zmiana turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BOBI-X
    Classic
    • 2006
    • 37

    zmiana turbo

    Zamieszczone przez ShaDe
    No i pozostaje jeszcze jeden problem, gdzie mi "wystrugają" kluczyki,
    Jeśli chodzi o dorobienie grota kluczyka to prawie każdy a co lepszy to każdy punkt dorabiania kluczy Ci to bez łaski zrobi. Nie pamiętam ile to mnie kosztowało jak dorabiałem grot ale nie są to jakieś potężne koszty bo wtedy na pewno bym o tym pamiętał :diabelski_usmiech Co do montażu tego systemu to ja nie ale kolega to zakładał bo jak kupił VW to się dowiedział, że ma o jeden kluczyk mniej a to podobno normalna praktyka jak sprzedający potrzebuje po sprzedaży jakąś część z tego auta to wsiada i odjeżdża :wink: Działa mu to od mniej więcej pół roku bez zastrzeżeń i też ma jakiś tam alarm ale nie wiem czyz tej firmy czy inny. Pozdrawiam i powodzenia
  • Jans
    Drive
    • 2005
    • 53

    #2
    zmiana turbo

    Witam Kolegów. Mam pytanie. Padło turbo w silniku ALH. mozna zmienic na inne ( nie od ALH ) bez wiekszych problemów??
    Niech się toczy do końca, dalej i donikąd....amen

    Komentarz

    • Krzych
      Rider
      • 2005
      • 671

      #3
      Turbo z silnika AHF, ASV będzie pasowało p&p.
      Jeśli planujesz mody na większe moce, to poszukaj od ASZ lub ARL, też pasuje, tylko wylot z turbiny jest na szybkozłączke i potrzebna będzie odpowiednia przejściówka.
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz

      • Jans
        Drive
        • 2005
        • 53

        #4
        moda raczej robil nie bede. To samochod dziewczyny wiec jej 90 km wystarczy. tylko tak jak teraz jezdzi to nawet 60 podejrzewam ze nie ma. Wymieniona przeplywka, filtry, komp czysty beb bledow wiec podejrzewam turbo. normalnie jazda jak starem
        Niech się toczy do końca, dalej i donikąd....amen

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jans, jest jeszcze wiele rzeczy do sprawdzenia , zanim turbo się wymieni , poczytaj o notlaufach na forum.
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • perzykt
            Drive
            • 2008
            • 75

            #6
            Zamieszczone przez Jans
            moda raczej robil nie bede. To samochod dziewczyny wiec jej 90 km wystarczy. tylko tak jak teraz jezdzi to nawet 60 podejrzewam ze nie ma. Wymieniona przeplywka, filtry, komp czysty beb bledow wiec podejrzewam turbo. normalnie jazda jak starem
            Sprawdź czy zawór który steruje łopatkami turbiny jest sprawny lub czy nie spadł z niego przewód podciśnieniowy który nim steruje - trzeba sprawdzić zawór na turbinie i zawór który steruje tym na turbinie (a ten jest na grodzi silnika w okolicach filtra powietrza.
            Ja miałem taki problem kiedyś jak wyjechałem od mechanmika- samochów wogóle się nie zbierał. A co sie okazało, jak zmieniali pasek rozrządu to podnosili silnik do góry i wtedy zsunął się przewód podciśnieniowy z zaworu sterującego zaowrem na turbinie

            Komentarz

            • wojciech_
              Ambiente
              • 2008
              • 164

              #7
              Zamieszczone przez perzykt
              Zamieszczone przez Jans
              moda raczej robil nie bede. To samochod dziewczyny wiec jej 90 km wystarczy. tylko tak jak teraz jezdzi to nawet 60 podejrzewam ze nie ma. Wymieniona przeplywka, filtry, komp czysty beb bledow wiec podejrzewam turbo. normalnie jazda jak starem
              Sprawdź czy zawór który steruje łopatkami turbiny jest sprawny lub czy nie spadł z niego przewód podciśnieniowy który nim steruje - trzeba sprawdzić zawór na turbinie i zawór który steruje tym na turbinie (a ten jest na grodzi silnika w okolicach filtra powietrza.
              Ja miałem taki problem kiedyś jak wyjechałem od mechanmika- samochów wogóle się nie zbierał. A co sie okazało, jak zmieniali pasek rozrządu to podnosili silnik do góry i wtedy zsunął się przewód podciśnieniowy z zaworu sterującego zaowrem na turbinie

              hmm a czy to nie jest tak, ze bez sterowania turbina popmuja na maksa od niskoch obrotow a przy wyzszych jest przeladowanie i wystepuje noflauf?

              Komentarz

              • Jans
                Drive
                • 2005
                • 53

                #8
                koledzy przewody sa nowe, zaworek sprawdzony. nie mam pojecia co moze byc innego do sprawdzenia mam nadzieje ze nie okaze sie ze to wina pompy!
                Niech się toczy do końca, dalej i donikąd....amen

                Komentarz

                • mizerd
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 151

                  #9
                  Katalizator :?: :?:
                  Perfect Service by DobryGrześWawa
                  Octavia 1,9 BXE 105 KM
                  Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Sprawdź mieszek przy Turbo , rozruszaj troche sztangę może bo moze to tylko zapieczone kierownice :|
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • perzykt
                      Drive
                      • 2008
                      • 75

