Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

    Zamieszczone przez lukasz81
    Zamieszczone przez nokius
    Cały ten system Star stop to chory pomysł nawiedzonych ekologów...
    I chyba wszystko w temacie... Wczoraj odebrałem O3 i po przejechaniu kilku kilometrów zacząłem myśleć o deaktywacji tego systemu. Zrobię mały offtop i padnie zagadnienie które może już było poruszane na forum... Czy w zaprzyjaźnionym ASO nie da się tego wyłączyć za "przysłowiowego" dobrego flakona??
    Da się chyba VCDS, ale nie wiem jak dokładnie - może ktoś wrzuci info.

  • #2
    16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean

    witajcie!
    Od jakiś 2 miesięcy moja Octavia 1,6 BFQ znowu zaczęła więcej palić i pojawiły się znowu błędy sondy i ubogiej mieszanki; auto jest bez gazu.
    W zeszłym roku we wrześniu wymieniłem sondę za katalizatorem i ten przewód harmonijkowy za filtrem powietrza (była w nim dziura) ponieważ siało podobnymi błędami.
    Dzisiejszy skan:
    VCDS-Lite Version: Release 1.0
    Monday, 03 November 2014, 12:12:13:0
    Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
    Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4600
    Software Coding: 00031
    Work Shop Code: WSC 31480
    Additional Info: TMBDX41U942888618 SKZ7Z0C2257973
    2 Faults Found:
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-10 - - - Intermittent
    16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent

    Ktoś coś na to poradzi?
    Wykonać jakieś logi?
    był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
    jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



    komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

    Komentarz


    • #3
      16514/P0130/000304 - Ross-Tech Wiki
      Nie działa podgrzewanie sondy lambdy, więc po uruchomieniu silnika dopóki sonda się nie rozgrzeje od spalin to mogą się pojawiać błędy związane ze składem mieszanki.
      Chodzi o sondę przed katalizatorem.

      Komentarz


      • #4
        logan_x tyle to ja wiem z wuja google i forum.
        Teraz co dalej? Sonda do wymiany?
        był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
        jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



        komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

        Komentarz


        • #5
          Wykasowac blad i zobaczyc w podgladzie wartosci mierzonych dla sondy B1 S1 czy sonda zaczyna pracowac po 10-20sekundach od uruchomienia silnika. Jak nie, to oznacza ze sonda nie zaczyna sie podgrzewac wiec sonda do wymiany
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Maicroft Nie jestem pewien czy to dobrze sprawdzałem ale wyszło mi takie coś:
            Na wyłączonym silniku:
            Htg. S1 OFF, Htg. S2 OFF
            Po uruchomieniu:
            Htg. S1 ON (od razu się zmienia), Htg. S2 OFF (a po przejechaniu kilkuset metrów ON)
            Po ostatnim skasowaniu błędów tj. 3.11.br błędy nie wróciły. W takim razie pierwsza sonda jest sprawna, czy trzeba ją jednak wymienić?
            był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
            jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



            komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

            Komentarz


            • #7
              Obserwuj. Wstaly obie. Moze to byl blad ktory wystapil sporadycznie, chociaz nie powinien.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Mam ten sam błąd z tym, że na gazie przed chwilą wyczytałem w necie, że problemem może być również za niskie ciśnienie pompy paliwa. Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Niestety i ja mam te dwa błędy, które się powtarzają co jakiś czas. Mam LPG. Silnik przez cały czas pracuje normalnie i spalanie tez jest normalne.

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak jest gaz to pytanie ile wynosi korekta krotko podczas jazdy oraz dlugoterminowa?
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam, właśnie stałem się posiadaczem Octavi 1 1.6 102KM BFQ. Mam również te same błędy 16555 i 16514. Autko bez gazu, błędy pojawiają się raz na 200km przejechanych. Silnik normalnie pracuje, nie brakuje mu wtedy mocy, obroty nie falują. Sondę lambda oryginalną wymieniłem jak i filtr paliwa. Nic nie pomogło. Co jakiś czas zapala się ten check. Czy ktoś już uporał się z tymi dwoma błędami?

                      Komentarz


                      • #12
                        Kolejny BFQ z tymi problemami... toż to jakaś zmowa producenta. Weź zrób log dynamiczny i statyczny 002+033, i dynamiczny 003+020. Tylko proszę zrób to zgodnie ze sztuką...

                        Komentarz


                        • #13
                          Z 16555 sobie poradziłem - przyczyną był pęknięty przewód odpowietrzania odmy, natomiast z sondą dalej walczę.
                          Mogę prosić o instrukcję wykonania logu dynamicznego i statycznego?

                          Błąd 16514 jest sporadyczny. Kasuję go a po kilku dniach wraca ponownie. Czas się w końcu z nim uporać, bo już mam dosyć latania z laptopem do auta...
                          Ostatnio edytowany przez Megaremek; 44373.

