brak reakcji na przycisk otwarcia wlewu paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mariano_Italian
    Classic
    • 2019
    • 0

    brak reakcji na przycisk otwarcia wlewu paliwa

    Koledzy, zamierzam podłączyć wideorejestrator samochodowy poprzez moduł zasilania Vico Power-Plus, który monitoruje napięcie, czas i temperaturę zabezpieczając obwód zasilania, nie dopuszczając do rozładowania akumulatora poniżej zaprogramowanego progu napięcia (moduł ten sprawdza się świetnie przy kamerach z trybem "park mode").
    Podłączenie wymaga zasilania 12V "po zapłonie" i stałego zasilania 12V, więc:
    - Sprawdziłem u siebie (O2 Tour 1.6 BSE), że stałe zasilanie jest w "wolnym" gnieździe skrzynki bezpieczników wewnątrz nr 17 (mini).
    - Podłączyłem miernik, zamknąłem i zaryglowałem samochód i nawet po 40 minutach było napięcie. Wobec tego, czy mogę przyjąć że jest to gniazdo gdzie 12V występuje w sposób ciągły i nie zostanie odłączone po dłuższym czasie przez sterownik samochodu (tak jak ma to miejsce, np. przy odłączaniu oświetlenia wnętrza jak długo nie zamykamy drzwi)?
  • Mariano_Italian
    Drive
    • 2014
    • 60

    #2
    brak reakcji na przycisk otwarcia wlewu paliwa

    Witam! Chciałem przed chwilą zatankować samochód i nie dało się otworzyć klapki wlewu. Nie słychać żadnej reakcji na przycisk. Czy jest możliwość jakiegoś awaryjnego otwarcia tej klapki pomijając przycisk w samochodzie?

    Ps. Odkryłem już pod tapicerką bagażnika linkę do awaryjnego otwierania wlewu więc jakoś przeżyję Dodam tylko, że kilka dni temu próbowałem spsikać WD40 mikrostyk zamka w drzwiach kierowcy. Sporo tam tego napsikałem. Myślicie, że to może mieć jakiś związek? Mikrostyk jak nie działał tak nadal nie działa, ale teraz przestał nagle działać przycisk wlewu paliwa... Mogłem zalać moduł sterowania?

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Na początek sprawdź czy dochodzi prąd do "klapki".

      Komentarz

      • buldoggg
        Rider
        • 2014
        • 347
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        żeby odtworzyć awaryjnie

        bagażnik-odkreć 2-3 piny które trzymają wykładzinę z prawej strony(od wlewu) i tam będziesz miał linkę-jak ją pociągniesz to zwolnisz dzyndzla od wlewu.

        miałem taki przypadek że w zimę zamarzł czy cuś że nie mogłem zamknąć klapki od wlewu

        Komentarz


        • #5
          Mariano_Italian, a potem przyjrzyj sie temu dzyndzlowi, z reguly to on sie blokuje, zapsikaj czyms co czysci jak wd40 potem czyms co smaruje, ewentualnie rozruszaj mechanicznie badz przedmuchaj, u mnie pomoglo bo w nim lezal problem.

          [ Dodano: Pią 20 Mar, 15 20:48 ]
          Zamieszczone przez Mariano_Italian
          Mogłem zalać moduł sterowania?
          raczej nie, kurde mnie ostatnio z Masterze wylalo sie 0,5l herbaty za liczniki, wszystko wyplynelo odrazu dolem i nic sie nie stalo, wiec ja mialem szczescie (raczej to bym obstawial) albo Ty mega pecha.

          ps. Tylko nie pamietam czy u mnie bylo slychac prace dzyndzla

          Komentarz

          • marky2552
            Ambiente
            • 2015
            • 134

            #6
            A gdzie ty tam masz linke ? To jest elektryczny mechanizm mógł gdzieś przewód przegnić przerwać lub zaśniedzieć tak jak ja miałem to pociągłem kabel (+) od włącznika do silniczka od wlewu i działa. mówisz czy mogłeś zalać moduł. ten moduł który steruje klapką i innymi rzeczami w aucie znajduje się prawdopodobnie pod kierownicą bądź pod siedzeniem kierowcy i jak psikałeś wd40 na zamek w drzwiach to nie ma nic z klapką wspólnego bo ten moduł w drzwiach jest od czegoś innego

            Komentarz

            • buldoggg
              Rider
              • 2014
              • 347
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Przecież jest linka która po włączeniu przycisku cofa się i powoduje zwolnienie blokady

              Komentarz

              • marky2552
                Ambiente
                • 2015
                • 134

                #8
                Ja tam nie mam żadnej linki mam silniczek z takim bolcem który cofa się po wciśnięciu przycisku koło hamulca ręcznego.