                      #11
                      Zamieszczone przez wojciech_
                      Zamieszczone przez perzykt
                      Zamieszczone przez Jans
                      moda raczej robil nie bede. To samochod dziewczyny wiec jej 90 km wystarczy. tylko tak jak teraz jezdzi to nawet 60 podejrzewam ze nie ma. Wymieniona przeplywka, filtry, komp czysty beb bledow wiec podejrzewam turbo. normalnie jazda jak starem
                      Sprawdź czy zawór który steruje łopatkami turbiny jest sprawny lub czy nie spadł z niego przewód podciśnieniowy który nim steruje - trzeba sprawdzić zawór na turbinie i zawór który steruje tym na turbinie (a ten jest na grodzi silnika w okolicach filtra powietrza.
                      Ja miałem taki problem kiedyś jak wyjechałem od mechanmika- samochów wogóle się nie zbierał. A co sie okazało, jak zmieniali pasek rozrządu to podnosili silnik do góry i wtedy zsunął się przewód podciśnieniowy z zaworu sterującego zaowrem na turbinie

                      hmm a czy to nie jest tak, ze bez sterowania turbina popmuja na maksa od niskoch obrotow a przy wyzszych jest przeladowanie i wystepuje noflauf?
                      właśnie o to chodzi że nie . przy wolnych obrotach łopatki są przymkniete żeby szybko rozbujać turbo a przy wysokich otwierają się na maxa żeby nie rozkręcić za bardzo turbiny. Jak nie ma sterowania to turbo nie zadziała bo łopatki są prawdopodobnie przymkniete bardzo i przepływ spalin jest zakłocony. Tak to na moje oko działa

                      [ Dodano: Sob 20 Gru, 08 10:15 ]
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Sprawdź mieszek przy Turbo , rozruszaj troche sztangę może bo moze to tylko zapieczone kierownice :|
                      podzilam zdanie kolegi. może kierownica się zapiekła to czesty problem

                      Komentarz

                      • wojciech_
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 164

                        #12
                        perzykt, no i dokladnie o tym napisalem. Wydaje mi sie jednak, ze bez sterowania kierownicami silnik na wolnych obrotach pracowalby poprawnie, a tylko na wyzszych byloby przeladowanie i lapalby notlaufa. I jak wiesz po restarcie silnika byloby znow wszystko ok. Jesli on narzeka na ciagly brak mocy to wydaje mi sie, ze nie jest to problem nieporuszajacych sie z roznych powodow kierownic.

                        Komentarz

                        • Ziomal
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 5841
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          wojciech_, ale kolega Jans, tak to opisał , że możemy sobie powróżyć. Nie wiemy czy auto nie jedzie z dołu czy z góry.

                          Mogą to być też przewody podciśnieniowe przerwane tak jak miałem ostatnio w innym aucie.
                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                          Jest O1 1.6 BFQ

                          Komentarz

                          • lukas_ig
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 230

                            #14
                            Zamieszczone przez wojciech_
                            hmm a czy to nie jest tak, ze bez sterowania turbina popmuja na maksa od niskoch obrotow a przy wyzszych jest przeladowanie i wystepuje noflauf?
                            No właśnie nie, tak w skrócie to podciśnienie powoduje mocniejsze pompowanie turbiny. Zakładając że masz sprawne kierownice i mieszek to odpinając podciśnienie turbo pompuje najsłabiej jak potrafi.
                            PerfectService by

                            Komentarz

                            • cieplak
                              Drive
                              • 2007
                              • 50

                              #15
                              nieszczelny dolot ?

                              kierownice w turbinie maja za zadanie zbijac doladowanie wiec jezeli nieporuszaja sie bo sa przypieczone, niedaja rady zbic doladowania i pojawia sie notlauf

                              Komentarz

                              • lukas_ig
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 230

                                #16
                                Zamieszczone przez cieplak
                                kierownice w turbinie maja za zadanie zbijac doladowanie wiec jezeli nieporuszaja sie bo sa przypieczone, niedaja rady zbic doladowania i pojawia sie notlauf
                                No i znowu się nie zgodzę :wink: , kierownica ma za zadanie zmniejszenie przekroju przepływu powietrza w ten sposób powietrze przepływa szybciej i rozpędza szybciej turbine.Jeśli więc usnąłbyś kierownice obniżyłbyś ciśnienie gazów spalinowych i moc tym samym moc z jaką turbo pompuje.
                                PerfectService by

                                Komentarz

                                • cieplak
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 50

                                  #17
                                  masz racje, w pierwszej fazie przyspieszania dzialaja tak jak mowisz, dopiero jak turbina sie rozkreci do zadanego doladowania lub OB wtedy zadaniem lopatek jest ograniczanie doladowania

                                  Komentarz

                                  • perzykt
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 75

                                    #18
                                    Zamieszczone przez lukas_ig
                                    Zamieszczone przez cieplak
                                    kierownice w turbinie maja za zadanie zbijac doladowanie wiec jezeli nieporuszaja sie bo sa przypieczone, niedaja rady zbic doladowania i pojawia sie notlauf
                                    No i znowu się nie zgodzę :wink: , kierownica ma za zadanie zmniejszenie przekroju przepływu powietrza w ten sposób powietrze przepływa szybciej i rozpędza szybciej turbine.Jeśli więc usnąłbyś kierownice obniżyłbyś ciśnienie gazów spalinowych i moc tym samym moc z jaką turbo pompuje.
                                    dokładnie tak, zgadzam się z przedmuwcą. dzięki kierwonicy efekt turbo dziury jest też mniejszy. wolne obroty- kierownica przymknieta, powietrze szybciej przepływa, turbina szybko się rozkręca; wysokie obroty-kierownica otwarta na maxa, turbo rozkręca się do max obrotów i dalej już nie przyspieszy.

                                    Takie jest zadanie kierownicy

                                    Komentarz

                                    Pracuję...