                          Komentarz


                          • #14
                            A auto ma LPG?

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie, czysta benzyna.

                              Komentarz


                              • #16
                                No to robisz tak. Na dzień dzisiejszy sprawdź (tylko min. 40km od ostatniego skasowanego błedu) wartości w 032, mozesz zrobic screena/spisac na kartke, cokolwiek. Potem przed samym logiem dynamicznym skasuj błędy (nie dzień przed tylko zaraz, minute przed najlepie) nawet jesli nie ma. Log robisz od 1500 do 6200RPM, na 3ójce, z butem w podłodze, 002+033, tak samo 003+020.
                                Potem robisz statyczny czyli jakies 2minuty na wolnych obrotach samo 033. Oczywiście do wszystkiego ciepły silnik.
                                Ale jak sama PB to trzeba sprawdzić kable, wtyczki sondy, ale raczej po prostu będzie do wymiany. No chyba że Ci coś z dostarczaniem paliwa wyjdzie na logach.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
                                  No to robisz tak. Na dzień dzisiejszy sprawdź (tylko min. 40km od ostatniego skasowanego błedu) wartości w 032, mozesz zrobic screena/spisac na kartke, cokolwiek. Potem przed samym logiem dynamicznym skasuj błędy (nie dzień przed tylko zaraz, minute przed najlepie) nawet jesli nie ma. Log robisz od 1500 do 6200RPM, na 3ójce, z butem w podłodze, 002+033, tak samo 003+020.
                                  Potem robisz statyczny czyli jakies 2minuty na wolnych obrotach samo 033. Oczywiście do wszystkiego ciepły silnik.
                                  Ale jak sama PB to trzeba sprawdzić kable, wtyczki sondy, ale raczej po prostu będzie do wymiany. No chyba że Ci coś z dostarczaniem paliwa wyjdzie na logach.
                                  Dzięki za informacje. Ale mam pytanie, skasować błędy i dopiero przejechać te 40km i dopiero log? Bo na chwilę obecną świeci się Check...
                                  W sobotę będę się chciał za to zabrać, bo dziś autko zawiozłem na wymianę łożysk i poduszek amorków. Uczuliłem mechanika by pooglądał okablowanie sondy, bo sonda niby wymieniana w czerwcu przez poprzedniego właściciela i nie powinna być do wymiany. Sonda oryginał szerokopasmowy włożony.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Chodzi o to że 032 sprawdzasz po 40km od ostatenigo kasowania. Jeśli sprawdzisz wczesniej wartości mogą być mało miarodajne. Nie wazne czy przed logiem czy po, czy się świeci check czy nie, ważne że 40km od ostatenigo skasowania (ewentualnie wypięcia aku). Resztę grup sprawdzasz kasując wcześniej błędy.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Pomiar 032: Lambda 6,3% Lambda -0,8%
                                      Pozostałe logi dodane w załączniku

                                      Przed kasowaniem błędów były takie:
                                      2 Faults Found:
                                      16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                      P0130 - 35-00 - -
                                      16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                      P0130 - 35-10 - - - Intermittent
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Troche to dziwnie wygląda... Wygląda na niedomagającą pompę paliwa lub dziurę, ostatecznie to sonda coś świruje, w tej kolejności co napisałem. Sprawdzić ciśnienie paliwa, szczelnosć dokładnie sprawdzić kompresorem. Kabel sondy obejrzeć, wtyczkę też.
                                        Dziwne te wartości w 032 w stosunku do tego co widzę w logach... Nie masz czasem dziurawego wydechu?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dziury w wydechu raczej nie mam, przynajmniej nie słyszę aby chodził jakoś nie tak (jedynie co mnie w wydechu zastanawia, to to że mam dwie rury z tłumika - jak w dieslu, ale chyba to normalne w tym silniku?). Wtyczka i przewód sondy były oglądane w piątek i też nic tam nie znaleziono niepokojącego. Z tego co się orientuję to właśnie to 032 wychodzi ok i nie świadczy o kończącej się pompie? Kurcze sam już nie wiem. Pojadę na tą diagnostykę pompy... a szczelność chodzi Ci o doloty powietrza?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            z tymi logami to powariowaliście, tak jakby logi miały być panaceum na wszystko. Wyświetla błędy typowo elektryczne sond więc trzeba szukać w elektryce.
                                            1. Napięcie akumulatora z bloków pomiarowych i faktyczne z akumulatora - jeżeli jest rozbieżność sprawdzić czystość klem i stan kabli oraz ich przyłączy do budy napięcie na zgaszonym silniku to >12v a na odpalonym to >13v a dokładniej jeżeli mnie pamięć nie myli to coś ok 14,4
                                            2. Oporność grzałki sondy - nie pamiętam które kable ale ewentualnie bloki pomiarowe grupa podajże 41 (jak dobrze pamietam to 25 ohm na zimym silniku)
                                            Jak powyższe ok to:
                                            3. sprawdzić napięcie podawane na grzałkę sondy (zapewne igły do wbicia się w przewód bedą niezbędne bo po wypięciu wtyczki komputer może nie załączyć grzania)
                                            4. jak wszystko powyżej jest ok to zrobić przegląd kabli między kompem a sondą (zmierzyć multimetrem oporność ruszając kablem tak aby sprawdzić czy nie jest gdzieś pod izolacją ukruszony i nie przerywa).
                                            Jak dalej nie wykryto przyczyny to prawdopodobnie zostaje już tylko wymiana sondy.
                                            A na koniec ważna informacja - wtyczek i gniazd sondy, przepływomierza i komputera nie pryskamy żadnymi kontakt sprayami mają być suche i czyste

