[O1] drgania kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kapitan Zbik
    Classic
    • 2007
    • 31
    • Seat
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    [O1] drgania kierownicy przy hamowaniu

    diavolo99, siemano
  • pawilos
    Classic
    • 2006
    • 20

    #2
    [O1] drgania kierownicy przy hamowaniu

    Witam Was

    Mam odwieczny problem pojawiający sie na tym forum - drgania kierownicy przy chamowaniu

    posiadam OC 1.9TDI z 2003r

    moje objawy to przy delikatnym naciśnięciu na pedał hamulca pojawiają sie drgania na kierownicy przy różnych prędkościach, głównie do 100km/h.

    Dziś wymieniłem piastę przy lewym kole wraz z łożyskiem, bo przed wymiana było czuć drgania - ewidentna wina piasty, wcześniej wymieniałem kpl tarcz wraz klockami (bosh)
    po jakiś 4-5 tys od założenia dałem tarcze do przetoczenia i problem sie dalej pojawia

    Zaczyna mnie to bicie kierownicy naprawdę już drażnić zamierzam wymienić tarcze na nowe BREMBO + klocki Ferodo - czy to pomoże ??

    luzów żadnych nie mam w samochodzie, wszystko jest ok z przegubami, koła wyważone idealnie (przekładałem nawet przód - tył)

    będę wdzięczny za wszystkie rady i sugestie
    pozdrawiam
    czy tylko w tarczach szukać przyczyny ??

    Komentarz

    • martino
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 974

      #3
      Ja miałem Brembo i już raz na gwarancji je wymieniałem.
      Dokładnie objawy te samo
      Hamowanie i bicie kierownicy

      Jak popatrzysz na posty to pewnie koledzy wypowiedzą się na temat tarcz brembo
      Ja osobiście nie polecam.

      A to bicie kierownicy....
      Wg mnie - ewidentna wina tarcz :!:
      Martino
      125 KM /272 Nm - to już było....
      teraz jest duży "+"
      dgw.esite.pl


      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
      -----------------------------------------------
      PerfectService by DobryGrześWawa

      Komentarz

      • pawilos
        Classic
        • 2006
        • 20

        #4
        jeśli nie brembo ? to jakie tarcze ? teraz mam bosch-a i więcej już takich nie założe

        Komentarz

        • Geralt
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 589

          #5
          pawilos, tez stawiam na tarcze (zakladam ze opony masz dobrze napompowane a kola wywazone i co najwazniejsze nie masz "guzów"?) co do brembo to czytajac wypowiedzi na tym forum i passata raczej bym ich nie kupil (ruletka - mozesz trafic dobre a mozesz 2~3 komplety oddac do reklamacji)
          pozdrawiam
          Adam W.

          Komentarz

          • pawilos
            Classic
            • 2006
            • 20

            #6
            Geralt

            Oponki (przód) kupione nówki i założone w dobrym warsztacie, przekładałem tez tył - przód i dalej to samo

            Komentarz

            • martino
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 974

              #7
              Przy oponach zużytych bądź "guzowatych" to drgania byłyby w czasie jazdy również....

              Bicie tarcz objawia się wtedy gdy delikatnie naciśniemy hamulec bądź naciśniemy mocniej przy większej prędkości... (wtedy drgania prawie na zęby się przenoszą :szeroki_usmiech
              Martino
              125 KM /272 Nm - to już było....
              teraz jest duży "+"
              dgw.esite.pl


              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
              -----------------------------------------------
              PerfectService by DobryGrześWawa

              Komentarz

              • pawilos
                Classic
                • 2006
                • 20

                #8
                u mnie właściwie najbardziej jest to odczuwalne przy delikatnym naciskaniu na pedał hamulca, dziś jechałem prawie 210km/h i przy dość mocnym hamowaniu nie było czuć tego bicia, tylko przy hamowaniu na małych prędkościach

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Osobiscie stawiam na tarcze. Co do marki BREMBO to jak najbardziej polecam, tylko nie te najtańsze wynalazki rodem z allegoro. Cały myk polega na tym aby prawidłowo zamontować tarcze. Poświęć 10 minut na dokładne wyczyszczenie wszystkiego papierem ściernym a następnie odtłuść. Jeżeli ktoś wymienia tarcze na zasadzie wyjmuje/zakładam to nie dziwcie sie ze po jakim czasie zaczyna kierownica wibrowac. Wystarczy odrobina rdzy + piasku i tarcze nie beda idelanie wycentrowane. Dodatkowo przejazdy po kałużach na rozgrzanych brejkach tez moze spowodowac cyrki... Pawilos sam mialem podobny problem i teraz wiem ze trzeba to robic odrazu bo to jest bezpieczenstwo twoje i pasazerów. Wymień tarcze i będzie OK.
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • martino
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 974

