konktrolka silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Niedzwiedzck
    Classic
    • 2009
    • 5

    konktrolka silnika

    A czujnik temp ktos sprawdzal jakie podaje wartosci na zimnym i cieplym silniku, bo on jest rowniez odpowiedzialny za utrzymywanie obrotow na dobrym poziomie.
    NIEDZWIEDZ
  • nova
    Classic
    • 2008
    • 15

    #2
    konktrolka silnika

    Otoz moja dziewczyna od pewnego czasu zaczela platac mi figle. Zapala sie i po jakims czasie sama gasnie ikonka silnika. Pan mechanik powiedzial, po podlaczeniu do komputera, ze nic jej nie jest i mam sie nie martwic a jednak zaczyna mnie to stresowac. Czy ktos z Was mial podobny problem? Wiecie moze, co to jest?

    Pozdrawiam cieplo!
    N.
    "Dziewczynka" ... zaskakująco fajna

    Komentarz

    • kurynio
      Ambiente
      • 2007
      • 166

      #3
      Znaczenie kontrolki silnika jest bardzo szerokie, konkretną usterkę można stwierdzić dopiero po podłączeniu auta ood tester diagnostyczny i odczytaniu numeu usterki, który powoduje zaświecenie powyższej kontrolki. Sporadyczne zaświecanie kontrolki "check" i samoczynne jej gaśnięcie bez większych widocznych awarii, biorąc pod uwagę silnik jaki posiadasz może najprędzej świadczyć o błędzie generowanym przez czujnik temp. płynu chłodzącego. Jednak tak jak mówię, dopiero podłączenie pod tester może coś konkretnego powiedzieć

      Komentarz

      • nova
        Classic
        • 2008
        • 15

        #4
        dziekuje, podpowiem mechanikowi. Kilka razy podlaczal do komputera i mowil, ze nie ma usterki i mam dalej jezdzic.
        "Dziewczynka" ... zaskakująco fajna

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          nova, jeśli przyczyna błędu ustała to po "iluśtam" zapaleniach silnika błąd często znika. Najlepiej byłoby sprawdzić stosunkowo szybko po wyskoczeniu kontrolki i nie zwlekać za długo z wizytą u mechanika.
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          • nova
            Classic
            • 2008
            • 15

            #6
            problem polega na tym, ze usterka sammoistnie czesto znika w dordze do mechanika albo pojawia sie jak wracam po calym dniu do domu, rano jak jade do pracy jescze jest a jak wyskakuje z pracy i dojezdzam do mechanika to juz nic nie mam ... moje auto bawi sie ze mna w chowanego
            "Dziewczynka" ... zaskakująco fajna

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              Zamieszczone przez nova
              znika w dordze do mechanika
              jesli sie pojawi nie wylaczaj silnika - tylko od razu trzeba podlaczyc do kompa.

              Komentarz

              • nova
                Classic
                • 2008
                • 15

                #8
                i tu jest problem, bo to czesto pojawia sie wieczorem. Ja wracam z pracy w okolicach 22, wiec trudno jest nie gasic silnika
                "Dziewczynka" ... zaskakująco fajna

                Komentarz

                • bubuDE
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 763
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Bledy zapisywane sa w pamieci i kasuja sie po wielokrotnym uruchomieniu silknika, jesli ten sam blad nie powtarza sie. Mialem usterke cewki w.n. i od ostatniego mrugniecia lub palenia sie znaczka minely 3 dni i co najmniej 20 uruchomien. Blad pozostal w kompie i cewka zostala wymieniona (trudno byloby ustalic ktora uszkodzona)
                  PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                  Komentarz

                  • nova
                    Classic
                    • 2008
                    • 15

                    #10
                    no to moze musze zmienic mechanika po prostu ... jak ja tego nie lubie
                    "Dziewczynka" ... zaskakująco fajna

                    Komentarz

                    • hubert78
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1576

                      #11
                      Zamieszczone przez kurynio
                      biorąc pod uwagę silnik jaki posiadasz może najprędzej świadczyć o błędzie generowanym przez czujnik temp. płynu chłodzącego
                      Też bym na to stawiał - czytaj szedł w kierunku przegrzewania silnika ( lub cieczy chłodzącej) czyli albo czujniki temp albo termostat

                      Komentarz

                      • nova
                        Classic
                        • 2008
                        • 15

                        #12
                        dobra chlopaki ide do pana mechanieka z podpowiedzia, zobaczymy co zrobi - zdam relacja, jak juz bedzie wiadomo co i jak a do tego czasu wszelkie sugestie mile widziane
                        "Dziewczynka" ... zaskakująco fajna

                        Komentarz

                        • bielinek
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 157

                          #13
                          Sprawdź przewody podciśnienia, czy nie są gdzieś poprzecierane, czy dobrze są wciśnięte na końcówki zaworów (chodzi mi o EGR i N18). W ASV lubiła się ta kontrolka zapalić jak coś tam nie grało.

                          Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                          ________________________________________

                          Komentarz

                          Pracuję...