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                              A na koniec ważna informacja - wtyczek i gniazd sondy, przepływomierza i komputera nie pryskamy żadnymi kontakt sprayami mają być suche i czyste
                                              Kuźwa, a mi w piątek mechanior przeglądając okablowanie sondy pochwalił się, że na wypadek spryskał piny i wtyczki kontakt sprayem

                                              Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                              1. Napięcie akumulatora z bloków pomiarowych i faktyczne z akumulatora - jeżeli jest rozbieżność sprawdzić czystość klem i stan kabli oraz ich przyłączy do budy napięcie na zgaszonym silniku to >12v a na odpalonym to >13v a dokładniej jeżeli mnie pamięć nie myli to coś ok 14,4
                                              A powiedz mi, to znaczy że akumulator może dawać takie błędy? W zasadzie jestem na końcówce aku i już rozglądam się za zakupem nowego.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Megaremek Zobacz wpis
                                                chodzi Ci o doloty powietrza?
                                                dolot i odma o której się często zapomina.
                                                Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                                Wyświetla błędy typowo elektryczne sond więc trzeba szukać w elektryce
                                                fakt, że często te błędy elektryczne to błędy od sondy i kabli. Ale bardzo czesto są związane z uboga mieszanką a ta tutaj ewidentnie jest. Tylko prawda tez że może być konsekwencją źle działającej sondy. Ale sprawdzenie szczelności i sprawdzenie pompy to nie duży wydatek, a wymienić sondę w ciemno to trochę koszt. Dużo osób nie myśli o szczelności a to podstawa działania silnika, silnika, którego osprzęt ma zazwyczaj około 15lat i plastiki/gumy pracujące w tych warunkach już dawno mogą nie spełniać swojej roli.
                                                Oczywiście logi nie zastąpią sprawdzenia które napisałeś, ale na pewno są prostsze do wykonania.
                                                Poza tym widziałem już kilka błędów malfunction in circuit, winne było czesto LPG i uboga meiszanka. Po ustawieniu lpg błąd sie nie pojawiał. Błąd malfunction in circuit jest tłumaczony jako "przerwa w obwodzie", ale zastanawiam się czy tłumaczenie nie jest błedne. Malfunction to nie przerwa ale dyskfunkcja, nieciąglość itp. Circuit może oznaczać nie tylko obwód ale też niejako odzwieciedlać sinusoidalną pracę sondy.
                                                Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis
                                                z tymi logami to powariowaliście, tak jakby logi miały być panaceum na wszystko
                                                nie są, ale zobacz sobie na forum A4, ile ludzi diagnozuje auta na tej podstawie i diagnozy są trafne. Fakt większośc odtyczy 1.8T które sie łatwiej diagnozuje.
                                                Zamieszczone przez Megaremek Zobacz wpis
                                                A powiedz mi, to znaczy że akumulator może dawać takie błędy?
                                                Zrób ten aku. Powinien dawac tez inne błedy ale może przez to sonda wariuje.
                                                Zamieszczone przez Megaremek Zobacz wpis
                                                Pojadę na tą diagnostykę pompy
                                                pamiętaj że pompe sprawdza się przy obciążeniu.
                                                Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  A mam pytanie, ma ktoś namiar na speca, który DOBRZE sprawdzi pompę i szczelność i generalnie odnajdzie właściwą przyczynę tego błędu? Nie tak, że będę wymieniał części do skutku?
                                                  Ze świętokrzyskiego - Kielc / w promieniu ok 100km?

                                                  Dodam -nie związane z tematem, że auto dziś mi sprawiło wielki zawód, bo wywaliło na FISie czerwony kolor RDS radia, gdzie w sumie doszedłem że oleju jest za mało, tylko że wcześniej wysyłał komunikat o potrzebie dolania oleju i zawsze wtedy uzupełniałem a tu dziś rano po odpaleniu ni z tego ni z owego takie coś... Zaczyna mnie trochę Skodzinka irytować
                                                  Ostatnio edytowany przez Megaremek; 44373.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X