Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DUŻY PROBLEM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • DUŻY PROBLEM

    Zamieszczone przez AdamB
    Zamieszczone przez _Jakub
    Też w to wejdę chyba. Sztyft wydaje się o wiele wygodniejszy w stosowaniu od sprayu.
    Ale nie daje takiego efektu. Używałem sprayu i sztyftu i pierwsze daje lepsze efekty i dłuższe.
    Hm, tylko te spraye zawierają silikon, a ten sztyft podobno nie.

  • #2
    DUŻY PROBLEM

    Panowie mam problem. Pomijam ze godzine temu mialem wyjezdzac do rodziny na swieta.
    Od kilku dni zapalaly mi sie kontrolki abs i poduszek. Dzis odpalilem rano samochod pojezdzilem chwilke i zgasilem silnik na 5 min. Po 5 minutach jak chcialem odpalic ,przekrecam kluczyk a tu pół obrotu rozrusznika, jakies kontrolki mi sie zapalily (chyba z 5 i centralny zamkiem ruszylo. Powtorzylem to kilka razy i bez skutku , nie zapalał.

    Odpiołem kleme na 15 min. podpiołem i znowu to samo.
    Zadzwonilem po kolege. Podlaczylismy akumulatory przewodami i zapalił. Ucieszony ze to tylko akumulator wyjechalem z podworka i ujechalem 100m i znowu! Tym razem po kolei kontrolka (abs, poduszki, zaraz z pikaniem dołączyl hamulec, immobilizer, olej itd. ) Kontrolki i podswietlenie zegarow tak tak lekko "przygasaly"Calkowita wariacja w samochodzie. Zaczelo smierdziec ropą w i zgasł. Aha i dzwiek silnika byl inny (jakby lekki stukot)


    Powiedzcie co to moze byc. Jestem przerażony!!!!!!!!
    Nie znam sie na samochodach.

    [ Dodano: Sro 24 Gru, 08 20:16 ]
    aha i jeszce wskazniki zwariowaly. Poziom paliwa wskazywal prawie rezerwe przy 3/4 pelnego baku.

    Komentarz


    • #3
      Z tego co piszesz i zakładając, że po po przejechaniu 100m zgasiłeś i próbowałeś ponownie odpalić auto to wszelkie objawy wskazują, że Twoje aku mówi pa, pa.
      Powered by Rogalotti + DSG

      Komentarz


      • #4
        ale to takie wariacje by byly? komp po prostu zwariował. Silnik wydawał inny dzwiek a w samochodzie smierdzialo ropą/??
        Mozliwe ze go gdzies tam zalało??

        Komentarz


        • #5
          Sprawdz aku i ładowanie.

          Komentarz


          • #6
            Przed chwilą podpiołem znowu przewodami do samochodu kolegi i nic (kręci pół obrotu, wszystkie kontrolki sie pojawiają i gasną, komp tak jakby sie resetował. )
            A jak sprawdzic ładowanie??. Trzeba miec jakis miernik??

            Komentarz


            • #7
              Jak grube macie te przewody? Na ile amperów?
              Powered by Rogalotti + DSG

              Komentarz


              • #8
                wystarczy zwykły multimetr elektroniczny bądź woltomierz prądu stałego z zakresem do 20V. Napięcie na akumulatorze powinno meć wartość ok 12,6-12,8V bez włączonego silnika i ładowania, po uruchomieniu silnika napięcie powinno wzrosnąć do ok 14V. Jeżeli napięcie po uruchomieniu silnika nie wzrośnie wcale to będzie świadczyło o uszkodzeniu w układnie ładowania (regulator napięcia, alternator, przewody zasilające). Komputer może się zrestartować jeżeli napięcie spadnie poniżej 8V jak dobrze pamiętam.

                Komentarz


                • #9
                  no ale jezeli podpiołem przewodami do innego samochodu (tez diesla) i to samo to chyba raczej aku mozna wykluczyc tak?? a moze sie mylę. ???

                  [ Dodano: Czw 25 Gru, 08 13:25 ]
                  Zamieszczone przez blackspot
                  Jak grube macie te przewody? Na ile amperów?
                  przewody mam niezbyt grube ale wczoraj go podpinalismy i zakrecił. tylko po 100m przejechanych zaczely sie objawy o ktorych pisalem wyzej.

