skrzynia biegow 1.6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fitek
    Classic
    • 2010
    • 3

    skrzynia biegow 1.6

    Witam. Mam pytanie jak w temacie. Montował ktoś felgi z offsetem 35 do OII? Oryginalne felgi mają ET54 także zastanawiam się czy felgi z ET35 będą pasować.
  • m8881
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    skrzynia biegow 1.6

    dziwne piszczenie narastajace sie z obrotami czy to jakieś łozysko?

    Komentarz

    • zgucio
      Rider
      • 2007
      • 691

      #3
      jaki masz przebieg może skrzynia pada w 1.6 bardzo często tak sie działo ja już przez to przeszedłem teraz skrzynia jest wzmocniona
      ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

      JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

      Komentarz

      • Andrev3
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 6116

        #4
        ja swoją już zdążyłem wymienić także lepiej wcześniej jedź do mechanika i zapytaj co to bo szkoda kasy na kolejną skrzynie i czasu żeby ją znaleźć
        RENT COMPLEX

        DACAR.team

        Komentarz

        • Viniu
          Rider
          • 2008
          • 517

          #5
          Przepraszam, że sie wcinam, ale zastanowiło mnie stwierdzenie
          Zamieszczone przez zgucio
          teraz skrzynia jest wzmocniona
          Można wiedzieć w jaki sposób ?? Czy masz na myśli wymianę nitów na śruby ?? Czy zrobiłeś to przed ewentualną awarią skrzyni... powiedzmy prewencyjnie ?? Z jakimi to się wiąże kosztami ?? Robiłeś to w ASO ??

          Pytam, bo zastanawiam się czy warto sie "zabezpieczyć" jeszcze przed pojawieniem się kłopotów...
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #6
            m8881, popraw profil bo w O1 nie było 1.6 FSI.
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz

            • zgucio
              Rider
              • 2007
              • 691

              #7
              Viniu wzmocnieni polega ba tym że zostały wywalone nity i wsadzone grube śruby

              przez pewien okres jak jeżdziłem na 2 biegu przy przyspieszaniu tak przy 2tys/obr silnik na chwile szarpnal i dalej sie wkręcał na innych biegach to nie wystepowało

              i pewnego razu jadac zauważyłem że drązek od biegów przy niektórych obrotach szarpie, podjechałem do mechanika i ten stwierdził ze skrzynia pada

              jak sie poxniej okazało jeden nit sie zerwał i latał po skrzyni jakbym jeszcze troche pojeździł mogła sie całkowicie rozsypać a tak skończyło sie na wymianie nitów i jednej czy dwóch zębatkach koszt takiej naprawy 1000 zł w firmie która zajmuje sie naprawami skrzyć

              przy okazji wymienione kompletne sprzeglo , łapa skrzyni biegów, olej do szkrzyni i jakieś pierdoły jak klocki i wyszło razem ze robota skrzyni i zamontowaniem tego wszystkiego u mechanika 2500 zł

              teraz jakbym kupował octe z silnikiem 1.6 tak pna przyszłośc dla pewności bym wymienil te nity co by mieć spokojna głowe a ponoć we wszystkich 1.6 był ten problem
              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                #8
                Wymiana nitów na śruby to działanie na zewnątrz skrzyni czy w środku? Czy trzeba do tego demotować skrzynię? I jaki jest orientacyjny koszt?
                Moja skrzynia była zmieniana w ASO na nową przy przebiegu 60kkm (2002 rok) - może wiecie czy wtedy skrzynie były nitowane, czy też wkładano odrazu śruby? Teraz na blacie mam 190kkm i nie wiem, czy prewencyjnie coś robić?
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • zgucio
                  Rider
                  • 2007
                  • 691

                  #9
                  Agamek12, żeby wymienić nity trzeba wymontować skrzynie, dlatego u mnie tez poszła do wymiany łapa skrzyni bo nie dało rady jej wtykręcic (cena 100 zł)

                  nie wiem czy skrzynie w późniejszych latach poprawili z tego co słysząłem to nie
                  ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                  JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                  Komentarz

                  • Noc
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 120

                    #10
                    Zamieszczone przez zgucio
                    nie wiem czy skrzynie w późniejszych latach poprawili z tego co słysząłem to nie
                    czyli przez cały okres produkcji w silniku 1.6 skrzynie sa na nity w OI?
                    Założony gwint WEITEC :-D

                    Komentarz

                    • Viniu
                      Rider
                      • 2008
                      • 517

                      #11
                      Zamieszczone przez zgucio
                      przez pewien okres jak jeżdziłem na 2 biegu przy przyspieszaniu tak przy 2tys/obr silnik na chwile szarpnal i dalej sie wkręcał na innych biegach to nie wystepowało
                      Kurcze.. trochę mnie zaniepokoiłeś tym wpisem. U mnie od dłuższego czasu odserwuję dokładnie taki objaw: "dwójka" - próba przyspieszenienia z niskich obrotów - przydławienie i dalej ciągnie już ładnie... i równiez tylko przy "dwójce"... sądziszcie, że to ten sam objaw problemu ze skrzynią ??
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Karoluss
                        Classic
                        • 2008
                        • 11

                        #12
                        Witam!Mam identyczny objaw jak Wy Viniu i Zgucio-przy przyspieszaniu z drugiego biegu tak przy ok 1600 obr/min występuje szarpnięcie a na innych biegach tego nie ma.Mam nadzieję,że skończy się to tylko na wymianie wspominanych nitów.

