Zamieszczone przez lukasz81
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
Zwiń
X
-
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
witajcie!
Od jakiś 2 miesięcy moja Octavia 1,6 BFQ znowu zaczęła więcej palić i pojawiły się znowu błędy sondy i ubogiej mieszanki; auto jest bez gazu.
W zeszłym roku we wrześniu wymieniłem sondę za katalizatorem i ten przewód harmonijkowy za filtrem powietrza (była w nim dziura) ponieważ siało podobnymi błędami.
Dzisiejszy skan:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Monday, 03 November 2014, 12:12:13:0
Control Module Part Number: 06A 906 033 BG
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2VG00HS4600
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31480
Additional Info: TMBDX41U942888618 SKZ7Z0C2257973
2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
P0171 - 35-10 - - - Intermittent
Ktoś coś na to poradzi?
Wykonać jakieś logi?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
-
-
logan_x tyle to ja wiem z wuja google i forum.
Teraz co dalej? Sonda do wymiany?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Maicroft Nie jestem pewien czy to dobrze sprawdzałem ale wyszło mi takie coś:
Na wyłączonym silniku:
Htg. S1 OFF, Htg. S2 OFF
Po uruchomieniu:
Htg. S1 ON (od razu się zmienia), Htg. S2 OFF (a po przejechaniu kilkuset metrów ON)
Po ostatnim skasowaniu błędów tj. 3.11.br błędy nie wróciły. W takim razie pierwsza sonda jest sprawna, czy trzeba ją jednak wymienić?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Witam, właśnie stałem się posiadaczem Octavi 1 1.6 102KM BFQ. Mam również te same błędy 16555 i 16514. Autko bez gazu, błędy pojawiają się raz na 200km przejechanych. Silnik normalnie pracuje, nie brakuje mu wtedy mocy, obroty nie falują. Sondę lambda oryginalną wymieniłem jak i filtr paliwa. Nic nie pomogło. Co jakiś czas zapala się ten check. Czy ktoś już uporał się z tymi dwoma błędami?
Komentarz
-
-
Z 16555 sobie poradziłem - przyczyną był pęknięty przewód odpowietrzania odmy, natomiast z sondą dalej walczę.
Mogę prosić o instrukcję wykonania logu dynamicznego i statycznego?
Błąd 16514 jest sporadyczny. Kasuję go a po kilku dniach wraca ponownie. Czas się w końcu z nim uporać, bo już mam dosyć latania z laptopem do auta...Ostatnio edytowany przez Megaremek; 44373.
Komentarz
-
-
No to robisz tak. Na dzień dzisiejszy sprawdź (tylko min. 40km od ostatniego skasowanego błedu) wartości w 032, mozesz zrobic screena/spisac na kartke, cokolwiek. Potem przed samym logiem dynamicznym skasuj błędy (nie dzień przed tylko zaraz, minute przed najlepie) nawet jesli nie ma. Log robisz od 1500 do 6200RPM, na 3ójce, z butem w podłodze, 002+033, tak samo 003+020.
Potem robisz statyczny czyli jakies 2minuty na wolnych obrotach samo 033. Oczywiście do wszystkiego ciepły silnik.
Ale jak sama PB to trzeba sprawdzić kable, wtyczki sondy, ale raczej po prostu będzie do wymiany. No chyba że Ci coś z dostarczaniem paliwa wyjdzie na logach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpisNo to robisz tak. Na dzień dzisiejszy sprawdź (tylko min. 40km od ostatniego skasowanego błedu) wartości w 032, mozesz zrobic screena/spisac na kartke, cokolwiek. Potem przed samym logiem dynamicznym skasuj błędy (nie dzień przed tylko zaraz, minute przed najlepie) nawet jesli nie ma. Log robisz od 1500 do 6200RPM, na 3ójce, z butem w podłodze, 002+033, tak samo 003+020.
Potem robisz statyczny czyli jakies 2minuty na wolnych obrotach samo 033. Oczywiście do wszystkiego ciepły silnik.
Ale jak sama PB to trzeba sprawdzić kable, wtyczki sondy, ale raczej po prostu będzie do wymiany. No chyba że Ci coś z dostarczaniem paliwa wyjdzie na logach.
W sobotę będę się chciał za to zabrać, bo dziś autko zawiozłem na wymianę łożysk i poduszek amorków. Uczuliłem mechanika by pooglądał okablowanie sondy, bo sonda niby wymieniana w czerwcu przez poprzedniego właściciela i nie powinna być do wymiany. Sonda oryginał szerokopasmowy włożony.
Komentarz
-
-
Chodzi o to że 032 sprawdzasz po 40km od ostatenigo kasowania. Jeśli sprawdzisz wczesniej wartości mogą być mało miarodajne. Nie wazne czy przed logiem czy po, czy się świeci check czy nie, ważne że 40km od ostatenigo skasowania (ewentualnie wypięcia aku). Resztę grup sprawdzasz kasując wcześniej błędy.
