekot wydobywający się z silnika (na wyższych obrotach tego nie ma, ewentualnie tego nie słyszę) co może być tego przyczyną? Czy to może normalne w Ceedzie? Dodam, że auto jest z 2007.
    ____________
    EDIT:
    Dzisiaj wsłuchałem się dokładnie w silnik Kii i ten dźwięk z silnika jednak występuje cały czas. Z tym, że im wyższe obroty tym jest on tak jakby szybszy i cichszy. Jakby małe wahadełko uderzało w coś.

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1086
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Na początek warto zdjąć gniazdo ze stacyjki i dobrze ją sprawdzić (styki) czy czasem niema jakiegoś zwarcia, bo jeżeli nie można "wyłączyć" samochodu, to może być to.

      Komentarz

      • kecaj
        RS
        • 2009
        • 1511
        • Superb II (3T4)

        #4
        TurboSkodaFilip, zobacz pod maską, czy nie miałaś jakiegoś "futrzaka" i nie pogryzł przewodów. Sprawdź przekaźniki przy akumulatorze.
        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

        Komentarz

        • ssasak
          Drive
          • 2013
          • 48

          #5
          Sprawdz też pod kierownicą przkaźniki m in. od grzania świec.
          Pozdrawiam

          ssasak

          MOJA FUMENA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69754

          Komentarz

          • TurboSkodaFilip
            Drive
            • 2010
            • 60

            #6
            Przekaźniki przy akumulatorze wyglądają dobrze, pod maską nie znalazłem oznak buszowania futerkowych przyjaciół. Do stacyjki i przekaźników nie mam obecnie jak dojść, bo tata z rana zabrał auto do zaprzyjaźnionego elektryka. Jak z nim pogadam wieczorem to podzielę się zdobytymi informacjami.

            [ Dodano: Wto 18 Mar, 14 21:58 ]
            Elektryk podłubał przy stacyjce i odpala i gaśnie tak jak powinna. Co do zamkniętych drzwi, muszę kupić nowy sterownik drzwi... Elektryk mówił, że mogą to być tylko przetarte kable ale i tak trzeba dobrać się do drzwi a bez drugiego sterownika się nie da. Szukam tego teraz na aukcjach, bo w ASO trzeba za to małe gówienko dać 1500 zł ._.

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              TurboSkodaFilip, te kable od drzwi przecierają się w gumie między słupkiem a drzwiami, to tak za nim zainwestujesz w sterownik.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • TurboSkodaFilip
                Drive
                • 2010
                • 60

                #8
                kecaj, wiem ale najpierw trzeba otworzyć jakoś drzwi aby te kable sprawdzić.

                Komentarz

                • piotr303
                  Drive
                  • 2011
                  • 53

                  #9
                  TurboSkodaFilip, czy tylne lewe drzwi się otwierają? Czy nadal nie działa pilot? Jak elektryk stwierdził że sterownik do wymiany (czy podłączył VCDS). Musisz zrobić porządek po poprzednim właścicielu który porobił jakieś dziwne zabezpieczenia.

                  Komentarz

                  • TurboSkodaFilip
                    Drive
                    • 2010
                    • 60

                    #10
                    piotr303, żadne drzwi się nie otwierają poza bagażnikiem. Jak nacisnę na pilocie przycisk otwierania bądź zamykania to kierunkowskazy normalnie mrygają ale otwiera się tylko bagażnik. Elektryk stwierdził to w drodze eliminacji. Elektryka jak opisałem w pierwszym poście cały czas wariowała. Sprawdzał kilka możliwości, bezpieczniki, stacyjka, itp. i nic to nie dawało. Gdy odłączył sterownik drzwi wszystko się uspokoiło. Kontrolki na zegarach zgasły, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i klimaronik także się wyłączyły.

                    To zabezpieczenie, które uniemożliwia otwarcie auta poprzez podwójne pociągnięcie za klamkę bądź wciśnięcie przycisku blokady drzwi na panelu w drzwiach kierowcy gdy uprzednio zamknie się je z pilota jest oryginalnie montowane w Skodach i VW za dopłatą. A przynajmniej tak było w 2001 :P

                    Komentarz

                    • piotr303
                      Drive
                      • 2011
                      • 53

                      #11
                      To zabezpieczenie chyba nazywa się podwójnym ryglowaniem. Pozostaje jedynie wpiąć się w wiązkę centralnego i podając bezpośrednio sygnał spróbować odryglować drzwi gorzej jeżeli wiązka w gumie przy słupku jest uszkodzona.

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2324
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        TurboSkodaFilip, do wiązki tylnych drzwi możesz dojść po otwarciu przednich ,widać tą harmonijkę a pod nią jest kostka , częsty przypadek jest że pękaja przewody przy samej kostce i w połączeniu z wilgocią robią sie cyrki ,bądź gdy pękną przewody mogą sie zwierać pod wpływem wstrząsów .ok
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • TurboSkodaFilip
                          Drive
                          • 2010
                          • 60

                          #13
                          ROBAL_26, jak mam się dostać do jakiejkolwiek wiązki gdy wszystkie drzwi są zaryglowane? :P

                          Komentarz

                          • piotr303
                            Drive
                            • 2011
                            • 53

                            #14
                            TurboSkodaFilip, piszesz że jak "elektryk odłączył sterownik wszystko się uspokoiło". To wystarczy wpiąć się w wiązkę sterownika w odpowiednie piny i podać sygnał do odryglowania. Przewody od silnika ryglowania są grubsze to jest nadzieja że w gumie przy słupku są całe jeżeli jednak nie są całe to otwierasz tym sposobem lewe tylne drzwi i masz dostęp do śrub zabezpieczających wkładkę zamka. Jest jeszcze jedna opcja ale nie wiem czy zadziała to test elementów wykonawczych w sterowniku modułu komfortu lub zmiana kodowania na automatyczne odryglowanie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki ale do tego potrzebny jest VCDS. Pierwszą rzeczą którą ja bym zrobił to podłączył bym VCDS sprawdzając wcześniej gniazdo czy poprzedni właściciel coś tam nie namieszał (to tak profilaktycznie aby nie uwalić kabelka).

