Mam odwieczny problem pojawiający sie na tym forum - drgania kierownicy przy chamowaniu
posiadam OC 1.9TDI z 2003r
moje objawy to przy delikatnym naciśnięciu na pedał hamulca pojawiają sie drgania na kierownicy przy różnych prędkościach, głównie do 100km/h.
Dziś wymieniłem piastę przy lewym kole wraz z łożyskiem, bo przed wymiana było czuć drgania - ewidentna wina piasty, wcześniej wymieniałem kpl tarcz wraz klockami (bosh)
po jakiś 4-5 tys od założenia dałem tarcze do przetoczenia i problem sie dalej pojawia
Zaczyna mnie to bicie kierownicy naprawdę już drażnić zamierzam wymienić tarcze na nowe BREMBO + klocki Ferodo - czy to pomoże ??
luzów żadnych nie mam w samochodzie, wszystko jest ok z przegubami, koła wyważone idealnie (przekładałem nawet przód - tył)
będę wdzięczny za wszystkie rady i sugestie
pozdrawiam
czy tylko w tarczach szukać przyczyny ??
pawilos, tez stawiam na tarcze (zakladam ze opony masz dobrze napompowane a kola wywazone i co najwazniejsze nie masz "guzów"?) co do brembo to czytajac wypowiedzi na tym forum i passata raczej bym ich nie kupil (ruletka - mozesz trafic dobre a mozesz 2~3 komplety oddac do reklamacji)
Przy oponach zużytych bądź "guzowatych" to drgania byłyby w czasie jazdy również....
Bicie tarcz objawia się wtedy gdy delikatnie naciśniemy hamulec bądź naciśniemy mocniej przy większej prędkości... (wtedy drgania prawie na zęby się przenoszą :szeroki_usmiech
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
u mnie właściwie najbardziej jest to odczuwalne przy delikatnym naciskaniu na pedał hamulca, dziś jechałem prawie 210km/h i przy dość mocnym hamowaniu nie było czuć tego bicia, tylko przy hamowaniu na małych prędkościach
Osobiscie stawiam na tarcze. Co do marki BREMBO to jak najbardziej polecam, tylko nie te najtańsze wynalazki rodem z allegoro. Cały myk polega na tym aby prawidłowo zamontować tarcze. Poświęć 10 minut na dokładne wyczyszczenie wszystkiego papierem ściernym a następnie odtłuść. Jeżeli ktoś wymienia tarcze na zasadzie wyjmuje/zakładam to nie dziwcie sie ze po jakim czasie zaczyna kierownica wibrowac. Wystarczy odrobina rdzy + piasku i tarcze nie beda idelanie wycentrowane. Dodatkowo przejazdy po kałużach na rozgrzanych brejkach tez moze spowodowac cyrki... Pawilos sam mialem podobny problem i teraz wiem ze trzeba to robic odrazu bo to jest bezpieczenstwo twoje i pasazerów. Wymień tarcze i będzie OK.
Jeżeli ktoś wymienia tarcze na zasadzie wyjmuje/zakładam to nie dziwcie sie ze po jakim czasie zaczyna kierownica wibrowac.
Tarcze Brembo nie były z allegro tylko kupowane w ASO Skody
Wzmocnione , ciete tarcze
Zakładane w zaprzyjaźnionym ASO i gwarantuję, że były dobrze założone i z należytą starannością
Ale to nie o to chodzi aby w takich sprawach się spierać
Ja jedne wymieniłem i ASO Skody uznało mi reklamację
Ale jak słyszałem to inni koledzy nie mają najlepszego zdania o Brembo
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
Ale jak słyszałem to inni koledzy nie mają najlepszego zdania o Brembo
Ja mam. Już wożę tarcze Brembo MAX od 10kkm i jakoś nic się nie dzieje. A kupowałem z alledrogo. Montaż samodzielny, wręcz sterylny. Żadnego bicia jak narazie. :kciukgora: A hamowanie 2x lepsze niż na seryjnych było.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
pawilos, co do tarcz Brembo było na tym forum i na innych zresztą też, że niestety są bardzo kiepskie!!! Robione są w Polsce i nie wiadomo czy to jest przyczyna ich słabości?! Oczywiści nie ma reguły, ale właśnie jestem przed wymianą tarcz i sporo poczytałem nie tylko na naszym forum i niezłe opinie zbierają ATE Power Disc z klockami ATE. Tu masz link do allegro gdzie ten komplet wystawia "zmax" i taniej nie znajdziesz, a jest to firma polecana bardzo często na tym forum!!!
Są oczywiści lepsze zestawy hamulcowe, ale również znacznie droższe!!! Kończąc mój wywód, jakie byś tarcze nie kupił to i tak najważniejsze jest umiejętne ich zamontowanie!!! pozdrawiam i tu masz link gdzie dokładnie był omawiany ten temat
Mi wyszło ,ze opony ! Założyłem lato i jest ok przekładka przód tył może nie rozwiązać problemu. Jak kupie teraz nowe zimowe to wyjdzie czy to nie felgi.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
A moze kolejny raz problemem jest zbyt mocne naciskanie hamulca przez kierowce w zmodzonym aucie Niestety ale tarcze 280mm w OI z moca seryjna to jest taki troche zart. Te hamulce sa po prostu slabe.
pawilos miałem ten sam problem u siebie. Jak mocniej przydusiłem hamulce to nic nie było wyczuwalne a przy lekkim - kierownica biegała od lewej do prawej. Załozyłem tarcze i klocki ATE (problem zniknął), wczesniej byly Brembo (nie polecam-lipne są, tarcze byly powichrowane). Na ATE przejechalem juz 5000-6000 km i problemu jak nie było tak nie ma.
Kupiłem Octavkę w lutym 2011. Były lekkie drgania na kierownicy przy hamowaniu, które stopniowo się nasilały. Jako, że tarcze nie były jeszcze zużyte, postanowiłem je przetoczyć. Problem momentalnie zniknął... na 3 - 4 tys. km :/
Więc kupiłem nowe tarcze (brembo) i klocki (bosh). Wszystko porządnie wymienione i bardzo dobrze się sprawowało. Po 5 tysiącach km, drgania się ponownie pojawiły i to bardzo mocne.
Jak zmieniałem w weekend koła z letnich na zimowe, zauważyłem, że w prawym przednim kole tarcza jest dosłownie luźna! Dokręciłem więc śrubę kontrującą, która też była luźna... Niestety drgania tylko w małym stopniu ustały.
Moje pytanie brzmi, co w takim razie jest niesprawne? Drgania są takie, że strach jeździć autem...
Komentarz