                    #10
                    Zamieszczone przez phrix
                    Jeżeli ktoś wymienia tarcze na zasadzie wyjmuje/zakładam to nie dziwcie sie ze po jakim czasie zaczyna kierownica wibrowac.
                    Tarcze Brembo nie były z allegro tylko kupowane w ASO Skody
                    Wzmocnione , ciete tarcze
                    Zakładane w zaprzyjaźnionym ASO i gwarantuję, że były dobrze założone i z należytą starannością

                    Ale to nie o to chodzi aby w takich sprawach się spierać

                    Ja jedne wymieniłem i ASO Skody uznało mi reklamację

                    Ale jak słyszałem to inni koledzy nie mają najlepszego zdania o Brembo
                    Martino
                    125 KM /272 Nm - to już było....
                    teraz jest duży "+"
                    dgw.esite.pl


                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                    -----------------------------------------------
                    PerfectService by DobryGrześWawa

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      Zamieszczone przez mll
                      Ale jak słyszałem to inni koledzy nie mają najlepszego zdania o Brembo
                      Ja mam. Już wożę tarcze Brembo MAX od 10kkm i jakoś nic się nie dzieje. A kupowałem z alledrogo. Montaż samodzielny, wręcz sterylny. Żadnego bicia jak narazie. :kciukgora: A hamowanie 2x lepsze niż na seryjnych było.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      • rad10
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 180

                        #12
                        pawilos, co do tarcz Brembo było na tym forum i na innych zresztą też, że niestety są bardzo kiepskie!!! Robione są w Polsce i nie wiadomo czy to jest przyczyna ich słabości?! Oczywiści nie ma reguły, ale właśnie jestem przed wymianą tarcz i sporo poczytałem nie tylko na naszym forum i niezłe opinie zbierają ATE Power Disc z klockami ATE. Tu masz link do allegro gdzie ten komplet wystawia "zmax" i taniej nie znajdziesz, a jest to firma polecana bardzo często na tym forum!!!

                        Są oczywiści lepsze zestawy hamulcowe, ale również znacznie droższe!!! Kończąc mój wywód, jakie byś tarcze nie kupił to i tak najważniejsze jest umiejętne ich zamontowanie!!! pozdrawiam i tu masz link gdzie dokładnie był omawiany ten temat

                        Komentarz

                        • rafalus
                          L&K
                          • 2005
                          • 1140
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Mi wyszło ,ze opony ! Założyłem lato i jest ok przekładka przód tył może nie rozwiązać problemu. Jak kupie teraz nowe zimowe to wyjdzie czy to nie felgi.
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            A moze kolejny raz problemem jest zbyt mocne naciskanie hamulca przez kierowce w zmodzonym aucie Niestety ale tarcze 280mm w OI z moca seryjna to jest taki troche zart. Te hamulce sa po prostu slabe.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • cysterniarz
                              RS
                              • 2008
                              • 1887
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              pawilos miałem ten sam problem u siebie. Jak mocniej przydusiłem hamulce to nic nie było wyczuwalne a przy lekkim - kierownica biegała od lewej do prawej. Załozyłem tarcze i klocki ATE (problem zniknął), wczesniej byly Brembo (nie polecam-lipne są, tarcze byly powichrowane). Na ATE przejechalem juz 5000-6000 km i problemu jak nie było tak nie ma.

                              Komentarz

                              • baju
                                Classic
                                • 2011
                                • 8

                                #16
                                Witam.

                                Mój problem z drganiami wygląda tak.

                                Kupiłem Octavkę w lutym 2011. Były lekkie drgania na kierownicy przy hamowaniu, które stopniowo się nasilały. Jako, że tarcze nie były jeszcze zużyte, postanowiłem je przetoczyć. Problem momentalnie zniknął... na 3 - 4 tys. km :/

                                Więc kupiłem nowe tarcze (brembo) i klocki (bosh). Wszystko porządnie wymienione i bardzo dobrze się sprawowało. Po 5 tysiącach km, drgania się ponownie pojawiły i to bardzo mocne.

                                Jak zmieniałem w weekend koła z letnich na zimowe, zauważyłem, że w prawym przednim kole tarcza jest dosłownie luźna! Dokręciłem więc śrubę kontrującą, która też była luźna... Niestety drgania tylko w małym stopniu ustały.

                                Moje pytanie brzmi, co w takim razie jest niesprawne? Drgania są takie, że strach jeździć autem...

                                Komentarz

                                • baju
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 8

                                  #18
                                  przód i tył tarcze

                                  Komentarz

                                  • tomus7
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1896
                                    • Peugeot

                                    #19
                                    Zamieszczone przez baju
                                    przód i tył tarcze
                                    jeśli prześledzisz tematy dojdziesz do tego, że i krzywe tarcze z tyłu powoduja bicie na kierownicy
                                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                    Komentarz

                                    • sion
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 37

                                      #20
                                      Sprawdź również w jakim stanie masz końcówki drążków kierowniczych.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...