                  Komentarz


                  • #10
                    To ze podpioles pod inne aku to nic nie znaczy. Twój moze byc rozładowany ze zabiera prad z akumulatora dawcy i komputer w zasadzie go nie otrzymuje.
                    Trzeba zamienic akumuatory to zvaczy przelozyc jezeli ie masz mozliwosci pomiaru. Ale jezeli mowisz ze zgasl po 100m to bardziej bym obstawial na ladowanie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jeśli przy próbie odpalanie autko "wali" Ci centralem, to na 99% masz za niskie napięcie + małą wydajność prądową. Wyjmij stary aku, włóż nowy/inny. Potem odpal auto i zmierz napięcie ładowania. Być może masz jeszcze awarię regulatora napięcia/alernatora etc. Jest też szansa, że na wymianie aku się skończy. Być może ma zwarcie w jednej/kilku celach i zrównoleglenie go innym nie załatwi sprawy!
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz


                      • #12
                        Mam zanjomego mechanika . Poprosze go o wizyte po swietach z vag-iem. czy tam wykaże co i jak??? Np. alternator albo akumulator albo jeszcze cos innego??

                        Nie chcialbym w ciemno kupowac akumulatora, jest stary ale nawet w te zimne dni palil do tej pory bez problemu.

                        Ma ktos jeszce inny pomysl co to moze byc??

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez BOODZISZ
                          Nie chcialbym w ciemno kupowac akumulatora, jest stary ale nawet w te zimne dni palil do tej pory bez problemu.
                          Akumulator potrafi z dnia na dzień zrobić niespodziankę i nie jest to nic nienaturalnego.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz


                          • #14
                            akumulator może zrobić niespodziankę w ciągu paru godzin :!: :!: :!: :twisted:
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • #15
                              Ostatnio zabiłem świeży roczny aku (Odpięła się wtyczka od alternatora)

                              Pojeździłem tak 2 dni, koło 100 km i zdechł na amen :evil: :twisted:
                              www.soft-car.pl
                              www.chiptuning-gdansk.pl


                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                              - Wyłączanie DPF
                              - Hamownia Obciążeniowa

                              Komentarz


                              • #16
                                Witam..miałem to samo..podpięcie po drugi akumulator nic nie dawało..po prostu padł akumulator..u mnie zrobiło się zwarcie na celi..
                                Turbo ARL = 186KM / 382Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  Czyli jest badzieja ze to tylko aku.
                                  Poczekac na przyjazd mechanika czy w ciemno kupic aku i probowac go wymienic???
                                  A moze tak jak kolega Zoltar napisal jak cos jest z ladowaniem to zarżnę nowy akumulator.
                                  Chyba poczekam na mechanika , niech przyjedzie z kompem i miernikami i dopiero bedzie wiadomo.
                                  Wybaczcie roztargnienie ale to pierwsza powazniejsza awaria mojej Octy od zakupu.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jeśli masz jakiś miernik to możesz sam w miare szybko ocenić czy jest to wina aku czy nie. Oczywiście należy pamiętać, że napięcie w stanie spoczynku <> napięcia pod obciążeniem. No i nie podłącz amperomierza równolegle ...

                                    Takie podstawowe rzeczy warto samemu zdiagnozowac/naprawic. Przyjemnosc nieoceniona !!
                                    Jarek "Vinci"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Panowie dzis podjedzie do mnie mechanik. Kazal mi kupic od razu akumulator.
                                      W jednym z okolicznych marketow jest promocja aku Centra futura 77ah 760 prąd rozruchu, ale mechanior mowi ze troche za duży, ze z tego co pamieta powienien byc 72ah.

                                      Czy ten aku 77ah bedzie sie nadawał.??
                                      aha i pytal sie mnie ile amper ma alternator. Za cholere nie umialem odpowiedziec na to pytanie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        BOODZISZ, Mam taki sam akumulator i daje radę.
                                        Alternator w zależności od wyposażenia samochodu masz 90 lub 120 A.Spróbuj looknąć na tabliczkę z tyłu alternatora,ale jeśli masz pełną elektrykę to jest 120A.
                                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          gość z inter cars powiedzial ze jest za duzy taki aku. (ze bedzie niedoladowany) i w razie czego mogą nie uznac gwarancji. Wedlug ich katalogu powienieniem mieć 74ah i 680 prąd rozruchu.

