Analiza logów - spalanie po czyszczeniu nastawnika w pompie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • macpunto
    Classic
    • 2014
    • 5

    Analiza logów - spalanie po czyszczeniu nastawnika w pompie

    Żona ma termin na polowe października, wygląd swoją droga, ale dla dziecka lepiej jak jest ciemno i chłodniej.
  • piotr-pacek
    Classic
    • 2012
    • 38

    #2
    Analiza logów - spalanie po czyszczeniu nastawnika w pompie

    Witam
    Mam prośbę o przeanalizowanie moich logów pod kątem ustawienia nastawnika w pompie wtryskowej rotacyjnej wykonanego po czyszczeniu tegoż nastawnika, czyli poprawności ustawienia dawki paliwa.

    Samochód to Okcia I 1999r. 110 koni silnik AHF.

    W celu sprawdzenia zrobiłem logi w blokach wartości mierzonych nr 1 i nr 15.

    A dla rozeznania - podaję logi wykonane przed czyszczeniem nastawnika i po jego oczyszczeniu.

    LOGI - Stan sprzed czyszczenia nastawnika: http://vaglog.pl/log_211201.html
    Log podzielony na dwie części - na zimnym i rozgrzanym silniku - temperatura
    widoczna w grupie 7 - ostatnie pole.
    Dodam, iż napięcie nastawnika na zgaszonym silniku w Grupie 1-szej było 0,72 V.
    Dawka paliwa na pracującym, rozgrzanym silniku jak widać z logu wynosiła 4,8-5mg/R

    LOGI - Stan obecny tj. po czyszczeniu nastawnika: http://vaglog.pl/log_211191.html
    Napięcie w Grupie 1-szej na zgaszonym silniku jest obecnie ustawione na 0,76 V czyli
    o 0,04 V wyższe niż było przed czyszczeniem, a dawka paliwa jak widać na
    Dawka paliwa na rozgrzanym, pracującym na wolnych obrotach silniku wynosi obecnie
    około 3,4mg/R - co widać na końcu tego długiego logu, kiedy autko stoi na wolnych
    obrotach.

    Teraz moje pytanie:
    Jaki wpływ na pracę silnika mają takie różnice ustawień nastawnika pompy, kiedy to na zgaszonym silniku napięcie nastawnika było 0,72 V , a teraz jest ustawione na 0,76 V.
    Jaki wpływ na działanie silnika ma takie ustawienie dawek paliwa kiedy to było 4,8-5mg/R a obecnie jest 3,4mg/R.

    Czy te różnice są istotne, czy pomijalne? Czy można jeździć na takich ustawieniach, czy jednak lepiej jechać i ustawiać do skutku zgodnie z wartościami poprzednimi?
    Mam odczucie jakby silnik stracił trochę na mocy, ale wyczytałem, że gdy VAG pokazuje mniejszą dawkę np. 3,4mg/R to w rzeczywistości silnik dostaje więcej paliwa niż np. na wskazaniu 5mg/R.
    A z kolei, kiedy dawka jest za duża to wtryski zaczynają po prostu lać paliwo, co grozi upaleniem tłoków etc.

    PROSZĘ O NAPRAWDĘ FACHOWE PORADY - a nie jakieś nie przynoszące odpowiedzi na moje pytania!
    Jeśli będzie potrzeba - mogę wykonać dodatkowe logi zgodnie z zaleceniami.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zamieszczone przez piotr-pacek
      A z kolei, kiedy dawka jest za duża to wtryski zaczynają po prostu lać paliwo, co grozi upaleniem tłoków
      Przeciez to tylko dawka na wolnych obrotach.

      Dawka 3,4 jest OK.
      Napiecie na igle RSW - dobre.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • piotr-pacek
        Classic
        • 2012
        • 38

        #4
        To tylko dawka na wolnych obrotach i nie ma wpływu na dawkę pod obciążeniem w czasie jazdy?

        A swoją drogą jak zinterpretować tę dawkę - jak dużą czy jako małą? - bo regulacja jest chyba w zakresie między 3 a 9 mg/R.

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Dawka jest wysoka... ale w normie....
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          Pracuję...