Komentarz
-
-
Pomiar 032: Lambda 6,3% Lambda -0,8%
Pozostałe logi dodane w załączniku
Przed kasowaniem błędów były takie:
2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - IntermittentZałączone pliki
Komentarz
-
-
Troche to dziwnie wygląda... Wygląda na niedomagającą pompę paliwa lub dziurę, ostatecznie to sonda coś świruje, w tej kolejności co napisałem. Sprawdzić ciśnienie paliwa, szczelnosć dokładnie sprawdzić kompresorem. Kabel sondy obejrzeć, wtyczkę też.
Dziwne te wartości w 032 w stosunku do tego co widzę w logach... Nie masz czasem dziurawego wydechu?
Komentarz
-
-
Dziury w wydechu raczej nie mam, przynajmniej nie słyszę aby chodził jakoś nie tak (jedynie co mnie w wydechu zastanawia, to to że mam dwie rury z tłumika - jak w dieslu, ale chyba to normalne w tym silniku?). Wtyczka i przewód sondy były oglądane w piątek i też nic tam nie znaleziono niepokojącego. Z tego co się orientuję to właśnie to 032 wychodzi ok i nie świadczy o kończącej się pompie? Kurcze sam już nie wiem. Pojadę na tą diagnostykę pompy... a szczelność chodzi Ci o doloty powietrza?
Komentarz
-
-
z tymi logami to powariowaliście, tak jakby logi miały być panaceum na wszystko. Wyświetla błędy typowo elektryczne sond więc trzeba szukać w elektryce.
1. Napięcie akumulatora z bloków pomiarowych i faktyczne z akumulatora - jeżeli jest rozbieżność sprawdzić czystość klem i stan kabli oraz ich przyłączy do budy napięcie na zgaszonym silniku to >12v a na odpalonym to >13v a dokładniej jeżeli mnie pamięć nie myli to coś ok 14,4
2. Oporność grzałki sondy - nie pamiętam które kable ale ewentualnie bloki pomiarowe grupa podajże 41 (jak dobrze pamietam to 25 ohm na zimym silniku)
Jak powyższe ok to:
3. sprawdzić napięcie podawane na grzałkę sondy (zapewne igły do wbicia się w przewód bedą niezbędne bo po wypięciu wtyczki komputer może nie załączyć grzania)
4. jak wszystko powyżej jest ok to zrobić przegląd kabli między kompem a sondą (zmierzyć multimetrem oporność ruszając kablem tak aby sprawdzić czy nie jest gdzieś pod izolacją ukruszony i nie przerywa).
Jak dalej nie wykryto przyczyny to prawdopodobnie zostaje już tylko wymiana sondy.
A na koniec ważna informacja - wtyczek i gniazd sondy, przepływomierza i komputera nie pryskamy żadnymi kontakt sprayami mają być suche i czyste
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpisA na koniec ważna informacja - wtyczek i gniazd sondy, przepływomierza i komputera nie pryskamy żadnymi kontakt sprayami mają być suche i czyste
Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpis1. Napięcie akumulatora z bloków pomiarowych i faktyczne z akumulatora - jeżeli jest rozbieżność sprawdzić czystość klem i stan kabli oraz ich przyłączy do budy napięcie na zgaszonym silniku to >12v a na odpalonym to >13v a dokładniej jeżeli mnie pamięć nie myli to coś ok 14,4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Megaremek Zobacz wpischodzi Ci o doloty powietrza?
Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpisWyświetla błędy typowo elektryczne sond więc trzeba szukać w elektryce
Oczywiście logi nie zastąpią sprawdzenia które napisałeś, ale na pewno są prostsze do wykonania.
Poza tym widziałem już kilka błędów malfunction in circuit, winne było czesto LPG i uboga meiszanka. Po ustawieniu lpg błąd sie nie pojawiał. Błąd malfunction in circuit jest tłumaczony jako "przerwa w obwodzie", ale zastanawiam się czy tłumaczenie nie jest błedne. Malfunction to nie przerwa ale dyskfunkcja, nieciąglość itp. Circuit może oznaczać nie tylko obwód ale też niejako odzwieciedlać sinusoidalną pracę sondy.
Zamieszczone przez Rasputin Zobacz wpisz tymi logami to powariowaliście, tak jakby logi miały być panaceum na wszystko
Zamieszczone przez Megaremek Zobacz wpisA powiedz mi, to znaczy że akumulator może dawać takie błędy?
Zamieszczone przez Megaremek Zobacz wpisPojadę na tą diagnostykę pompyOstatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
-
A mam pytanie, ma ktoś namiar na speca, który DOBRZE sprawdzi pompę i szczelność i generalnie odnajdzie właściwą przyczynę tego błędu? Nie tak, że będę wymieniał części do skutku?
Ze świętokrzyskiego - Kielc / w promieniu ok 100km?
Dodam -nie związane z tematem, że auto dziś mi sprawiło wielki zawód, bo wywaliło na FISie czerwony kolor RDS radia, gdzie w sumie doszedłem że oleju jest za mało, tylko że wcześniej wysyłał komunikat o potrzebie dolania oleju i zawsze wtedy uzupełniałem a tu dziś rano po odpaleniu ni z tego ni z owego takie coś... Zaczyna mnie trochę Skodzinka irytowaćOstatnio edytowany przez Megaremek; 44373.
Komentarz
-
Komentarz