Żona ma termin na polowe października, wygląd swoją droga, ale dla dziecka lepiej jak jest ciemno i chłodniej.
Analiza logów - spalanie po czyszczeniu nastawnika w pompie
Zwiń
X
-
Analiza logów - spalanie po czyszczeniu nastawnika w pompie
Witam
Mam prośbę o przeanalizowanie moich logów pod kątem ustawienia nastawnika w pompie wtryskowej rotacyjnej wykonanego po czyszczeniu tegoż nastawnika, czyli poprawności ustawienia dawki paliwa.
Samochód to Okcia I 1999r. 110 koni silnik AHF.
W celu sprawdzenia zrobiłem logi w blokach wartości mierzonych nr 1 i nr 15.
A dla rozeznania - podaję logi wykonane przed czyszczeniem nastawnika i po jego oczyszczeniu.
LOGI - Stan sprzed czyszczenia nastawnika: http://vaglog.pl/log_211201.html
Log podzielony na dwie części - na zimnym i rozgrzanym silniku - temperatura
widoczna w grupie 7 - ostatnie pole.
Dodam, iż napięcie nastawnika na zgaszonym silniku w Grupie 1-szej było 0,72 V.
Dawka paliwa na pracującym, rozgrzanym silniku jak widać z logu wynosiła 4,8-5mg/R
LOGI - Stan obecny tj. po czyszczeniu nastawnika: http://vaglog.pl/log_211191.html
Napięcie w Grupie 1-szej na zgaszonym silniku jest obecnie ustawione na 0,76 V czyli
o 0,04 V wyższe niż było przed czyszczeniem, a dawka paliwa jak widać na
Dawka paliwa na rozgrzanym, pracującym na wolnych obrotach silniku wynosi obecnie
około 3,4mg/R - co widać na końcu tego długiego logu, kiedy autko stoi na wolnych
obrotach.
Teraz moje pytanie:
Jaki wpływ na pracę silnika mają takie różnice ustawień nastawnika pompy, kiedy to na zgaszonym silniku napięcie nastawnika było 0,72 V , a teraz jest ustawione na 0,76 V.
Jaki wpływ na działanie silnika ma takie ustawienie dawek paliwa kiedy to było 4,8-5mg/R a obecnie jest 3,4mg/R.
Czy te różnice są istotne, czy pomijalne? Czy można jeździć na takich ustawieniach, czy jednak lepiej jechać i ustawiać do skutku zgodnie z wartościami poprzednimi?
Mam odczucie jakby silnik stracił trochę na mocy, ale wyczytałem, że gdy VAG pokazuje mniejszą dawkę np. 3,4mg/R to w rzeczywistości silnik dostaje więcej paliwa niż np. na wskazaniu 5mg/R.
A z kolei, kiedy dawka jest za duża to wtryski zaczynają po prostu lać paliwo, co grozi upaleniem tłoków etc.
PROSZĘ O NAPRAWDĘ FACHOWE PORADY - a nie jakieś nie przynoszące odpowiedzi na moje pytania!
Jeśli będzie potrzeba - mogę wykonać dodatkowe logi zgodnie z zaleceniami.
-
-
Zamieszczone przez piotr-pacekA z kolei, kiedy dawka jest za duża to wtryski zaczynają po prostu lać paliwo, co grozi upaleniem tłoków
Dawka 3,4 jest OK.
Napiecie na igle RSW - dobre.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
Komentarz