Mała porada potrzebna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • munio599
    Classic
    • 2009
    • 29

    Mała porada potrzebna

    Komplet ory xenków to koszt jakiś 1700zł



    Pseudo zenki sobie odpuść bo szkoda kasy na to i potem mogą być same problemy z tym badziewiem. Co do żarówek to polecam Osram Night Breaker czy jakoś tak
    munio
  • Jacomelli
    Rider
    S_OCP Member
    • 2008
    • 501

    #2
    Mała porada potrzebna

    Dziś wychodząc z pracy, zauważyłem coś błyszczącego pod lewym tylnym nadkolem. Po bliższym przyjrzeniu i porównaniu z drugą stroną, na moje oko (oko kompletnego laika :lol , wyszło, że jest to amortyzator . Z prawej strony wygląda normalnie: brudne, ciemne i zabudowane. Z lewej jest odsłonięte, osłona opadła, na wierzchu jest bolec. Nie zrobiłem zdjęcie wiec nie mogę pokazać. Miesiąc temu byłem w ASO na przeglądzie i zawieszenie wg. nich było OK.
    Mam sie martwić?
    Była: O1 2003 .19 TDI ASV
    Jest Vectra 1.9CDTI 2008

    Komentarz

    • bogusg
      Rider
      • 2007
      • 355

      #3
      Tak bo odsłoniło się tłoczysko amortyzatora- pewnie zbutwiał ogranicznik tylnego amora i razem z osłoną opadł na dół. Teraz masz odsłonięte tłoczysko które będzie obryzgiwane błotem i bedzie je bardzo dobrze szlifował piach. W dalszej kolejności będzie to skutkowało wyciekami z amora a później wymianą dwóch amorów. Proponuję kupić nowy odbojnik i ewentualnie nową osłonę, chociaż one są z plastiku i nie ulegają starzeniu. Wymień ogranicznik-odbój zawsze to rtaniej niz później dwa amory
      Teraz xenony by krzynol

      Komentarz

      • Jacomelli
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 501

        #4
        W takim razie będzie trzeba szybko robić.
        Przydałby się namiar na warsztat w W-wie, który by to zrobił dobrze, szybko i tanio :P
        Nie będę jechał raczej z tym do ASO
        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

        Komentarz

        • piotrekpruszcz
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 122

          #5
          Chłopie lewarek kilka kluczy i po robocie....Wymiana tego ustrojstwa jest prosta jak budowa cepa...

          Komentarz

          • bogusg
            Rider
            • 2007
            • 355

            #6
            Zamieszczone przez piotrekpruszcz
            Chłopie lewarek kilka kluczy i po robocie....Wymiana tego ustrojstwa jest prosta jak budowa cepa...
            Jest jeszcze jeden drobiazg- trzeba mieć przyrząd albo sposób aby ugiąć spręzynę i tak ją utrzymac bo inaczej w przypadku odkręcenia górnego uchwytu amora od tłoczyska mozna dostać sprężyną w zęby BHP przede wszystkim !!!
            Teraz xenony by krzynol

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              kurde w tylnim amorze dostac w zeby sprezyna ????

              Komentarz

              • bogusg
                Rider
                • 2007
                • 355

                #8
                Ups faktycznie to przedni ma nanizaną spręzynę na się ops: mam kilka furek w swojej stajni i występują w nich różne rozwiazania tylnego zawieszenia stąd ta wtopa.
                Teraz xenony by krzynol

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1086
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Proponuję ten sposób rozwiązania problemu:

                  Takie usprawnienie trwa już prawie 8 lat, i nadal ma się dobrze. Nawinięta guma skutecznie i trwale zastępuje niezbyt dobry materiał elastycznej części osłony tłoczyska amortyzatora przed błotem.
                  W większości amortyzatorów osłona jest trwale związana z tłoczyskiem, i przesuwa się razem z nim. W przypadku Octavii (i innych, podobnych), na zastosowanie takiego rozwiązania poprostu niema miejsca, osłona jest związana z karoserią, musi być elastyczna, i cieńsza u góry, gdyż ocierała by o nadwozie, a że ta elastyczna harmonijka jest wykonana z byle jakiego materiału, to przeciera się i pęka. Można oczywiście ten element wymienić na nowy, ale moim zdaniem, nawet po wymianie warto zabezpieczyć za pomocą kawałka gumy, i mieć spokój na conajmniej kilka lat.

                  Komentarz

                  • Jacomelli
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 501

                    #10
                    Dzięki za porady. Jak szczęście dopisze to dziś znajdę czas żeby podjechać do mechanika. Sam nic nie będę robił bo obawiam się z moimi zdolnościami to więcej zepsuję niż naprawię haha :P Taki ze mnie mechanik jak z koziej dupy trąba.
                    Raczej patentu z gumą nie zastosuje.
                    Ile to powinno kosztować? obiektywnie...
                    Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                    Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                    Komentarz

                    • bogusg
                      Rider
                      • 2007
                      • 355

                      #11
                      odbojnik ok 40 PLN a demontaż i montaż amora też ze 40 PLN
                      Teraz xenony by krzynol

                      Komentarz

                      • Jacomelli
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 501

                        #12
                        to ok, mechanik mi powiedział ze koszt to 80 pln za dwa odbojniki- wymieni z obydwu stron, bo drugi juz tez zaczyna pękać. Robocizna jakieś 50 PLN.
                        Wyszło do tego jeszcze ze wypada wymienić drążki kierownicze i końcówki drążków.
                        Ech,zycie :twisted:
                        Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                        Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                        Komentarz

                        Pracuję...