                Mariano_italian, spróbuj pociągnąć osobny kabel od przycisku do siłownika z tego co pamiętam to 2 wchodzą do przycisku a 1 wychodzi do siłownika chyba czerwono niebieski bo 2 w siłowniku to masa

                Komentarz

                • buldoggg
                  Rider
                  • 2014
                  • 347
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  marky2552 no linka-kabel w otulinie

                  Komentarz

                  • Mariano_Italian
                    Drive
                    • 2014
                    • 60

                    #10
                    Panowie pomocy! Skodzina umiera na moich oczach! Teraz nie działa już centralny zamek! Reasumując, w ostatnim tygodniu przestały działać: elektryczne lusterka, otwieranie wlewu paliwa i centralny zamek. Co gorsza nie da się otworzyć drzwi od strony pasażera bo centralny cały czas go blokuje... kiedy otwieram drzwi kluczykiem otwierają się tylko drzwi kierowcy i bagażnik. Kiedy pilotem tylko bagażnik. Wyjąłem wszystkie bezpieczniki odpowiedzialne za centralny zamek ale dalej kiedy otwieram drzwi kluczem otwiera się też bagażnik i nie da się wejść do auta od strony pasażera! Rozkręciłem drzwi kierowcy i wygląda, że wszystko jest ok. W przelotce kilka kabli jest pognitych ale nie na tyle, żeby wszystko miało nagle przestać działać w przeciągu tygodnia...

                    Komentarz

                    • michalrh
                      Rider
                      • 2012
                      • 322
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Mariano_Italian
                      Panowie pomocy! Skodzina umiera na moich oczach! Teraz nie działa już centralny zamek! Reasumując, w ostatnim tygodniu przestały działać: elektryczne lusterka, otwieranie wlewu paliwa i centralny zamek. Co gorsza nie da się otworzyć drzwi od strony pasażera bo centralny cały czas go blokuje... kiedy otwieram drzwi kluczykiem otwierają się tylko drzwi kierowcy i bagażnik. Kiedy pilotem tylko bagażnik. Wyjąłem wszystkie bezpieczniki odpowiedzialne za centralny zamek ale dalej kiedy otwieram drzwi kluczem otwiera się też bagażnik i nie da się wejść do auta od strony pasażera! Rozkręciłem drzwi kierowcy i wygląda, że wszystko jest ok. W przelotce kilka kabli jest pognitych ale nie na tyle, żeby wszystko miało nagle przestać działać w przeciągu tygodnia...
                      a może jednak te kable robią problem. Ewentualnie w drzwiach kierowcy w module piny do sprawdzenia.
                      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                      Komentarz

                      • Mariano_Italian
                        Drive
                        • 2014
                        • 60

                        #12
                        Jutro posprawdzam kable we wszystkich przelotkach... Sprawdzałem moduł w drzwiach kierowcy i wygląda na to, że wszystko tam jest ok. Sam moduł jest czyściutki i piny wyglądają zdrowo... W przelotce kierowcy są pęknięte dwa kable i jeden urwany. Ten urwany już zdrutowałem, ale tych pękniętych na razie nie ruszałem. Ps. Da się tymczasowo zdezaktywować centralny? Tak bym mógł otworzyć drzwi pasażera? inaczej nie dostane się do przelotki...

                        Komentarz

                        • buldoggg
                          Rider
                          • 2014
                          • 347
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          i jak poradziłeś sobie ?

                          Komentarz

                          • Mariano_Italian
                            Drive
                            • 2014
                            • 60

                            #14
                            Od rana próbuję otworzyć jakiekolwiek drzwi Póki co odłączyłem aku, żeby zrestartować kompa - na forum seata wyczytałem o podobnych przypadkach, ponoć niski poziom naładowania baterii sprawia, że moduł komf. wariuje... Niestety u mnie odłączenie aku nie pomogło. Nadal mogę otworzyć tylko drzwi kierowcy i bagażnik.

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Mariano_Italian, masz vag-coma.. włącz w module komfortu, jeżeli dasz radę się połączyć opcję auto-unlock i zobacz co się będzie działo.
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • Mariano_Italian
                                Drive
                                • 2014
                                • 60

                                #16
                                Dzisiaj podłączałem samochód pod kompa, vag com w ogóle nie chciał się połączyć z modułem komfortu. VWTOOL połączył się z modułem bez problemu ale w tym programie nie ma zbyt wiele opcji... Nie mam już pomysłu co z tym zrobić.

                                Komentarz

                                Pracuję...