                                          Jaki byscie polecili aku z takimi parametrami? ( z czego podobno prąd rozruchu jest wazniejszy)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez JanuszSz
                                            Alternator w zależności od wyposażenia samochodu masz 90 lub 120 A.Spróbuj looknąć na tabliczkę z tyłu alternatora,ale jeśli masz pełną elektrykę to jest 120A.
                                            Sorki ale nie ewydaje mi się aby koledze pomogło w doborze aku to jakiej mocy ma w aucie alternator. Zresztą nie ma to aż tak dużego wpływu. Trzeba by było policzyc cały bilans mocy wszystkich odbiorników i sprawdzić jaką mamy nadwyżkę w stosunku do alternatora. Tylko niech ktoś mi powie kiedy uzywał na raz wszystkich odbiorników w aucie i jak często robi to w praktyce?

                                            Na prawdę nie trzeba się trzymać ściśle pojemości aku przy jego doborze. Sami producenci zresztą montują aku różnej pojemności do tych samych modeli z tymi samymi silnikami. Czasami jak ma się mocno wyposażoną wersję w dużą ilość elektroniki i skrzynię automatyczną to warto dać ciut większe aku niż normalnie. Nie można jednak przesadzić, gdyż wtedy może być niedoładowane a to spowoduje jego wczesniejszy zgon niż mniejszego odpowiednika.

                                            Według Varty do Twojego auta pasują następujace aku:
                                            Nr artykułlu Rodzina wyrobów Napięcie [V] Pojemność akumulatora [Ah] Prąd rozruchowy, EN [A]
                                            570 901 076 3332 ULTRA dynamic 12 70 760
                                            577 400 078 3162 SILVER dynamic 12 77 780
                                            574 012 068 3132 BLUE dynamic 12 74 680
                                            570 409 064 3122 BLACK dynamic 12 70 640

                                            Ta Futura jeśli chodzi o nominalne parametry elektryczne będzie bardzo dobra.

                                            [ Dodano: Pon 29 Gru, 08 11:30 ]
                                            Zamieszczone przez BOODZISZ
                                            gość z inter cars powiedzial ze jest za duzy taki aku. (ze bedzie niedoladowany) i w razie czego mogą nie uznac gwarancji. Wedlug ich katalogu powienieniem mieć 74ah i 680 prąd rozruchu.

                                            Jaki byscie polecili aku z takimi parametrami? ( z czego podobno prąd rozruchu jest wazniejszy)
                                            Skąd ten gościu się urwał, żeby o 3 Ah robić takie wielkie halo? Co innego jakbyś zamontował 90Ah. To rozumiem. Prąd rozruchu możesz mieć nawet 1000A i tak pobierze tyle ile maksymalnie potrzebuje rozrusznik. Ten parametr mówi tylko jaką aku ma zdolność do chwilowego oddawania dużej mocy, która praktycznie potrzebna jest przy rozruchu.
                                            Powered by Rogalotti + DSG

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              nie mam (albo tak mi sie wydaje) duzo odbiornikow pradu.
                                              - oczywiscie zawsze radio (nie oryginalne)
                                              - klima (manualna) w lato caly czas
                                              - lusterka szyby elektryczne (raczej b. sporadzycznie)
                                              - podgrzewane fotele (raczej nigdy nie uzywane)
                                              - ogrzewanie szyby tylnej
                                              - no i w zime prawie zawsze nadmuch cieplego powietrza na 2 lub momentami na 3 "poziom" (wiem ze to ciagnie pradu)

                                              A czy ta futura 72ah i PR 720 bedzie dobra? Ciagnie mnie w strone Centry ze wzgledu na 3 lata gwarancji.
                                              A i czytajac troche fora ludzie chwalą sobie dosyc aku firmy ZAP Sznajder chyba, zawsze pare groszy w kieszeni by zostało.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ten większy da radę
                                                Sznajder jest ok

                                                Normalne zużycie
                                                www.soft-car.pl
                                                www.chiptuning-gdansk.pl


                                                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                                - Wyłączanie DPF
                                                - Hamownia Obciążeniowa

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  BOODZISZ, Wkładaj Futurę,będzie bardzo dobra do Twojego auta.
                                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X