                            Komentarz

                            • TurboSkodaFilip
                              Drive
                              • 2010
                              • 60

                              #15
                              piotr303, dzięki za pomysł, jako, że tata teraz będzie widział się elektrykiem to powiem mu aby zaproponował takie rozwiązanie ^^

                              Komentarz

                              • kecaj
                                RS
                                • 2009
                                • 1511
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                ROBAL_26, bo już się pogubiłem, czy w 2001 roku był sterownik centralnego w drzwiach? Tę funkcję miał sterownik komfortu chyba.
                                Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2324
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  kecaj, jest za licznikiem moduł komfortu ,ale ja gdy wygłuszałem drzwi u siebie to po odłączenia silniczka drzwi kierowcy automatycznie przestawały działać wszystkie szyby ,zamki i lusterka ,może moduł steruje tym przez ten silniczek ,bo w prawdzie do niego idzie najwięcej przewodów niż do pozostałych . bynajmniej ja tak z tego wnioskuje , a mogę być w błędzie nie ukrywam.
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • piotr303
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 53

                                    #18
                                    kecaj, ROBAL_26, żeby rozwiać wszelkie niejasności wysłałem Wam na e-mail schemat modułu komfortu może wpadniecie jeszcze na jakiś pomysł.

                                    Komentarz

                                    • kecaj
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1511
                                      • Superb II (3T4)

                                      #19
                                      ROBAL_26, to znaczy że jest masterem dla całości. Musze przewertować zeszyty serwisowe.
                                      piotr303, dzięki, mam te schematy.
                                      Ja zdejmowałem tapicerkę przy zamkniętych drzwiach w O1. Jest gdzieś moja informacja na forum.
                                      Tam można dojść do przewodów.
                                      Zamek kierowcy jest z zewnątrz i wewnątrz zniszczony (próba włamania)
                                      Pytanie co można od środka uszkodzić w zamku?[/quote]
                                      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                      Komentarz

                                      • piotr303
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 53

                                        #20
                                        Teraz zauważyłem że pomyliłem schematy i nie do końca tak jest jak opisywałem ops:

                                        [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 21:51 ]
                                        kecaj, pozostaje chyba tylko Twoja opcja ze zdjęciem tapicerki przy zamkniętych drzwiach.

                                        Komentarz

                                        • ROBAL_26
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2324
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          kecaj, teraz już sam widziałeś od kolegi schematy ,mi jednoznacznie wszystko wskazuje że wszystkim steruje sterownikiem w silniczku kierowcy , co do zamka to może być jedynie uszkodzenie płytki poprzez wbicie bębenka zamka do wewnątrz drzwi co mogłoby spowodować pęknięcie płytki zamka i doszło do przerwania ścieżek ,

                                          [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 21:57 ]
                                          piotr303, z tylnych drzwi to jest pikuś zdjęcie tapicerki przy zamkniętych drzwiach bo to już przerabiałem na jednej skodzie ,ale z przednimi to może być więcej zachodu
                                          ale zapewne się da to zrobić.
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz

                                          • piotr303
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 53

                                            #22
                                            Przy otworzeniu tylnych drzwi mamy dostęp do śrub mocujących wkładkę zamka ale jeżeli pękła płytka to i tak nic z tego ale można próbować może ruszy.

                                            Komentarz

                                            • TurboSkodaFilip
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 60

                                              #23
                                              kecaj, można do niego coś wepchnąć.

                                              Co do rozbierania drzwi gdy są zamknięte to chyba poszukam jakichś tutoriali i spróbuję coś zrobić. Starając się przy tym nie połamać plastików.

                                              Komentarz

                                              • ROBAL_26
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2324
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                #24
                                                TurboSkodaFilip, jedno co może się połamać to spinki od tapicerki gdy będzie bardzo zimno , a tak to one się wypinają tylko trzeba trochę siły .

                                                [ Dodano: Pią 21 Mar, 14 06:38 ]
                                                takie są spinki

                                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                Komentarz

                                                • kecaj
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1511
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #25
                                                  TurboSkodaFilip, Podaj swój adres e-mail to wyślę ci PDF-y jak rozebrać tapicerkę.

                                                  [ Dodano: Pią 21 Mar, 14 11:01 ]
                                                  Zamieszczone przez piotr303
                                                  Teraz zauważyłem że pomyliłem schematy i nie do końca tak jest jak opisywałem ops:

                                                  [ Dodano: Czw 20 Mar, 14 21:51 ]
                                                  kecaj, pozostaje chyba tylko Twoja opcja ze zdjęciem tapicerki przy zamkniętych drzwiach.
                                                  Co do schematów to TurboSkodaFilip musi dokładnie określić datę produkcji bo od maja 2001 roku była zmiana.

                                                  Analizując schemat to w słupku B jest czarna kostka 10 pinowa. pin 3 i 9 (przewód żółty i szary) odpowiada za napęd silnika w tylnych lewych drzwiach. Jak podamy tam masę i napięcie - drzwi tylne powinny się otworzyć. Mając otwarte tylne drzwi wykręcamy je całkowicie i mamy dojście do śrubki od wkładki aby ja wymontować, potem odryglowanie to już pestka.
                                                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...