                        Komentarz

                        • Viniu
                          Rider
                          • 2008
                          • 517

                          #13
                          zgucio, a czy stan nitów można ocenić bez demontażu skrzyni ??
                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • zgucio
                            Rider
                            • 2007
                            • 691

                            #14
                            Viniu, szczerze mówiąc to nie mam pojęcia ale wydaje mi sie że nie może po wymontowaniu sprzęgła ale pewny nie jestem, musisz podjechać do jakiegoś dobrego mechanika i sie spytać

                            z tego co wyczytałem kiedyś to skoda wie o tym problemie i jesli auto było u nich serwisowane to nie płacisz za nową skrzynie tylko za wymiane albo dzielą koszty pół na pół
                            Ja niestety nie miałem tej możliwości bo auta u nich nie robie
                            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                            Komentarz

                            • Janinho
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 390
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              zgucio, nie strasz z tą skrzynią moja octa jeździ u nas od nowości, 190 000 km i jak na razie odpukać jest ok. czasem jedynka albo wsteczny nie chce wskoczyć ale poza tym w porządku .
                              >>>Moja Octavka<<<

                              Komentarz

                              • zgucio
                                Rider
                                • 2007
                                • 691

                                #16
                                Janinho, na początku myslalem że tylko ja miałem ten problem potem znalazłem to forum poczytałem troche i ponoć jest to standardowa usterka w 1.6 z resztą potem pojechałem do ASO spytać sie jak jest ze zwrotem kosztów naprawy (o czym pisałem) i tam też mi powiedzieli że w model z silnikiem 1.6 jest problem ze skrzyniami

                                Nit może sie zerwać ale nie musi nie ma reuły tak jak jednemu olej zaczyna brać przy 150000 km a drugi jeździ 300000 i nic mu sie nie dzieje


                                Jak zauważysz że coś zaczyna sie dziać ze skrzynia wtedy możesz zacząć coś robić

                                Zamieszczone przez Janinho
                                czasem jedynka albo wsteczny nie chce wskoczyć ale poza tym w porządku .
                                to nie wina skrzyni regulujesz to na wybieraku
                                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                Komentarz

                                • simonlukas
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 44

                                  #17
                                  Odświeżę trochę temat. Myślę, że mam właśnie taką przygodę z tymi nitami. Czytałem wyżej, że warto się udać do mechanika, który specjalizuje się w skrzyniach. Ktoś z Was może polecić takiego mechanika w okolicach Chorzowa.

                                  Komentarz

                                  • kiniors
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 61

                                    #18
                                    Przede wszystkim skrzynie o oznaczeniach DUU, DUS, DUW, DUV, ERT trapil podobno problem z zaslabymi nitami. Jezeli jednak juz taką masz to mozesz sie zabezpeczyc na pzyszlosc instalując zestaw naprawczy o oznaczeniu 02K 498 088

                                    Komentarz

                                    • simonlukas
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 44

                                      #19
                                      jak można sprawdzić model skrzyni?

                                      Komentarz

                                      • kiniors
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 61

                                        #20
                                        Model skrzyni masz na naklejce w bagazniku przed numerem koloru nadwozia.

                                        Komentarz

                                        • simonlukas
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 44

                                          #21
                                          dzięki, zapytam jeszcze ile taki zestaw naprawczy kosztuje?

                                          Komentarz

                                          • kiniors
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 61

                                            #22
                                            Tego to juz ci nie powiem

                                            Komentarz

                                            • simonlukas
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 44

                                              #23
                                              ok, dzięki za sugestie, dzisiaj jadę do mechaniora, więc wszelkie informacje będą przydatne.

                                              Komentarz

                                              • Viniu
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 517

                                                #24
                                                kiniors, w ASO są dwie wersje tych zestawów: jedna z krótszymi śrubami i druga z dłuższymi. Do naszych skrzyń o ile mnie pamięć nie myli przychodzą te krótsze i koszt to coś koło 360zł...
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • kiniors
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 61

                                                  #25
                                                  Ja mam skrzynie o oznaczeniu DUT z 2002 roku niestety nie wiem czy ma ona nity czy juz śruby. Może ktoś z was sie orietuje?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...